dilemma oudere hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Re: dilemma oudere hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:02

Moeilijk te zeggen of het dier ingeslapen moet worden of niet.
Als je de leefdtijd en de kwalen bekijkt denk je misschien aan inslapen, maar als die verder nog oke is weet ik niet of ik het voor mekaar kreeg.
Hij pist nu in huis hij ligt er dus niet in, omdat hij het niet op kan houden onder het slapen, of zie ik dat fout.
Ik hoop dat de dierenarts je op weg kan helpen, hij kent de hond.
En anders wens ik je veel wijsheid.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 17:07

hij ligt niet in zijn eigen pis gelukkig maar wij zien het snachts soms niet liggen en staan er zelf in. en laatst me zoontje vrolijk dacht dat er water lag. not dus.

ik zou hem zo 10 20 keer per dag uit willen laten maar dan pist hij alsnog gewoon binnen. net uitgelaten en 15 minuten ligt er weer een plas. net of hij is vergeten dat hij al geweest is. en enorm veel drinkt hij niet. dus vraag me dan af waar het vandaan komt.

om half 7 vanavond rij ik erheen. ga vragen na de medicijnen maar dat is me laatste hoop. andere opties zijn er helaas gewoon niet meer. al zoveel gedaan en geprobeerd. en als ik de berichten zo lees voel ik me prettig bij de mensen die zeggen ik zou hem laten gaan. de mensen die zeggen het is maar pis of ooh zielig dat snap ik maar voel ik me niet prettig bij.

dus mijn keus gaat zijn pil of anders spuit

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:19

Lastig zeg... Sluit me aan bij dierenfan. Ik heb altijd geleerd dat als een beest geen beest meer kan zijn, het over is. Waar die grens dan ligt, das moeilijk.

Ik begrijp dat de hond al wegdook vóórdat je begon met straffen? Mijn vorige hondje spuugde vaak, kon ze niks aan doen en voor spugen in huis hebben wij haar nóóit gestraft, maar toch zat ze altijd heel ineengedoken te kijken hoe we het opruimden. Mijn idee was altijd dat ze heel goed wist dat ze in huis niks mocht doen maar zij wist natuurlijk niet dat we begrepen dat spugen nu eenmaal kan gebeuren in huis.
Als jouw hond zich schuldbewust blijft gedragen is dat ook geen leuk leven meer. Beessie kan dr niks aan doen dat ie t laat lopen.

Ik denk dat het een wijs besluit is om, als er aan de incontinentie niets te doen is, afscheid te nemen. Je zou nog een paar dagen uit kunnen trekken voor samen genieten aangezien dat in deze situatie nog mogelijk is.

Zo'n beslissing is nooit makkelijk maar het gedicht op de eerste pagina......dat slaat eigenlijk wel de spijker op zn kop en is voor mij een enorme steun geweest toen we Nouz moesten laten gaan.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 19:54

DA bezoek gehad, hebben nu uuuh even de naam kwijt pillen gekregen voor 5 dagen, om te kijken of het werkt, je zou binnen zeker 2 dagen iets moeten merken. dus 5 dagen kijken we het nu aan of ze goed reageert hierop of niet.

dus hoop van zegen, mag ze nog even genieten zonder in huis te plassen. heb wel al overlegt met de DA als deze pillen niet werken wat hij zou vinden, en dan zou hij haar inderdaad in laten slapen. omdat ze een goed gelukkig leven heeft gehad en je anders dadelijk negatief verder gaat met je hond

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:20

Goed gedaan dat je bent geweest! Fijn dat de DA met je mee denkt als de pillen niet aanslaan.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:32

Wij twijfelden ook heel erg omtrent inslapen. We kregen van onze dierenarts het boekje "Zijn we niet te vroeg?".
Een handig dun boekje waarin alle afwegingen staan die je als dierenbezitter op een dergelijk moment maakt. Er staat ook iets in over incontinentie. Misschien heeft jouw DA dat boekje ook wel?

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:33

Ik heb al je berichtjes gelezen, ben het niet overal mee eens maar dat hoeft ook niet. Fijn voor je hond is het ook niet, die voelt zich hier ook niet prettig bij. De pilletjes zijn inderdaad een goed alternatief. Ik denkt dat ik hetzelfde zou doen als jij, Ik hoop dat deze medicatie aanslaat, zo niet sterkte met je beslissing.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 21:39

3de halve pilletje zit erin, vanmorgen was het plassen erger als anders. 2 keer flink binnen geplast. en toen ik thuis kwam van het werken waarbij hij nooit binnen plast. toch een flinke plas. maar we wachten geduldig af

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 10:06

Appie schreef:
Hoezo lijden? Alleen omdat ze urine verliest? Oké, ze heeft spondylose, maar dat ze pijn zou hebben is mij niet helemaal duidelijk. Het kan bij deze aandoening natuurlijk wel zo zijn, maar dan ga je naar de DA en bespreek je of pijnstilling nog een optie is.
Ik vind het heel bizar dat nog redelijk wat mensen puur omdat een hond incontinent is dat een reden vinden voor inslapen.

StalNollie schreef:
en ik zet me iedere keer na het plasje weer opnieuw hierover heen maar het gaat me meer om als je haar dan al weg ziet duiken van dat ze weet dat ze fout zit en dus eigenlijk erg verdrietig daarover is. is dat voor de hond niet meer leuk.

Het feit dat ze wegduikt komt omdat je haar eerder bestraft hebt. Hoezo ze weet dat ze fout zit? Ze denkt dat ze fout zit door jouw manier van omgaan met het plassen. Ik vind het triest dat een hond zich zo gaat voelen om iets wat helemaal niet bij haar ligt.

Brrr, wat ongelooflijk kort door de bocht! Een hond leert van jongs af aan, dat ie niet in huis mag plassen. Natuurlijk voelt zo'n beest ook de schaamte als het dan wel gebeurt!

Ik blijf erbij, dat altijd in huis plassen voor een hond net zo vervelend is als voor diens eigenaar. En als ik zo ver ben, dan hoop ik, dat ze mij ook een spuitje mogen geven. Want idd, een mens krijgt een zeer onwaardig bestaan in een verpleeghuis, omdat ze hem tegen de klippen op in leven willen houden en een hond mag gewoon fijn naar de eeuwige jachtvelden!

Ik deel de mening van Ariebren. Laat hem gaan. Ik heb zelf tegen de klippen op geprobeerd om het leven van mijn hondje te rekken en elke keer deed ze daar zelf fantastisch aan mee als de DA zijn snoet liet zien, maar op een gegeven moment weet je gewoon dat het genoeg is geweest.

Verder mbt schoonmaken: Pure chloor of echte ajax in het water. Dat werkte bij mij uitstekend en elke keer schoon water gebruiken en niet een emmer met sop laten staan. Ik had ook eens iets met citronella er in. Dat werkte ook uitstekend. Je ontkomt er zo wiezo niet aan dat je huis naar hond gaat ruiken als je een hond binnen hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:58

StalNollie schreef:
3de halve pilletje zit erin, vanmorgen was het plassen erger als anders. 2 keer flink binnen geplast. en toen ik thuis kwam van het werken waarbij hij nooit binnen plast. toch een flinke plas. maar we wachten geduldig af

Als deze niet werkt vraag dan eens om enurace, dat werkte bij mijn hond prima terwijl bij de andere het alleen maar erger werd.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 13:12

Die heeft hij nu dus 1per dag 50mg
Gisteren avond 1keer weer na mijn vorige bericht en vanmorgen twee

tjoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:22

Als een hond het in huis moet doen is het voor een hond ook heel vreselijk, want dat gaat totaal tegen hun natuur in. Ze vinden het heel erg als ze je huis en hun zeg maar nest bevuilen en voor mijn vriendin die dierenarts is, is dit ook een reden om oude honden in te laten slapen. Heel veel sterkte, want het is een vreselijke keus waar je voor staat.

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:33

idefix4 schreef:
Brrr, wat ongelooflijk kort door de bocht! Een hond leert van jongs af aan, dat ie niet in huis mag plassen. Natuurlijk voelt zo'n beest ook de schaamte als het dan wel gebeurt!

Ik blijf erbij, dat altijd in huis plassen voor een hond net zo vervelend is als voor diens eigenaar. En als ik zo ver ben, dan hoop ik, dat ze mij ook een spuitje mogen geven. Want idd, een mens krijgt een zeer onwaardig bestaan in een verpleeghuis, omdat ze hem tegen de klippen op in leven willen houden en een hond mag gewoon fijn naar de eeuwige jachtvelden!

Ik deel de mening van Ariebren. Laat hem gaan. Ik heb zelf tegen de klippen op geprobeerd om het leven van mijn hondje te rekken en elke keer deed ze daar zelf fantastisch aan mee als de DA zijn snoet liet zien, maar op een gegeven moment weet je gewoon dat het genoeg is geweest.

Verder mbt schoonmaken: Pure chloor of echte ajax in het water. Dat werkte bij mij uitstekend en elke keer schoon water gebruiken en niet een emmer met sop laten staan. Ik had ook eens iets met citronella er in. Dat werkte ook uitstekend. Je ontkomt er zo wiezo niet aan dat je huis naar hond gaat ruiken als je een hond binnen hebt.

Ik krijg brrrrrr-gevoelens bij een ieder die zo makkelijk een hond wil laten inslapen puur omdat hij urine verliest en de mens het zo erg vindt om dat elke keer weer schoon te moeten maken.
Je kan m.i. mens-hond niet met elkaar vergelijken. Natuurlijk moet je goed naar je hond kijken en als hij echt in de urine ligt, dan vind ik dat ook niet hondwaardig meer. Maar volgens mij hebben we het hier niet over een hond die er in ligt, maar het tijdens het lopen verliest puur omdat hij er geen controle over heeft.

Ik heb ervaring met incontinentie bij honden, een oude hond en een gehandicapt hondje, en zij staan heel blij en gelukkig in het leven. M.i. dus echt onzin om te beweren dat honden zich schamen omdat ze urine verliezen, het is ook mede bepalend hoe je er als mens mee omgaat.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:42

Pfft lastig ts! Succes als je eventueel een besluit moet nemen. Wat het ook wordt, het zal de juiste beslissing zijn. Sterkte!
(Kun je ajb hoofdletters gebruiken? Dan is de tekst beter te lezen.. Dank!!).

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:39

en wat doet hij als je een pamperdoek/dweil legt (en beloond als hij daarop plast?)
als het hem lukt om daarop te doen, hoef je enkel die doek weg te gooien, en that's it ...

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:46

Kattenbak ??

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 21:24

Apple graag iets beter lezen veel dingen die je zegt kloppen niet en staan toch duidelijk beschreven in het topic. Keuze is gemaakt werken de pilletjes niet dan gaan we hem nog flink verwennen en vervolgens toch laten inslapen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 21:24

Herder in een kattenbak tis geen chihauwa

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:52

StalNollie schreef:
Apple graag iets beter lezen veel dingen die je zegt kloppen niet en staan toch duidelijk beschreven in het topic. Keuze is gemaakt werken de pilletjes niet dan gaan we hem nog flink verwennen en vervolgens toch laten inslapen.

Flink verwennen??? Ik noem dat het galgenmaal!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:58

Petpa schreef:

En wat is daar mis mee?

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:08

Lieve TS gelukkig hoef je geen toestemming te hebben van bokt.
Het is jouw hond en dus jouw keuze. En uit dit topic blijkt hoe je afweegt wat je keuzes zijn en zelfs bereid bent om de hond nog een krans te geven.
Vele zijn je voor gegaan en zullen de zelfde keuze maken als jij. Dus voel je niet schuldig. Je hebt de hond nog een heerlijke oude dag gegeven. Geniet nog even van elkaar en als je je keuze hebt gemaakt ga dan met een gerust hart in overleg met de dierenarts en ik weet zeker dat jullie er samen uitkomen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 22:12

slimmerik schreef:
Petpa schreef:

En wat is daar mis mee?

moest even goed lezen want snapte het niet.
maar wat dan, de hond een aai over zijn bol en dan in laten slapen of even heerlijk goed verwennen knuffelen, borstelen lekker eten, fotos maken natuurlijk. en even proberen lekker zijn laatse wandeling in het bos te maken.
en dan spuitje mooier kan het niet vind ik.

ik wacht dus deze week af, de pillen zullen het uit wijzen wat ze doen.

thanks Cam. ik heb me keuze inderdaad toch wel mede door bokt kunnen maken. de berichten zoals die van jou gaf mijn meer rust en eerlijkheid naar mezelf en naar de hond dan de berichten vand e mensen die het dieronvriendelijk vonden of egoistisch.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:15

TS, je zegt het zelf al..
''even heerlijk goed verwennen knuffelen, borstelen lekker eten, fotos maken natuurlijk. en even proberen lekker zijn laatse wandeling in het bos te maken.
en dan spuitje mooier kan het niet vind ik.''

ik vind dat een hele mooie afsluiting ( om het zo even te zeggen )
heb respect voor je dat je toch nog de pillen gaat proberen.. ik ben zeer benieuwd of het aanslaat of niet.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 22:18

ik hoop van wel. want zal een groot gemis zijn. als ik hem dan weer uitlaat hoop ik zoo dat het werkt.
moet wel zeggen dat ik wel iets van verandering in haar manier van plassen buiten zie,. hoe kan ik niet precies omschrijven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:21

Je moet gewoon doen waar jij je het best bij voelt, als er mensen zijn die een lange periode de plas en poep op willen ruimen van hun eigen hond, prima. Ik zou dit een hond niet aandoen en mezelf ook niet, als je alles hebt gedaan wat je wilde/kon doen dan heb je iig weloverwogen je beslissing genomen, ook al zijn er dan mensen die je een schuldgevoel aan willen praten, het is en blijft jouw hond en jouw beslissing, sterkte.
Wij hebben ook ooit een hondje gehad met hetzelfde probleem, deze had achteraf een blaassteen en is tijdens de operatie gestorven. Ik had graag zelf de beslissing genomen, nu viel er niets meer te kiezen en te verwennen voor de laatste keer.