HELP, ineens eigenaar van een muis. Geen spullen niets.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:03

Nou zo heel erg klein is hij/zij niet hoor. :)
Schone oogjes, schoon neusje.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 20:11

Ik heb kleine handjes :D

Ik heb al het hooi weggehaald en vervangen door tijdschrift. Huisje vol gestopt met allemaal kleine stukjes tijdschrift. Ze zit er nu zo bij:

Afbeelding

Mogen muizen onbeperkt eten? Zo niet dan haal ik al het muesli eruit. Dat zat er namelijk al in toen ik de doos pakte :=

Ze zat net op het beertje <3

ShauniBef

Re: HELP, ineens eigenaar van een muis. Geen spullen niets.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:13

Aan de slangen voeren :D ?

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:13

Mooi diertje heb je daar. :j
De grap van je vrienden is helemaal niet geslaagd maar ik vind het top van jouw dat jij wél je verantwoordelijkheid neemt. Veel plezier nog met je muisje!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 20:14

ShauniBef schreef:
Aan de slangen voeren :D ?

Ik voel me al helemaal schuldig dat ik vandaag voor school wormen moest zoeken waarna ze in alcohol werden gedaan voor onderzoek.. :')

Laat staan een muisje aan een slang voeren!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:15

Juk :=

Ik maakte ook maar een grapje. :D

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:15

Muizen eten tot ze genoeg hebben.. dus kans dat alles er morgen nog ligt is vrijwel 100%.

En wij hebben hier ook een muis zitten, alleen, in een gigantische kooi omdat mijn zoon hem heeft gered van de slang. Dus nu heeft de slang honger en de muis een hok van 95 euro. En die woont daar prima in zijn eentje en die ga ik niet laten castreren en ook niet laten enten.

Lief ding, mijn zoon is er dol op, maar als hij de 2 jaar red dan is t mazzel.

Moet ik er wel bijzeggen dat dit een doorgefokte kweekmuis is dus dat ie sowieso nog leeft is al een wonder.

-edit- slangen moeten ook eten he :p En persoonlijk zou ik liever gewurgd worden door een slang dan doodgebeten worden door een kat als muis zijnde. Als een slang wurgt dan drukt ie je zo samen dat je nog wel kan uitademen, maar niet meer kan inademen en is het eigenlijk binnen 1 minuutje of wat gebeurt. Als mijn katten een muis hebben dan duurt dat helaas wat langer.
Laatst bijgewerkt door Ceriadwen op 26-09-12 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:17

Ja ze mogen op zich wel onbeperkt eten.

Maar... ze worden dan wel erg picky. Lees: ze eten alleen de lekkerste dingetjes. Dus ga (binnenkort) wel voor een muizenvoer en ga dan wat gerichter voeren als je merkt dat ze niet alles op eet. Voorlopig is het niet erg hoor.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 20:18

soesita schreef:
Mooi diertje heb je daar. :j
De grap van je vrienden is helemaal niet geslaagd maar ik vind het top van jouw dat jij wél je verantwoordelijkheid neemt. Veel plezier nog met je muisje!

Het is geen vriendin :n Wel een verre nicht. Bah!

Ik heb alleen heel erg spijt dat ik haar vis niet heb over genomen. Ze had een kooikarper (was nog klein) gekocht en in bad gedaan om haar oma mee te laten schrikken. Ze zei neem jij hem. Maar ik mocht hem niet en toen zei ik dat ze hem terug moest geven aan de dierenwinkel.

Blijkt dat ze dat niet gedaan heeft en hem heeft lopen bakken |(

Nu sla ik mezelf dus steeds voor me kop dat ik dat arme beest niet meteen heb terug gebracht naar de dierenwinkel..

Maargoed, vanaf nu geen woord meer tegen haar, zulke mensen zijn het niet waard om te mogen leven. En wanneer zij zoiets weer flikt neem ik meteen de beestjes mee..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:19

*ziet karper in klein kooitje voor zich* :')

Heet koi karper. :P

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 20:20

Ceriadwen schreef:
Muizen eten tot ze genoeg hebben.. dus kans dat alles er morgen nog ligt is vrijwel 100%.

En wij hebben hier ook een muis zitten, alleen, in een gigantische kooi omdat mijn zoon hem heeft gered van de slang. Dus nu heeft de slang honger en de muis een hok van 95 euro. En die woont daar prima in zijn eentje en die ga ik niet laten castreren en ook niet laten enten.

Lief ding, mijn zoon is er dol op, maar als hij de 2 jaar red dan is t mazzel.

Moet ik er wel bijzeggen dat dit een doorgefokte kweekmuis is dus dat ie sowieso nog leeft is al een wonder.

-edit- slangen moeten ook eten he :p En persoonlijk zou ik liever gewurgd worden door een slang dan doodgebeten worden door een kat als muis zijnde. Als een slang wurgt dan drukt ie je zo samen dat je nog wel kan uitademen, maar niet meer kan inademen en is het eigenlijk binnen 1 minuutje of wat gebeurt. Als mijn katten een muis hebben dan duurt dat helaas wat langer.

Ligt er ook al sinds gisteren hoor :P
Wel lief dat jullie het muisje hebben opgevangen.
Mijn kat vangt ook muizen en dat duurt hartstikke lang voordat ze dood zijn. Ik kan helaas de muis niet uit zijn lijden verlossen, want kan er nooit bij..

Iris82 schreef:
Ja ze mogen op zich wel onbeperkt eten.

Maar... ze worden dan wel erg picky. Lees: ze eten alleen de lekkerste dingetjes. Dus ga (binnenkort) wel voor een muizenvoer en ga dan wat gerichter voeren als je merkt dat ze niet alles op eet. Voorlopig is het niet erg hoor.

Goed muizenvoer komt er inderdaad!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 20:20

Iris82 schreef:
*ziet karper in klein kooitje voor zich* :')

Heet koi karper. :P

Oh, oeps :=

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:22

Was een prijzige maaltijd dan als ik zie wat koi's soms kosten...

En uhm ik had niet veel keus hoor. Ik had hem persoonlijk in een bakje gedaan en vervolgens alsnog naar Jake the Snake gebracht. Maar zoonlief had hem al een naam gegeven, dus nu mag de slang wachten op de volgende voermuis ( sorry muislievend bokt). Dus meer een kwestie van geen nee kunnen zeggen tegen mijn kind :p

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:25

Ben je niet bang dat je dadelijk een kooi vol geredde muizen hebt? :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 20:25

Ceriadwen schreef:
Was een prijzige maaltijd dan als ik zie wat koi's soms kosten...

En uhm ik had niet veel keus hoor. Ik had hem persoonlijk in een bakje gedaan en vervolgens alsnog naar Jake the Snake gebracht. Maar zoonlief had hem al een naam gegeven, dus nu mag de slang wachten op de volgende voermuis ( sorry muislievend bokt). Dus meer een kwestie van geen nee kunnen zeggen tegen mijn kind :p

Haha zo ging het hier ook een beetje. Mijn moeder wilde ook geen muis :')

Dat kind heeft trouwens onwijs veel geld en geeft het graag uit... dusja.. :+

Het ergste vind ik, is dat ze hem niet gewoon gebakken heeft, maar hem heeft laten lijden. Eerst boven de pan gehangen, met zijn hoofd erop, vuur wat omhoog gedaan en zo langzaam verder...
Nichtje is erbij geweest en heeft geschreeuwd dat ze moest stoppen. Arme kind (9 jaar) heeft er een nachtmerrie over gehad.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 20:26

Iris82 schreef:
Ben je niet bang dat je dadelijk een kooi vol geredde muizen hebt? :D

Ik denk dat ze het niet meer gaat doen nu hoor :P

En anders breng ik ze gewoon weer terug naar de dierenwinkel of geef ze weg..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:27

Hihi, ik heb het tegen Ceriadwen. :P

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 20:28

Iris82 schreef:
Hihi, ik heb het tegen Ceriadwen. :P

Oh.... Juist ja... :')

blond :o

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:29

Haha 2x in 5 minuten. :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 20:30

Hee ik kan er ook niets aan doen! _O-

Hij heeft een tijdje niet geniest, maar hoor hem net toch weer niezen, beweegt z'n koppie er ook bij omhoog. Soms niest ie 2x snel achter elkaar, maar toch verschillend

Misschien omdat ie nu boven op de muesli zit?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:32

Geryon schreef:
Oke bedankt!

Ik zag der net drinken trouwens. :D

Oja, foto's :')

Dit is haar:
[ Afbeelding ]
Op deze foto heeft ze alleen wel een erg spitsneusje, heeft ze zo op het oog niet.

Leuk!! :D

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:32

Ik heb net alles even gelezen en ik vind het echt super hoe je het doet en hoe goed je voor het muisje zorgt en wilt zorgen. Wou je dat toch even zeggen!!! Je bent er echt goed mee bezig!! Muisje mag blij zijn dat ze bij jou terecht is gekomen! Wat een vreselijk verhaal over die koikarper trouwens zeg... pfff, ben blij dat dat geen familie van mij is.... vind dat echt niet normaal!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 20:38

Ze is ook heel leuk simodi! Best tam ook.

Fleur1977, wat een leuke lieve reactie! :D Ik hoop dat het muisje ook blij is :P
En inderdaad, vreselijk! Snap niet dat mensen zoiets in hun hoofd kunnen halen. Ik vind haar het niet waar om familie meer te noemen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:42

Over dat "muizen niet alleen kunnen" : ik heb dus herhaaldelijk meegemaakt dat twee of meer mannetjes NIET goed ging. Ik heb zelfs meegemaakt dat ze een jong mannetje zó bang maakten om bij de voerbak en drinkfles te komen, dat ik het jonge mannetje dood heb gevonden in het (ruime) hok, compleet uitgedroogd, dus hoezo kunnen ze niet alleen... :roll:

Of het moeten broertjes zijn, dan kan het vaak wel, en de samenstelling van de groep niet veranderen en vrouwtjes kun je wel bij elkaar zetten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:44

Als ze beiden jong zijn gaat t vaak prima. Een jonge muis bij een reeds bestaande groep volwassen mannen kán grote problemen geven.