Wie heeft zijn/haar konijn(en) binnen staan in de winter??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 17:19

Mijn konijnen zijn altijd buiten. Vanaf zo'n beetje oktober zit er een plexiglas ruit voor het bovenhok zodat het niet in kan regenen en waaien. Als het erg hard gaat vriezen gooi ik dekens over het hok en een lekker pak stro in het nachthok. Ik heb al eens met een voeler in het nachthok gemeten wat de temperatuur deed en die bleef zelfs bij lager dan -15 mooi een paar graden boven nul. Niet dat de konijnen zich daar wat van aan trekken want die zitten gewoon lekker buiten. Vooral als er sneeuw ligt. Maar het gaat er natuurlijk om wat ze fijn vinden en dat ze dus zelf kunnen kiezen waar ze gaan zitten.
Ik haal als het vriest trouwens de fles eraf en geef ze alleen water in een bakje. De nippel is van metaal. Die bevriest en wordt zo koud dat het tongetje van het konijn eraan vast kan vriezen. Dan maar 2 à 3 keer per dag een nieuw bakje water.

De tip om naar een konijnenasiel te gaan is trouwens een heel goede. Ik heb er tot nu toe al 2 konijnen vandaan gehaald en dat gaat heel super.

Zie hier een linkje naar de stichting konijnenbelangen. Daarop kun je heel veel info vinden en ook een mooi overzicht van de konijnenasiels en waar je die kunt vinden.

http://www.konijnenbelangen.nl/

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 17:21

Stro vinden konijnen vaak wel prettig voor hun nest ja, maar mijn konijn vindt stro ook lekker om wat op te knagen, maar hooi is eigenlijk voedsel.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 23:35

Ik heb 2 cavia's die van april tot november buiten zitten, en de rest in de garage staan.
Gisternacht schijnt het -10 te zijn geweest, en vanochtend met de ochtendvorst zaten ze doodleuk in d benedenren rond te lopen :+
Vanaf vannacht zitten ze just in case de rest van de winter in de garage, omdat cavia's geen wintervacht aanmaken