Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
geerke schreef:daffene schreef:Kijk inderdaad eens naar Cesar Milan, die komt dagelijks op tv en heeft regelmatig met dit soort gevallen te maken.
Dit gedrag moet gecorrigeerd worden en heb het vermoeden dat dat nooit gebeurd is. Schakel een goede gedragstherapeut in, want om een hond in te laten slapen voor iets waar de mensen om hem heen waarschijnlijk voor hebben gezorgd, vind ik wel ver gaan.
Als je goed naar Cesar kijkt zie je ook dat over het algemeen de baasjes gecorrigeerd worden.
Die zijn namelijk de oorzaak van het gedrag.
Naomi schreef:Ze heeft regelmatig gebeten zonder aanleiding.(ik bedoel flink happen, punten in mijn arm)
Als ik opstond van de bank en wegliep, pakte ze mijn arm of broek.
annepaardoes schreef:betadine schreef:Ik zou de hond laten inslapen. Heb zelf 2 honden en ik doe alles voor die beesten, maar moest er 1 zijn die niet meer te vertrouwen is en zonder aanleiding bijt dan zou ik die keuze maken. Het is hard, maar thuis moet je je veilig voelen en een hond hoort braaf aan je voeten te liggen, zo voelt hij zich het gelukkigst.
Mischien ligt het bij jou hond niet aan de opvoeding en komt het door het slecht zien, maar dan nog zou ze niet mogen bijten.
Als mijn hond ligt te slapen mag ik die zelfs wakker schudden, ik zou niet beter weten dan dat ik beslis wanneer we spelen, wanneer hij mag eten en ja soms wanneer hij naast mij op de bank mag en dan ook wanneer hij er weer af moet.
Je zegt dat als je ze een schop gaf ze dan juist ging bijten ? Dan is je hond echt niet onderdanig. Als ik boos word thuis dan vluchten mijn 2 honden de tuin in en blijven net zo lang liggen tot ik ze terugroep.
Grollen en bijten is echt not done. Veel mensen pakken het grommen niet aan en dat vind ik verkeerd, dat is al een uitdaging en als je dit laat gebeuren is de volgende stap bijten.
Dus moet een hond, in jou ogen, het pikken als hij wordt gestoord in zijn slaap?
Verder heb jij blijkbaar nog nooit gehoord van angst agressie.
En waarom is grommen not done? Mag een hond niet aangeven wanneer hij zich niet prettig in de situatie voelt of iets duidelijk moet maken? Grommen een uitdaging, kom op. Grommen is een vorm van laten weten dat de hond iets niet moet of zich niet prettig voelt. De lichaamshouding van de hond maakt dan het plaatje compleet. Het grommen aanpakken? De hond dus aanpakken? Als een hond begint met grommen moeten mensen maar eerst eens naar zichzelf kijken.
Een pup van 9 weken pak je in zijn vel, schudt je heen en weer zeg je foei en in de mand. .
Citaat:Ben je gek ? Ik heb een tjechoslowaakse wolfhond, heeft van de gevaarlijkste tanden die je bij honden vindt (vertelde mijn veearts) en die mag echt niet naar mij grollen of tanden laten zien. Ik mag alles bij mijn hond en dat is normaal ik ben zijn baas. Dus jij vidn het ok dat een hond naar zijn baasje gromt ? Heb je een onderdanige hond al zien grommen naar de alpha ? Als dat gebeurt word er gevochten, een alpha pikt dit niet. Ik moet mijn hond kunnen verzorgen als die pijn heeft of als die zich niet goed voelt. Als ik 's nachts per ongeluk op zijn staart trap wil ik geen beet in mijn onderbeen.

betadine schreef:Wil je even je quote aanpassen. Die laatste zin heb ik gequote en zijn absoluut niet mijn woorden.Ben je gek ? Ik heb een tjechoslowaakse wolfhond, heeft van de gevaarlijkste tanden die je bij honden vindt (vertelde mijn veearts) en die mag echt niet naar mij grollen of tanden laten zien. Ik mag alles bij mijn hond en dat is normaal ik ben zijn baas. Dus jij vidn het ok dat een hond naar zijn baasje gromt ? Heb je een onderdanige hond al zien grommen naar de alpha ? Als dat gebeurt word er gevochten, een alpha pikt dit niet. Ik moet mijn hond kunnen verzorgen als die pijn heeft of als die zich niet goed voelt. Als ik 's nachts per ongeluk op zijn staart trap wil ik geen beet in mijn onderbeen. Ik ken mensen met een tjech die het grommen nooit serieus hebben genomen. Wel iedereen die bij haar baasje leeft werd al eens gebeten, zij zelf ook. Hond is braaf en zogezegt onderdanig, tot dat ze hem corrigeren...
Mijn hond is heel dominant en moet geregelt terug op zijn plaats gezet worden, maar als het menens is dan weet hij dat hij beter uit mijn buurt blijft en geen domme dingen moet gaan doen. Dat is voor mij opvoeding , je moet alles kunnen met je hond en soms ook minder leuke dingen...
annepaardoes schreef:Daarnaast, heb jij ooit een alpha een clown/pispaal zien grijpen omdat deze gromde? (even de lichaamstaal daargelaten) Een alpha weet wel beter. Er wordt alleen gevochten als dit echt nodig is. De rest wordt afgehandeld met uiterlijk vertoon, lichaamstaal, geuren en geluiden. Wolven grauwen en brommen ook veel meer dan onze huishond om met elkaar te communiceren.
Nikass schreef:Zo, nu dat duidelijk is: er gaat bij jullie iets mis in de rangorde. Jouw hond heeft praatjes en waarschijnlijk hebben jullie hem onbewust het idee gegeven dat hij de baas is in huis. Dit kan je afleren door de rangorde weer juist in te stellen. En dit is in principe niet zo heel moeilijk, maar je moet er wel heel consequent in zijn. Ik zou je een professionele gedragsdeskundige aanraden van Martin Gaus scholen Nederland.
pinto_1 schreef:Ik begrijp echt niet hoe je een hond als pup kunt krijgen die je nu regelmatig bijt... Dan heb je toch wel veel fout gedaan in de opvoeding, sorry dat ik het zeg. Erg sneu om dan te moeten lezen dat de hond waarschijnlijk wordt afgemaakt...
En bijten als je wat af wilt pakken, het eerste wat ik mijn pups heb geleerd is dat ik alles bij ze weg kan halen. Juist als ze nog klein zijn (inprentingsfase) leer je ze alles wat wel en niet mag, dus jouw regels.
Een hond die gromt uit angst help je inderdaad niet door hem te straffen, die maak je alleen maar banger, alle andere situaties is grommen imo dominantie en dus not done.
slimmerik schreef:TS je komt me over als iemand die niet veel van honden weet. Mijn vraag is dan: hoe kom je in godsnaam op het idee om een bullterrier te nemen?
Gezien de hond geen enkel respect voor de baas lijkt te hebben en vanuit het niets aanvalt, zou ik voor de eeuwige jachtvelden kiezen voordat het dier echt ongelukken maakt.
En je kunt het probleem inderdaad van je afschuiven door hem de handel in te doen.... maar naar mijn idee is dit dier te ver heen. Neem je verantwoordelijkheid en neem geen hond meer voordat je je meer verdiept hebt in het africhten en begrijpen van hondengedrag.
Ceriadwen schreef:pinto_1 schreef:Ik begrijp echt niet hoe je een hond als pup kunt krijgen die je nu regelmatig bijt... Dan heb je toch wel veel fout gedaan in de opvoeding, sorry dat ik het zeg. Erg sneu om dan te moeten lezen dat de hond waarschijnlijk wordt afgemaakt...
En bijten als je wat af wilt pakken, het eerste wat ik mijn pups heb geleerd is dat ik alles bij ze weg kan halen. Juist als ze nog klein zijn (inprentingsfase) leer je ze alles wat wel en niet mag, dus jouw regels.
Een hond die gromt uit angst help je inderdaad niet door hem te straffen, die maak je alleen maar banger, alle andere situaties is grommen imo dominantie en dus not done.
Same.. heb ook kluiven, vlees etc etc gewoon weer uit mijn hond zn mond gehaald toen hij kleiner was. Resultaat is dat ik overal bij en altijd aan mag komen. Die kijkt me dan alleen heel beteuterd aan van maar ik had er eigenlijk wel trek in maar vooruit, omdat jij t graag hebben wil ist voor jouuuuuuuuuuu
(wel na er eventjes 'zelf van gegeten' te hebben
)
) pinto_1 schreef:En bijten als je wat af wilt pakken, het eerste wat ik mijn pups heb geleerd is dat ik alles bij ze weg kan halen. Juist als ze nog klein zijn (inprentingsfase) leer je ze alles wat wel en niet mag, dus jouw regels.