Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
stef schreef:Terpentijn: hond is niet aangehaald.
Mbt tot er met een grote boog ongeen gaan: hoe wil je dat dan bijv op de stoep doen?
Wie zegt dat deze hond niet opnieuw bijt als hij tijdens het uitlaten een kind passeert?
stef schreef:Klopt, dus moet je dan altijd maar met een grote bocht om elke hond heen lopen?
stef schreef:Er was geen aanleiding voor de hond om zich bedreigt te voelen.
Nogmaals, hij is niet rennend of gillend benadert, hij is niet aangeraakt, niks van al dat.
Oogcontact geen idee van, maar een hond die op oogcontact aanvalt, spoort ook niet helemaal geloof ik.
Nichtje heeft ontzettend veel geluk gehad. Had heel anders af kunnen lopen.
1 litteken zal ze sowieso wel houden, de rest is afwachten.
Dus, als ik op de stoep loop, en ik kom iemand tegen met een hond, dan moet ik maar aan de andere kant gaan lopen ofzo?
Kom nou toch....
__YSB__ schreef:Dat zeg ik ook niet, maar uit jouw verhaal concludeer ik dat het kind de hele tijd bij de hond in de buurt heeft gestaan.
Waarschijnlijk kan hij daar niet tegen en voelde zich bedreigd.
Op het moment dat hij de lip optrok had het kind er al bij uit de buurt gehaald moeten zijn.
Volwassenen kunnen al niet eens die signalen van een hond opvangen, laat staan een kind. Daarbij moet je de verantwoording sowieso niet bij het kind neerleggen (of haar ouders of de hond) maar bij de eigenaar van de hond. Die legt zijn hond zo vast. Verder mag een hond gewoon nooit bijten waarschuwen prima maar dit is gewoon echt bijten met verwondingen als gevolg. Dat mag gewoon nooit gebeuren in zo'n situatie. Als je dat als hondeneigenaar niet kan garanderen moet je hem niet voor de winkel vastleggen.