Hoe zit dit? met agresiefe hond.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 23:20

Wilawander schreef:
Ben wel benieuwd naar de bloedlijn van deze hond.

Deze hond heeft geen erkende bloedlijn.
Echter weten wij uit ervaring dat dat niks wil zeggen.
Wij hebben ook laste hongen gehad met verschillende bekende bloedlijnen.

maar ook brave dh zonder bloedlijn

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 23:21

Seven schreef:
Geef eens antwoord op wilawander die fokt zelf DH en die kan je vast meer vertellen over de evt lijnen

Zo krijg ik nog de kans om te typen ?
Ik kom niet uit de kennel hoor..

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:21

Ik begin daar geeneens aan.
Een dier met een raar of rot gedrag ??

Bye zwaai. :7

Sammy_xxs

Haai TS,

Ik denk eerlijk gezegd dat er toch een kronkeltje zit, niet banketstaaf bedoeld hoor.
Maar mijn schoonmoeder heeft een mechelaar, die dat gedrag ook vertoond, deed ze ook al vanaf kleins af aan, nu is ze een oma en doet ze het nog steeds.

Niet te vertrouwen met vreemde mensen ( idd ook als iemand voorbij rent die krijgt gelijk een hap)
en ze heeft vaker mensen aangevallen.
Kinderen moet ze ook niks van hebben, ze heeft al een paar x geprobeerd mijn kids te bijten.

Andere honden is gelijk vechten.

Wat er nu met haar gedaan word, is weinig eigenlijk.
Ze komt niet veel meer buiten, omdat het gewoon gevaarlijk is.
Ik neem haar wel is naar buiten in het bos, als er niemand is laat ik dr wel ff los.

Ze luisterd wel perfect, als ik haar roep komt ze gelijk, ze foccused alleen op mij als we aan t spelen zijn.
Binnen luisterd ze ook erg goed.

Vind het heel jammer dat ze zo vals is, anders had ik haar graag in huis genomen, want mn schoonmoeder doet er niet veel meer mee.
Maar ze is gewoon niet te vertrouwen met mn kids dus ik neem het risico niet.
We hebben nu zelf een hond gekocht, een staff die tot nu toe nog erg lief is, hij is nu 8 maanden.
Maar ook ik weet dat daar verandering in kan komen :j

Seven

De vraag was al meerdere keren gesteld zo aangebrand reageren is nergens voor nodig :D

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 23:23

Seven schreef:
De vraag was al meerdere keren gesteld zo aangebrand reageren is nergens voor nodig :D

Die vraag ben ik niet tegen gekomen, gewoon overheen gelezen.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:24

Maar mussies misschien heb ik er overheen gelezen en ik zeg niet dat het een of dé oplossing is. Maar waarom niet castreren?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:25

Dat had ik door vandaar dat ik het aangaf :j

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 23:26

Omdat t heel averechts kan werken en wij t over het algemeen niet doen. okal worden ze niet voor dekdienst gebruikt

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:27

En daar gaat het dus mis. Zo'n jonge hond met allerlei toeters en bellen corrigeren, terwijl het voorkomen had moeten worden. Opvoeden betekent ook dat je ongewenst gedrag voorkomt en niet alleen corrigeert. Als je net als bij paarden begint bij 'zo zacht als het kan zo hard als het moet', ben je een heel eind.

Dat hij uit een niet al te frisse lijn komt, begrijp ik ook niet. Allereerst dat er dan gefokt (of eigenlijk vermeerderd) wordt met een dergelijk vader- én moederdier en dat je vervolgens ook nog zo'n pup koopt. In ondeskundige handen wordt dit een drama en dat klopt dus, terwijl er in deskundige handen echt nog wat van te maken valt. Ook ik, durf net als Seven te beweren dat elke hond die ik in huis heb niet agressief is en ook ik heb herplaatsers gehad.

Wat een geweldige hond, lijkt precies op een herplaatser. Ook van een Bokker trouwens. Je mag Boa komen brengen hoor. Mijn geweldige heropvoedster is er nu nog. Ook zij werkt met zo zacht als het kan en zo hard als het moet.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 23:29

Marion71 schreef:
En daar gaat het dus mis. Zo'n jonge hond met allerlei toeters en bellen corrigeren, terwijl het voorkomen had moeten worden. Opvoeden betekent ook dat je ongewenst gedrag voorkomt en niet alleen corrigeert. Als je net als bij paarden begint bij 'zo zacht als het kan zo hard als het moet', ben je een heel eind.

Dat hij uit een niet al te frisse lijn komt, begrijp ik ook niet. Allereerst dat er dan gefokt (of eigenlijk vermeerderd) wordt met een dergelijk vader- én moederdier en dat je vervolgens ook nog zo'n pup koopt. In ondeskundige handen wordt dit een drama en dat klopt dus, terwijl er in deskundige handen echt nog wat van te maken valt. Ook ik, durf net als Seven te beweren dat elke hond die ik in huis heb niet agressief is en ook ik heb herplaatsers gehad.

Wat een geweldige hond, lijkt precies op een herplaatser. Ook van een Bokker trouwens. Je mag Boa komen brengen hoor. Mijn geweldige heropvoedster is er nu nog. Ook zij werkt met zo zacht als het kan en zo hard als het moet.

Als ik dus ondeskundig ben.. en de mensen met mij ook.. dan ben ik heel benieuwd hoe jou toverkunsten het gaan oplossen.
Dan breng ik hem bij jou. komt t goed. komt ie weer terug.. en door mijn ondeskundigheid.. verknal ik het weer..
Nee bedankt ik los dit met boa zelf op.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:31

Honden worden niet met kronkels geboren. Mensen maken onbewust veel fouten. Zoals bijvoorbeeld in dit verhaal de muilkorf bij zo'n jonge hond. Zeker als je de oorzaak niet weet is dit een hele grote fout.

En fouten maak je hoe ervaren ook bij elke hond weer op een andere manier.

Castreren is bij een onzekere agressieve hond heel onverstandig daar je hem dan het laatste stukje zekerheid ontneemt en je dan waarschijnlijk echt een angstbijter hebt.

Honden uit de fanatiekere lijnen horen alleen in ervaren handen en snap ook niet dat deze uit "niet erkende" lijnen gefokt worden. Ook het nu al zo groot zijn is niet normaal. En vraag me dan ook af of dit niet deels wat te maken heeft met de agressie (pijn door de extreme belasting). Maar had ik al gevraagd en geen antwoord op gekregen ;)

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:35

Mijn hond is ook niet agressief hoor Marion71, daarnaast staat ze onder appél voor zover dat kan met een 7 maanden oude puberende, loopse teef. Maar ik besef wel dat ik voorzichtig moet zijn en ieder wissewasje in de kiem moet smoren om erger te voorkomen want dat is geen uitzondering bij staffords. Zo doen we allemaal ons best om onze honden te beschermen en niet agressief te laten worden om maar wat te noemen maar het gaat erom dat Seven doet alsof haar hond 'heilig' is en ik niet... Ik geef toe dat ze weleens agressief kan worden het is en blijft ergens een vechthond. En ja ik ben voorzichtiger met mijn stafford x pitbull dan dat ik ben met o.a. de poedel van mijn schoonmoeder t.o.v. andere honden...

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 23:35

Wilawander schreef:
Honden worden niet met kronkels geboren. Mensen maken onbewust veel fouten. Zoals bijvoorbeeld in dit verhaal de muilkorf bij zo'n jonge hond. Zeker als je de oorzaak niet weet is dit een hele grote fout.

En fouten maak je hoe ervaren ook bij elke hond weer op een andere manier.

Castreren is bij een onzekere agressieve hond heel onverstandig daar je hem dan het laatste stukje zekerheid ontneemt en je dan waarschijnlijk echt een angstbijter hebt.

Honden uit de fanatiekere lijnen horen alleen in ervaren handen en snap ook niet dat deze uit "niet erkende" lijnen gefokt worden. Ook het nu al zo groot zijn is niet normaal. En vraag me dan ook af of dit niet deels wat te maken heeft met de agressie (pijn door de extreme belasting). Maar had ik al gevraagd en geen antwoord op gekregen ;)

Dan geef ik je nogmaals de antwoord: Als je langs ons loopt.. en binnen zijn bereik.. hangt ie hoe dan ook in je kuit. onverwachts en dat zie je niet aankomen.
Wat ben jij dan blij dat hij gekorft is.

Ik zie dat het berichtje over zijn pijn niet is verstuurd.

De d.a zegt dat hij uiteraarrd groeipijn heeft.. echter leek het hem niet reeel dat die 24/7 is.

Hij is HD/ED vrij ook is hij helemaal gezond verklaard. :D en misschien heeft hij wel een bloedlijn.. geen idee k kreeg hem als ' cadeau':D

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:37

Die toverkunsten verzin je. Die heb ik ook niet. Wel ervaring en kennis. Als jij zegt het met Boa op te zullen lossen, juig ik dat alleen maar toe. Kan hij in zijn eigen omgeving blijven. Maar oplossen doe je niet met een slipketting of muilkorf. Daarmee maak je het alleen maar erger.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:39

Voor 12 maand kan je zoveel röntgenen als je wilt maar kan je daar nog niks over zeggen zeker niet bij een zo'n grote hond. Kan ook niet want alles is in de groei.

Groeipijn is er constant en daar kunnen ze zeker heel vervelend door worden.

Door het korven maak je de agressie alleen maar meer en meer en dan is hij nog niet eens in de pubertijd, volgroeid en volwassen.............. wat wil je dan nog doen?

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 23:40

Marion71 schreef:
Die toverkunsten verzin je. Die heb ik ook niet. Wel ervaring en kennis. Als jij zegt het met Boa op te zullen lossen, juig ik dat alleen maar toe. Kan hij in zijn eigen omgeving blijven. Maar oplossen doe je niet met een slipketting of muilkorf. Daarmee maak je het alleen maar erger.

Wil jij het hele tpic nog eens lezen?
want hij gaat mee naar een EG cursus, wat vast en zeker niet de laatste curses is.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:40

NathalieW schreef:
Mijn hond is ook niet agressief hoor Marion71, daarnaast staat ze onder appél voor zover dat kan met een 7 maanden oude puberende, loopse teef. Maar ik besef wel dat ik voorzichtig moet zijn en ieder wissewasje in de kiem moet smoren om erger te voorkomen want dat is geen uitzondering bij staffords. Zo doen we allemaal ons best om onze honden te beschermen en niet agressief te laten worden om maar wat te noemen maar het gaat erom dat Seven doet alsof haar hond 'heilig' is en ik niet... Ik geef toe dat ze weleens agressief kan worden het is en blijft ergens een vechthond. En ja ik ben voorzichtiger met mijn stafford x pitbull dan dat ik ben met o.a. de poedel van mijn schoonmoeder t.o.v. andere honden...

Dan pak je het goed aan. Want ze zijn als vechthond gefokt en die eigenschappen zijn verankerd. Als je het goed blijft begeleiden, hou je die eigenschappen onder controle. Sterker nog, dan heb je er gemak van. Enne, vergis je niet in poedels. Het zijn de meest intelligente en de beste waak- en verdedingshonden. Ze hebben alleen hun grootte, gewicht en jammer genoeg geknipte uiterlijk niet mee.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:41

Musiess schreef:
Marion71 schreef:

Wil jij het hele tpic nog eens lezen?
want hij gaat mee naar een EG cursus, wat vast en zeker niet de laatste curses is.

Dat zegt toch helemaal niks over je ervaring, kennis en kunde?

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 23:41

Wilawander schreef:
Voor 12 maand kan je zoveel röntgenen als je wilt maar kan je daar nog niks over zeggen zeker niet bij een zo'n grote hond. Kan ook niet want alles is in de groei.

Groeipijn is er constant en daar kunnen ze zeker heel vervelend door worden.

Door het korven maak je de agressie alleen maar meer en meer en dan is hij nog niet eens in de pubertijd, volgroeid en volwassen.............. wat wil je dan nog doen?

Als je eens in de buurt ben, mag je op de koffie komen en eens een blokje lopen.
Jij kijkt mij namelijk aan als jij gewoon langs loopt en hij hangt in je kuit.

okal is er niks bijzonders.. je loopt gewoon langs.. hij is rustig. Hap.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:41

IK doe helemaal niet alsof mijn hond heilig is ik beschrijf haar zoals ze is en ik weet dat ze niet zo is zoals jij jou hond beschijft.
Ik behandel mijn staff niet anders dan een hond, er staan consequenties tegen over als ze dingen doet die niet mogen zoals bij elke hond of het nu onze dober, de bouvier of onze chinese naakthond was.

Is hij hd en ed gekeurd dan mussies?
.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 23:43

Dat zegt toch helemaal niks over je ervaring, kennis en kunde?[/quote]

Wat wil je nou van me horen?
Er is al gezegt dat wij ervaring hebben met honden. zeker mijn vader die er dus zeer betrokken bij is.. omdat hij dienst honden traind.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:44

Musiess schreef:
Als je eens in de buurt ben, mag je op de koffie komen en eens een blokje lopen.
Jij kijkt mij namelijk aan als jij gewoon langs loopt en hij hangt in je kuit.

okal is er niks bijzonders.. je loopt gewoon langs.. hij is rustig. Hap.

En dan ben ik benieuwd wat jij doet.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:44

In de paarden topics kom ik ook dit soort problemen vaak tegen.
Paard wil niet komen, paard slaat gelijk met de achterbenen.
Paard doet dit, paard wil dat niet.

Maar een hond die de eerste de beste in zijn kuiten hapt ??
Daar krijg je nog een keertje een groot probleem mee.
Loopt hij in huis ook met een muilkorf ??
Zo niet dan wordt je zelf nog een keertje gepakt.

Mijn advies is:
Stop ermee en breng de hond weg. :7

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:45

Beetje jammer als je het zelf zo goed weet waarom vraag je dan advies??? Vindt het goed van je dat je naar gedrag en gehoorzaamheid cursus gaat hoop dat het een goede is want ook daar zit heel veel verschil in.