Na de zoveelste noodstop nu te laat, kat aangereden...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:39

Ja inderdaad... Marloes heeft volgens mij niet zo veel te doen denk ik, overal - zetten, meid ga lekker in de zon zitten ofzo.
Ik heb trouwens ook liever mijn kat los maar wil t risico niet lopen dat hij of aangereden word of bij n ander in de tuin zit. En dat tuigje heeft hij geen problemen mee, ligt heerlijk te spelen etc. En als wij in de tuin zijn mag hij gewoon los, nu hebben we er ook een nieuwe bij van 8 weken en die mag wel gewoon los, die springt nog niet zo hoog :p

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:40

Tja. Heb ook altijd katten gehad toen ik bij mijn ouders woonde. Aan een drukke weg. Ik denk dat er één kat geweest is die de 10 jaar gehaald heeft, de rest is allemaal doodgereden.

Tenzij ze katten gaan fokken die intelligent genoeg zijn voor een oversteekcursus neem ik nooit meer katten zonder dat ik een degelijke omheining voor ze kan maken. Of ik moet echt afgelegen wonen aan een rustige weg.

Zoals ik al zei, een kind laat je toch ook niet buitenspelen als hij nog niet weet wanneer hij wel en niet kan oversteken?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:42

Quote: Zoals ik al zei, een kind laat je toch ook niet buitenspelen als hij nog niet weet wanneer hij wel en niet kan oversteken?

Nee, ik zou hem ook eerst leren muizen en ratten vangen......

Even serieus, ik vind niet dat je kinderen met katten (of paarden) kunt vergelijken.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:44

nynke55 schreef:
Ik vind het dapper van Marloes dat ze er voor uit komt dat haar katten los lopen. Ik denk dat als we een poll houden, wie zijn katten los laat lopen, wie ze in een ren heeft en wie ze binnen houd, denk ik dat de meesten, als ze durven, toch wel "los" aankruisen.
Jammer genoeg zijn degene die dit niet doen, vaak erg fel in hun mening en ontnemen daarmee de zin in het reageren door degenen die hun katten los laten lopen.
Dus ben ik nu ook maar zo dapper: mijn als enig overgebleven kat loopt los, wil zelfs niet in huis. Van de ongeveer 30 aanlopers die ik heb gehad, is de helft onder de auto gekomen en de andere helft door de vossen opgevreten. Sneu en verdrietig? Ja natuurlijk. Zou ik het anders doen? Nee, zolang ze er waren hebben ze een goed leven gehad, ik heb ze gecastreerd/gesteriliseerd/ of eerst een poosje aan de pil.

dankje.
Voel me hier ook afgesnauwd, alsof ik, wij slecht zijn voor onze kat/katten.
We gaan er altijd mee naar de dierenarts als er wat is en voor hun prikkies en ze krijgen de warmte en zorg die ze verdienen en nodig hebben. En liever een kort en gelukkig leven dan een leven lang gevangen en ongelukkig.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:44

Hier in de omgeving lopen alle katten los. Wonen dan ook in een rustig dorpje en wijzelf wonen in een doodlopende straat. En voor zover ik me kan herinneren hier ook nog geen katten aangereden :n

NathalietjeB

Re: Na de zoveelste noodstop nu te laat, kat aangereden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:47

mjah ik heb ook al aantal keer kat onder me wielen gehad...beesten netjes aan de kant gelegd en de dierenbescherming gebeld...
en ergens heb ik zoiets van had je je kat maar binnen moeten houden is toch niet mijn schuld dat die beesten los rondlopen op straat en dat ze zo nu en dan eens een weg oversteken constant maar rekening houden met die stomme beesten vind dat t op een gegeven moment wel ophoud..

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:48

Nou, in dit opzicht vind ik wel dat je kinderen en katten kunt vergelijken.

Als ik in een rustige doodlopende straat woon zou ik mijn kind rustig buiten laten spelen. Alleen niet als ik aan een drukke 70km weg woon.

Niet omdat ik kinderen gelijkstel aan katten, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Maar wel qua blootstellen aan gevaar en bewust risico's nemen.

En Marloesx: Liever een lang en gelukkig leven dan een kort en gelukkig leven, lijkt mij? Wil je nog reageren op mijn Petsafe-suggestie?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:48

Het maakt mij niet uit of anderen hun katten buiten laten lopen (ik zou de laatste zijn die klaagt over kattenstront, katten in de tuin, oid, interesseert me echt niets), maar het breekt wél mijn hart als ik een dode kat van de weg kan halen (en met mijn beste fatsoen bel ik Amivedi en de dierenambulance, want een baasje wil graag weten waar ie aan toe is). Als iemand dan vraagt 'hoe kan ik de tuin afzetten', daar wordt serieus op gereageerd en als enige reacties komt er 'kan niet', 'lelijk' en 'zielig', tja... hou dan gewoon het snaveltje en ga buiten spelen.

Wij hebben bewust gekozen voor het binnen (in de tuin) houden van de katten om meerdere redenen, 1) ik wil niet dat ze wat overkomt (dood gereden/gekke mensen/verdwalen) en 2) wil ik geen overlast bezorgen (we hebben oa een zwaar allergisch buurmeisje en wij hebben 9 katten).
Mijn dieren zijn vreselijk belangrijk voor me en ik wil niet dat ze wat overkomt, of het nou een kat, paard of hond is, ze zijn me allen even lief.

Andere katten mogen in mijn tuin komen hoor (maar ik kan er niets aan doen dat mijn katten erop + erover gaan en dat ze moeite hebben met weg komen), maar het breekt mijn hart als een kat dood aan de kant van de weg ligt en dan denk ik wel 'verdomme, als iedereen nou zijn/haar verantwoordelijkheid neemt!', want IK lig ervan wakker!

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:52

Peppertree schreef:
Nou, in dit opzicht vind ik wel dat je kinderen en katten kunt vergelijken.

Als ik in een rustige doodlopende straat woon zou ik mijn kind rustig buiten laten spelen. Alleen niet als ik aan een drukke 70km weg woon.

Niet omdat ik kinderen gelijkstel aan katten, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Maar wel qua blootstellen aan gevaar en bewust risico's nemen.

En Marloesx: Liever een lang en gelukkig leven dan een kort en gelukkig leven, lijkt mij? Wil je nog reageren op mijn Petsafe-suggestie?

nee ik bedoel precies wat ik net zij. al is een lang en gelukkig leven het beste maar goed.

Dat is dat ze een shock krijgen als ze te ver gaan, toch?

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:54

Quellian schreef:
Het maakt mij niet uit of anderen hun katten buiten laten lopen (ik zou de laatste zijn die klaagt over kattenstront, katten in de tuin, oid, interesseert me echt niets), maar het breekt wél mijn hart als ik een dode kat van de weg kan halen (en met mijn beste fatsoen bel ik Amivedi en de dierenambulance, want een baasje wil graag weten waar ie aan toe is). Als iemand dan vraagt 'hoe kan ik de tuin afzetten', daar wordt serieus op gereageerd en als enige reacties komt er 'kan niet', 'lelijk' en 'zielig', tja... hou dan gewoon het snaveltje en ga buiten spelen.

Wij hebben bewust gekozen voor het binnen (in de tuin) houden van de katten om meerdere redenen, 1) ik wil niet dat ze wat overkomt (dood gereden/gekke mensen/verdwalen) en 2) wil ik geen overlast bezorgen (we hebben oa een zwaar allergisch buurmeisje en wij hebben 9 katten).
Mijn dieren zijn vreselijk belangrijk voor me en ik wil niet dat ze wat overkomt, of het nou een kat, paard of hond is, ze zijn me allen even lief.

Andere katten mogen in mijn tuin komen hoor (maar ik kan er niets aan doen dat mijn katten erop + erover gaan en dat ze moeite hebben met weg komen), maar het breekt mijn hart als een kat dood aan de kant van de weg ligt en dan denk ik wel 'verdomme, als iedereen nou zijn/haar verantwoordelijkheid neemt!', want IK lig ervan wakker!

ik heb nergens gevraagt hoe ik een tuin moet afzetten. raar dus wat je hier zegt.
Ik heb dit niet gevraagt. Ik heb alleen gezegt hoe het er bij ons
'aan toe gaat' en verder niks gevraagt over hoe ik het moet afzetten, daar kwam bokt mee, met een aanval.
want ik ben nu in jullie ogen een katten moordenaar en zie mijn katten graag aangereden worden.
Praat niet zo als je de situatie nog nooit met eigen ogen gezien hebt.
Laatst bijgewerkt door xMarloes op 01-08-12 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:58

Ehm volgens mij heeft niemand je een kattenmoordenaar genoemd :Y)

Het enige dat ik uit je verhaal kan opmaken, is dat jij de katten van heel veel bokkers (en o.a. die van mij) heel zielig vindt, omdat ze niet naar buiten gaan. Ooit al eens bedacht dat die katten niks missen in hun leven en waarschijnelijk net zo gelukkig zijn als jouw kat? Ik denk niet dat jij het recht hebt om te oordelen of een kat wel/niet zielig is of wel/niet gelukkig is. Al helemaal niet vanachter je pc..

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:58

Peppertree schreef:
Tja. Heb ook altijd katten gehad toen ik bij mijn ouders woonde. Aan een drukke weg. Ik denk dat er één kat geweest is die de 10 jaar gehaald heeft, de rest is allemaal doodgereden.

Tenzij ze katten gaan fokken die intelligent genoeg zijn voor een oversteekcursus neem ik nooit meer katten zonder dat ik een degelijke omheining voor ze kan maken.

Dan waren die van ons denk ik toch wel intelligent, zijn 14, 16 en bijna 20 geworden en zijn allemaal nooit aangereden. (alle 3 ingeslapen bij da, 1e had kanker aan z'n kaak anders 2 door ouderdom, nierfalen en de oudste nog hartproblemen erbij)

Kijk ben dus niet tegen het buiten laten lopen van katten (zoals ik tegen xMarloes al 2x benadrukte) maar je moet niet doen alsof er geen manier is om te voorkomen dat je kat aangereden wordt. Want die zijn er dus zat.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:00

Dan kun je met een lijn de grens van je tuin aangeven. Desgewenst bijvoorbeeld alleen aan de voorzijde. Dan heeft je kat een bandje om met een kastje. Als hij in de buurt van het draadje komt krijgt hij een waarschuwing, als hij dan verder loopt nog een, en dan een schok. Dit kun je markeren met vlaggetjes. Zelfde principe als schrikdraad voor paarden, maar dan zonder paaltjes en met bandje.

Onze hond blijft nu ook zonder kastje achter het draadje.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:01

jorretje schreef:
Peppertree schreef:

Tenzij ze katten gaan fokken die intelligent genoeg zijn voor een oversteekcursus neem ik nooit meer katten zonder dat ik een degelijke omheining voor ze kan maken.

Dan waren die van ons denk ik toch wel intelligent, zijn 14, 16 en bijna 20 geworden en zijn allemaal nooit aangereden. (alle 3 ingeslapen bij da, 1e had kanker aan z'n kaak anders 2 door ouderdom, nierfalen en de oudste nog hartproblemen erbij)

Kijk ben dus niet tegen het buiten laten lopen van katten (zoals ik tegen xMarloes al 2x benadrukte) maar je moet niet doen alsof er geen manier is om te voorkomen dat je kat aangereden wordt. Want die zijn er dus zat.

Wij hadden een bos met duizenden overheerlijke konijntjes aan de overkant van de weg..... Dit heeft zeker weten bijgedragen aan de aantrekkingskracht naar 'de overkant'.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:02

_MG schreef:
Ehm volgens mij heeft niemand je een kattenmoordenaar genoemd :Y)

Vakantie tijd :+

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:05

Kijk, dit zijn al heel wat vriendelijker reacties, en ik begrijp ook prima dat mensen hun katten binnenhouden of een andere oplossing, zodat ze geen gevaar lopen. Alleen moeten we wat beter lezen en geen voorbarige conclusies trekken. We doen allemaal hoe ons het beste lijkt en dat betekent niet dat we niet van onze katten houden en niet verdrietig zijn als ze wat overkomt.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:12

Wat gek dat er mensen zijn die katten binnenhouden - ik bedoel, dan hou je toch geen kat? Die dieren horen buiten. Wij hadden vroeger ooit katten, tot ze overreden werden. Tja, dan geen katten, ik ga toch echt geen kat nemen en binnenhouden, vreselijk egoïstisch vind ik dat.
En iemand opperde tuin afzetten? Heeft die nog nooit een kat in het echt gezien? Want katten komen overal door/onder of over hoor :+

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:25

unicorn_kiss schreef:
Wat gek dat er mensen zijn die katten binnenhouden - ik bedoel, dan hou je toch geen kat? Die dieren horen buiten. Wij hadden vroeger ooit katten, tot ze overreden werden. Tja, dan geen katten, ik ga toch echt geen kat nemen en binnenhouden, vreselijk egoïstisch vind ik dat.
En iemand opperde tuin afzetten? Heeft die nog nooit een kat in het echt gezien? Want katten komen overal door/onder of over hoor :+

Mijn buren hebben drie katten. Die nooit binnen mogen komen en op straat leven. Waarom heb je dan een kat?

Ik vind het egoistisch anderen op te zadelen met jouw katten.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:26

Misschien willen ze er graag vanaf ;) ?

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:31

wij hadden 3 katten (twee zijn inmiddels dood, en die zijn 22 en 23 jaar geworden andere is 6)
die kwamen /komen gewoon buiten. Die van 6 gaat s'nachts naar buiten en sóchtends gaat ze naar binnen
en op bed maffen. En ja we wonen naast een weg maar die is snachts haast buiten gebruik.
Nog nooit geen problemen met de auto's gehad (afkloppen)

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:44

Het is vreselijk om je kat dood te vinden op of langs de weg. Echt heel verdrietig om zo abrupt je kat te moeten verliezen, ik het een paar keer meegemaakt.

Toch lopen onze katten allemaal buiten overdag.
Waarom? Omdat we het belangrijk vinden dat ze een goed leven hebben. En onder "goed" versta ik niet een knus kamertje met mandjes, kussentjes, dekentjes en speeltjes, maar een wereld waarin ze kat kunnen zijn, muizen kunnen vangen, kunnen ravotten door de struiken en het gras, in bomen kunnen klimmen, noem het maar op. Dat is een fantastisch kattenleven!

Wanneer ik ze binnen zou houden omdat ik geen verdriet en pijn wil wanneer hen iets overkomt, dan zou ik dat erg egoistisch van mezelf vinden. En die mening heb ik ook over anderen die hun kat opsluiten om zichzelf verdriet te besparen (sorry, maar dat is nu eenmaal zo, ondanks dat ik het wel begrijp).

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:48

Mijn ex heeft een gloednieuwe golf in de sloot geparkeerd, omdat er eenkat over de weg vloog.
Nou, ik wil geen discussie aangaan, maar die beesten zijn beter af als ze een baasje hebben die een mooie kat-ontsnapproove tuin en ren heeft.
Zo sneu...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:54

Ik heb mijn katten loslopen heerlijk vinden ze dat.
Achterom hebben we een kattenluik en dan kunnen ze via de tuin zo de wei, veld en bos in.
Voor het huis komen ze zelden en als is dat geen ramp want het is eenrichtingsverkeer en binnenkort word dit smalle straatje ook nog opnieuw beklinkerd met drempels.
Geen idee waarom want echt hard rijden kan hier niet.
De meesten buren hebben zelf 2 of 3 of zelfs 6 katten.
Ik zou niet weten waarom ik dat mijn katten zou ontnemen.
Als ik bij een drukke straat zou wonen of in een dicht bevolkte buurt zou het een ander verhaal worden en zou ik ze idd in de tuin houden.

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:57

Vilar schreef:
Het is vreselijk om je kat dood te vinden op of langs de weg. Echt heel verdrietig om zo abrupt je kat te moeten verliezen, ik het een paar keer meegemaakt.

Waarom? Omdat we het belangrijk vinden dat ze een goed leven hebben. En onder "goed" versta ik niet een knus kamertje met mandjes, kussentjes, dekentjes en speeltjes, maar een wereld waarin ze kat kunnen zijn, muizen kunnen vangen, kunnen ravotten door de struiken en het gras, in bomen kunnen klimmen, noem het maar op. Dat is een fantastisch kattenleven!

Wanneer ik ze binnen zou houden omdat ik geen verdriet en pijn wil wanneer hen iets overkomt, dan zou ik dat erg egoistisch van mezelf vinden. En die mening heb ik ook over anderen die hun kat opsluiten om zichzelf verdriet te besparen (sorry, maar dat is nu eenmaal zo, ondanks dat ik het wel begrijp).

_/-\o_
Zo denk ik er ook over.
Bij ons in de buurt zie ik veel mensen op een flatje met een kat die de hele dag voor raam zit te kijken en die mensen zijn de hele dag niet thuis. Dat vind ik echt zielig. en dan nog klagen dat die de vitrage sloopt of de bank....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:00

Inky_devil schreef:
Vilar schreef:

_/-\o_
Zo denk ik er ook over.
Bij ons in de buurt zie ik veel mensen op een flatje met een kat die de hele dag voor raam zit te kijken en die mensen zijn de hele dag niet thuis. Dat vind ik echt zielig. en dan nog klagen dat die de vitrage sloopt of de bank....

Dit zijn wel 2 héél uiteenliggende situaties :+
Er zijn meer kleuren dan enkel zwart en wit, er zit ook nog een hoop tussen.