Marion71 schreef:En daar gaat het dus mis. Zo'n jonge hond met allerlei toeters en bellen corrigeren, terwijl het voorkomen had moeten worden. Opvoeden betekent ook dat je ongewenst gedrag voorkomt en niet alleen corrigeert. Als je net als bij paarden begint bij 'zo zacht als het kan zo hard als het moet', ben je een heel eind.
Dat hij uit een niet al te frisse lijn komt, begrijp ik ook niet. Allereerst dat er dan gefokt (of eigenlijk vermeerderd) wordt met een dergelijk vader- én moederdier en dat je vervolgens ook nog zo'n pup koopt. In ondeskundige handen wordt dit een drama en dat klopt dus, terwijl er in deskundige handen echt nog wat van te maken valt. Ook ik, durf net als Seven te beweren dat elke hond die ik in huis heb niet agressief is en ook ik heb herplaatsers gehad.
Wat een geweldige hond, lijkt precies op een herplaatser. Ook van een Bokker trouwens. Je mag Boa komen brengen hoor. Mijn geweldige heropvoedster is er nu nog. Ook zij werkt met zo zacht als het kan en zo hard als het moet.
Als ik dus ondeskundig ben.. en de mensen met mij ook.. dan ben ik heel benieuwd hoe jou toverkunsten het gaan oplossen.
Dan breng ik hem bij jou. komt t goed. komt ie weer terug.. en door mijn ondeskundigheid.. verknal ik het weer..
Nee bedankt ik los dit met boa zelf op.