rockwitch schreef:Klopt Nikass, maar dat los je niet op door de grenzen dicht te gooien en geen dieren uit het buitenland meer toe te laten.
Ik heb heeeeel vaak deze discussie omdat ik dus toevallig wel werk met honden en katten uit Turkije en Roemenie. Dit is niet met een stichting, maar gewoon particulier. We hebben veel kennissen in Turkije (we zijn een kennis met een paar andere dames die opvangen en plaatsen en ik) die halen daar de sneue gevallen van straat en lappen ze op. Dan gaan wij hier kijken of we een plek hebben in de opvang en dan mogen ze komen. Zo hebben we dus al heel veel honden een fijne plek bezorgd.
Als iemand van ons een hond adopteerd kost dat 100 euro, dat gaat linea recta terug naar de gene waar de hond vandaan komt in Turkije of Roemenie, zodat ze van dat geld weer voer of een operatie kunnen betalen.
Soms kunnen we met Corendon 250 kilo aan goederen die kant op sturen, moeten we voor betalen, maar dat is het heel erg waard. Dan gaat er dus voor 250 kilo aan dekens en voer die kant op.
Ik heb zelf 2 katten uit Turkije. Ik heb hier ook in het asiel gekeken, maar kon gewoon niet vinden wat ik zocht. Dus toen ik contact opnam met een van onze vrienden in Turkije heeft zij foto's naar me gestuurd ik ben verliefd geworden op mijn 2 mannen en ze zijn nu al 3 jaar bij mij. Heerlijke dieren die echt opgebloeid zijn.
Ik kan zo 6 pagina's vol kletsen over de honden die we gehad hebben, maar dat zal ik niet doen.
Ik wordt overigens wel ontzettend kwaad op mensen die deze dieren 'troep' noemt, want ik vind dus die Cavaliers met te kleine schedels, die Franse Bullen met hun platte koppen of die Shar Pei's met huidproblemen pas echt troep. Dat is pas geld verdienen over de ruggen van de dieren. Mismaakte dieren flink fokken en er een fortuin voor vragen. Daar moeten ze echt eens wat aan gaan doen.
Heb je mij dat horen zeggen dan? Volgens mij zijn wij het helemaal met elkaar eens...