Ik doe het ook, ik heb zelfs verschillende taaltjes en stemmetjes voor alle dieren. De rattentaal is wel het ergst, ze hebben allemaal hun eigen klanken en woordjes. Terugpraten doen ze hier ook, bv.
"Hoi Smoeltje, wat isser?"
"Ah, wil eruit!"
"Ja, jij mag er zo uit, eerst even eten maken."
Enzovoort.
Het is zelfs zo erg dat ik enorme moeite moet doen om normaal tegen ze te praten als er andere mensen bij zijn (behalve mijn vriend en familie, die zijn het gewend
). Het voelt tegennatuurlijk om in mensentaal tegen ze te praten, ik merk dat ze dan ook minder goed reageren. Als ik wil dat ze tevoorschijn komen roep ik bv. op een heel hoog toontje "Hoihoi!" en dan komen ze wel, als ik op een normale toon 'hoi' zeg is er geen rat te bekennen.
Ik doe het ook wel eens per ongeluk al ik in de supermarkt ben. Laatst was de witlof in de aanbieding en daar zijn ze dol op. Dus ik begin zo te roepen: "Ah, witlof, lust wel witlof!" in rattentaal. Oeps.
Ik kan me er niet voor schamen trouwens. Ik vind het ook altijd erg leuk om te zien dat andere mensen het ook doen, als ze zich onbespied wanen meestal.
Toch hartstikke leuk als je zo kan genieten van en met je dieren!

Ik geef hondencursus en stimuleer mensen vaak om met een hoog stemmetje te praten en gekke geluidjes/stemmetjes te doen. Veel honden worden en zo enthousiast van dat ze de aandacht veel beter bij hun baas houden. De meeste mensen moeten daar wel een drempel voor over trouwens.