Injectienarcose of gasnarcose bij sterilisatie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 08:28

Thioro schreef:
Idd, bij zoletil kan je geen antisedan gebruiken. Al is dat verder een vrij veilig narcosemiddel naar mijn ervaring. Alleen onhandig dat de injectie nogal prikt.
Antisedan na ketamine vind ik tricky, als je dat te snel doet (dus direct 'wakkerspuiten') dan zien ze idd rondvliegende roze olifanten. Premedicatie met dex of midazolam is wel handig bij ketamine. Het wakkerworden na zoletil is ook kalmer dan na ketamine.

Ketamine is trouwens wel eens de reden dat er bij DA's wordt ingebroken. Geld en andere waardevolle dingen liggen nog op hun plek maar de stock ketamine is foetsie, sommige mensen zoeken roze olifanten :P .

Al bij al idd een aparte operatie bij jouw hond. Geloof best dat ze zoiets niet vaak zien, vraag is idd ook waar dat dan vandaan komt. Gelukkig is het goed verlopen en hopelijk herstelt ze vlot.

Zoletil gebruiken we nogal eens voor hart patientjes, het wakker worden duurt echter wel vrij lang en ze blijven nogal lang suffig.

Domitor en dormicum worden idd ook vaak gebruikt.

Plassen kan nog wel even duren, drinken kan ook zijn dat ze daar geen behoefte aan heeft, wel goed dat je het zo in de gaten houdt!

Nuage

Re: Injectienarcose of gasnarcose bij sterilisatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 13:05

Ze heeft gisteravond uiteindelijk nog geplast gelukkig en viel toen in slaap dus de extra tramadol heb ik toch kunnen voorkomen. En vanochtend heeft ze zelfs gepoept! Alleen drinken wil ik haar nog zien doen zo. Ik check wel steeds haar huid op uitdrogingsverschijnselen maar dat ziet er prima uit gelukkig.