Dierenasiel Zoetermeer neemt gevonden kat niet aan...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Re: Dierenasiel Zoetermeer neemt gevonden kat niet aan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:51

Miskraam inderdaad, nog niet ontwikkelde vruchtjes.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:54

ben benieuwd wat de ambulance ervan zegt. Op het moment lijkt het wel alsof de kat een miskraam heeft (gehad).

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 22:00

Volgens de man van de ambulance waren het stukjes darm... Hij zei dat hij rechtstreeks naar de DA ging, ik vrees het ergste.

Of we wisten hoeveel mensen zeggen dat ze een dier gevonden hebben terwijl het hun eigen kat is en dat er enorm veel katten daar lopen en dat we die lekker moeten laten lopen....

Zo jammer dat ze blijkbaar zoveel vervelende mensen tegen komen dat gewone mensen niet meer serieus genomen worden.

We mochten niet bellen om te vragen naar de afloop, ondanks dat we zelfs een huisje hebben anders...

Ben echt een beetje van streek en lichtelijk teleurgesteld inbepaalde instanties. Hoeveel mensen hadden het poesje niet los gelaten na die actie bij het asiel en wat was er dan met de poes gebeurd?

Noortje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:03

arme poes, maar je hebt je hebt super goed gehandeld!
Wel raar dat je niet mag bellen voor de afloop.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:03

jeetje wat bizar.... Echt ongelovelijk zeg.

Je kan alleen zoeken welke dierenarts dienst heeft op dit moment en dan daar heen bellen... Misschien dat zei jou wel op de hoogte willen houden.

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:04

ach wat naar voor de poes, maar ook om dat zo te horen dat er nog zo weinig vertrouwen is
(hoewel ik ook denk dat er veel misbruik gemaakt wordt van dit soort instanties die het eigenlijk van vrijwilligers moet hebben ..

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 22:05

Volgens hem waren ze van 60 naar 10 vrijwilligers gegaan en stond de telefoon altijd rood gloeiend, was zijn 6e melding vanavond. Ze gaan er ook mee stoppen vanaf 1 januari..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:06

Super gehandeld maar wat idioot dat je niet mag bellen hoe het afgelopen is. Kan wel een tip geven maar of dat werkt? Je kan namelijk amivedi in de gaten houden als het goed is melden ze haar daar aan met het feit of de poes overleden is of niet. Verder zou ik gewoon bellen met het gegeven dat je haar gevonden hebt en wil weten hoe het ermee is. Dat is toch niet meer dan logisch? Kijk dat ze nooit mogen zeggen mochten ze haar zelf gaan opknappen en plaatsen waar ze precies geplaatst is dat is logisch maar het minste wat ze kunnen doen is toch wel je telefoontje beantwoorden?

Bij ons kwamen vandaag mensen vragen hoe het met 2 kittens gaat die ze 2 weken geleden gevonden hadden. Dat waren zeer wilde kittens van 6 weken jong. Die zitten in pleeggezin maar dat hebben we opgebeld en die had tijd en kwam ze even showen op het asiel. Kittens zijn in die 2 weken al erg tam geworden en die vindster vond het helemaal geweldig. Wij blij dat ze van straat zijn en zich daar ook niet meer kunnen voortplanten en de vindster blij dat ze het niet voor niets gedaan heeft en dat ze al zo tam zijn. En dan heeft ze geen interesse in de kittens om ze te nemen en dat geeft niet maar dat geeft wel net zoveel rechten om te mogen weten hoe het met hun is vinden wij.

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:06

wat triest dat ze moeten stoppen (is ook niet te doen 10 vrijwilligers)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:08

ruitje schreef:
Volgens hem waren ze van 60 naar 10 vrijwilligers gegaan en stond de telefoon altijd rood gloeiend, was zijn 6e melding vanavond. Ze gaan er ook mee stoppen vanaf 1 januari..

Dat is idd wel een enorm groot probleem aan het worden. Tegenwoordig zitten vele mensen met geld problemen en als ze kunnen en willen werken ze of zijn druk op zoek naar werk en hebben ze geen tijd om vrijwilligers werk te doen. Ook bij ons is de werkdruk erg hoog voor de vrijwilligers helaas maar dan nog vind ik als je ervoor kiest moet je er ook voor gaan anders kan je er beter niet voor kiezen.

Vrijwilliger zijn is vrijwillig maar niet vrijblijvend ;)

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:08

Ik denk dat het tijd wordt dat die man zijn jas en sleutel inlevert. Die is niet meer geschikt voor dit werk. Ik heb zelf 2 jaar op de dierenamulance gezeten en je hebt te maken met 2 zaken. Het dier en de mens die het dier gevonden heeft. Je kan er vanuit gaan dat de mensen die bellen hart voor dieren hebben. Anders hadden ze niet gebeld en het dier aan zijn lot overgelaten. Of het nu hun eigen kat is of een gevonden moet je niet over nadenken. Het gaat om het dier! Mensen willen graag weten hoe het afloopt en daar deed ik niet moeilijk over. Ze konden kantoor bellen. De houding van deze chauffeur is echt ver beneden alle peil. Je zou kunnen overwegen de dierenartsenpraktijen in je stad te bellen?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:14

wat een rare reacties zeg van het asiel en de dierenambulance :n

en dat je ook niet meer mag informeren naar de afloop, ik vind het behoorlijk asociaal van ze.

ik heb hier wel eens een schildpad en een jong katje gebracht, een daarvan buiten sluitingstijd en daar werd helemaal niet moeilijk over gedaan.
schildpad moest ook ff met spoed, die liep op de weg, dus beest maar op de bijrijdersstoel gezet. Maar ik had m'n rottweiler op de achterbank zitten en ik moest gaan werken. nou ze hebben hem meteen aangenomen en ik kon weer gaan, hartstikke netjes ging dat.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:17

ik zou toch bellen morgenvroeg waar het katje naar toe is

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:28

Echt abnormaal dit..

Charda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:30

Hmm, ik snap er ook weinig van.
Jij hebt je best gedaan moet je maar denken.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:45

overigens weiger ik wel altijd om informatie door te geven aan mensen die een kat op hebben laten halen die wel duidelijk ziek is maar waar ze al bij vertellen dat ze hem/haar al jaren eten geven omdat hij 'aan kwam lopen'. Vind dat namelijk altijd vervelende situaties. Volgens mij en de wet is het hun dier want hun verzorgen hem al jaren echter hun vinden dat het niet hun dier is en dat ze hem/haar verzorgen omdat hij anders verhongerd (alsof dat gebeurd) maar als hij dus ziek is dan mag het dierenasiel zich er mee bemoeien. Dat doen we dan ook maar als ze later bellen krijgen ze geen informatie dan hadden ze zelf maar moeten gaan.

Echter dat is een totaal andere situatie dus als die van TS!

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:59

Wat een verhaal!! Hoop dat je er toch nog achter kan komen hoe het met het poesje gaat!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 23:06

Weet je wat het is, ik snap al die situaties ook! Ik snap dat er vaak mensen bellen voor hun eigen kat, of de kat van de buurman vangen en 'm dan meegeven aan de dierenambulance... Maar als je een kat vind die daar al een paar weken in een natuurgebied loopt, best ver van huizen af, ongeacht of het nou ziek is of niet... dan moet daar toch opvang voor zijn...Ik zou er serieus nog aan willen bijdragen ook, al kost het mij 10euro om hem op te laten halen, prima! Geld ook voor het asiel, als ze nu gewoon had gezegd: kom morgen om 10 uur terug had ik het ook gedaan, maar je word gewoon behandeld als een crimineel terwijl je wat goeds doet.

Dit staat voor mij nog los van het feit dat ze zo ziek bleek te zijn, want achteraf was het dus maa rbeter dat dat poedersuiker haar niet nam, want dan was ze pijnlijk dood gegaan denk ik...

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 23:37

Jemig, wat een wending heeft dit topic gekregen. Arm diertje! En wat fijn dat ze dan toch bij jou zat (minder voor jou helaas). Ondanks alles wat zo'n instantie overzich heen krijgt vind ik dit geen manieren. Want ook al zitten er veel rotte peren bij melders, je moet het dan nog wel van de enkele (volgens hun dan, maar ze weten het niet te filteren) goedaardige persoon hebben..

Ik zou morgen of maandag dus echt wel bellen en erop staan geinformeerd te worden (al dan niet met dreiging dat dit nalatige akefietje anders landelijk gemeld wordt? Kan er niks mee natuurlijk maar toch).

Het is heel normaal dat je niet zomaar een adres vrijgeeft van een nieuwe eigenaar of pleeggezin, maar een bezorgde opvanger informeren nadat deze een bloedbad in huis heeft na asiel-weigering lijkt me toch het minste.. Dit zijn nl mensen die later waardevol voor je stichting zouden kunnen zijn... En nu werkt het tegen ze...

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 06:40

Krijg toch een beetje de neiging om een linkje van dit topic naar beide instantes te sturen. Mischien dat ze dan door hebben hoe dit op andere mensen overkomt.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 08:36

Heel apart zeg, hoe ze reageren! Was dit via het landelijke 0900 nummer? Die heb ik ook al meerdere malen gebeld. o.a. voor een paar dagen oud eendje die mijn kat mee naar huis had genomen en NIET gewond was. Ze hebben een van mijn katten ook meegenomen (was ik kwijt en iemand had m dood gevonden) Daar kreeg ik overigens wel een rekening voor :P

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:00

en als je nu nog eens belt om te vragen hoe het met de poes is, zo afgeven en nooit meer wat horen is toch ook niet normaal, ze kunne toch op z`n minst zeggen wat het nu was.
Je hebt in elk geval het goede gedaan, je hebt je best egdaan en tot hij opgehaald is, heb je liefdevol voor het beestje gezorgd

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:06

Het is idd schandalig dat het dierenasiel en de ambulance geen gehoor gaven in eerste instantie. Walgelijke reacties gewoon. Ik zou ook benieuwd zijn wat er verder van het katje is geworden?

Op het moment dat een kat heel veel bloed zou verliezen was in in de auto gestapt en had een da opgezocht. Wel of geen kosten voor mijn rekening, maar een dier dat lijdt zou ik niet aan zijn lot overlaten. Dan maar een snel einde, als het echt nodig is.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:41

wat een rare man van die dierenambulance..
Heb laast nog een miskraam meegemaakt en ik vind het daar erg op lijken, lagen dezelfde stukjes bij en de poes had ook veel bloedverlies.
Ook het darm uitpoepen heb ik al een aantal keer gezien, omdat we daar op tijd bij waren konden we de kat nog laten helpen bij de dierenarts, er was ook niet zoveel bloedverlies, darm kwam er ook niet in stukjes uit.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:44

tjah persoonlijk had ik de kat lekker laten lopen asiels zitten al vol genoeg met katten ipv dat ze er nou gewoon eens een aantal inslapen er lopen er meer dan genoeg rond die toch ook wel in asiels belanden...