Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kimbers schreef:Ik heb zelf een kitten gehad van 4 weken die ik ook 's nachts om de 4 a 5 uur voerde. Mij is vertelt dat dit moest, maaar jouw kittens zijn inmiddels al wat ouder natuurlijk. Meld je anders aan op een kattenforum, zullen ze je beter kunnen helpen dan wij hier.
denk dat je daar alle info vindt die je nodig hebt! franka75 schreef:zo wat een dondertjes zeg die roodwitte is dat de lichtste? en die zwarte is ook wat kleiner lijkt wel, maar die gestreepte heeft volgens mij goed gegeten , maar waar is de 4de?
Freggle_Edge schreef:Als ze het trekken met het voer voor snachts, dan is dat prima hoor! Gewoon savonds en sochtends even wegen, dan zie je of ze de nacht goed doorkomen. Maar het klinkt alsof het prima gaat zo, leuk! Ontwormen en ontvlooien is idd beter om daar even tussen te laten. Maar aangezien beide hard nodig was, kon je weinig anders dan nu even in 1x goed aanpakken. Laat er de volgende keer wel even een dag of 3/4 tussen. Dan kan het lichaam even herstellen.
twinducklin schreef:Freggle_Edge schreef:Als ze het trekken met het voer voor snachts, dan is dat prima hoor! Gewoon savonds en sochtends even wegen, dan zie je of ze de nacht goed doorkomen. Maar het klinkt alsof het prima gaat zo, leuk! Ontwormen en ontvlooien is idd beter om daar even tussen te laten. Maar aangezien beide hard nodig was, kon je weinig anders dan nu even in 1x goed aanpakken. Laat er de volgende keer wel even een dag of 3/4 tussen. Dan kan het lichaam even herstellen.
Citaat:Ontwormen en ontvlooien tegelijk kan dodelijk zijn voor die kleintjes, dus nooit samen geven! Beetje raar advies. Gelukkig is het in geval van ts goed gegaan, dat is een geluk hebben maar niet zoals het hoort. ( geen aanval voor jou TS je wist niet beter ). De kittens die me moeder opving waren allemaal zwerfkittens, en meestal hebben ze wel vlooien en natuurlijk zijn ze niet ontwormd maar dan begin je met ontvlooien en een week later doe je dan ontwormen.
ligt aan de middelen die je gebruikt hebt. dus zowel mijn reactie als die eronder zijn eigenlijk te kort door de bocht. Zeggen dat het dodelijk is, weet je pas als je de werkzame stoffen weet. ( heel veel moderne middelen kun je namelijk wél kort op elkaar gebruiken) En zeggen dat je niet anders kon in dit geval, is ook kort door de bocht. Maar 2 weken er tussen laten terwijl ze vol met wormen zitten en bloedarmoede ontwikkelen van de vlooien, is ook dodelijk. Dus 2 weken is dan echt te lang. Soms is het iets complexer als wat ik in eerste instantie opschreef, sorry hiervoor.
twinducklin schreef:Freggle_Edge schreef:
Citaat:Ik zei niet dat het dodelijk is, ik zei dat het dodelijk kán zijn, dus dat je dit advies daarom niet zomaar mag geven. Ontwormen mag tevens pas vanaf de leeftijd vanaf 4 weken, dus helemaal onder de wormen zodat het dodelijk zal zijn, zal dan wel meevallen. Maargoed als jij het beter denkt te weten? Dit is wat de dierenarts verteld namelijk, en alle kittens die me moeder binnen heeft gehad ( 36 stuks inmiddels allemaal 4 weken of jonger bij binnenkomst ) waren allemaal kittens van zwerfkatten, denk dus dat als dieren wormen zouden hebben, deze er zeker zullen hebben en toch blijft het advies bij zo'n jonge kittens eerst ontvlooien dan 2 weken later ontwormen, tenzij ze geen vlooien hebben dan mag er direct ontwormd worden en sla je het ontvlooien over.
Maargoed het heeft geen zin om hierover door te gaan. Bij TS is het gelukkig goed gegaan en denk dat zij de volgende keer ook wat voorzichtiger zal zijn met deze middelen door elkaar te gebruiken.
Verder fijn om te horen dat het zo goed gaat TS, inmiddels hebben ze wel een leeftijd bereikt dat je je handen er vol aan hebt denk ik? Lekker actief en ondernemend.

chaatje16 schreef:Je moet baby kitten melk kopen in de dierenwinkel hebben ze dat, vanaf 4 weken gaan ze meestal ook beginnen met vlees eten dus bied ze vast een fijn geprakte kitten vlees aan.
ontvlooien kan nog niet, ontwormen word wel gedaan met 4 weken.
kamer temperatuur rond de 25 graden
wassen kan met lauw/warm water.daarna lekker in handdoek laten.
wij deden het voeden overdag om de 3 a 4 uur en snachts niet rond half 12 laatste keer en dan rond half 8 weer
Pauline schreef:Ik lees mee als opvangmama van een kitten van nu vijf weken.
Wat veel goede tips lees ik, heel fijn.