Het Konijnentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marleenloveu

Re: Het Konijnentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:27

Sinds vandaag heb ik nog maar een franse hangoor in bezit, voedster is zonder hoofd naast de sloot gevonden. Nu op zoek naar een lieve grote ram die samen met mijn gecastreerde ram kan leven.
Weet iemand een leuke lieve gecastreerde franse hangoor ram in een straal van 50km van Heerenveen Friesland?

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 13:29

Marleenloveu schreef:
Sinds vandaag heb ik nog maar een franse hangoor in bezit, voedster is zonder hoofd naast de sloot gevonden. Nu op zoek naar een lieve grote ram die samen met mijn gecastreerde ram kan leven.
Weet iemand een leuke lieve gecastreerde franse hangoor ram in een straal van 50km van Heerenveen Friesland?

Aah wat sneu :( Is ze ontsnapt ofzo? of gewoon gegrepen?
sterkte!

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:33

Wij hebben onze konijnen in een hok van twee bij twee binnen en ze kunnen met een luikje naar buiten waar ze gewoon een erg groot stuk hebben. Geen afrastering om de sloot etc. Dit is natuurlijk erg riskant maargoed, een konijn in een hokje is ook niks.....
Waarschijnlijk is ze door een dier gegrepen maar de vraag blijft: welk dier scheurt er nou een hoofd af zonder het dier zelf op te eten?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:37

Mocht iemand nog een lief nijntje zoeken. Ik heb meerdere oudere voedsters en nog enkele jonge voedsters en rammen.
Helaas moet ik om gezondheidsredenen minderen en zoek ik goede nieuwe huisjes. Dacht wie weet zoekt hier nog iemand wat.

o.a. ook mijn bestand Thrianta's

Ze zoeken een goed blijvend tehuis met ruimte en zijn allen geent en ontwormd.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:37

:wave:

Ik heb ook 2 konijnen, fluffer en Maurice. Ze leven in een buitenhok en soms in de tuin. :)

Afbeelding
Afbeelding
En dit het hok waar ze in leven. :)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:41

Wilawander schreef:
Mocht iemand nog een lief nijntje zoeken. Ik heb meerdere oudere voedsters en nog enkele jonge voedsters en rammen.
Helaas moet ik om gezondheidsredenen minderen en zoek ik goede nieuwe huisjes. Dacht wie weet zoekt hier nog iemand wat.

Daar kom je nou net te laat mee! Ik was op zoek naar een voedster van rond de 2/3 jaar. Maar vond niks leuks. Heb nu een jonge Thrianta aan geschaft... Zonden overigens dat je met die fok stopt!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:42

Marleenloveu schreef:

Ik zou geen ram erbij doen.. Zijn uitzonderingen dat het goed gaat, maar je kan gewoon beter een voedster nemen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:42

Ik heb op dit moment 1 konijn, dat was keurig bij de opvang gekoppeld aan een ander konijn, maar ik kon dus mooi dat andere konijn terugbrengen... Maar mijn konijn is een speling der natuur: is geboren met misvormde urinewegen, leek op een mannetje daardoor, tijdens de operatie om het beestje normaal te kunnen laten plassen, bleek een en ander van binnen ècht niet normaal te zijn... Het was... een vrouwtje met een open verbinding tussen de baarmoeder en de blaas, was daardoor hardstikke incontinent maar door die operatie is die incontinentie over.
Ik wil nog wel eens proberen te koppelen, je kunt als het niet gaat het andere konijn terugbrengen naar de opvang, maar mijn man heeft nu nog de zenuwen van de vorige keer dat het misging en hij ziet het helemaal niet meer zitten.

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:45

We hebben eerst een mannetje erbij gehad maar helaas is die overleden, dit ging samen echt geweldig goed. Toen we deze voedster erbij hadden ging het veel minder goed dan tussen de twee rammen. Natuurlijk heeft ze ook even onze hele tuin omgespit :Y)
Onze ram ineen echte sukkel en een echte goedzak, dominant of vervelend staat niet in zijn woordenboek en heeft dus ook geen enkel probleem met andere rammen. :)

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:47

Ik ben vergeten te melden: we hebben een opvang gevonden waarbij we ons konijn mee moeten nemen alleen heeft hij waarschijnlijk mijt en gaat daarvoor in behandeling, dus het duurt minstens een week voordat hij niet meer alleen hoeft te zijn.....

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:48

pubelia schreef:
Wilawander schreef:

Daar kom je nou net te laat mee! Ik was op zoek naar een voedster van rond de 2/3 jaar. Maar vond niks leuks. Heb nu een jonge Thrianta aan geschaft... Zonden overigens dat je met die fok stopt!

ja inderdaad jammer. Had ik voor je gehad. Maar hoop nieuwe baasjes te kunnen vinden. Ja baal zelf er ook vreselijk van. Heb rheuma en nog wat andere problemen door een ongeval en krijg steeds meer moeite de boel te verzorgen. Heb daarom besloten de paarden en de konijnen weg te doen. nu hebben ze nog kans op een goed nieuw huis. De oudste is net 2 jaar oud.

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 13:50

Geryon schreef:
Marleenloveu schreef:

Ik zou geen ram erbij doen.. Zijn uitzonderingen dat het goed gaat, maar je kan gewoon beter een voedster nemen.

Jeetje, jij bent het niet vaak eens met iemand? altijd wel een weerwoord.. maargoed is mijn mening, valt me gewoon op.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:58

^ Nou het is algemeen bekend dat ram + ram en voedster + voedster slecht samen kunnen gaan. Is denk ik alleen maar een tip om teleurstelling te voorkomen hoor.

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 14:15

Somebitch schreef:
^ Nou het is algemeen bekend dat ram + ram en voedster + voedster slecht samen kunnen gaan. Is denk ik alleen maar een tip om teleurstelling te voorkomen hoor.

Ja oke , maar bij alles heeft ze wel weer een opmerking, niks is volgens mij goed..

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:39

Ons 'binnenkoppel'. Dinges en Mini.
Lopen los, geen hok maar kunnen wel in deel tuin en niet bij de andere 4 konijnen.
Zindelijk en knagen nergens aan, de reus haart wel uit als een malle ...liefst op de bank of op je net schone broek...

Afbeelding

xNadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:40

Aaaaahw wat schattig haha

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:40

ahhhh lief! :+:

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:43

xNadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:44

Aaaahw wat een leukies <3

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:45

Somebitch schreef:
ahhhh lief! :+:

Gefeliciteerd!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:47

Super leuk dat ze zo los lopen. :D

Thnx mltex :D

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:46

quote="Dess"]
Geryon schreef:
Marleenloveu schreef:

Jeetje, jij bent het niet vaak eens met iemand? altijd wel een weerwoord.. maargoed is mijn mening, valt me gewoon op.[/quote]

Bedoel je dat IK het met niemand eens ben of zij? :)

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 15:56

@Marleenloveu ik bedoel Geryon :)!

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:57

haha okee, ik dacht al: wat doe ik verkeerd :Y)

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 15:58

Haha niks hoor :p maar het valt me gewoon op dat Geryon op iedereens bericht wel iets negatiefs heeft te zeggen..