Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Serendip90 schreef:Hhilde schreef:11 uur per dag alleen..Ik snap niet dat mensen dat voor hun hond willen.
Ik word al naar als ik mijn hond 11 uur per week alleen laat.
11 uur per week? De hond slaapt ook bij je in bed?
Weet niet wat voor hond je hebt en ja, een hond vindt aandacht meestal best leuk, maar serieus vind deze reactie overdreven.
Er zijn nu eenmaal mensen die werken, dat jij dat kennelijk niet doet (neem ik tenminste aan, of misschien 1 dagje ofzo dan hooguit als je 11 uur al niet haalt per dag) dat is heel fijn voor jou, maar "normaal" moeten mensen gewoon werken en dan zit een hond al snel 8 uur alleen. Gaat het beest niet dood vanZolang hij maar zijn energie kwijt kan 's avonds en eten/drinken heeft en wat rond kan lopen..
@Koper
Het zou je sieren wat resectvoller te posten naar TS , dat houd het wel zo gezellig.
Zouden mensen dit nu ook bij hun paard hebben?Mijn knol zou gek worden... (De hond overigens ook, die trekt zich niet voor niets af en toe terug in zijn benchje.. (staat dan wel gewoon open, maar dan wil ze rust)...
Zeggen ze dat honden zo'n goed leven hebben, maar je zou maar bijna 24/7 met je baasje opgescheept zitten
Koper schreef:Mi_Amore schreef:- een andere baan, daar kijk ik naar uit, maar heb je niet op 1, 2, 3. Het is crisis en zoals eerder gezegd, er staan er 500 te springen voor 1 baan. Ik ben allround technisch administatief medewerker.
Heb je al gezocht? Misschien is het handiger en fijner voor jezelf om wat sollicitaties te versturen in plaats van te bokken. DOE wat om je situatie te veranderen. Met op bokt rondhangen ga je je probleem (jouw probleem, niet zozeer dat van je honden) niet oplossen.
@ Hhilde: in een week zitten 168 uur. Ik vind het steeds moeilijker om jouw reacties niet een beetje gek te vinden.
Koper schreef:Mi_Amore schreef:- een andere baan, daar kijk ik naar uit, maar heb je niet op 1, 2, 3. Het is crisis en zoals eerder gezegd, er staan er 500 te springen voor 1 baan. Ik ben allround technisch administatief medewerker.
Heb je al gezocht? Misschien is het handiger en fijner voor jezelf om wat sollicitaties te versturen in plaats van te bokken. DOE wat om je situatie te veranderen. Met op bokt rondhangen ga je je probleem (jouw probleem, niet zozeer dat van je honden) niet oplossen.
@ Hhilde: in een week zitten 168 uur. Ik vind het steeds moeilijker om jouw reacties niet een beetje gek te vinden.
Koper schreef:TS, JIJ baalt ervan dat je je honden minder aandacht kan geven. En dat is naar voor je maar regel dan een alternatief:
- verhuis naar dichter bij je werk
- zoek een andere baan
- kijk of je parttime kunt gaan werken
In plaats van op bokt een potje hulpeloos te gaan zitten doen.
En als jij niet thuis bent is die mand even warm. Je honden redden zich wel, ja, zélfs als jij een paar uur van huis bent. En 's avonds ben je weer thuis en kun je ze aandacht geven. Je gaat niet 7 maanden op wereldreis ofzo. En tuurlijk snap ik dat je je zorgen maakt vanwege het verleden van je hond. Een oud-klasgenoot van mij heeft ook zo'n hond uit Spanje, die hebben ze in een boom gevonden. Heel zielig... en die oud-klasgenoot van mij en z'n partner werken ook allebei, en de hond is dan thuis. En dat gaat prima.
Ik denk echt dat het probleem bij jou ligt en niet bij je honden.
Mi_Amore schreef:Denk je dat ik nog niet gezocht heb? Dat ik niks doe om de situatie te veranderen?
Ik heb uitlaatservices gebeld, familie en vrienden geraadpleegd, installateurs gebeld en gevraagd voor prijzen betreffende een nieuwe achterdeur zodat er een luik in kan geplaatst worden etc etc.
Ik heb gisteren pas het nieuws gekregen dat we zo ver gaan verhuizen, dus ik vind dat ik al aardig op dreef ben om een oplossing te zoeken
En de banen liggen niet voor het oprapen, dat kan je wel zeggen.

HalloDan schreef:Nou, die van mij zouden het liefste wel heel de dag aan mijn been geplakt zitten hoor. Zodra ze maar enigzins denken dat ik iets ga doen, zitten ze al braaf bij de voordeur te wachten en als ze de kans krijgen springen ze gauw in mijn auto.
Maar ik denk dat het ook zéker aan het type hond ligt, de een zal veel mensgerichter zijn dan de ander.
Ik vind daar gaat íe niet dood van zo'n dooddoener! Mijn paard gaat ook niet dood als ik haar 24/7 op stal laat staan en er alleen af en toe wat voer bij gooi? Maar of dat nou zo'n fijn leventje is???
@Koper
Zullen we het gewoon een beetje gezellig en respectvol houden hier?

Mi_Amore schreef:@Koper: het is inderdaad gewoon heel veel maar we verhuizen al over 2 à 3 weken dus ik heb helaas geen tijd om het allemaal rustigjes te bekijken en het maar rustig aan te doen
Ik kom heel hectisch over maar zo ben ik ook
*edit: ik weet het nieuws dus pas sinds gisteren, het is niet dat dit er al even zit aan te komen.
Er was gezegd dat we in de straal van 5km gingen blijven, maar het is helaas met een flink aantal verdubbeld.
Dat had ik niet verwacht.
Koper schreef:Het had denk ik ook een boel gescheeld als vanaf de OP duidelijk was geweest dat je het nieuws gisteren pas gekregen had.
.
Citaat:Gisteren heb ik echter te horen gekregen dat we verhuizen met de firma, een eindje van waar ik woon...
Mijn honden zouden dus ineens 11h per dag alleen komen te zitten.
Marley schreef:Koper schreef:Het had denk ik ook een boel gescheeld als vanaf de OP duidelijk was geweest dat je het nieuws gisteren pas gekregen had.
.Citaat:Gisteren heb ik echter te horen gekregen dat we verhuizen met de firma, een eindje van waar ik woon...
Mijn honden zouden dus ineens 11h per dag alleen komen te zitten.
Apple schreef:Even over een andere boeg![]()
Die 45 minuten, is dat met de auto? Je gaf aan dat de route niet zo snel was door verbindingswegen (en ik neem aan file in de spits).
Wat voor afstand is het?
Kun je dan misschien een stuk sneller zijn als je met scooter/fiets gaat? Even een gedachtenspinsel hoor
Hhilde schreef:Nou, laten jullie je honden maar lekker tienduizend uur per week (overdag + 's nachts) alleen zitten. Ik ga hier weg, wanf ik vreet mezelf helemaal op zo. Dat sommige mensen er voor kiezen hun hond zo lang alleen te laten zijn (of het nu met of zonder roedel is), vind ik jammer. We hebben het over ongeveer 19 uur per dag als je de nacht mee telt.
En wat voor hond ik heb maakt niet uit, maar er is bij ons heel vaak iemand thuis. En nee, in die 11 uur rekende ik geen nachten mee, maar dan is hij heel vaak ook gewoon bij mij.
dan keek ze gewoon een paar keer per dag door het raam en zorgde ze dat ze eten en drinken hadden, meer was gewoon niet te doen omdat het beestje der jonkies wilde beschermen en dus echt aanviel...) En die iemand gaat 's avonds een paar keer mee wandelen zodat de honden hem/haar kennen en die kan dan ingrijpen mocht er iets zijn..