Kat vermagert extreem, hoge koorts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:56

*\o/*

Lijkt dat de AB zijn werk doet!

cissy

Re: Kat vermagert extreem, hoge koorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 23:26

Goed nieuws! *ik duim rustig verder op goede afloop*

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 09:17

Nou dames, het gaat top! Ze eet weer normale hoeveelheden en elke avond is haar eten op. De antibiotica slaat dus echt beter aan dan gedacht. Ze is nog niet de oude, maar miauwt weer als ik haar roep en ze komt ook gelijk naar me toe. Er zit dus echt schot in de zaak.

Toch zit ik met een vreemd gevoel richting mijn dierenarts. Ik kan me achteraf niet voorstellen dat er niet eerder met antibiotica is begonnen. En dat ik eerst de hele medische molen heb moeten doorlopen met alle kosten ten gevolg, terwijl ze met zoiets simpels zienderogen opknapt...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:33

Wat een fijn nieuws! Ze komt van ver dus het zal wel even duren voor ze helemaal de oude is maar dat komt vast in orde.

Ik ben na zo een soort akefietje met de DA overgestapt naar een andere. Had er geen vertrouwen meer in, en dat is wel de basis.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 10:47

Caesar schreef:
Nou dames, het gaat top! Ze eet weer normale hoeveelheden en elke avond is haar eten op. De antibiotica slaat dus echt beter aan dan gedacht. Ze is nog niet de oude, maar miauwt weer als ik haar roep en ze komt ook gelijk naar me toe. Er zit dus echt schot in de zaak.

Toch zit ik met een vreemd gevoel richting mijn dierenarts. Ik kan me achteraf niet voorstellen dat er niet eerder met antibiotica is begonnen. En dat ik eerst de hele medische molen heb moeten doorlopen met alle kosten ten gevolg, terwijl ze met zoiets simpels zienderogen opknapt...

Het had ook iets heel anders kunnen zijn, wat je niet ff oplost met antibiotica.
Antibiotica is niet iets wat je ook zomaar even voorschrijft. Het is echt een heftig medicijn en dat moet ook niet onderschat worden.
Van te vaak antibiotica krijg je op den duur resistentie en dat is iets wat je echt niet moet willen :n

Maar super dat het zo goed gaat nu!
Dit gevoel kan je natuurlijk heel goed met je dierenarts bespreken. Vraag hem gewoon waarom hij dit niet eerder heeft gedaan.
Lijkt mij een reeele vraag, zeker omdat ze nu toch goed opknapt.
Misschien had hij het ook eerder moeten doen, maar die vraag kan alleen je dierenarts beantwoorden en niemand anders hier :)
Succes met je kat verder!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 10:50

TS: Dit zou ik echt even bespreken met je DA.
Je mag best zeggen (genuanceerd uiteraard) dat je het gevoel hebt dat hier niet echt logisch gehandeld is.
En dat je het gevoel hebt dat jouw dit onnodig veel geld heeft gekost en dat je kat onnodig lang last gehad heeft.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 13:37

Nou ik begreep van mijn second opinion dierenarts, dat de combinatie "lang hoge koorts + lusteloosheid" duidt op een bacterie waar je eigenlijk het beste antibiotica voor kan voorschrijven. Maar toen had ik net de AB gehaald, dus niet echt bij stilgestaan. In je wanhoop grijp je alles aan om haar maar beter te krijgen en vertrouw je op de kunde van een ander omdat je eigen gevoel en verstand het niet meer weet.

Ik heb overigens geen zware AB, ik heb een kuur voor luchtwegen en die schijnt lichter te zijn dan overall kuur.

Maar goed, ze is nog op een jonge leeftijd en gaat nog jaaaaren mee!! :D

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 13:00

Inmiddels zijn we 2 maanden verder en even een update. Ze is weer behoorlijk op gewicht en der vacht glimt weer als een spiegeltje. Ze eet meer dan ooit tevoren en is nu echt een duveltje. Ineens sloopt ze van alles... Maar goed, we zijn allang blij.

Helaas is er ook een mindere kant. Ze heeft een soort plek ontwikkeld bij haar oor, wat is gaan irriteren. Dit was al tijdens dit hele gedoe, maar dacht dat het door verminderde weerstand kwam. Ze krabte er steeds aan en daarvoor een vloeistof met kapje gekregen om het te minderen. Kapje gooit ze af, vloeistof helpt niet. Dit heb ik twee weken gebruikt, nu niet meer. Nu is sinds 1,5 week haar rechteroog aan het veranderen. Er zit een soort staar op en ineens ook een rode rand langs haar oog. Het vuilt niet, maar het is natuurlijk niet goed. Omdat het begin van dit alles een oogontsteking was, dacht ik dat dit nog niet helemaal eruit was, dus opnieuw naar de dierenarts en zalfje meegekregen.

Nu heb ik gegoogled... Zou het in combinatie met het hele verhaal van oogontsteking - dekken - koorts - vermageren een vorm van een chlamydia infectie zijn?

Vanavond heb ik overigens weer een afspraak bij de dierenarts.... Om er moedeloos van te worden.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:38

Gelukkig dat ze weer op gewicht komt en goed eet.. !! minder van de andere dingen..Suc6 vanavond bij de DA. Misschien kan je hem meteen dan ook vragen of het zo'n infectie kan zijn. klinkt mij nog niet zo raar in mijn oren eigenlijk.. suc6.!