Kittens, een lach en een traan in een paar uur.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Kittens, een lach en een traan in een paar uur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 12:07

Dierenfan, wij hebben onze kittens met 5 weken geloof ik gekeken van een gastgezin, waren flessenkittens en dus met de hand opgevoed. Moeder was doodgereden (straatkat) en zij waren dus in een gastgezin terecht gekomen. met 5 weken kregen ze nog speciaal poedermelk, dat echte kittenmelk, maar we gaven ze ook brok erbij. Inmiddels al 11 jaar geleden, maar geen dag spijt gehad dat wij ze zo vroeg hebben meegekregen. Wél merk je dat ze een deel van sociale opvoeding hebben gemist. De poes is helemaal niet sociaal naar andere dieren, wil het liefst alleen zijn. De kater is wat makkelijker daar in. Maar mocht ik ooit weer voor een kitten gaan, zal ik deze bij een cattery halen en dan inderdaad vanaf 12 weken :)

Desiree, we willen dagelijks een update :D *\%/* jammer dat je zo ver woont :P

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 12:12

Cowgirl schreef:
Ik hoop dat je dat mee wilt nemen. En als je de kleintjes zo leuk vind overweeg dan eens om opvangmoeder te worden. ;)

Volgens mij geeft ze in de post boven jou al aan dat ze al pleegadres/opvang is. Enne, ik mag komen kijken voor een van de grijsjes *\o/* Heb er nu al zin in! heeft stiekum al een naam bedacht...nu maar hopen dat die ook bij het katje past

Lees ik hier in dit topic nu dat kittens al met 12 weken geholpen kunnen worden? Ik dacht dat dat altijd pas kon als ze een paar maanden oud waren, vooral met katertjes omdat alles nog niet ontwikkeld is. Mijn poezen zijn beide geholpen rond de 10/12 maanden en het katertje wat ik had toen met een maand of 8.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 18:09

Ik zal mijn best doen zoveel mogelijk updates te plaatsen.
Vandaag was het mijn beurt om voor de camera te staan, en foto's van mijn bolle buikje te laten nemen. Een lange en vermoeide dag dus.
Ik ga eens kijken of ik morgen mooie plaatjes kan maken voor jullie.

Ik ben inderdaad opvang voor kittens en puppies. Ze hebben hier alleen best veel opvangadressen waardoor ik dus weinig nodig ben. Wel ben ik meld- en opvangpunt hier in het dorp. Mochten ze hier wat vinden, dan krijg ik dat door. Daarna kom ik foto's maken of haal het dier op en plaats deze op Amivedi en meld dit uiteraard bij de Dierenambulance en de asiels.
Meestal haalt de Dierenambu ze binnen 24uur op. Ik heb alleen dit jaar geen kleintjes gehad. Misschien ook maar een goed teken.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 12:03

Het zijn inderdaad allemaal katertjes. :D
Ik zal vanmiddag kijken of ik leuke nieuwe foto's kan maken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 12:18

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 13:03

Ik ga eens bij mijn DA informeren of hun dat ook doen met 8 weken.
Ze moeten dan toch voor hun prikjes, misschien kan alles wel in 1x.
Dank je Magrathea voor je link!!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 13:55

Graag gedaan :D

Kitten van mijn vriend is ook vroeg gecastreerd. Hij is echt een enorme kluns en mist duidelijk opvoeding (was gedumpt) maar verder merk je niks aan hem, buiten misschien dat hij al heel vroeg heel groot was. We dachten dat het echt een reus zou worden maar hij is eigenlijk met een maand of 6 gewoon gestopt met groeien. Ach, maakt ook niet uit, hij is een mooi maatje nu en een levende knuffelbeer :D

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 13:57

Ondertussen is alleen het zwarte katertje nog niet gereserveerd.
Dus als alles goed gaat krijgen ze straks allemaal een lief baasje.

Ik bel de DA morgen even om te vragen of ze het doen en wat de kosten zijn.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 15:24

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 17:14

wat een ratten zijn het ook nog he :))

Mijn Puk Jr (in Amerika) was ook echt een zwarte rat :)) hier was ze 4 weken ongeveer
Afbeelding

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 17:20

Klopt, ik heb ook zo genoten van je foto's en verhalen toen.
Het kleine boefje.
Ik heb nu ook zo'n zwartje. Ben benieuwd of dat ook zo'n boefje word. Tot nu toe is het 1 van de rustigste.

Mocht je trouwens foto's willen komen maken dan ben je welkom hoor Renee.
Het is wel een stukje reizen, maar ik zag weer treinkaartjes bij de Kruidvat in de aanbieding. En van het station kan ik je makkelijk oppikken (rechtstreekse trein naar Zwolle/Amersfoort/Schiphol.)

Foto's van het zwarte katje zijn ook gelukt!! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 18:45

<3 <3 <3

AtelierB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:21

(stippeldestip) Mag geen kat, maar wil wel genieten van de foto's <3

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 20:30

Hoi Brigitte.
Het is ook niet een wie wil een kitten topic. Die staat wel op de markt.
Ik wil hier gewoon een soort dagboek van de kleintjes bijhouden. Hopen dat ze gezond en wel naar nieuwe baasjes mogen gaan als ze dus 12 weken zijn.

Dus ik zou zeggen geniet lekker mee van de boefjes.

Och bedenk ik me net dat er over een paar weken kraamvisite gaat komen en dan lopen er hier ook een stel kittens rond. Dat gaat lol worden :D

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:39

Fijn dat je ze met 12 weken laat verhuizen. Momenteel heb ik een nestje dat morgen 12 weken wordt en nog steeds bij mams drinkt, hoewel ze ze wel aan het afspenen is. Vanaf een week of 7/8 zijn ze van de volwassen katten aan het leren dat ze moeten krabben aan de krabmeubels en niet aan het meubilair. Ook wel een pluspunt. De HTK katten die ik vroeger had sloopten mijn behang van de muren en het bankstel ook tussendoor even rap. Met mijn raskatten heb ik dat nog niet gezien. Maar de kittens leren dat dus net in die periode 8-12 weken van de huisgenoten/moeder. Je hebt mooie kittentjes hoor, die ben je zo kwijt.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 21:39

Dank je Diane. Ja dat blijkt dat ze dan nog heel veel leren.
Ik merkte dat natuurlijk nooit zo, want als er een kitten bijkwam liepen hier altijd wel volwassen katten rond.
Ondertussen hebben 3 van de 4 een potentieel nieuw baasje en zijn dus gereserveerd.
Alleen de zwarte is nog beschikbaar. Maar goed ze zijn 4 dagen oud, dus we hebben nog meer dan 11 weken.
Dat gaat helemaal goed komen.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 17:00

Krijg je een emailtje waarom de kittens geld kosten (ik vraag €50 dit zijn exact de kosten voor het enten, chippen, gezondheidscheck (oogjes, mondje, buikje, oortjes) en het paspoort).
Tja uitgelegd dat dat in de advertentie staat.

Is dit raar dan? Ik hoef er helemaal niets aan te verdienen ofzo. Maar ik geef geen dieren gratis weg.
Zal je zien worden ze de eerst volgende vakantie van de weg afgeplukt omdat er geen oppas te vinden was.
Nou ja er zitten nu eenmaal rare mensen op MP.

Kittenupdate:
Ze drinken allemaal goed en hebben prima longetjes (er komt iig voldoende geluid uit :D).
Ze hebben al mooie ronde buikjes en komen goed aan in gewicht.
De hond is omgedoopt tot pleegmamma. Ze likt ze ook schoon, maar daar houd je natuurlijk kletsnatte kittens van over. Moederpoes vind het wel best (die is echt beste maatjes met de hond) en droogt ze met heel veel geduld weer af. Zo'n lief gezicht. <3

zwenneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:05

Nee dat is helemaal niet raar. Ik vind het zelfs niet meer dan normaal. 50 euro mag je best voor een kitten vragen die geënt en gechipt is (en ontwormd neem ik aan :D)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:06

Filmpje! <3

Gewoon negeren die mensen. Een 'kant en klaar' kitten bij het asiel kost ook 130 euro ofzo, maar dan zit alles erin: alle inentingen, ontwormingen, een chip, en de balletjes/stokjes niet meer :D was een tijd terug hier op bokt ook een discussie over. Iemand die zoiets had van 'ja waarom zou ik een kitten bij het asiel halen als de buren ze gratis weggeeft'.... _-:(

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 18:11

Gelukkig, ik vond het eigenlijk ook normaal.
Mijn DA doet trouwens niet vroeg castreren. Hier hebben ze slechte ervaringen mee, zij houden het dus op 6 maanden minimaal.

Zwenneke, ja natuurlijk onwormd, ontvlooid, gechipt, geënt, gecheckt en een paspoort.
De eerste 2 zijn alleen voor mijn rekening. Ik moet de rest van de veestapel ook doen, dus de kleintjes kunnen in 1x mee.

Ik kreeg ook een zeer "grappig" antwoord terug. Jammer dat het zo duur is, ik had wel interesse.
Toch nog geantwoord met de vraag of hij/zij wist wat enten en chippen + consult kostte bij hun lokale DA, dan zij ze hetzelfde kwijt.
Geen antwoord gehad. Nee natuurlijk niet. Waarschijnlijk hoeven ze in hun ogen dat allemaal niet.
Nou ja mijn katten krijgen ze dan niet. Jammer dan.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:57

Weet je Daisyree, ik fok raskatten (net begonnen) en dat ik gezeur over geld krijg vind ik niet vreemd. Maar: zolang de mensen niet gelijk een afspraak maken om te komen kijken omdat ze helemaal gek zijn op het ras en in jouw geval de zwarte graag zouden willen, zou ik er niet te veel energie in steken. Dat zijn niet de serieus geinteresseerden. En veel mensen willen voor een stuiver op de eerste rang zitten, maar als ze zelfs die kleine 50 euro niet kunnen missen (volgens mij leg je er gigantisch op toe zo), dan kunnen ze vast de verzorging gedurende de komende 15/16 jaar niet betalen en ook de dierenartskosten niet. Lekker laten gaan. Dat soort volk krijgt van mij standaard maar 1 regeltje antwoord op hun vraag. Meer energie steek ik daar echt niet in. Goed aangepakt hoor!

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 20:34

Dank je, ik vermoedde hetzelfde al.
En anders blijven ze gewoon hier. Manlief is het daar misschien niet mee eens, maar zijn hart is wel zo goed dat hij ze ook niet aan jan en alleman mee gaat geven.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:56

Diane65 schreef:
Weet je Daisyree, ik fok raskatten (net begonnen) en dat ik gezeur over geld krijg vind ik niet vreemd. Maar: zolang de mensen niet gelijk een afspraak maken om te komen kijken omdat ze helemaal gek zijn op het ras en in jouw geval de zwarte graag zouden willen, zou ik er niet te veel energie in steken. Dat zijn niet de serieus geinteresseerden. En veel mensen willen voor een stuiver op de eerste rang zitten, maar als ze zelfs die kleine 50 euro niet kunnen missen (volgens mij leg je er gigantisch op toe zo), dan kunnen ze vast de verzorging gedurende de komende 15/16 jaar niet betalen en ook de dierenartskosten niet. Lekker laten gaan. Dat soort volk krijgt van mij standaard maar 1 regeltje antwoord op hun vraag. Meer energie steek ik daar echt niet in. Goed aangepakt hoor!

Ik zou bij het eerste mailtje niet direct gaan beginnen over komen kijken, dat zou ik nogal onbeleefd vinden :o Krijg ik een beetje een idee bij van 'Leuke kittens! Schikt het als ik er morgen een kom halen? ' (bij 1 week oude kittens dus :+ )

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 21:30

Nee maar dat hoeft ook niet.
Ik heb van het weekend een mailtje gehad dat iemand interesse had in het cyperse katje.
Ik heb toen geantwoord, dat ik die dan zou reserveren. Tevens gevraagd of hij/zij dan misschien zou willen bellen voor een eventuele afspraak, omdat ik ervan uit ga dat men wil komen kijken.
Dus dan geef je mij antwoord en hoef je er ook niet meteen over te beginnen. Doen de meeste ook niet hoor. Maar als ze gelijk over geld beginnen dan hoef je ook niet verder te gaan.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 07:58

Zal ik even nuanceren Margrathea: ik heb talloze mails van dezelfde personen gehad met allerlei vragen en niet een keer of ze kunnen komen kijken. Ik ga er juist van uit dat als iemand echt heel enthousiast is, die snel wil komen kijken. Ook al liggen de kittens er net naast. Dat ik als fokker dan vervolgens zeg dat ik ze de eerste drie weken in alle rust bij elkaar wil hebben en dat na drie weken visite van harte welkom is, lijkt me dat helemaal geen probleem. Maar het geeft dus wel aan dat de prioriteit van de kijker ligt bij het willen aanschaffen van een kitten, ongeacht de prijs ;-).