Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yuri schreef:Volgens mi heb ik 175 euro voor mijn hond betaald, en die was niet gesterriliseerd.
Wel gechipt, een maand verzekerd en ontwormd etc.
Ik snap ts wel, maar de asielen ook. Ik zou nu bijvoorbeeld niet snel ervoor kiezen om een oude hond of kat te addopteren, odat ik voor zo'n dier 175 euro in aanschaf wel erg veel vind. Terwijl juist die dieren al ze moeilijk te plaatsen zijn, weet iemand hoe hiermee wordt omgegaan? Gaan die goedkoper weg? Daarmee bedoel ik dus echt honden van 9+ zeg maar.
superwoman schreef:Thats_Me schreef:Als je de aanschaf van een asieldier al duur vindt dan moet je niet eens aan huisdieren willen beginnen.
hoezo? Waarom denk je dat er gelijk ook geen geld is voor onderhoudt?
Citaat:Aanschaf van het dier is het goedkoopst. Onderhoud, huisvesting en eventuele ziektekosten etc. etc. die maken huisdieren duur.
Goof schreef:Citaat:Aanschaf van het dier is het goedkoopst. Onderhoud, huisvesting en eventuele ziektekosten etc. etc. die maken huisdieren duur.
Omgerekend kost een kat over een x aantal jaar natuurlijk veel meer dan dat de aanschaf ervan is, maar dat wil nog niet zeggen dat ik 100 euro aan een kat uit wil geven.
Thats_Me schreef:superwoman schreef:hoezo? Waarom denk je dat er gelijk ook geen geld is voor onderhoudt?
Aanschaf van het dier is het goedkoopst. Onderhoud, huisvesting en eventuele ziektekosten etc. etc. die maken huisdieren duur.
Daarbij zijn asieldieren niet duur. Je betaalt echt alleen maar de nodige kosten en vaak kan het bij een asiel dan nog niet uit. Vergeet niet dat er dieren zijn die binnen een week worden opgehaald maar ook dieren die er drie jaar of langer zitten![]()
Oftewel als je dit al niet eens kunt betalen dan moet je gewoon niet aan huisdieren beginnen.
superwoman schreef:Thats_Me schreef:
Aanschaf van het dier is het goedkoopst. Onderhoud, huisvesting en eventuele ziektekosten etc. etc. die maken huisdieren duur.
Daarbij zijn asieldieren niet duur. Je betaalt echt alleen maar de nodige kosten en vaak kan het bij een asiel dan nog niet uit. Vergeet niet dat er dieren zijn die binnen een week worden opgehaald maar ook dieren die er drie jaar of langer zitten![]()
Oftewel als je dit al niet eens kunt betalen dan moet je gewoon niet aan huisdieren beginnen.
Je hebt het over kán betalen. Waar zeg ik dat ik het niet kán betalen???
Al kost zo'n kat 1000,-, dan is hij nog steeds goedkoper dan het onderhoudt (mits hij een aantal jaar mee gaat)
Wil niet zeggen dat de kat dan goedkoop is.
Vind dat erg krom gedacht namelijk.
De dieren die er langer zitten hebben vaak een probleem.....zijn daarom vaak nog duurder in onderhoud.![]()
Goh wat een koopje
Thats_Me schreef:Dat is een ander verhaal of je het er voor uit wil geven, maar als je de prijzen van een asieldier al duur vindt dan moet je niet aan huisdieren beginnen.
superwoman schreef:gummie schreef:Ik zie het als een soort nadenk-premie. Misschien maakt het de drempel tot impulsieve aanschaf van een dier wat hoger, in de hoop dat de beesten niet opnieuw in het asiel belanden.
ach, dan halen die mensen ze wel van MP
Geloof niet dat het helpt
loontje schreef:Opzich vind ik de prijzen meevallen gezien de verzorging die de dieren krijgen.Vaak als ze nog niet geholpen zijn ivm te jong krijg je ook een kaart mee zodat je ze gratis of met flinke korting alsnog kan laten helpen.
Waar wij jaren terug wel tegen aan liepen toen wij een hond zochten is de strenge eisen die ze stelde.Wij waren een werkend koppel(ex en ik) maar nog niet uit huis.Dit zou inhouden dat mijn nu ex eigenaar werd en zijn moeder dus "oppas".Daar stonden ze in het asiel niet achter omdat moeders al iets ouder was,wij op een leeftijd om uit huis te gaan en hebben uiteindelijk moeten praten als brugman om te kunnen gaan kijken bij een hond die overigs niet paste bij de katten.Wij hebben uit eindelijk ook onze rug toegekeerd en gezegt dat als we een dier zouden nemen we niet snel naar het asiel zouden gaan.
Uiteindelijk worden vele werkende mensen weg gestuurd die wel een gouden mandje kunnen bieden.