ik weet niet of het werkt want ik heb niet zo'n grote angst van spinnen. eerder ratten en muizen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
dieuwertje_ schreef:ze zeggen om je angst van een spin te overwinnen moet je een spin in een potje doen met KLEINE gaatjes in de deksel. en een paar dode vliegen enzo erin stoppe (gewoon een leefruimte maken). en die op je nachtkastje zetten. dan kijk je er telkens naar zonder dat die spin naar jou toe kan. dan wen je aan de spin en vind je ze minder eng.
ik weet niet of het werkt want ik heb niet zo'n grote angst van spinnen. eerder ratten en muizen.
UMayDream schreef:dieuwertje_ schreef:ze zeggen om je angst van een spin te overwinnen moet je een spin in een potje doen met KLEINE gaatjes in de deksel. en een paar dode vliegen enzo erin stoppe (gewoon een leefruimte maken). en die op je nachtkastje zetten. dan kijk je er telkens naar zonder dat die spin naar jou toe kan. dan wen je aan de spin en vind je ze minder eng.
Huuu! Ik griezel alleen al bij het idéé!

_Astrid schreef:Dit is zoooo ontzettend herkenbaar.
Ook als de dood van spinnen, men zegt dan altijd 'ze zijn banger voor jou dan jij voor hen', nou echt niet !!

. Maar de huis, tuin en stal spinnen jagen mij de stuipen op 't lijf. Ladygiroc schreef:_Astrid schreef:Dit is zoooo ontzettend herkenbaar.
Ook als de dood van spinnen, men zegt dan altijd 'ze zijn banger voor jou dan jij voor hen', nou echt niet !!
Ik heb werkelijk waar nog nooit een spin voor mij weg zien rennen, terwijl er heel wat spinnen zijn geweest die mij hebben zien vluchten! Dus dat gaat al niet op
Ik ben er ook panisch voor! Dacht over mijn angst heen te komen door een vogelspin over mijn hand te laten lopen, maar helaas... vogelspinnen zijn cute, die hebben zuignapjes, echt grappig. Maar de huis, tuin en stal spinnen jagen mij de stuipen op 't lijf.
Ladygiroc schreef:@UMayDream , ze hadden toen tegen mij gezegd dat als die vogelspin op de grond zou vallen dat ie dan dood zou zijn, dat vond ik wel een 'fijne' gedachte. Maar toen de eerste pootjes op mijn hand kwamen voelde het niet aan als spin... Kan ook aan mij liggen hoor, ben een beetje raar
Als ik op school de reptielen moet doen met praktijk doe ik de vissen en mag een ander het gedeelte met de vogelspin doen. Nog erger als mensen even bedenken dat die spin wel even z'n hokje uit mag en op wat handen mag lopen.. Ik verstop me dan nognetnietgillend bij de pony in z'n stal
Meteen onder de douche uit, naar de kamer van mijn achterneef gerend, 'slaap je al??!', 'Er zit een heel heel heel erg eng beest in mn douche...' Wassie toch niet zo heel erg blij mee 
Santigo_ schreef:Dat voelt idd niet aan als een spin... Vraag me niet hoe ze het vor elkaar hebben gekregen, maar ooit heeft iemand op school zo'n beest op mijn handen gezet... Brrrrrr vind het nog eng al ik eraan terug denk.
En ik ben nog altijd panisch voor spinnen! Die beesten moeten weg, en dan ook echt weg, zekersteweten weg![]()
Weet je wat eng is? Als je onder de douche je haar wilt wassen, omhoog kijkt, en dan een groot-eng-tor-achtig beest ziet zitten vlak boven je op de muurMeteen onder de douche uit, naar de kamer van mijn achterneef gerend, 'slaap je al??!', 'Er zit een heel heel heel erg eng beest in mn douche...' Wassie toch niet zo heel erg blij mee
En muizen vind ik helemaal niet eng, die pak ik gewoon op en zet ze ergens anders. Ratten vind ik wel vies, maar spinnen en ander ongedierte .... Brrrr
nog enger!
JessAndHope schreef:Santigo_ schreef:Dat voelt idd niet aan als een spin... Vraag me niet hoe ze het vor elkaar hebben gekregen, maar ooit heeft iemand op school zo'n beest op mijn handen gezet... Brrrrrr vind het nog eng al ik eraan terug denk.
En ik ben nog altijd panisch voor spinnen! Die beesten moeten weg, en dan ook echt weg, zekersteweten weg![]()
Weet je wat eng is? Als je onder de douche je haar wilt wassen, omhoog kijkt, en dan een groot-eng-tor-achtig beest ziet zitten vlak boven je op de muurMeteen onder de douche uit, naar de kamer van mijn achterneef gerend, 'slaap je al??!', 'Er zit een heel heel heel erg eng beest in mn douche...' Wassie toch niet zo heel erg blij mee
En muizen vind ik helemaal niet eng, die pak ik gewoon op en zet ze ergens anders. Ratten vind ik wel vies, maar spinnen en ander ongedierte .... Brrrr
Ik hoop dat je wel eerst even een handdoek hebt gepakt en omgeslagen hebt voordat je de kamer van je achterneef in rende?![]()
Daar had ik toch nog aan gedacht in mijn paniek