smerige tactieken brokjesfabrikanten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 10:32

Waar maken mensen zich druk om? Voer wat je zelf wil en prettig vind.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 15:06

Femke schreef:
Paardenbrok, daar kan ook een hoop rommel in zitten. Inderdaad. Maar het is tenminste wel ontworpen voor herbivoren...
't Is niet zo dat er 90% vlees in paardenbrok zit en 4% haver ofzo _O-
Dat kun je bij hondenvoeding al niet zeggen.

Nou....... ze zijn ook niet te beroerd om varksensvet door brokjes te draaien.

Sowieso is paardenbrok een fijn afvoerputje voor al je sojaschroot etc En alles wat paarden van nature niet eten (tarwe, soja enz)

In brok zit vooral zetmeel. Terwijl een paard vooral is ontworpen voor cellulose

http://www.paardnatuurlijk.nl/weetjes/voeding.htm

Het voeren van zetmeel aan een paard, is eigenlijk net zo erg als voeren van die zetmeeltroep aan honden. Ondanks dat het beide 'plantaardig' is, is zetmeel bijzonder slecht verteerbaar voor paarden.

Gelukkig zijn zelfs de pennymeisjes zo ontzettend gehersenspoeld door de fabrikanten dat ze het een schande vinden dat de kudde shetlanders naast mij geeneens brokjes krijgen, dat is ongeveer verwaarlozing!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 16:49

Een paard kan cellulose juist slechts extreem beperkt verteren... Dat is ook de reden dat ongeplette haver en de celwanden van hooi er bijvoorbeeld weer ongeschonden uitkomt in de mest.
Alleen bepaalde bacterien in de darmen vh paard kunnen cellulose verteren. Maar t meeste komt er via de poep gewoon weer uit.

Maar goed. Maar weer ontopic?
T verteringsstelsel vh paard heeft weinig met hondenverzekeringen te maken.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:06

Slim bedacht, nu er steeds meer mensen over gaan op vers vlees.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 23:15

Jis_ schreef:
Slim bedacht, nu er steeds meer mensen over gaan op vers vlees.

Dat zal idd ook meegespeeld hebben. Ik dacht ook al een trend waar te nemen, zeker onder hondenbezitters. De katten lopen nog wat achter, maar daarvan is het lastiger een 'dealer' van bijv. carnibest te vinden.

kohtje

Re: smerige tactieken brokjesfabrikanten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 09:01

Het is precies wat je zegt een trend,over een aantal jaar is het misschien wel weer blik of diner.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 09:23

Dat verwacht ik niet Kohtje. Ik denk dat een aantal honden bezitters juist met meer interesse naar de behoeftes van hun hond zijn gaan kijken en dat dat de reden is dat er meer vers gevoerd wordt. Ik zie deze mensen eventueel wel overstappen naar kwalitatief hoogwaardige brok, maar niet naar van die prut als blik.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 09:50

Er bestaat nu al vers in blik. Hier in pension is het bv onmogelijk om vers te voeren.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:43

Vers voeren is nog steeds een heel klein minimum, wat ik zie is dat 90% of meer gewoon op brokken staat, en dan heb ik het nog niet eens over RC, maar Pedigree, whiskas, supermarkt voer (AH, aldi, lidl, C1000). het zal misschien een beetje per regio verschillen. Maar ik kan ze op een hand tellen die ik tegenkom die vers voeren en dat zijn er heel wat.
Maar goed ontopic wat betreft de verzekering en het voer. RC is nog steeds een van de 'grootste' en bekendste merken denk ik, of het nu goed is of niet, daar laat ik me niet over uit. De verzekering en de fabrikant hebben een dealtje gemaakt en waarom niet. Vee mensen staan nog steeds op RC. Verzekering is volgens mij (zeker in vergelijking met bv engeland) nog steeds geen hoogloper hier.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:45

kohtje schreef:
Er bestaat nu al vers in blik.

Dat is een leuke contradictio in terminis :D .

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:56

Henkje schreef:
Anoeska schreef:
De verzekering zal niet voor de lol korting geven hoor (zo werkt een verzekering niet), dus er zal echt wel op een of andere manier aangetoond zijn dat het voer gezond is.

Nee, daar zal RC dus de verzekering geld voor betalen....

Als het aanslaat is het natuurlijk een win win situatie, voor beide meer klanten, denk niet dat RC extra bij gaat/moet leggen om de korting van proteq te compenseren.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 11:37

Cemlys schreef:
Vers voeren is nog steeds een heel klein minimum, wat ik zie is dat 90% of meer gewoon op brokken staat, en dan heb ik het nog niet eens over RC, maar Pedigree, whiskas, supermarkt voer (AH, aldi, lidl, C1000). het zal misschien een beetje per regio verschillen. Maar ik kan ze op een hand tellen die ik tegenkom die vers voeren en dat zijn er heel wat.
Maar goed ontopic wat betreft de verzekering en het voer. RC is nog steeds een van de 'grootste' en bekendste merken denk ik, of het nu goed is of niet, daar laat ik me niet over uit. De verzekering en de fabrikant hebben een dealtje gemaakt en waarom niet. Vee mensen staan nog steeds op RC. Verzekering is volgens mij (zeker in vergelijking met bv engeland) nog steeds geen hoogloper hier.

Ik zie zelf een toename van het voeren van vers en denk dat dit nog verder toe zal nemen. Er zijn ook meer verschillende vers vlees merken bij gekomen, dat gebeurd niet als er geen markt voor is.
Ik voer zelf zo'n 8 jaar vers en nu voornamelijk Darf (betaalbaar biologisch ver vlees) .....even reclame maken. :D
Daarnaast zijn er ook mensen de overstappen naar de betere brok of inderdaad voor de heel goedkope brok kiezen, zeker nu, dus ik denk dat RC dit toch echt wel in zijn portemonnee voelt.