Tips gezocht zindelijk maken pup

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:43

dierenfan schreef:
_Kimo_ schreef:
@ dierenfan - ik heb voer van de DA, dus daar zal het niet aan liggen :) En zoals ik al zei, hij legt niet altijd enorme hopen neer gelukkig.. :+

Een DA weet 0,0 van voeding die praat alleen de leverancier na die hem de brokken leverd. Een DA die voedingsdeskundige naast zijn werk is die raad namelijk vers aan (http://www.carnivoer.nl)

0,0 is wel een beetje overdreven, geef ze een beetje krediet. Dat ze zich oha er niet in verdiepen klopt.
De studie duurt inderdaad 6 jaar, maar gaat vooral over geneeskundige dingen zoals ziektes en welke medicijnen. Niet over voeding. Vandaar dat ze er geen expert in zijn.

Thirty

Re: Tips gezocht zindelijk maken pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:57

Over het algemeen verkopen ze wat er bij ze in de praktijk te koop hebben, en waar ze dus een deeltje van meekrijgen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:16

Dit blijft toch onuitroeibaar (en ja, onuitstaanbaar) deze maffe ideeen over de incompetentie van dierenartsen.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:35

de dierenarts heeft tegen mij over baka ook gezegd dat het voer wat zij hadden echt het beste was voor baka en dat ander voer niet zou helpen...nou wat bleek, waar ander voer een week voor nodig had (na het geleidelijk aan overgaan op andere brok) bleek ze bij dit zeer dure merk een paar dagen nodig te hebben om doodziek te worden...
uiteindelijk bleken alle krokante brokken problemen op te leveren en geperste brokken van prins pro care en dan de resist variant en het vers vlees van dit merk en die variant (resist) te werken voor haar...

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 01:53

@ Sassol - ja gelukkig wel!

@ Dierenfan - ik mag aan nemen dat de DA iig geen slecht voer zal geven toch?

Nou had helaas iets te vroeg gejuicht. Hij heeft vandaag weer meerdere keren in huis geplast en gepoept.. Erg jammer :P Maar ja, hopen dat het morgen weer beter gaat :)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 02:44

Nou ja, je zal iets beter moeten opletten lijkt me zo. Dat er een keer een ongelukje gebeurd a la, maar meerdere keren per dag elke dag...dan ben je gewoon zelf te laat. Zo leert de hond het nooit.

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 12:25

Hij is er gister gewoon elke 1,5 uur uitgeweest want ik was vrij :) En hij doet het als ik net in de keuken sta, of net op de wc zit of de was aan het opruimen ben boven.. En ja, dat zijn toch dingen die ook moeten gebeuren. Kan helaas niet de hele dag op de bank zitten en kijken naar hem of hij misschien moet plassen..

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:28

Heel herkenbaar... Er is echt geen peil op te trekken he? Soms plast die van mij ook binnen, maar dan kom ik erachter dat ie al 3 uur niet uitgelaten is. Dan is het gewoon eigen schuld, dikke bult!
Maar soms doet ie het gewoon binnen half uurtje! Van het weekend gingen we naar mijn moeder, hij plastte voordat ie de auto in ging, toen 10 minuutjes rijden en binnen 5 minuten had ie daar in huis geplast. Dat zijn dan echt wel rare dingen. En niet eens grote plas, nee, een heel kleintje komt ook regelmatig voor :)

Is het een mannetje of vrouwtje? En plast ie altijd op dezelfde plek?
Ik verdenk die van mij er gewoon van dat ie bij mijn ouders gewoon z'n territorium wilt laten zien (ofzoiets?) :+

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:39

Zorg er wel voor dat je pup goed drinkt wanneer hij moet spugen en/of overgeven.

Ik heb het topic eens doorgelezen, want jouw bericht kwam mij erg bekend voor.
Wij hebben eenn Boomer reu van nu bijna 7 maanden. Ook hij is nog niet helemaal zindelijk, alleen wij hebben in het begin dus wel gestraft wanneer hij binnen deed plassen (lees: hem oppakken, buiten zetten en duidelijk "Reus foei, dat mag niet" zeggen). Wat er alleen bij ons in gebeurt is dat de hond zijn plasje dan dus ging ophouden met als gevolg een blaasontsteking.
Nu laten we hem eerst zijn plasje doen binnen en straffen we hem direct erna (als we het zien). Als we het niet zien ruimen we het op en zeggen we er niets van. Ik ben van mening dat de pup 10 min. later echt niet meer weet dat hij daar heeft geplast. Dit om herhaling te voorkomen. Poepen doet hij overigens al wel buiten.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:24

_Kimo_ schreef:
Hij is er gister gewoon elke 1,5 uur uitgeweest want ik was vrij :) En hij doet het als ik net in de keuken sta, of net op de wc zit of de was aan het opruimen ben boven.. En ja, dat zijn toch dingen die ook moeten gebeuren. Kan helaas niet de hele dag op de bank zitten en kijken naar hem of hij misschien moet plassen..

Ik zou de zindelijkheid eigenlijk helemaal overnieuw beginnen. Je pup ziet binnen nu ook als een fijne plasplek en dat is natuurlijk niet de bedoeling!
Net doen dus alsof het een pup van net 8 weken is, dus gewoon vaker naar buiten (ja, nog vaker dan om de 1,5u). Als het natuurlijk wel gewoon goed gaat als je even werken bent/boodschappen doen, dat dan gewoon blijven doen.
Ook zeg je dat ie het juist doet als je er niet bij bent, probeer dat dus ook te voorkomen door je pupsel iets te doen te geven als jij even naar de wc bent of naar boven.

Een ongelukje kan gebeuren, maar zo vaak binnen plassen, dat schaadt de zindelijkheid. (En kun je dus nog langer blijven opruimen)

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 14:27

@ Davinia - idd! Snap soms echt niet waar hij het allemaal vandaan haalt.. Het is een mannetje, en hij plast eigenlijk gewoon over al. Het is maar net waar hij loopt :+ Maken het ook elke keer schoon, en ik dweil elke dag zodat de geur daar niet blijft hangen en hij denkt dat het daar moet.

@ Vera - ja hij heeft nu 24/7 water. Poepen doet deze gelukkig ook meestal wel buiten inmiddels, maar soms zitten er dagen tussen pff..

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 14:32

@ Sassol - we zijn net allebei 4 weken (dus totaal 8 weken) vrij geweest van t werk om hem zindelijk te krijgen.. Dus kunnen helaas niet weer vrij nemen. Maar ik werk in de horeca, en werk voornamelijk de avonden en t weekend. Alleen maandag de hele dag en vrijdag tussen de middag. Dus ben gelukkig wel veel thuis, en anders is m'n vriend thuis. Ben vanochtend elk half uur/3 kwartier met hem naar buiten gegaan maar dan doet hij dus 9 vd 10x niks.. En de pup heeft zat te doen als ik even naar de wc ben ofzo.. Hij heeft mn andere jonge hond, en zat speeltjes. Zit ook geen uren op de wc :P
Vandaag gaat het tot nu toe wel goed gelukkig.. Nog helemaal niks binnen gedaan :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:46

_Kimo_ schreef:
Ben vanochtend elk half uur/3 kwartier met hem naar buiten gegaan maar dan doet hij dus 9 vd 10x niks.. En de pup heeft zat te doen als ik even naar de wc ben ofzo.. Hij heeft mn andere jonge hond, en zat speeltjes. Zit ook geen uren op de wc :P
Vandaag gaat het tot nu toe wel goed gelukkig.. Nog helemaal niks binnen gedaan :)

Liever dat hij 9 van de 10x buiten niks doet, maar ook niks binnen, dan dat hij wel altijd buiten plast maar dus ook binnen.

Wat betreft pupsel bezig houden: dat er genoeg te doen is, wil niet zeggen dat ie dat ook gebruikt. Want blijkbaar gebruikt hij vaak de tijd dat jij er niet bent om hem te vermaken, om even een mooi plasplekje te zoeken.
Als je er dus voor kunt zorgen dat hij in die tijd wel echt met iets bezig is (snoepjes verstoppen en laten zoeken bijv. of even iets geven waar hij graag op ligt te knauwen) dan kan hij dus in die 5 min. dat jij op de wc zit die tijd ook niet meer gebruiken om rustig een plasplekje te zoeken.
Liever dat hij plast met jou erbij zodat je hem op kunt tillen en naar buiten kunt dragen, dan dat ie het net elke keer doet als jij er niet bent om hem op dat moment iets te leren.

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 15:00

Ja dat is waar :) Kan ik wel gaan proberen idd!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:04

En minder op de klok gaan kijken maar hem mee naar buiten nemen als hij aanstalten maakt. Dus op de grond gaat snuffelen, als hij wakker wordt, na het eten/drinken, na het spelen etc.
Verder gewoon even meenemen als je naar het toilet gaat, en als je de was op gaat vouwen.

Je zal het nu wel moeten gaan voorkomen, anders wordt het zo snel gewoonte. Een keer een ongelukje is niet erg, maar wel als het zo vaak voorkomt. Dat ligt toch echt aan jou.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:12

Ik heb een bouvierpup gehad, ook een reu, die had ik in een soort bench.
Even spelen en eten/drinken dan een plasje doen en in de bench slapen, uit de bench eerst een plasje doen en het hele ritueel weer opnieuw en die was zo zindelijk.
Het was wel een bench waar hij "net" in paste want ze bevuilen hun eigen nest niet.
Nu is iedere hond natuurlijk anders maar mijn zus en nog meer in de familie hebben het ook zo gedaan en het werkte goed!
Ik hoop voor jou dat hij het snel door gaat krijgen en dat je minder hoeft te soppen!!

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 01:23

@Thirty - mee nemen naar de wc en de was opvouwen gaat niet, dan moet hij de trap op.. En hij weegt al bijna 15 kilo dus ga hem ook echt niet elke keer naar boven en beneden tillen :P Uitlaten na het slapen/eten/drinken/spelen doen we al vanaf het begin..

@ Chanicha - Je bedoeld hem opsluiten in de bench? Ik heb hiervoor al 2 honden zindelijk gemaakt, en die waren het binnen een week zo goed als.. Dit is de 1e die zo lastig is :P Besef me wel weer gelijk hoeveel mazzel ik met de 1e week heb gehad!

Nou vandaag hadden we weer een goede dag! 2x in huis geplast, en 1x gepoept. We komen er wel :)