Welkom lieve Nookie.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Re: Welkom lieve Nookie.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:45

Oh wat een heerlijk klein ding :+: Heel veel plezier ermee!!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 10:47

Tjinta,ja daar hoop ik ook op,dat joes maar heel lang mag genieten van pupje,gewoon nog een jaartje of 2 ofzo :D

bikkellove,je hebt een pb :) :)

en ja rottweiler pupjes zijn heel schattig om te zien :D :+:

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:48

Wat leuk trouwens dat filmpje, haha! :)) Suky (mijn hondje) heeft mee gekeken "Kijk Suuk, puppy!" en dan met een schuin koppie naar 't beeld scherm kijken, hahaha.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:52

wat een heerlijk bolletje! echt geweldig om te zien!

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:53

Ben Nookie fan! Wat een droppie.. <3 <3
Voel mij vereerd dat ik haar al heerlijk heb mogen knuffelen... :o
Dikke kus aan haar!!!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:10

Ohhhh schattigheid <3 <3
Heel, heel heeeeel lief koppie zeg :+: Ben verliefd!

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:04

Och Fem, wat leuk dat jullie een nieuw puppekind hebben! Echt een plaatje, lief bolletje wol :+:
Heel veel geluk met haar, hoop dat Joesje nog lang bij jullie blijft en haar het een en ander kan leren.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 13:58

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 14:00

Aaaah wat een dotje, echt :+:

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 14:02

Volgens mij moet je Buddy even olieën, hij kraakt. :')
Leuk om te zien dat hij nu op een andere manier hapt. Reuen moeten altijd even wennen aan pupjes toch?

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 14:04

Leuk fimpje :j Buddy vind het volgens mij helemaal geweldig zo'n pupje in huis :D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 14:07

haha dat is Do,die lag bij mijn voeten en die bromt altijd...

buddy is een beetje een appart hondje,hij is heel erg druk en daarin slaat ie heel snel door,en dat had ie ook toen nookie hier net was,maar nu is het 'gewoon' en is hij een stuk rustiger...en eigenlijk super lief voor haar...

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 14:08

Net een kind. Die worden ook druk bij nieuwe dingen. ;) Grappig eigenlijk.

Nou ja valt mee, honden zijn vaak net drie-jarige mensjes.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 14:13

haha ja zijn net kinderen,zeg ik ook weleens,en ik heb nog niet eens kinderen,maar dat doorslaan bij buddy heeft alleen hij tot nog toe zo extreem,de rest weet wel maat te houden,maar hij...pfff...echt kan helemaal over de rooie gaan,en is daar heel moeilijk in te remmen,wat in zijn ( botte) kop zit,zit niet in zijn staart zullen we maar zeggen..... :D

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 14:20

Lijkt wel of Buddy ADHD heeft :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 14:23

De eerste dag dat ik met mijn DA meekeek hadden we gelijk 's ochtends een enorme viszla in de spreekkamer. Thuissituatie leek me al wat vreemd bij hun, en dat jongetje dat de eigenaresse bij zich had was echt net een Buddy.
En als je dat jongetje en die hond bij elkaar zette ging het dus fout. Dat was één grote spiraal van drukheid en stress die je ook niet af kon remmen.
Dus ik heb 't jongetje nog moeten vangen (:') ) zodat we de hond konden opereren. _O-
Jongetje was 4 jaar oud.

Valt me toch op dan... :+ Ook dat ik na mijn keuzevak (gedrag) met veel honden-casussen ook ineens mijn kleine nichtje van 5 (manipulerend heksje, ouders bevestigen haar in alles) vrij snel geleerd heb dat als ze iets wil ze het moet vragen. Bezoek erna hebben broertje en ik haar geleerd dat ze dan ook een nee kan verwachten en dat ze daar dan geen krijsbui over mag gaan hebben.

Tada!
Ze doet 't wel alleen bij ons, maar lijkt dan wel gelijk een gelukkiger kind.

Met honden vind ik dat ook. Ze moeten grenzen hebben want als ze ze zelf moeten zoeken gaat het mis en worden ze verwend en ongelukkig.

Zo ziet Buddy er overigens dan weer niet uit. Alleen lastig te remmen, inderdaad. :+

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 14:32

hahah, nee buddy ziet er totaal niet uit als dat zijn karakter is,dat zeg ik ook altijd...,en essie,wij zeggen weleens dat buddy een soort honden ADHD heeft..

maar een druk kind + buddy in 1 kamer,nou...zou er niet een dag bij willen zitten..denk dat je me kierewiet krijgt :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 14:33

ADHD kan best hoor! In dieren is dat niet zo'n zwaar etiketje als in mensen, in mensen heb je dan meteen een sticker. :+

Dieren zijn vaker gewoon druk.
Heb net nieuwe baby nijntjes en de ene was ook gewoon té maf in de ren.

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 14:48

Maar er is nog hoop,ons oudje van 11 jaar was vroeger ook vreselijk druk. Maar vanaf haar 6de jaar werd ze steeds rustiger en nu ligt ze de hele dag te slapen :+ Heel af en toe heeft zo nog eens een uitspatting :D Dus Kimmie komt goed met Budje.Ik vind hem wel heel lief doen tegen Nookje <3

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 14:51

ja maar je hebt druk...en druk...

pip is heel druk,heel speels,en een drukke blije hond...maar te remmen en eigenlijk altijd wel tot een bepaald 'level' druk

buddy is niet de hele dag druk,buddy is een jonge hond,speelt veel,en heeft een hoop energie,prima,hoort erbij en is erg leuk,maar buddy wordt in bepaalde situaties drukker en drukker,en nóg drukker,en is niet meer te remmen,hij overhit zich volkomen,gaat gillen,en gaat echt helemaal over de rooie,dat is het verschil tussen gewoon druk zijn,en een hyper hondje als buddy...

en het is gewoon heel moeilijk om hem uit zijn circel te halen,want zodra je hem wegzet,weghaalt of wat ook,hij gilt graaft klauwt om bij het gene te zijn waar hij wil zijn,en al heb je hem een paar minuten tot rust,zodra hij de kans krijgt begint het gedonder weer opnieuw..

mensen die druk zijn kunnen hem ook helemaal over de kling krijgen,echt totaal hyper wordt ie dan...en voor geen rede vatbaar,zo vreselijk stug in die kop is ie dan...

en dat had ie in het begin dus ook met pupje,niet te remmen,helemaal hyper de pieper,en ja dat wordt dus uiteindelijk een vorm van jagen en happen...maar is nu helemaal over,komt wel weer goed,na een keer hem goed op zijn plek te hebben gezet ( nou ja,keertje of 4...),en als hij dan er weer aan gewend is dat zo'n hondje hier de hele dag is,maar die eerste uren,kon hem wel achter het behang plakken... O:)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 14:56

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 14:58

Dan kan het best zijn dat Buddy wel echt ADHD heeft zoals we dat bij mensen kennen... Juist ook omdat hij door andere drukke mensen nog harder over de rooie gaat.

Wat doe je als ie zo wordt? Afwachten?

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 15:16

kimmie261 schreef:

Die is ook heel lief <3 Nou dat doorslaan in z'n zijn hyperactiviteit dat herken ik niet bij mijn oudje maar wel bij mijn zoon :+

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 15:20

nemurin,meteen remmen,maar ja als ie in zo'n bui is,dan is dat niet 1,2,3 opgelost...duurt wel ff voor het kwartje valt en voor hij eigenlijk in zijn kop rust krijgt...
essie dan mag buddy weleens komen logeren,is leuk met jou zoon,ze zullen zich in elkaar vinden :D :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 15:23

Hoe rem je hem af? Ben gewoon benieuwd hoor, kan me er niks bij voorstellen.