Wat te doen met hond ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:42

WinSel schreef:
Ik zou hem met liefde naar je toe brengen.
Wij als gezin zijn niet consequent genoeg. Ik kan wel gaan trainen, maar iemand anders uit het gezin doet het dan weer op zijn manier. Wij zijn niet geschikt ben ik bang

Dat is het beter om de hond te herplaatsen, want dan is jullie gezin niet geschikt om een hond te hebben. Misschien komt het wat bot over, maar het is wel de waarheid. Dit geldt niet alleen voor deze hond, maar voor elke hond. (Ik weet niet of jullie toevallig het idee hadden om een andere hond in huis te halen)

WinSel

Re: Wat te doen met hond ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 13:46

Dat weten we, en nee er komt geen hond meer.
Nu alleen nog een geschikt baasje vinden

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:53

Ik vind het enorm vervelend voor je. strenge regels en een gezin waar iedereen zich daaraan houd is enorm belangrijk.

Wil je echt een goede plek voor je hond of is het een optie om iemand anders, die wel tijd heeft met je hond aan de gang te gaan, en zodra hij vooruit gaat en goed luistert terug komt in het gezin?

Een hond (tijdelijk) in een andere omgeving onderbrengen kan enorm veel verschil maken.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 13:56

Díe optie zou ik moeten overleggen. Maar persoonlijk denk ik dat een vast nieuw baasje beter is.
Omdat ik bang ben dat het bij ons uit eindelijk niet verbeterd

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:56

WinSel schreef:
Dat weten we, en nee er komt geen hond meer.
Nu alleen nog een geschikt baasje vinden

Succes met het vinden van een geschikte baas.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:02

Het is dat ik niet in de buurt woon, anders kwam ik wel langs om zijn gedrag van dichtbij mee te maken.
Ik en mijn vader trainen al zolang ik me kan herinneren Herdershonden en kruisingen, met een goede aanpak komen wij heel ver. Ik heb zelf een tijd een Hollandse herder gehad met agressief gedrag in training gehad, het heeft even geduurd maar na een goede training en de juiste aanpak (is bij elke hond weer anders) is het een hele andere hond geworden, niet meer te herkennen.

Mocht je er voor open staan wil ik je graag tips en advies geven en eventueel helpen, ik woon dan niet in de buurt maar je hond lijkt me een leuk project om mee aan de slag te gaan, ik geloof er namelijk heilig in dat elke hond kan veranderen als daar hard aan gewerkt wordt en dat de leeftijd daarin niet echt een belangrijke rol speelt :)

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:09

Papegara schreef:
Het is dat ik niet in de buurt woon, anders kwam ik wel langs om zijn gedrag van dichtbij mee te maken.
Ik en mijn vader trainen al zolang ik me kan herinneren Herdershonden en kruisingen, met een goede aanpak komen wij heel ver. Ik heb zelf een tijd een Hollandse herder gehad met agressief gedrag in training gehad, het heeft even geduurd maar na een goede training en de juiste aanpak (is bij elke hond weer anders) is het een hele andere hond geworden, niet meer te herkennen.

Mocht je er voor open staan wil ik je graag tips en advies geven en eventueel helpen, ik woon dan niet in de buurt maar je hond lijkt me een leuk project om mee aan de slag te gaan, ik geloof er namelijk heilig in dat elke hond kan veranderen als daar hard aan gewerkt wordt en dat de leeftijd daarin niet echt een belangrijke rol speelt :)

Dat ben ik ook van mening.
Met juiste voeding en de juiste benadering kun je echt heel ver komen.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:15

susanne_m schreef:
Papegara schreef:

Dat ben ik ook van mening.
Met juiste voeding en de juiste benadering kun je echt heel ver komen.

Ik ook, maar als de wil er niet is van alle leden van het gezin dan houdt het op.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 14:23

De wil is er zeker wel, maar het moet ook kunnen.
Ik mn broer en vader werken overdag en mn moeder kan niet alles meer...

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:26

Mee eens, als jij al weet dat het niet lukt dan moet je de knoop doorhakken voor jezelf en voor je moeder..

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 14:35

Ik vind het gewoon zo sneu voor haar. Ze geniet te weinig van de hond.
En ook de hond verdiend beter.....
Hoe jammer ik dat ook vind, moet wel eerlijk zijn....

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:42

Hoe gaat je reutje om met teefjes?

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:54

WinSel schreef:
De wil is er zeker wel, maar het moet ook kunnen.
Ik mn broer en vader werken overdag en mn moeder kan niet alles meer...

lastig mijn moeder heeft na een hersenbloeding ook een hersenbeschadiging opgelopen. Ze kan helaas weinig meer.
Het is zoo jammer dat mijn vader geen dieren mens is anders had ze de oude hond die ik nu heb. Dat zou prima gezelschap zijn. Deze is oude mensen gewend en een aai over zijn bol is al goed.
Is jammer dat je dit moet besluiten maar beter voor de hond. Als je allemaal samen niet tot een oplossing kan komen kan het gevaarlijk worden omdat de hond dan niet weet waar die aan toe is.

Succes met herplaatsen.

Ik heb mijn moeder 2 jaar geleden 1 parkiet gegeven puur voor de aanspraak en geluid overdag. Dit helpt goed er zit nu een 2de bij en het is zo leuk dat geklets van die vogels.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 18:06

Hoe hij op teefjes reageert durf ik zo niet te zeggen.
Op cursus was er 1 en dat ging prima. Verder geen ervaring.

Als iemand een geschikt baasje weet, laat het mij aub weten.

Prisca bedankt !

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:11

Het grootste probleem is denk ik de energie die hij niet kwijt kan bij jullie. Daardoor is er geen concentratie en word hij 'vervelend'.
Als je al niet weet hoe hij op teefjes reageerd doet mij een belletje rinkelen dat deze hond écht te weinig buiten komt. Ik kom per dag
zo'n 5 teefjes en 5 reuen tegen met mijn honden, om maar een indruk te geven. Een hond is niet zoals een muis of konijn die je in een
hokje hebt zitten en waar je naar kijkt en mee knuffelt. Een hond heeft echt zijn beweging en sociale contacten met andere honden nodig,
zeker een retriever. Dat zijn van oorsprong jachthonden.

Goede keuze om een ander huis te zoeken voor hem, tis dat wij hier al twee Doggen hebben zitten en dus geen plek hebben (en
anders toch eerder een Doggenherplaatser nemen, tja, liefde voor het ras he :Y) ) maar ik hoop dat je een goed thuis vind.
Waar hij naar hartelust zijn energie kwijt kan en consequent maar vriendelijk word opgevoed, dan is er met deze hond denk ik nog veel te behalen!

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 23:30

Zoek je een baasje in de omgeving zodat je af en toe kan kijken of kan het verder weg?
Zelf heb ik een herder teefje van 2 en een teckelpupje van 16 weken ook een teefje, vandaar de vraag..
Ik woon zelf bij Nijmegen, dus niet om de hoek.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 23:41

Ik mis in je verhaal de hoeveelheid beweging en afleiding die hij aangeboden krijgt.
Ik lees dat hij meerdere keren per dag aan de riem loopt en smiddags een uur los mag lopen, vraag je in dat uur ook wat van hem of moet hij zichzelf redden?
Je zegt dat het een bordercollie mix is, heb je er al ooit bij stil gestaan dat hij gewoon veel meer beweging nodig heeft?
Zoals ik het nu lees lijkt het mij puur een kwestie van te weinig afleiding dus zelf iets gaan verzinnen en alles maar aangrijpen om energie kwijt te kunnen. Hij is dus niet gefocust op één ding, maar blaft overal naar, net wat je zegt.
Pak hem eens naast de fiets en ga fietsen tot je merkt dat hij duidelijk moe wordt, dan fiets je nog net even verder tot hij echt moe is en dán pak je hem aan de riem en ga je door het centrum lopen, zoek alle situatie's op waar hij normaal tegen blaft. Als hij goed moe is heeft hij de energie niet meer en als hij toch nog blaft zal hij snel opgeven als je hem corrigeert. (dat moet je altijd doen)

Een border die zijn energie niet kwijt kan is gewoon niet te corrigeren, dat gaat nog 2 uur door nadat jij hem aan de boom geknupt hebt. Dat had je je moeten realiseren voor je eraan begon, geen energieke hond nemen als je eigenlijk een gezellige bankhanger wilt.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 00:17

Ik vind het verdrietig om te lezen dat een hond om zoiets 'simpels' uit huis wordt geplaatst en geen kans krijgt, sorrie dat ik dit zeg..maar aan de andere kant geven jullie wel eerlijk aan niet geschikt te zijn en dat vind ik ook als ik dit zo lees.
Ik hoop dat hij snel een ander baasje vind, met de juiste aanpak en correctie heb je met een paar dagen al een andere hond..had het graag gezien dat jullei hem die kans hadden gegeven. Maar dat moet je idd wel kunnen en ook voor open staan!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 09:13

Mensen ik weet niet wat voor kruising hij is !!
Ik weet dus ook niet of er border in zit.
Op zn paspoort staat maltezer x chi, maar dat is hij niet.

Voor de rest antwoord ik later, zit nu op mijn tel.
Fietsen met hem zal ik proberen

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 09:54

Als het die in je profiel is lijkt er mij retriever in te zitten. Maargoed, elke hond heeft natuurlijk beweging nodig :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 10:05

Ik heb net met hem gefietst. En dat ging hartstikke goed :D

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 11:59

goed zo dat scheelt al een hoop energie!

je kan hem ook mentaal een uitdaging geven door b.v snoepjes te verstoppen en andere (in huis) spelletjes te doen!
(kijk even rond op internet en hier op bokt zijn ook ongetwijfeld mensen met ideeën)

p.s voor een zogenaamde uitlaat service kun je ook gewoon advertenties op hangen in de supermarkt, misschien is er iemand in de buurt met wat extra tijd over die ook tussen de middag een flinke wandeling wil maken met hem voor een bescheiden bedrag!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 12:29

Dat is een hele goeie tip !! Dankje !!!,

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 00:07

Ik zou spelletjes ed alleen buitenshuis doen, in huis moet hij rustig zijn.
Maar in je tuin, schuur, garage of bij je paarden in het land kun je natuurlijk genoeg zoekspelletjes doen, dat is een goede manier om hem geestelijk uitdaging te geven.

Was hij ook rustiger nadat je met hem gefietst hebt?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 08:51

Hij was eerst kapot haha, maar idd ook wel rustiger.
Ik ga vandaag ook met hem fietsen.
Hoe vaak kan ik dat doen ?