Honden los op het strand met dit weer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:59

Kuggur schreef:
Caira schreef:
Ze laten al die kinderen toch ook los lopen?

Schijten die in het zand?
Is verder een onzinnige vergelijking; er zijn legio plaatsen waar je met je kind wél en je hond niet mag komen.

De nog onzindelijke onder hen op een naaktstrand wel ja. :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 15:25

Als ik een hond heb zou ik persoonlijk gewoon een rustig stukje strand opzoeken. Vind honden superleuk, maar ze moeten wel opgevoed zijn. Al helemaal in drukke omgevingen. Ik persoonlijk heb helemaal geen moeite met een hond die op een druk stuk strand loopt braaf naast zijn baasje, zonder lijn. Maar honden die roekeloos over het hele strand rennen, andere honden en kinderen en mensen lastig vallen... Tjah, dat soort mensen moeten gewoon niet op dat soort dagen naar het strand gaan, of een ander plekje zoeken waar je hond geen probleem zal vormen voor andere mensen. Ik doel dus absoluut niet op alle honden die op het strand kwamen, waren ook gewoon brave honden die rustig mee liepen. Maar ik zag ook gewoon honden hun behoefte doen en geen baasje te bekennen (of iig ingreep) en honden die als een kip zonder kop rondrende tussen alle mensen die lagen te zonnen. En ja, daar heb ik wel echt problemen mee

Amandavd

Re: Honden los op het strand met dit weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 15:32

Denk jij dat andere hondenbezitters daar wel blij mee zijn? Denk je dat ik er op zit te wachten dat een andere hond die van mij besmet met iets omdat zijn eigenaar te lui is om het op te ruimen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 15:37

ik zeg toch ook niet dat een honden eigenaren dat leuk vinden? Maar juist daarom zeg ik dat dat soort honden naar rustigere plekjes moeten gaan. Of eigenlijk helemaal niet los. zolang een hond super onder controle is, geen probleem, maar als een hond wegrent, andere mensen en honden en weetikveel lastig valt, die horen niet op een druk strand thuis. En natuurlijk horen baasjes de stront gewoon op te ruimen, maar dat ter zijde...

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 18:31

Heb je wel eens een strand bekeken ná een mooie warme dag?? Wat ménsen voor rotzooi achterlaten is pas shocking ! Maar goed: kind krijgt ijsje, trekt het papiertje eraf en dondert het gewoon op de grond. En niemand die er verder op let. Eén voorbeeldje, maar als je kijkt naar alle blikjes, flesjes, patatbakjes, ijspapiertjes, boterhamzakjes, etc. etc. dan schrik je je echt kapot. Tuurlijk moet je je rotzooi opruimen, maar dat geldt ook voor de mensen waarvoor die arme honden het strand niet opmogen. Opvoeden moeten we allemaal: kinderen én honden. Maar ook volwassenen zouden wel eens mogen denken: verbeter de wereld, begin bij uzelf !

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 23:18

Agossie schreef:
Ik moet wel een beetje lachen om dit topic. De meest wilde vergelijkingen worden rondgestooid!! _o-

Het is zo duidelijk dat Marjoow totaaaaal niet van honden houdt, sterker nog, ik denk dat ze er een hekel aan heeft. Lifaya, opzich vind je honden prima, maar je moet er geen last van hebben en vindt dat mensen met honden rekening moeten houden met anderen, maar dat anderen geen rekening hoeven te houden met de hondeneigenaren.

Als het gaat om mijn eigen gevoel, en daar gaat het hier toch om, dan zou ik mijn hond lekker los laten lopen op het strand. Waarom? Omdat het mag. Punt. Waar ik woon heb je 3m² om je hond los te laten lopen per 48km² of zo. Van de gekke... Daarom zou ik mijn hond dus lekker los laten op de plekken dat het wèl mag, of dat nu hondenstrand is of gewoon strand. En ik laat me niet weer wegjagen. Ik heb alle recht om daar met mijn hond te zijn. Als mensen daar problemen mee hebben, gaan ze lekker zelf maar weg.

Overigens moet ik er wel even bij melden dat ik een superbrave en lieve, opgevoede hond had.

Honden zijn niet mijn favoriete dieren maar ik heb er zeker geen hekel aan. Míts ze onder appèl staan!

xx_Horsiex schreef:
Mag hopen dat marjoow wel enigzins van honden houdt, dat is als je paraveterinair bent wel handig.

Haha inderdaad :P

Netje schreef:
Heb je wel eens een strand bekeken ná een mooie warme dag?? Wat ménsen voor rotzooi achterlaten is pas shocking ! Maar goed: kind krijgt ijsje, trekt het papiertje eraf en dondert het gewoon op de grond. En niemand die er verder op let. Eén voorbeeldje, maar als je kijkt naar alle blikjes, flesjes, patatbakjes, ijspapiertjes, boterhamzakjes, etc. etc. dan schrik je je echt kapot. Tuurlijk moet je je rotzooi opruimen, maar dat geldt ook voor de mensen waarvoor die arme honden het strand niet opmogen. Opvoeden moeten we allemaal: kinderen én honden. Maar ook volwassenen zouden wel eens mogen denken: verbeter de wereld, begin bij uzelf !

Eens :) Maar persoonlijk sta ik liever in een papiertje van ijs dan in een hondendrol, om even de vergelijking te trekken.

Kijk, als alle hondeneigenaren van NL zijn of haar hond gewoon netjes onder appèl heeft staan, en gewoon de poep opruimt, heb ik er geen last van. Echter, is het meerendeel van de honden het tegenovergestelde.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 01:35

Ik woon aan het strand en heb een hond, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om dat arme beest in de bloedhete zon in het warme zand te leggen. Hij blijft lekker thuis in de schaduw en 's avonds en 's morgens vroeg als het strand rustig is laat ik hem zwemmen. (Poep ruim ik uiteraard op)

@Netje : Wie denk jij wie al die bende van de aso's op het strand moeten opruimen? De mensen die de hele dag in de bloedhitte een vol terras van een strandpaviljoen hebben lopen bedienen. Voor een druk paviljoen ligt na een mooie zomerdag ongeveer DUIZEND (!) liter afval, je kan toch niet verwachten dat ze buiten de troep van die mensen ook nog eens stront gaan opruimen?

Ik vind honden op een druk strand not done. Veel zijn niet opgevoed, schijten waar het ze uitkomt en de eigenaren draaien zich even om als dat gebeurt. Daarbuiten is de boete die je krijgt als je wel in het zomerseizoen overdag met je hond op het strand komt ook niet misselijk.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 05:31

Sasiaka maar ze hebben het hier over als het mooi weer is en je wel weer overdag met je hond het strand op mag.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 06:40

En nergens wordt gezegd dat wij hondenbezitters verwachten dat andere mensen de stront van onze dieren opruimt, dat er toevallig aso's zijn die het geen reet interesseert waar hun hond poept betekent niet dat iedere hondenbezitter zo is,

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 07:44

Maar ja er is altijd vieze zooi op het strand. Er zijn ook heel veel mensen die hun bbq zooi niet opruimen. Je hond lokken met ships en dan klagen dat hij niet weg wil. Kinderen die ijsjes in het zand laten vallen waardoor er wespen op af komen. En mensen die met hun geklaag en negatieve energie de sfeer op het strand vervuilen.
Als je in Noordwijk naar het strand gaat en het is na 1sept dan weet je dat dit kan gebeuren. Je hebt ook de mogelijkheid om bij huis ter duin te gaan zonnen. Daar is alles zo ontzettend beschaaft en keurig en zul je echt geen last hebben van loslopende honden.

Of je neemt 4 prikpaaltjes met een stukje stroomdraad mee. Weet je zeker dat er geen (natte) hond bij je in de buurt komt. Denk alleen wel dat die ene onwijs lekkere gozer ook gewoon doorloopt :+

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 08:43

SaskiaKa schreef:
@Netje : Wie denk jij wie al die bende van de aso's op het strand moeten opruimen? De mensen die de hele dag in de bloedhitte een vol terras van een strandpaviljoen hebben lopen bedienen. Voor een druk paviljoen ligt na een mooie zomerdag ongeveer DUIZEND (!) liter afval, je kan toch niet verwachten dat ze buiten de troep van die mensen ook nog eens stront gaan opruimen?

Ik moet ook dingen doen in mijn baan die niet zo leuk zijn. Maar je kunt het de hondenbezitters toch niet verwijten dat je als strandpaviljoenmedewerken 1000 liter troep van anderen moet opruimen?? Het zegt meer over de mentaliteit van veel mensen dat dit blijft liggen. Je eigen zooi laten slingeren en klagen over mensen met honden die er op dat moment (bij verordening geregeld immers) gewoon mogen lopen. In álle gevallen geldt: ruim je zooi op !