Lastige ras-keuze...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:56

mijn jolie zou dan echt jou ideale hond zijn zoals je het omschrijft :D
gevoelig genoeg maar ont zettend stabiel. laat zich niet gek maken, veel drive, gezonde hond, in huis rustig
maar die mag je niet hebben hoor :+ ;) hihi

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:00

Ik ben benieuwd wat je van dr vind mij lijkt ze een leuk dier :j

Ik wil ook een belastbare hond, de staff is ook wat minder belastbaar te veel druk en ze zegt nope doe het zelf maar. Die moet je echt vragen ook leuk maar niet geschikt voor het werk soms moeten ze wel luisteren en als ze dan volledig inzakken is het niet te doen. Hoewel zuci echt leuk werk laat zien is dat geen dier die ik echt in zal zetten voor de ipo dan staat er te veel op en heeft ze net niet genoeg drift het is eerlijker tegenover dit type hond om gewoon te zien hoe ze die dag is heeft ze zin doen we het hele programma heeft ze geen zin doen we enkel wat kort appél en mag ze spelen met wat honden na de training :j

Ik denk dat jolie ook best belastbaar is daar kan je naar mijn idee bestw at druk op zetten als ze in drift zit :j

Wildgirl

Re: Lastige ras-keuze...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 09:58

Jouw Jolie is daarnaast ook nog eens een heeeeele mooie hond om te zien Essiesilly, hoe is het eigenlijk met je Totilasje?

@Seven, de wereld is klein....iemand uit het kantoor naast de onze heeft IPO 1,2 en 3 met meerdere Dobermanns gelopen.
Hij heeft ook zelf gefokt.
Zit nu al een paar jaar niet meer in de hondensport.
Ik heb een heel gesprek gehad over wat ik fijn vind in een hond,waar mijn sterke en zwakke punten liggen als baas etc en hij kwam ook met het feit dat een dobermann niet helemaal mijn ras is.
Zeker een herplaatser raadde hij mij af, en een pup zie ik zelf niet zitten.
Heel leuk gesprek, en ook ontzettend fijn dat hij zo geinteresseerd was en mij echt probeerde te helpen :j
Mijn hondentrainer heb ik de omschrijvingen van Nina en de DH met bijtverleden laten lezen, hij zou voor mij ook voor Nina kiezen dus ik ga sowieso zaterdag kijken.
Eerst samen met mijn moeder, evt later nog een keer met mijn instructeur en uiteraard samen met Cadiz!

Ik wil jullie hier ook even bedanken tot zover voor alle adviezen, de eerlijkheid en het meedenken!
Toppers!!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:21

dank je wel :) ben ook heel blij met haar :j met de toot gaat het goed hoor! staat lekker in de wei te groeien met z n vriendjes :P

succes zaterdag! ben benieuwd :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:54

Een dober past in mijn beleving niet bij wat je zoekt :D
Wonen die toevallig in musselkanaal??

Ben heel benieuwd of het de dame word uit het asiel :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:22

Hoi Ts, heb niet het hele topic gelezen, wil wel even mijn mening geven.
Ik zou niet voor een dober gaan aangezien die mogelijk te weinig stabiel zijn voor je eigen hond.
Een Duitse herder lijkt mij wel een goede optie, je kunt er goed mee werken en ze zijn een stuk socialer dan een mechelaar (al moet je m daar wel op uitzoeken natuurlijk)
Weet niet waar je woont (Belgie?) In Nederland worden honden die kinderen hebben gebeten niet herplaatst maar ingeslapen. (als er een pv is geweest tenminste, als mensen hun hond naar het asiel brengen en vertellen dat er een kind gebeten is weet je niet wat er gebeurd is)
Verder denk ik dat een cattle dog misschien leuk kan zijn of een Harzer Fuchs (maar die laatste is misschien wat lastiger aan te komen, zeker als je geen pup wil)
Een 'gewone' labrador zou ik te weinig gedreven vinden voor jouw hondensport, een Chesapeak Bay Retriever kan denk ik wel een goede optie zijn.
Een Rottweiler zou ik niet doen, gezien de ervaring van je hond en gezien het feit dat je m niet vanaf pup wil en dus een belangrijk deel van de opvoeding al achter de rug is.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:27

TS woont bij mij in de buurt in NL :D
Sorry maar vind het onzin dat een duitser socialer is als een mechelaar dit is enkel bepaald door opvoeding beide rassen kunnen even sociaal zijn.

De honden die jij verder noemt zijn niet geschikt voor de tal van sport die de ts wil beoefenen :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:36

natuurlijk is het afhankelijk van de opvoeding of een hond sociaal is, maar Duitsers zijn daar wel makkelijker in dan mechelaars en als je er ook nog niet zelf de hand in hebt in de beginfase zou ik uitkijken met een mechelaar. Bovendien geeft ts in haar topic aan dat een mechelaar geen optie is.

De duitse herder met bijtincidenten is dan niet in beslag genomen dus zonder pv dus dan zal het met de bijtincidenten wel meevallen en zou TS daar prima voor kunnen gaan aangezien ze veel ervaring heeft met honden.

Heb jij ervaring met een Harzer Fuchs dan?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:38

Nikass schreef:
natuurlijk is het afhankelijk van de opvoeding of een hond sociaal is, maar Duitsers zijn daar wel makkelijker in dan mechelaars en als je er ook nog niet zelf de hand in hebt in de beginfase zou ik uitkijken met een mechelaar. Bovendien geeft ts in haar topic aan dat een mechelaar geen optie is.

De duitse herder met bijtincidenten is dan niet in beslag genomen dus zonder pv dus dan zal het met de bijtincidenten wel meevallen en zou TS daar prima voor kunnen gaan aangezien ze veel ervaring heeft met honden.

Heb jij ervaring met een Harzer Fuchs dan?

harze fuchs is een leuke hond maar echt geen ipo hond.ja behendigheid gehoorzaamheid en schapen drijven oke maar echt ipo training vind ik deze hond niet geschikt voor en ja ik ken het ras

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:40

Ik ?? Ja ik ken het ras persoonlijk en heb er ook mee gewerkt en ik weet zeker dat deze niet ipo geschikt is. :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:08

ohhhh de harzer fuchs mijn vriendje rein!! <3
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
verder geen idee of ze daadwerkelijk voor ipo geschikt zijn, deze doet veel speurwerk

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 16:29

Nou, ff een update:

Vanaf vandaag ben ik de nieuwe baas van Evi van de Seven Bridge Road, een wolfsgrauwe Duitse Herder teef van 4 jaar met IPO I en IPO II op haar naam.
Vanmiddag de kennismaking met Cadiz, die prima is verlopen, donderdag ga ik haar ophalen!
Afbeelding
Samen met mijn andere hond vanmiddag tijdens de kennismaking!

Afbeelding

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 16:57

gefeliciteerd! leuk! fijn dat ze idd al ervaring heeft in de ipo, dan weet je toch waar je aan begint :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:25

Waarom werd die hond weg gedaan??
Die is trouwens niet wolfsgrauw wel donker

En gefeliciteerd :D

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 18:31

Seven schreef:
Waarom werd die hond weg gedaan??
Die is trouwens niet wolfsgrauw wel donker

En gefeliciteerd :D

Haar baas kampt met gezondheidsproblemen, het is een uiterst sociale hond gelukkig.

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:35

er straalt een zekere rust/ zelfvertrouwen van de dame af.. heerlijk!
veel plezier met haar, moet voor de huidige eigenaar ook een geruststelling zijn dat ze naar een goed huis gaat.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:38

Klinkt heel goed mazzel zo te horen :D

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 18:45

Ze is ook erg stabiel, super in het appél, heel ''belastbaar'' en prima met andere honden(mensen/kinderen ect).
Ben erg benieuwd hoe ze op de katten gaat reageren,maargoed, daar heb ik zelf een groot aandeel in.
Ik merkte aan mijn iets onzeker reu ook dat de strijd direct beslist was, Evi is de baas en ik volg wel, was direct goed!

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 08:30

Mooie teef !
Ze heeft iets weg van mijn oude teef qua uiterlijk, alleen had die ook nog een hele donkere kop erbij.

wat zijn haar bloedlijnen ?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 09:07

BertinaBvd schreef:
Mooie teef !
Ze heeft iets weg van mijn oude teef qua uiterlijk, alleen had die ook nog een hele donkere kop erbij.

wat zijn haar bloedlijnen ?

Weet ik zo even niet uit mijn hoofd :o
Ik ga haar donderdag halen, dan krijg ik ook haar papieren mee, zet haar afstamming hier wel neer!

ff googlen, voila http://www.working-dog.eu/dogs-details/ ... idges-Road :D

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:16

Verre Familie van onze Baris via Fado von karthago
En mijn oude teef Donya, via Fado von karthago en via Borus oet de poetrie.
Dus goede keuze :P

Ze heeft afgelopen jaar een mooi nestje gehad :)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 11:42

Klopt Bertina, ik heb gisteren 3 pups van dit nest gezien <3
Ook nog een 15 maand oude dochter uit een eerder nest, die was net een slagje langer dan Evi.
Ik kan niet wachten tot donderdag :D
Zaterdag gaat ze voor het eerst mee naar de club!

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:47

Gaaf hoor !
Daar ga je denk ik heel wat plezier van beleven in de IPO :)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 14:52

Spannend zaterdag bedoel ik dus en wat leuk dat het gelijk al zo goed klikte met je andere hond!

Geniet van elkaar!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:38

Gaaf dier! Alleen die rug/heupen.. Jammer!