Goos_Horses schreef:Tevens hebben onze honden de keuze of ze voor de kachel liggen of niet, wij hebben een speksteen kachel die het hele huis verwarmd en ze liggen het liefst allemaal op elkaar om pal voor de kachel te kunnen liggen
Kijk, en dat zou voor mijn Berner weer een echte gruwel zijn, bij de kachel liggen.
Van de winter had ik haar binnen omdat IK het koud vond. Madam heeft na uren zenuwachtig rondlopen uiteindelijk voor de deur geslapen, op een koude tegelvloer, want het 'bedje' wat ik gemaakt had vond ze ook maar niks. Overdag lag ze niet op haar bank in de stal (dat ding dient nl. alleen om mee te spelen, staat er voor mijn idee) maar lekker in de sneeuw. Dat weer vindt ze helemaal niet erg, warm zomerweer vindt ze juist weer vreselijk, dan zet ik een speciekuip water voor haar neer, daar gaat ze dan inzitten.

Dit is pas hondenpret volgens haar
Dus ik hoop maar dat dieven gewoon geimponeerd zijn door haar formaat en de kans op, want ze mag van mij niet eens toehappen en ze slaat alleen aan als een van onze auto's het erf opkomt dus als waakhond qua blaffen stelt het ook niet veel voor 
Zoals de TS haar situatie omschrijft klinkt mij als een perfecte leefsituatie voor honden. Ze smelten echt nniet hoor en kunnen gewoon lekker hond zijn!