Amaris schreef:Dat vind ik ook. Soms moet je gewoon accepteren dat iets (nog) niet kan, en niet koste wat kost maar je zin door willen drijven.
TS ik weet niet of je een bepaald ras in gedachten hebt, maar bedenk je ook dat veel serieuze fokkers steeds vaker niet eens een hond meegeven als het toekomstige baasje veel van huis is. Goede ontwikkeling.
Dat doe ik ook, accepteren dat iets (nog) niet kan.. heb je wel gelezen wat ik geschreven heb? Ik ga mijn zin niet doordrijven, dikke kans dat het inderdaad gewoon weer 2 katten worden of een oppashond. Ik denk er alleen over na of dit over een paar jaar een optie is, dan moet ik daar nu namelijk rekening mee gaan houden bij het zoeken van een woning (liever benedenwoning met tuin dan een appartement bijvoorbeeld).
De nadelen van het hebben van een hond ken ik, die zijn er wel ingestampt bij mij (die nadelen waren namelijk altijd de reden dat mijn vader er niet aan wilde

). Ik denk dat een hond naast mijn werk wel in mijn leven zou passen, ik ben geen stapper en ben nu al heel wat uren buiten en met mijn paard bezig. Voor mijn gevoel ga ik veel tijd over houden straks als mijn opleiding er niet meer naast is en nu ik slechts 10 minuten fiets naar mijn werk ipv 3 uur reis op een dag. Ik ben gewend om vroeg op te staan en ga ook gerust nog voor mijn werk even met mijn paard wandelen. Maargoed, misschien valt dat in praktijk tegen. Naar de hondenschool lijkt mij juist erg leuk, zou ook meer willen dan alleen een puppycursus.
Nogmaals ik werk dus niet fulltime of 5 dagen per week! Ik werk 3 en een halve dag en dat kan ook zo blijven zoals het er nu naar uit ziet. Ik woon en leef liever wat goedkoper met voldoende tijd voor mijn beestjes (geld nu dus ook voor mijn paard).
Ik heb ook nog helemaal geen ras in gedachten, zo ver ben ik nog lang niet. Er is wel een ras dat ik erg leuk vind, maar denk dat dat inderdaad te veel werkhonden zijn.