Het einde nadert...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

Re: Het einde nadert...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:11

Mijn konijn is weer mee terug gekomen naar huis. De dierenarts zei dat hij niet uitgedroogd was en juist heel goed in het vel en heeft me geadviseerd verse ananassap te geven desnoods dat stimuleert ofzo. En nog iets gekregen om zijn darmen in beweging te houden. Moeten even aanzien en dan hopen dat hij opknapt. Ze zei dat het na haar mening nog wat te vroeg was om in te laten slapen, maar ze zei ook wordt het echt niet beter dan is het toch einde oefening waarschijnlijk. Maar hij is niet afgevallen en ook niet uitgedroogd. Maar ik moest wel wat minder dwangvoeding geven, zodat hij misschien zelf weer wat meer probeert.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 17:46

Vers annanassap werkt heel goed. Ook wilgentakken. Dat stimuleert de darmwerking weer.
Wij hebben hier thuis een heleboel konijnen, waaronder een oude ram. Hij heeft regelmatig darmproblemen. Gewoon ananassap met een pippetje geven, dan wilgentakjes in zijn hok leggen (vooral de blaadjes). De ananas zorgt ervoor dat ze de darmen weer werken en dat ze zin krijgen om te eten. Wilgentakken zullen ze altijd eten. Dus dan hebben ze iets binnen en dan gaan ze ook snel weer hooi eten.
Als wij hier eentje hebben die niet eet geven we eerst een wilgentak, eet die dat niet dan zijn we zeker dat er iets mis is. Eet die het wel dan is er meestal geen probleem.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:26

Beetje offtopic hoor: maar hoe perse jullie een ananas? Wat met een gewone citrus pers werkt niet volgens de groenteboer?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 17:51

Sapcentrifuge, en anders gewoon een ananas snijden en er wat op drukken. Dan komt er genoeg sap vrij. Je moet ook maar een klein beetje geven. Wij hebben de rest ingevroren in een ijsblokjes schaaltje. Per keer dat hij het heeft pakken we 1blokje van 1,5 op 1,5 op 1,5cm. Ook ingevroren werkt het nog goed, al werkt het wel sneller vers.
Je kan ook wel gewoon vers ananassap kopen. Maar dat is meestal wel verdund of met aangevuld met andere dingen.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:55

Fijn te lezen dat het beter gaat!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 08:54

Het gaat weer wat minder met haar... We gaan nog eens langs bij de dierenarts, kijken in hoeverre dit nog in haar voordeel is.
Haar mondje begint echt heel erg te ruiken, als ze geeuwt, tja daar wordt je gewoon niet goed van. We poetsen haar tandjes al elke week omdat er vanalles tussen blijft steken. Ze heeft er geen probleem mee als we dat doen, dus misschien wat vaker doen.
We gaan wel nogsteeds wandelen, ik ben nogsteeds aan het zoeken voor iets om haar met de fiets te vervoeren. Al wil mijn vader niet dat ik er teveel geld aanuit geef omdat ze toch niet lang meer te leven heeft.
Maar ik weet hoegraag ze mee wil. Vroeger gingen we wandelingen van 5-10km maken. Nu kan ze net 1km, waarvan ik haar meestal het laatste stukje moet dragen.
Het lijkt me leuk om haar in een mandje te kunnen stoppen, naar een mooie plek te fietsen en dan daar een stukje wandelen met haar en weer in het mandje op de straatstukken.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 12:22

Mijn oude hond heeft jaren uit de mond gestonken, maar was te oud om wat aan te laten doen. Maar volgens mij had hij er niet echt last van. Ik zou nu met het warme weer niet te veel met haar doen.
Ik heb overigens nog wel een fietsmandje voor je, mag je zo hebben. Hij ziet zo uit http://www.broekhuizens.nl/3256/op-reis ... tAod_FMAiw
Moet je de hond wel met een hand beethouden achter je of het hondje aan beide kanten vastzetten. En je moet wel een behoorlijke bagagedrager hebben.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 15:20

Erg bedankt voor je aanbod, maar het hoeft niet meer.
Ik heb besloten dat het genoeg is geweest. Ze is vandaag dan ook nog eens door een wesp gestoken in haar gezicht. Haar mond ruikt verschrikkelijk, ze eet niet meer goed, als ik de konijnen ga voeren loopt ze niet meer mee (wat ze anders wel deed). Wandelen is al helemaal geen optie, ze slaapt de hele dag.
Morgen bel ik daar de dierenarts om een afspraak te maken, nuja mama zal moeten bellen want ik zal toch niet verstaanbaar zijn door het gehuil. Ik heb de komende week vrij dus dan heb ik ook tijd om het voor mezelf een plaatsje te geven.
Ik hoop dat het zo snel mogelijk kan. Niet dat ik me bedenk omdat ze weer eens een weekje beter is.
Het is nu echt genoeg geweest, ze is bijna 16 en ik heb haar al 15 jaar en 8 maanden om precies te zijn.

yasminlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:25

ik heb niet alles gelezen hier, maar mijn hondje (vlinderhondje) is 12 en is ook redelijk doof, hoort alleen iets als je schreeuwt, en lijkt dement te zijn, verder nog heel actief.
Alleen slaapt steeds meer, ik heb hem van mijn vader die overleden is en daarom hoop ik stiekem dat hij nog heel lang blijft leven, hij heet Tommie en doet me gewoon erg denken aan toen mijn vader leefde.
Hij werd altijd broertje genoemd :+

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:11

Mijn konijntje leeft wonder boven wonder nog steeds, maar geef hem geen half jaar meer en denk de dierenartsen ook niet meer. Hij krijgt nog steeds dwangvoeding en eet wel een paar brokjes zelfstandig maar heel weinig. Een mager dingetje wordt het maar hij is nog altijd heel vrolijk en helder uit de ogen, en vind alles nog interesant. Heel moeilijk, want twijfel altijd nog wat beste is. Dierenarts vind het nog niet nodig maar wat moet je dan ?

Ts veel sterkte met je besluit. Het is waarschijnlijk de juiste.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 11:33

Het is voorbij, ik heb haar laten inslapen.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:35

ach jee sterkte om het een plaatsje te geven! Ze heeft een mooie leeftijd behaald! Is de dierenarts bij jullie thuis geweest?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 11:37

Nee we zijn naar daar gegaan. Ik wou geen plekje bij ons waar ze zou worden ingeslapen, dat zou me teveel slechts herinneren. Terwijl ik nu op elke plekjes nogsteeds haar mooie momenten zie. Nu krijgt ze een mooi bloemenperkje in de tuin. Mijn broer heeft haar net begraven.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:43

Sterkte.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:47

Sterkte,wat een bijzondere leeftijd heeft ze gehaald!

Hier ook de laatste loodjes, ene hond word 11 in december en mijn andere hond (rond de 12 geschat) kreeg vorige week een slechte diagnose, extreem vergroot hart, lekkende hartkleppen en een tumor in haar hart. (vermoedelijk ook uitzaaingen). Ze lijkt het nu best goed te doen op de medicatie,maar ik houd in gedachten dat het zo voorbij kan zijn.
Moeilijk hoor,bijna 10 jaar van je leven wat je af moet geven.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:49

Heel erg veel sterkte. Verschrikkelijk om je dier te moeten missen. Het zal na zoveel jaar samen ook wel heel erg vreemd zijn. :(:)

Ik heb mijn grote liefde een paar maanden geleden moeten laten gaan ivm met een gezwel in zijn keel. Kan nog steeds geen foto's kijken zonder te huilen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:53

Ik heb het ook gehad, onze hond was er al toen ik geboren werd en toen hij overleed was echt drama.
Toen heb ik na een tijdje een parkiet gekregen die op een gegeven moment overleed.
Daarna waren we er klaar mee en nu heb ik een papegaai, die gaan tenminste niet zo snel dood. :o

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:59

Wij hebben een Schnauzerkennel, fokkerij, trimsalon, in- en verkoop alles bij mekaar zeg maar :) Soms houden wij een pup uit een nestje, die we dan houden voor de show en fokkerij. Maar helaas, overal komt een eind aan. Pups worden verkocht (sommige oudere honden ook nog) en onze oudjes overlijden. Wij hebben hier nu een ouwe Ries lopen, Des. zij is 12,5/13 volgens mij. Ze begint echt heel erg af te takelen, dus die slaapt zogoed als de hele dag, gaat apart naar buiten. Maar ze heeft wel een heerlijk hondenleventje nu :) Maar of die 2014 haalt? weet het niet hoor.. Zodra het niet meer fair is laten we haar inslapen, het moet eerlijk blijven tegenover de hond.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:41

afscheid nemen van een maatje.....heel veel sterkte. Zo te lezen een mooi plekje in je tuin. Hier ook een oude dibbes van nu 16 is ook even afwachten hoe dat loopt en heb het er nu al moeilijk mee.

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:46

Heel veel sterkte met het verlies van je maatje Y;(

wij hebben ook pas onze oudste kat laten inslapen op de leeftijd van 20 jaar oud. eer gister had ze 21 geworden

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:47

Heel veel sterkte Y;( , ik weet hoe het is als je je hondje minder ziet worden.
Ben je er bij geweest toen je haar liet inslapen? En een beste leeftijd trouwens!

Mijn hond(toen 11) is over paar dagen een jaar bij ons weg. Ben er bij geweest toen we hem lieten inslapen en geen moment spijt gehad. Ja, je mist hem als je thuis komt. En bij andere momenten waarvan je denkt: aah leuk hier had hij bij moeten zijn! Dat zou die geweldig gevonden hebben!

Edit: je verteld dat haar mond vreselijk ruikt en dat ze niet goed meer eet.. Onze hond had precies hetzelfde en sliep bijna de hele dag. Hij had nierfalen.. ik weet niet of dat al lang zo was bij je hondje..

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 14:50

Dankjewel allemaal!
Ja ik ben er bij gebleven, ik wou haar niet zomaar achterlaten en ze bleef ook tegen me aanleunen. De hele tijd heeft ze eigenlijk tegen me gestaan tot ze in slaap viel. Het is echt heel snel gegaan, op 10 a 20 seconden was ze aan het slapen en dan kreeg je het spuitje nog wat haar hart stopte.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:55

Leen_ schreef:
Dankjewel allemaal!
Ja ik ben er bij gebleven, ik wou haar niet zomaar achterlaten en ze bleef ook tegen me aanleunen. De hele tijd heeft ze eigenlijk tegen me gestaan tot ze in slaap viel. Het is echt heel snel gegaan, op 10 a 20 seconden was ze aan het slapen en dan kreeg je het spuitje nog wat haar hart stopte.

Ik voelde me opgelucht dat het voorbij was omdat ik wist dat hij pijn had. Ik heb het snel kunnen verwerken en dat komt denk ik doordat ik er dus ook bij ben gebleven. Ik heb daarna ook een foto op canvas besteld, een plaatje met geboortedatum en de datum dat we hem lieten inslapen: is erg mooi geworden. zo is hij altijd bij me, misschien een idee?
Hoe gaat het nu met je/hoe voel je je?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 15:04

Ik heb in de winter foto's gemaakt met haar en mijn paardje samen, dat betekende wel heel veel voor mij. [ITP] Eindelijk hond en paardje samen! Een van die foto's heb ik ook uitgeprint in mijn kamer hangen.
Ik had nog 2 leuke houten plaatjes, daar wou ik al lang een schilderijtje mee maken, eentje met Siddy op en eentje met mijn paard. Dus ik denk dat ik dat nog wel ga doen.
Ik dacht ook een klein plaatje te maken met een foto oid, haar naam en de datums en dat op de houten balk vastmaken waar haar grafje is.

Ik huil echt de hele tijd zo plots, dan ben ik met iets bezig en dan plots komt er weer een huilbui boven. Ik weet dat ze nu gelukkig is. Gewoon hoe rustig ze op het moment was, ik denk dat ze ook wel wist wat er ging gebeuren en dat ze er vrede mee had.

Ik ben ook blij dat het voorbij is, ze moet geen pijn meer hebben. Haar tandjes waren echt op, en hoeveel pijn ze vanmorgen had, dat wil ik haar echt niet aandoen. Ook moet ik nu niet meer bang zijn dat ze zelf sterft op een moment dat voor mij niet goed uitkwam en dat ik alle dagen bang naar beneden moest gaan om te kijken of ze de nacht gehaald had. Nu heb ik een week vakantie, dus dan heb ik voor mezelf ook tijd om het een plaatsje te geven. En ik heb haar nog lang niet op haar slechts gezien, vanmorgen liep ze nog mee om de konijnen te voeren, ze rende naar achter in de tuin, draaide zich om, en keek me aan alsof ze wou zeggen "Waar blijf je nu". Dus ik ben blij dat ik afscheid heb kunnen nemen nu ze nog goed was, dan herinner ik me ook m'n blije, vrolijke hondje.

Edit: wat me nu pas opvalt... het is exact (op een dag na) een jaar geleden dat ik dit topic startte.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:24

Heel sterk en dapper van je om deze beslissing genomen te hebben!
Ook erg goed dat je genoeg afscheid hebt kunnen nemen.
Je hebt heeeeel wat mooie jaren met dr gehad! Zeker om helemaal trots op dr (en op jezelf) te zijn!

Leuk idee met die houten plaatjes!
Succes & Sterkte nog!