Wie praat er nog meer als een halve gare tegen zijn huisdier

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 08:13

Haha wat leuk Sjolvir. :D <3

Ik doe het ook, ik heb zelfs verschillende taaltjes en stemmetjes voor alle dieren. De rattentaal is wel het ergst, ze hebben allemaal hun eigen klanken en woordjes. Terugpraten doen ze hier ook, bv.
"Hoi Smoeltje, wat isser?"
"Ah, wil eruit!"
"Ja, jij mag er zo uit, eerst even eten maken."

Enzovoort. :o

Het is zelfs zo erg dat ik enorme moeite moet doen om normaal tegen ze te praten als er andere mensen bij zijn (behalve mijn vriend en familie, die zijn het gewend :D ). Het voelt tegennatuurlijk om in mensentaal tegen ze te praten, ik merk dat ze dan ook minder goed reageren. Als ik wil dat ze tevoorschijn komen roep ik bv. op een heel hoog toontje "Hoihoi!" en dan komen ze wel, als ik op een normale toon 'hoi' zeg is er geen rat te bekennen. :+

Ik doe het ook wel eens per ongeluk al ik in de supermarkt ben. Laatst was de witlof in de aanbieding en daar zijn ze dol op. Dus ik begin zo te roepen: "Ah, witlof, lust wel witlof!" in rattentaal. Oeps. :D Ik kan me er niet voor schamen trouwens. Ik vind het ook altijd erg leuk om te zien dat andere mensen het ook doen, als ze zich onbespied wanen meestal. ;) Toch hartstikke leuk als je zo kan genieten van en met je dieren! :)

Sjolvir

Re: Wie praat er nog meer als een halve gare tegen zijn huisdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:44

Ach die mensen die het hoorden hebben gewoon geen witlof meer gekocht,
die dachten dat je er zo van ging praten.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 12:47

Haha, ik ben ook zo'n rare kletser tegen m'n hond maar ach, de helft ervan begrijpt ze toch niet maarja :P

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:01

*steekt hand op*
Ik ben een beetje heel erg schuldig!

Mijn katten zijn inmiddels omgedoopt tot 'poezenbabies' of 'dinobabies' en als ze aan komen lopen dan begin ik me met een hoge stem tegen ze aan te ouwehoeren... Dat wil je niet horen x'D Ik doe het ook bij paarden en sinds kort ook bij de honden van mijn vriend. Vooral leuk zijn de blikken van mensen die me dat voor het eerst zien/horen doen :')

Het ergste is dat één van mijn katten echt altijd terug 'praat' de ander die doet het heel af en toe maar Frenzy... Daar heb ik hele gesprekken mee :')

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:04

Ik heb elke ochtend hele verhalen met 1 kat, die mauwt ook bij alles wat ik zeg terug ;)
En ik heb een maine coon die altijd bij me komt zitten als ik ga douche , dan hebben we hele verhalen samen ;)

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:06

Ik kreeg ook al van mijn vader op mijn flikker dat ik niet moet doen alsof m'n hondje een baby is :')
Mijn stem kan niet hoog genoeg en hij lijkt het nog leuk te vinden ook _O-

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:48

Sjolvir schreef:
Schuldig... maar ach.. zolang ze niets doorvertellen...

juist daarom zijn dieren zo handig....je kan alles kwijt aan ze, het lucht ook vaak op en uiteindelijk houden ze net zo veel van je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:55

Sjolvir schreef:
Ach die mensen die het hoorden hebben gewoon geen witlof meer gekocht,
die dachten dat je er zo van ging praten.

Des te beter, nog meer witlof voor de ratten. :D Wel een ideetje voor de toekomst dus. :))

blauw00gje schreef:
Ik kreeg ook al van mijn vader op mijn flikker dat ik niet moet doen alsof m'n hondje een baby is :')

:j Ik geef hondencursus en stimuleer mensen vaak om met een hoog stemmetje te praten en gekke geluidjes/stemmetjes te doen. Veel honden worden en zo enthousiast van dat ze de aandacht veel beter bij hun baas houden. De meeste mensen moeten daar wel een drempel voor over trouwens.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 22:10

Doen niet alle mensen dat dan? :+

Ik vind het pas genant als andere mensen (die je niet goed kent) mee staan luisteren.
Van de week nog terwijl ik een kruiwagen mest weg ging rijden, tegen de kat van de buren:
'Oooh sorry hoor poes, ik wou je niet laten schrikken! Kom maar hoor, ik doe niks!'
'Hallo!'
'Oh, goedemiddag buurvrouw.' :#

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 00:00

RedPassion schreef:
blauw00gje schreef:

:j Ik geef hondencursus en stimuleer mensen vaak om met een hoog stemmetje te praten en gekke geluidjes/stemmetjes te doen. Veel honden worden en zo enthousiast van dat ze de aandacht veel beter bij hun baas houden. De meeste mensen moeten daar wel een drempel voor over trouwens.

Wij zijn gisteren voor het eerst naar puppycursus geweest en bij ons wordt het inderdaad ook gestimuleerd :j

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 01:15

Mijn hond Kayla heeft een bijnaam: Noenoe. En dan gaat het zo:

"Noenenkind! Drollenoos! Heb je op het huissie past? Vrouwtje!! Heb je zo goed op het huissie past?! Brave kindie! Waaauuuwie!! Ga je dansen? Dansen!! O yeah O yeah, do the dance girl!" (gaat ze zitten en dan met haar voorpootjes trappelen)

"Zullen we een piessie doen? Plasje doen? Jaaa? Kom maar dan! (en dan weer terug van het plassen) Was dat even leuk! Noen! Wil je wat lekkers?"

En tegen het paardenbeest gaat het zo:

"Dag Poooown! dag Ventie!! Hoe is het met jou?! Oeeeehhh weer lekker staan schijten in je voerbak? Wat een slimme kerel ben je toch!"

En dan doe ik met de hond 's ochtends even "start van de dag". Dan nemen we samen het rooster van de dag door. Met de poown heb ik altijd even een after-training-evaluatie... ("Zo vent, de volgende keer gaan we wel een tandje sneller als ik dat vraag he? Daarentegen, fantastisch beenwerk vandaag!") En natuurlijk deel ik met allebei ook nog mijn levensverhalen...."

Ahum...

Maar verder ben ik heel normaal hoor... :=

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 08:26

Hoe toevallig, gister waren mijn ouders bij mij. Zegt mijn vader ineens: ''Ja Mandy, ik vind het zó irritant als je met die hoge stemmetjes tegen Macho en Guus praat! Doe dat maar niet meer.'' Euhm, ja pap :')
Toen heb ik uitgelegd dat dat juist stimulerend werkt maar daar moest ie niks van weten. Ach, hij snapt het gewoon niet :+

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:49

Heel erg herkenbaar! Ik heb het altijd bij alle beesten gedaan. Mijn oudste poes is meestal slachtoffer omdat die zo lekker terugpraat. Ze heet Yoko maar dat wordt vaak Yokitjoh(tjoh). Heb gisteren helemaal dubbel gelegen; kreeg het absolute bewijs dat ik teveel tegen haar praat.

Wij hebben een open keuken (grenst dus met een barretje aan de woonkamer). Mijn vriend zat op de bank en ik stond in de keuken. Mijn vriend speelde op mijn telefoon een filmpje af waarin ik heel duidelijk van alles aan het aanmoedigen was. Yoko snapte er helemaal niks van; rugharen omhoog, dikke staart en heen en weer rennen tussen mij en mijn stem. Koppetje wat ze erbij trok was onbeschrijfelijk!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 20:43

Sjolvir schreef:
Waarschuwing, dit kan gehoorschade geven...maar ze babbelde altijd wel terug!
Alleen als er net een fietser langs komt schaam je je dood :o :D
http://www.youtube.com/watch?v=DDDS5i0pWAs

:') :') :') Het blijft leuk! Doet ze het nu ook nog. Mijn jaarlingetje (al mn paarden eigelijk) hiniken terug.
en ja mijn honden moeten er ook aan geloven, haha. Hoe gekker hoe beter, let er buiten wel op, wil niet half gek verklaard worden :)

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:24

Ik ook, ik noem mijn beestjes altijd prottie of protter of protties of shatties of weet ik veel wat dan ook :D
Kom ik beneden, zie ik mijn kat: dag prottie <3 en bij mijn ratjes ook protties <3 haha en zo echt op een kinder toontje :D Lieveke of schatteke of jongen en wat je nog allemaal kan verzinnen..
Soms heb ik echt het gevoel dat ze me aankijken en denken, doe eens normaal :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:26

Ik doe het ook :D En mijne praten idd ook terug, te grappig :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:31

Kom je aan op stal.. roep je over de mesthoop en kuilpakken...
Toepie, hallo ventje!!! He, knappie kom je even kijken?
(hhiiiiiiiii terug van achter de balen)
Sjoellie, moeske, kom je ook?? (nee, die blijft eten)
Ondertussen val je over 3 stalkatten..
He!! Henkie en Henkie, nee, geen eten, poezepoes kijk uit!!!!!
Dippie kom! (roep hond)
Loop de hoek om.. HE Diesel! (hinnikt terug)
Andere hoek om heeft al gehinnikt want hoorde me al. He, nienkepienke.. ukkie, heb je geen vrienden????

Jup, volslagen insane, gestoord, maf en geschift..
Maar ach... geen gewonden, dus laat me maar.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:38

Hahaha hier had ik het toevallig laatst met mijn moeder over.
Maar goed, ja ik ben dus ook hartstikke schuldig :D