asiel wil dieren niet laten adopteren?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:20

Goos_Horses schreef:
Tevens hebben onze honden de keuze of ze voor de kachel liggen of niet, wij hebben een speksteen kachel die het hele huis verwarmd en ze liggen het liefst allemaal op elkaar om pal voor de kachel te kunnen liggen

Kijk, en dat zou voor mijn Berner weer een echte gruwel zijn, bij de kachel liggen.
Van de winter had ik haar binnen omdat IK het koud vond. Madam heeft na uren zenuwachtig rondlopen uiteindelijk voor de deur geslapen, op een koude tegelvloer, want het 'bedje' wat ik gemaakt had vond ze ook maar niks. Overdag lag ze niet op haar bank in de stal (dat ding dient nl. alleen om mee te spelen, staat er voor mijn idee) maar lekker in de sneeuw. Dat weer vindt ze helemaal niet erg, warm zomerweer vindt ze juist weer vreselijk, dan zet ik een speciekuip water voor haar neer, daar gaat ze dan inzitten.

Afbeelding
Dit is pas hondenpret volgens haar :))

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:22

onze grote is puur gefokt als waak/ erfhond maar ze vind het vele malen leuker om voor "dood" te liggen en der buik vol te eten als dat ze echt de hele dag als een dolle tekeer gaat. Uiteraard loopt ze wel met ons de hele dag over het erf en trekt ze wel eens een sprintje door de sloten. Kan ook maar zo zijn dat je der in eens kwijt bent en dan ligt ze in huis languit.

Onze andere 2 honden zijn kleine rassen, de een is een 10 jarige malthezer die hier gedumpt is en die huppelt de hele dag achter ons aan de andere is een 5 jarige kruising malthezer x york terrier en tot voor kort rende die ook de hele dag met ons mee, de laatste paar weken denkt hij dat ie oud word en ben je hem ook zo kwijt dan ligt die dus ook in huis.

Tuurlijk is het ras afhankelijk, maar hoeveel rassen worden nog puur gefokt voor het werk? Om de schapen/ koeien bij elkaar te jagen? Hoeveel worden hier nog echt voor gebruikt, buiten eventuele shows om?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:25

Ik heb niet het hele toppic door gelezen. Maar ik werk in een asiel en wij zoeken juist vaak mensen met een situatie zoals die van jou! Genoeg honden hebben we zitten. Wel zijn er andere regels verbonden aan het plaatsen van "terrein" honden en honden in huis.
Je bent bij ons welkom om voor een hondje te kijken hoor :)

Urielle

Re: asiel wil dieren niet laten adopteren?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:39

Mijn hond doet ook geen werk als erfhond in de zin van waaksheid. Vreemde mensen zijn eng en bestemd om voor weg te lopen :+ Dus ik hoop maar dat dieven gewoon geimponeerd zijn door haar formaat en de kans op, want ze mag van mij niet eens toehappen en ze slaat alleen aan als een van onze auto's het erf opkomt dus als waakhond qua blaffen stelt het ook niet veel voor :D
Maar toch zitten er bepaalde raseigenschappen zeker wel ingefokt nog, graag buiten zijn, voorkeur voor kouder weer, baasgerichtheid, kindvriendelijkheid, niet veel beweging nodig buiten low rate op het erf. Daarvoor zoek je toch ook een bepaald ras, omdat er globaal bepaalde eigenschappen inzitten?

En ik mis even wat je grote hond voor ras was, heb je misschien eerder gezegd, maar je kleine hondjes zijn gezelschapshonden, die hebben ook echt wel andere noden natuurlijk.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 09:31

pfoei, wat worden honden vermenselijkt zeg... Ze zijn natuurlijk geen wolven meer maar het blijven nog steeds dieren. Je houd je paard toch ook niet in je huis omdat het buiten koud is ? :') Zoals de TS haar situatie omschrijft klinkt mij als een perfecte leefsituatie voor honden. Ze smelten echt nniet hoor en kunnen gewoon lekker hond zijn!

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 09:33

Daphneeeej schreef:
Ik heb niet het hele topic door gelezen. Maar ik werk in een asiel en wij zoeken juist vaak mensen met een situatie zoals die van jou! Genoeg honden hebben we zitten. Wel zijn er andere regels verbonden aan het plaatsen van "terrein" honden en honden in huis.
Je bent bij ons welkom om voor een hondje te kijken hoor :)

Ik heb wel het hele topic gelezen en dit lijkt mij een van de meest nuttige reacties die er in staan +:)+

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 09:57

lifaya schreef:
pfoei, wat worden honden vermenselijkt zeg... Ze zijn natuurlijk geen wolven meer maar het blijven nog steeds dieren. Je houd je paard toch ook niet in je huis omdat het buiten koud is ? :') Zoals de TS haar situatie omschrijft klinkt mij als een perfecte leefsituatie voor honden. Ze smelten echt nniet hoor en kunnen gewoon lekker hond zijn!

Helemaal mee eens.Onze erfhond loopt gewoon buiten en ligt heerlijk in het stro te maffen in de winter.Hij heeft een hok met kindermatras en een bult dekens maar nee stro vindt hij heerlijk :D
Wij wilden ook een hond uit het asiel voor op het erf......we werden er letterlijk eruit geggooid want dat is dierenmishandeling om een dier op het erf te houden :\
Onze hond mag doen wat ie zelf wilt,mag poepen wanneer ie wilt en hoeft niet op het baajse te wachten tot hem uitlaat.
Hij kan jagen op de ratten en dat is ook zijn grootse hobby.
De hele dag door krijgt ie aandacht,van mijn man of de kinderen of van mij.
Nee hoor niks mis met een erfhond,vooral als ze hond mogen zijn,veel beter dan binnen maar wachten tot de roedelleider thuiskomt en dat ie eindelijk na buiten mag.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:04

http://dieren.marktplaats.nl/honden-nie ... otoGallery
is van kennis van me en super braaf dier, ze heeft zelf ook katten en een andere hond maar woont nu heel klein en wil dat de hond ruimte krijgt
Ook qua afstand Maaseik is het super te doen, nog geen half uurtje rijden

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:15

lifaya schreef:

Jij schrijft wat ik denk.

Ik ken behoorlijk wat mensen met buitenhonden die in de nacht in een kennel slapen (oa 4 huskys) en die hebben echt geen tekortkomingen. Sterker nog binnenshuis is het veel te warm voor ze.

De situatie van TS lijkt mij ook perfect!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:48

Ieuw, honden mee op bed vind ik echt vies!! Onze vorige hond mocht ook nooit binnen, nou die kwam écht niks tekort hoor. Beestje vond het heerlijk en had een prachtig hok van waaruit ze alles kon zien wat er gebeurde! Als we d'r mand ergens anders neerzette ging ze er nooit in, omdat ze het hele erf wilde kunnen zien..

En ik ben het volledig eens met Lifaya :j

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 11:09

Volgens mij weten ze in de asiels niet helemaal meer, dat een hond een dier is...
Het klinkt mij als een heerlijke omgeving voor een hond om te zijn. Verwarmd hok, soortgenoot en de hele dag lekker buiten rondrennen. Alles beter dan een hond dag en nacht tussen 4 muren houden denk ik.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 11:25

Wat een Bullshit zeg!

IMO, hebben alle asieldieren 'mits een goede basis bij hun nieuwe thuis natuurlijk' het dan altijd nog beter dan daar dag in dag uit in de kennel ( bedoel ik niet mee dat de honden het slecht hebben daar ( 1 van mijn honden komt ook uit een asiel) ,maar uiteindelijk lijkt het me de bedoeling dat ze allemaal een fijne stek krijgen! )
En of dat nou buiten of binnen is..
Zolang je niet die voor de kachel in roze pakjes weggehaalde chineese naakthond met -5 buiten in de hagel laat verrotten en je verder gewoon een hond 'hond' laat zijn lijkt het me alleen maar fijn dat ze een nieuwe kans krijgen.
+ durf ik te wedden dat menig hond graag bij de TS zn leven wil verslijten als ik dit zo lees. :)

Daarbij vind ik het goor dat de honden overal in huis kunnen komen.
Honden op bed?
dan kan het met de hygiëne toch ook niet zo best gesteld zijn als ze van sloot naar sloot gaan?
Ik las in een voorgaand bericht namelijk dat ze niet elke dag gewassen werden...
Nou, ik ben onwijs gek met mn honden, mogen ook echt wel in huis maar ik bedank toch echt voor een ongewassen hond stinkend naar slootwater,die gerold heeft in .....verzin het maar, op mn bed.

sjojo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 11:36

Bedankt allemaal voor de reacties, ik begon na een tijdje te twijfelen of ik wel een geschikte baas was of een dierenmishandelaar?!
Ik zal nog even antwoorden op een paar vragen die me gesteld werden via forum of pb:
Hond die ik nu heb is een engelse foxhound gesteril. teefje van 8 jaar, onderdanig en rustig type.
Verder heb ik ier 2 kinderen rondlopen (kinderen van mijn broer) van 5-7 jaar oud.
De nieuwe hond moet gewend zijn met katten, katten van het dominantere type :)) die de nieuwe hond even zullen moeten duidelijk maken dat zij de baas zijn :') . Verder lopen er nog 2 paarden rond en ook nog 2 kippen ( de kippen kan ik eventueel achter een draadje van 1.5 meter zetten). Ratten genoeg om achter te jagen, grond genoeg om in te graven, 1 maal per dag een grote wandeling naar de maasplassen voor de dagelijkse zwembeurt, veel knuffels, warm hok.
De honden mogen niet in huis wel op het erf en zijn de hele dag los op een stuk grond van 1.5 hectaren dat afgemaakt is met 2 meter hoge staaldraad.

Groetjes

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 11:45

nee, is juist een super plekje!
En ik denk nog steeds dat de hond uit de links super zou passen, is paarden, honden en katten gewend!
neem eens contact met de eigenaar op voor je vragen en kom anders eens een keer kennismaken

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 12:13

Urielle schreef:
Mijn hond doet ook geen werk als erfhond in de zin van waaksheid. Vreemde mensen zijn eng en bestemd om voor weg te lopen :+ Dus ik hoop maar dat dieven gewoon geimponeerd zijn door haar formaat en de kans op, want ze mag van mij niet eens toehappen en ze slaat alleen aan als een van onze auto's het erf opkomt dus als waakhond qua blaffen stelt het ook niet veel voor :D
Maar toch zitten er bepaalde raseigenschappen zeker wel ingefokt nog, graag buiten zijn, voorkeur voor kouder weer, baasgerichtheid, kindvriendelijkheid, niet veel beweging nodig buiten low rate op het erf. Daarvoor zoek je toch ook een bepaald ras, omdat er globaal bepaalde eigenschappen inzitten?

En ik mis even wat je grote hond voor ras was, heb je misschien eerder gezegd, maar je kleine hondjes zijn gezelschapshonden, die hebben ook echt wel andere noden natuurlijk.

De kleine zijn inderdaad gezelschapshonden. De grote is een ras echte waakhond een Kangal (Anatolische Herdershond). Zou in principe het goed moeten doen buiten maar deze absoluut niet.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 12:19

LZP -> BB

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:21

ik hoor toch alleen maar dat alle asiels bordenvol zitten en dan wijzen ze iemand af waar juist heel veel honden perfect passen, erg jammer voor al die honden die zo een geweldige kans mislopen... ik stuur je een pb over 2 honden die een nieuw baasje zoeken.

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:23

Bij het asiel in Almere-buiten zoeken ze wel huisjes voor 'buiten' honden. Die kunnen waken etc.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:26

Ik was ook op zoek naar een hondje. Ben gaan samenwonen en we wilde graag een hondje.
Bij het asiel geweest, maar omdat ik 30 uur werk (gedeeltes thuis) kwam ik niet in aanmerking....

Dus heb toen inderdaad ook op Marktplaats gezocht en zo een cainr terrier gevonden van 3 maanden. Inmiddels is ze een half jaar en het gaat super. Ze kan makkelijk een paar uurtjes thuis blijven alleen.

sjojo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 13:31

Bedankt voor de reacties, Ik heb genoeg tips binnengekregen en ga deze stuk voor stuk nagaan of er iets geschikt tussenzit.
Groetjes

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:50

LisaD schreef:
Bij het asiel in Almere-buiten zoeken ze wel huisjes voor 'buiten' honden. Die kunnen waken etc.

Die hebben we zeker :) Dit is het asiel waar ik werk.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:55

Ik zou eens bij het asiel gaan vragen of ze alle honden die ze daar hebben zitten, 's avonds dan ook mee naar huis nemen, als dat hun eigen eis is?

Anders zouden ze zelf namelijk niet eens honden mogen hebben :+ .

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:55

niet álle honden vinden het fijn om buiten te zijn... :n

die van mij gillen moord en brand als ze buiten moeten zitten en ik ben binnen..die liggen nu op dit moment allemaal languit op de banken en op bed.....en nee dat zijn geen kleine cavia hondjes,maar vallen ws in de catagorie 'erfhonden' voor veel mensen.

ze willen best op het erf zijn hoor,moet ik wel meegaan :) ,zelfs als mijn vriend naar buiten gaat en ik ben binnen zijn de honden met geen 100 paarden naar buiten te krijgen :D

overigens heb ik eens een hond opgevangen welke makkelijk buiten kon leven volgens zijn oude eigenaren ( zou een hond worden die in de stallen bij de paarden zou slapen..ahum) maar hij gilde moord en brand als hij achter moest blijven,man wat was dat dier ongelukkig als ie buiten moest zijn.

is dus ook een binnenhondje geworden :D

ip kunnen honden prima buiten leven mits ze dat gewend zijn of dat een hond zelf graag buiten is,maar zijn ze dat niet gewend dan heb je niet per definitie de beste situatie waarin je dan een hond laat leven,alleen van een asiel wel kortzichtig dat niet te willen voor de herplaatshonden maar zelf wel honden dag en nacht in kennels op te sluiten...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 20:43

Goos_Horses schreef:
Tuurlijk is het ras afhankelijk, maar hoeveel rassen worden nog puur gefokt voor het werk? Om de schapen/ koeien bij elkaar te jagen? Hoeveel worden hier nog echt voor gebruikt, buiten eventuele shows om?

De mijne. En zo ongeveer alle honden hier op het platteland, een uitzondering daargelaten komt geen daarvan in het woonhuis.
Een hond die gezelschap heeft van andere honden zoals in het geval van de ts heeft er écht geen problemen mee langere tijd per dag niet bij het baasje op schoot te zitten. In mijn opinie een zeer kortzichtige opvatting van de betreffende asiels.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 21:14

bij het asiel waar ik kom zou je zonder problemen een hond mee krijgen. Dit klinkt voor vele herders als een droom plaats die we voor elke herder die er geschikt voor is zouden willen hebben. Veel gaver toch dan naast de kachel te liggen!!! Wij hebben echter momenteel alleen een herder van bijna 9 jaar en dat ga je vast te oud vinden en zijn voorgeschiedenis en karakter is vrees ik voor wat je schrijft wel een beetje te fel....