Moet je me na 18 jaar echt ook nog leren afscheid nemen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 21:13

Jeetje wat mooi geschreven.

Wij hebben vorige week onze opoe laten gaan, Fons, de opa van alle katten hier. Hij heeft niet zijn hele leven hier doorgebracht, maar was wel de afgelopen zeven jaar mijn vriend. Een taaie, bijna geen tand meer in zijn bek maar zat nog achter de muizen aan. Maar hij werd oud, zeker 18 jaar, en ziek. Een tumor waar hij heel lang geen last van had, en waar wij niets van af wisten, begon te groeien. Dus is Fonsie voor altijd gaan slapen.
We missen hem, het is stil zonder hem en de andere katten zijn soms nog steeds naar hem op zoek. Maar het is beter zo.

Heel veel sterkte!

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 21:21

Wat fijn dat je hem mocht vasthouden.. <3
Verder weet ik eigenlijk niet goed wat ik moet zeggen, behalve dit gedichtje..

When tomorrow starts without me,
don't think we’re far apart.
For every time you think of me,
I’m right here, in your heart!

Heel erg veel sterkte! :(:)

Rivendell

Re: Moet je me na 18 jaar echt ook nog leren afscheid nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:06

Heel veel sterkte met het verlies. Je hebt de juiste keuze gemaakt.
Ik heb in maart dit jaar 1 van onze poezen in laten slapen. Was een nier patient, maar dat was onder controle. Ze bleek een tumor onder haar tong te hebben.
Het blijft altijd moeilijk om je maatje te laten gaan, maar gelukkig hebbn wij de keuze om het juiste te doen voor ze als het niet meer gaat.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:18

heel veel sterkte!

wat een mooi leven hebben jullie hem gegeven, zo fijn die eigenzinnige karaktertjes!

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:46

Ik weet precies hoe je je voelt, mijn oude rooie is ook 18 jaar geworden, heb dus alweer tranen in m'n ogen als ik dit zo lees. heel veel sterkte!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:51

Wat een geweldig mooi geschreven stukje!
Heel veel sterkte!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 18:05

Wat onwijs mooi geschreven! Heel veel sterkte met het verlies van jullie kanjer!
Als het ooit voor mijn 2kanjers nodig mocht zijn dan hoop ik net zo sterk als jij te zijn om deze keuze te maken in het belang van het dier!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 19:43

Mooi geschreven, knap dat je dat kan !!
Heel veel sterkte meid !!

MRV_2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 20:16

Wat een prachtige kat! Zo te horen en te zien heeft hij een heerlijk leven gehad. Hier mogen jullie trots op zijn! Sterkte gewenst!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 07:09

Pff dit soort dingen moet ik echt niet lezen als ik op mijn werk zit, dikke brok in mijn keel.
Wat klinkt Bonkie als een geweldig dier en wat super dat jullie hem niet hebben laten aftakelen.
Heel veel sterkte.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 07:15

Wat super mooi geschreven en wat een prachtbeest!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 07:25

Heel mooi geschreven, ontlokte zeker een traantje.
Wat een prachtkat, heel veel sterkte!

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 08:40

Heel mooi geschreven.. Sterkte

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:10

Wat een prachtige kat en wat ziet/zag hij er nog goed uit!
Wat een heerlijk leven hefet ie met je gedeeld!
Sterkte, je zal hem verschrikkelijk gaan missen. Maar de herinnering blijft :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 21:29

-O-

Prachtig zoals je het hebt opgeschreven..... weet nog zo goed dat onze hond Max moest worden ingeslapen toen ik 17 jaar was, met hem was ik ook echt opgegroeid en toen moest hij 'dood', echt vreselijk.

En ondanks dat ik nu 48 ben en jawel, we hebben een aantal katten en honden en dus ook een pony en een paard moeten afgeven .... wat blijft zoiets altijd moeilijk. En je vergeet dat laatste moment nooit......

Sterkte :(:)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 21:37

Bedankt allemaal voor de reacties :)

't is inmiddels al een paar dagen geleden, maar ik ben nog niet helemaal opgedroogd..

Vandaag de fotograaf gebeld die de prachtigste fotos van hem heeft gemaakt, 5 jaar terug. Helaas heeft hij de fotos niet meer, dus kunnen we ze niet bij bestellen op groot formaat..
Daar heb ik toch nog even een potje flink om gebruld.. :o

De andere 2 katten zijn er ook best van ondersteboven.. Maarja, ook zij zijn opgegroeid met die lieve dikke rooie.. En dat zullen ze ook niet zomaar vergeten :)

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 21:43

een dier dat zo'n grote plek in je leven heeft gehad al is het maar voor 1 dag dat vergeet je niet zomaar.
jammer dat de fotos er neit meer zijn, maar wie weet duikt er op een dag iemand op die nog leuke fotos heeft.

nogmaals heel veel sterkte met het verwerken maar ook veel genot gewenst met alle herinneringen ophalen aan die mooie rooie!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 21:56

Prachtig dat hij zo lang je maatje heeft mogen zijn en hij het geluk heeft gehad om al die jaren goed personeel te hebben :D

Heel veel sterkte met je verlies van zo n mooie kat en persoonlijkheid. Dat je zijn lessen maar nooit mag vergeten en veel plezier met al je mooie herinneringen!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 13:38

Wat ontzettend mooi beschreven!
Heel veel sterkte nog! :(:)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 16:12

Akshay schreef:

't is inmiddels al een paar dagen geleden, maar ik ben nog niet helemaal opgedroogd..

Vandaag de fotograaf gebeld die de prachtigste fotos van hem heeft gemaakt, 5 jaar terug. Helaas heeft hij de fotos niet meer, dus kunnen we ze niet bij bestellen op groot formaat..

De andere 2 katten zijn er ook best van ondersteboven.. Maarja, ook zij zijn opgegroeid met die lieve dikke rooie.. En dat zullen ze ook niet zomaar vergeten :)

heb je hem nog wel op klein formaat? je kunt namelijk ook een foto van een foto laten maken. ik weet niet tot hoever ze dan kunnen uitvergroten, maar is de moeite van het informeren waard.

sterkte :(:)

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 16:17

Prachtig geschreven! Y;(
Sterkte met het verlies!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 20:00

loulou schreef:
Akshay schreef:

heb je hem nog wel op klein formaat? je kunt namelijk ook een foto van een foto laten maken. ik weet niet tot hoever ze dan kunnen uitvergroten, maar is de moeite van het informeren waard.

sterkte :(:)

Klein formaat wel :j
Op cdrom dan, maargoed, die kan geprint worden natuurlijk!
Hoe kan ik dat uitvinden? Via fotograaf? Die had het wel over een zeer goede scanner waarmee ze fotos kon scannen zodat je bijna niet kon zien dat het van een gescande foto af kwam? :)

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:01

Ah, wat ontzettend moeilijk! Wij hikken nu ook tegen het moment aan. Onze spoek is nu 20 en begint nu echt oud te worden, van die 20 jaar heb ik hem 17,5 jaar als beste vriendje mogen hebben. Ook ik woon niet meer thuis maar als ik bij mijn ouders ben moet ik eerst even met hem kroelen, het kan zo maar afgelopen zijn met die ouwe... Heel veel sterkte!

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:03

@ Akshay ik zat te huilen achter mijn pc na het lezen van jou verhaal. Sterkte met het verwerken.

@ Rytir. Hier in de buurt woont een man met een kat van 24 en een van 28 en zijn super gezond voor hun leeftijd. De oudste ligt bijna de hele dag te slapen bij de voordeur en kijkt wie er binnen komt en gaat. Dus wie weet gaat spoek nog wel een tijdje mee.

Mijn kat is nu 17, en heeft haar hele leven al van alles gehad maar we lappen haar altijd weer op. De laatste keer dat we haar bloed hebben onderzocht waren de resultaten te vergelijken met een jonge kat. Dus de dierenarts zei dat ze met goede zorg nog wel een poosje mee kan.