Werken en een hond.. hoe doen anderen dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:45

Niet in huis nemen...de hond werd mishandeld zei je?

Overigens ken ik inderdaad genoeg honden die hun bench zien als "save haven" en als de maat van de bench groot genoeg is voor de hond, zie ik ook niet in waarom die daar niet in zou kunnen slapen. Oftie nou in de gang op een kussen ligt, of in zn bench op een kussen :?
Dus als dat het is waardoor de hond lekker ligt te slapen en de rest van de tijd gewoon zn hondendingen doet, zie ik ook het probleem niet...

050206051012

Hhilde schreef:
Ja, ik heb het tegen jou. Jij maakt je er heel makkelijk vanaf met 'daar zou ik niet aan beginnen'. Nee, ik ook niet, maarja, als je het al in huis hebt, wat doe je dan?

Inderdaad :j

En er zijn genóeg situaties dat je INEENS een dier erbij hebt. Niet omdat je erop zat te wachten, maar omdat er voor het dier geen andere mogelijkheid is.

Cer

Amaris schreef:
En nog even ter verduidelijking: ik heb nergens het woord inslapen gebruikt! (behalve in quotes van iemand anders dan)

Klopt, dat was een vraag van mij :)

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:46

Onze pup zit nooit alleen, vakanties ben ik nu gewoon thuis en als ik moet werken houd mijn vader hem in de gaten of gaat hij naar mijn vriend die ook 2 honden heeft :) Als ik terug school heb zit hij samen bij mijn vader en na school vertrekt mijn vader maar ben ik terug thuis. Hij gaat ook overal naar toe. 5 dagen in de week dat ie naar de hondenschool gaat, al dan niet voor te trainen of voor gezelschap :)

Anoniem

@Toverbal: ik ben erg geïnteresseerd over een beargumenteerde mening van je over het gebruik van een bench... Waarom vind je dat geen oplossing? Wat is er zo slecht aan een bench?

Mensen zien een bench al snel als "gevangenis" voor een hond.
Maar honden die goede benchtraining hebben gehad, gaan juist graag in de bench en zien het als hun veilige plekje, hun holletje.

M'n ouders hebben hun labrador ook een bench gegeven.
Zij hebben een gastenverblijf, dus zijn iedere dag, de hele dag thuis.
Maar de hond gaat 't liefst de hele dag in z'n bench liggen slapen. Uit zichzelf...
Staat soms zelfs te piepen voor de deur als hij daardoor niet bij z'n bench kan.

Cer

Quellian schreef:
En er zijn genóeg situaties dat je INEENS een dier erbij hebt. Niet omdat je erop zat te wachten, maar omdat er voor het dier geen andere mogelijkheid is.

Kan t me niet voorstellen :?

kimmie261

ik zou een kennel maken,zou nooit een hond in een kooi van een m2 opsluiten,wat mij betreft mogen die dingen ook verboden worden...

ik had een argentijn die sloopte,maar no way dat ik die in een dichte kooi van nog geen m2 meter zou stoppen :n ...

voor het idee,dit was zo ongeveer dagelijkse kost:
Afbeelding

Afbeelding

ik heb voor deze hond en zijn vriendin toen der tijd een kennel in huis gemaakt waarin ze ruim konden bewegen en spelen...

niet mijn kennel maar het idee wat ik bedoel:
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:49

Cer schreef:
Quellian schreef:

Nou inderdaad. Je hebt nooit 'ineens' een dier erbij, dat is nog altijd een beslissing die je zelf neemt en die dus bewust is.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:52

Op mijn werkdagen zit onze hond bij mijn schoonmoeder. Dat is gewoon een tweede thuis.
Maar op mijn vrije dagen zit ze ook geregeld een paar uur alleen, ik ben niet 24 uur per dag thuis :Y) . Maar ik houd er wel rekening mee dat ik geen hele dag buitenshuis kan opvullen. Als ze langer alleen is, proberen we wel om ervoor een goed stuk gelopen te hebben.

Ik heb zelf het gevoel dat ze ongeacht de tijdsduur op een plek ligt te pitten en pas wakker wordt als er iemand thuis komt, dan gaat ze ook meteen drinken. Ze is al wat ouder, dus ze hoort ons niet altijd meer thuis komen. Dan gluur ik even en ligt ze met haar poten omhoog op de bank te snurken :z

Om terug te komen op de vraag van TS!
Ik denk dat het per hond verschilt hoe ze hiermee omgaan of kunnen gaan. En ook wat ze gewend zijn. Maar over het algemeen vind ik dat een hond per dag prima een paar uurtjes (4-6) alleen kan zijn. En een keer wat langer kan ook geen kwaad, alleen dan wel inschatten of het nog eerlijk is wat betreft de plas op moeten houden en anders een uitlater regelen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:55

Misschien heb jij daar de ruimte voor Kimmie, maar ik woon gewoon in een rijtjeshuis en heb echt geen ruimte voor een kennel..

@Amaris, dát is niet mijn vraag. Volgens mij heb je geen antwoord want je draait er mooi omheen. Ik zeg, STEL dat je zo'n hond in huis krijgt? En dan niet antwoorden met 'dat gebeurd niet' want dat is geen antwoord. Je hebt zo'n duidelijke mening dus dan wil ik ook wel eens een duidelijke oplossing horen over het probleem van mijn hond.

@Toverbal, ik zei toch dat ik er al op heb getraind. En ja, ik heb getraind met hulp van hondenkenners en weet zeker dat ik het op de juiste manier voor mijn hond heb gedaan. Na een kwartier flipt 'ie weer, zo simpel is dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:57

Cer schreef:
Quellian schreef:

Praktijkvoorbeeldje...
Mijn ouders wonen in duitsland op een berg.
Daar wonen in de directe omgeving nog een stuk of 5 gezinnen.
Hele hechte groep mensen die ook echt op elkaar aangewezen is (bijv. als er een stroomuitval is, dat kan dan dagen duren daar).

Een oude vrouw die daar woont, werd ernstig ziek en moest met spoed opgenomen worden in het ziekenhuis.
Mijn ouders waren de enigen met ervaring met honden... Dus háár hondje (echt een rotzak hoor) kwam dan steeds tijdelijk bij m'n ouders te zitten.
Familie had die oude vrouw niet meer.

Na meerdere ziekenhuis bezoeken en een wekenlang ziekbed kwam de vrouw uiteindelijk te overlijden.
Hondje zat al bij m'n ouders, omdat de vrouw nog in het ziekenhuis lag.

Tja, dan heb je "ineens" een hond in huis, zonder dat je daarvoor kiest. Hond kan nergens anders naartoe.
Zeker deze niet... Ze had de complete rekeningen historie nog bij de hond... Voor duizenden euro's aan trainers die zichzelf stuk voor stuk ontslagen hebben omdat er niet met 't hondje te werken was. Trimsalons, dierenartsen, gedragsdeskundigen... Nergens was 't hondje meer welkom voor behandeling.
Maar m'n ouders zaten er wel mee opgescheept.

Die taak hebben ze 'braaf' op zich genomen. En het hondje naar hun beste vermogen verzorgd.
Toch waren er al 2 kleine bijt incidentjes geweest... Niet heel serieus. Maar wel voldoende om te weten dat je ontzettend moest oppassen met dat hondje.
Tot het hondje m'n vader op een bepaalde dag in z'n enkels bijt tijdens het uitlaten. Hij pakt het hondje vast, zodat hij los laat... Hondje grijpt 'm vol in z'n handen... Liet ook niet meer los.
Ik zal jullie de verdere bloederige details besparen....

Hondje is daarna afgemaakt door de dierenarts.

Het is inmiddels bijna een jaar geleden. Hij kan z'n hand nog steeds maar voor 40% gebruiken. Kan niet meer knijpen en heeft er geen kracht meer in.

Dát was "een" voorbeeld van hoe een hondje ineens je leven in kan komen, zonder dat je daarvoor kiest.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:59

Femke schreef:
Hij kan z'n hand nog steeds maar voor 40% gebruiken. Kan niet meer knijpen en heeft er geen kracht meer in.
Dát was "een" voorbeeld van hoe een hondje ineens je leven in kan komen, zonder dat je daarvoor kiest.

Achteraf kijkt men een koe in de kont, maar had het hondje waarschijnlijk beter gelijk afgemaakt kunnen worden... Was ook een keuze...

Iemand kan met nog zo'n zielig verhaal bij mij komen, maar ik heb geen tijd/ruimte voor een dier thuis. Dus sja, dan zal ik toch altijd "nee" zeggen..

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:02

@Femke, omdat een bench vaak "verkeerd" gebruikt wordt. Een "probleem" hond wordt er vaak in weggestopt zodat men denkt dat het probleem is opgelost, maar meestal worden de problemen alleen maar erger.

Als je een bench gebruikt voor een bepaalde tijd bij een pup voor de nacht vind ik het geen probleem.

Maar als jij hele dagen werkt en je hond in de bench stopt, omdat hij anders de boel sloopt, onderpist/poep ect, terwijl jij weg bent (07.00- 17.00 x5 p.w) vind ik dat niet kunnen.
Of die van, ow visite doe de hond in de bench, want hij is zo druk en springt tegen de visite op.

Ja dan ga ik flink over de zeik.

@Hhilde, ik vertelde ook in mijn begin post. Als je de hond van pup af aan hebt, dan heb je de opvoeding dus zelf in de hand gehad. Jij hebt een volwassen hond gekregen. Ik kan zo niet beoordelen wat je er wel of niet aan kan doen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:20

Precies Femke :)

Mijn hond Mum en de katten Bram, Koekie, Vlinder, Noa, Kai, Poespoes en Bloem waren er echt 'ineens'. Dieren weten mij altijd te vinden.

Maar ik heb geen problemen met mijn honden hoor, of zij met mij :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:36

Cer schreef:
Achteraf kijkt men een koe in de kont, maar had het hondje waarschijnlijk beter gelijk afgemaakt kunnen worden... Was ook een keuze...

Iemand kan met nog zo'n zielig verhaal bij mij komen, maar ik heb geen tijd/ruimte voor een dier thuis. Dus sja, dan zal ik toch altijd "nee" zeggen..

Dat is wel heel gemakkelijk... Om het dier niet eens een kans te geven ;)
Hoppa, gelijk een spuitje er in.

Heel verstandig als je geen tijd/mogelijkheid of ruimt hebt, om dan "nee" te zeggen.
Zeker als de "wil" er ook niet is aan jouw kant. Want dan is er inderdaad geen beginnen aan en dat is ook niet fijn voor 't dier om in zo'n ongewilde situatie terecht te komen.

Maar ik ben zo opgevoed, dat ik een dier in nood een kans moet geven, als ik daar zelf de mogelijkheid voor heb.
En m'n ouders denken daar ook zo over.

Het was natuurlijk ook geen losgeslagen rottweiler van 40kg ofzo... Maar zo'n klein Cesar-hondje :P
Was op zich prima mee te werken, als je maar niet te veel van 'm vroeg. Het is in de periode dat de eigenaresse in het ziekenhuis lag ook steeds best goed gegaan.

Dus waarom het hondje direct naar de dierenarts brengen voor een spuitje, als je te horen krijgt dat de dame is overleden...?
Makkelijk om een leven op die manier weg te gooien zonder het een kans te geven.

En ik zeg ook niet dat het achteraf makkelijk praten is. Natuuuuurlijk... Als ze dit geweten hadden, hadden ze achteraf misschien een andere keuze gemaakt ja. Want 't is als zelfstandig ondernemer niet handig als je je hand maandenlang niet meer kunt gebruiken.
Maar niemand kan de toekomst voorspellen ;)

@Toverbal:
Thanks voor de uitleg :)
Ben ik met je eens... Een hond in een bench gooien om daardoor op magische wijze alle problemen op te lossen... Dat is niet de juiste oplossing. En inderdaad; als de bench niet goed gebruikt wordt, dan worden problemen zoals verlatingsangst alleen maar erger :j

Maar als het door iemand met voldoende verstand op een juiste wijze wordt gebruikt, kan het een prima hulpmiddel zijn. :)

Het is uiteindelijk ook niet makkelijk te zeggen waardoor een probleem ontstaat.
Sommige honden beginnen plotseling met slopen. Zonder zichtbare aanleiding/oorzaak.
Zo is de bank van m'n ouders een paar jaar terug ook aan z'n einde gekomen.
Hondjes bleven al jaren keurig braaf alleen. Zonder te slopen, zonder te blaffen...
Ik woonde toen ook nog thuis.

Ging even een uurtje boodschappen doen. Dat gebeurde wel vaker....
Kwam terug... Bank volledig aan flarden! Leren zitten open gekauwd, en tot op de bodem de vulling er uit gegraven.
Zat een gat van een vierkante meter in, 60cm diep.

Daarna weer maandenlang braaf geweest... niets aan de hand.

We weten nog steeds niet wat de "trigger" is geweest voor die ene keer...
Misschien per ongeluk met een nageltje door de bank heen gezakt, en het een interessant plekje gevonden om er aan te kauwen?
We zullen 't nooit weten :P

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:40

Femke schreef:
Heel verstandig als je geen tijd/mogelijkheid of ruimt hebt, om dan "nee" te zeggen.
Zeker als de "wil" er ook niet is aan jouw kant. Want dan is er inderdaad geen beginnen aan en dat is ook niet fijn voor 't dier om in zo'n ongewilde situatie terecht te komen.

De "wil" is er wel, maar de omstandigheden zijn er niet naar. En ik ga dan niet perse een hond nemen omdat ík dat graag wil. Nee, als ik zoiets doe, moet ik daar alle tijd en ruimte voor hebben.. :j

En sja, misschien krijgen sommige dieren wel teveel kansen.. niet alles is te redden helaas

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 13:00

Amaris schreef:
Dat vind ik ook. Soms moet je gewoon accepteren dat iets (nog) niet kan, en niet koste wat kost maar je zin door willen drijven.

TS ik weet niet of je een bepaald ras in gedachten hebt, maar bedenk je ook dat veel serieuze fokkers steeds vaker niet eens een hond meegeven als het toekomstige baasje veel van huis is. Goede ontwikkeling.

Dat doe ik ook, accepteren dat iets (nog) niet kan.. heb je wel gelezen wat ik geschreven heb? Ik ga mijn zin niet doordrijven, dikke kans dat het inderdaad gewoon weer 2 katten worden of een oppashond. Ik denk er alleen over na of dit over een paar jaar een optie is, dan moet ik daar nu namelijk rekening mee gaan houden bij het zoeken van een woning (liever benedenwoning met tuin dan een appartement bijvoorbeeld).

De nadelen van het hebben van een hond ken ik, die zijn er wel ingestampt bij mij (die nadelen waren namelijk altijd de reden dat mijn vader er niet aan wilde ;) ). Ik denk dat een hond naast mijn werk wel in mijn leven zou passen, ik ben geen stapper en ben nu al heel wat uren buiten en met mijn paard bezig. Voor mijn gevoel ga ik veel tijd over houden straks als mijn opleiding er niet meer naast is en nu ik slechts 10 minuten fiets naar mijn werk ipv 3 uur reis op een dag. Ik ben gewend om vroeg op te staan en ga ook gerust nog voor mijn werk even met mijn paard wandelen. Maargoed, misschien valt dat in praktijk tegen. Naar de hondenschool lijkt mij juist erg leuk, zou ook meer willen dan alleen een puppycursus.
Nogmaals ik werk dus niet fulltime of 5 dagen per week! Ik werk 3 en een halve dag en dat kan ook zo blijven zoals het er nu naar uit ziet. Ik woon en leef liever wat goedkoper met voldoende tijd voor mijn beestjes (geld nu dus ook voor mijn paard).

Ik heb ook nog helemaal geen ras in gedachten, zo ver ben ik nog lang niet. Er is wel een ras dat ik erg leuk vind, maar denk dat dat inderdaad te veel werkhonden zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:00

@Cer:
Klopt, niet alles is te redden.
Maar als je wel de mogelijkheden, tijd en ruimte hebt... Vind ik het ook niet echt top om op voorhand dan maar te zeggen: "nee...geen zin. ik breng 'm wel naar de dierenarts voor een spuitje".

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:04

Hhilde schreef:
Misschien heb jij daar de ruimte voor Kimmie, maar ik woon gewoon in een rijtjeshuis en heb echt geen ruimte voor een kennel..

.

ik woonde ook gewoon in een rijtjes huis,en daarvoor zelfs in een flat waar ik een kamertje voor de helft opgeofferd had voor een kennel...het idee een hond ( roedeldier en bewegingsdier) eenzaam op te sluiten in een kooi van nog geen m2 is wat mij betreft echt zo'n no go,dat áls ik ooit een hond zo moet gaan houden,stop ik met honden houden....

zou ze nog liever laten inslapen als voor uren opsluiten in een dichte veel te kleine hondenkooi...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:04

Waar ik eigenlijk op doelde is "dat je ineens met een dier opgescheept zit".. daarvan zei ik dat mij dat niet zo snel zal (kunnen) gebeuren, omdat het beest dan van de regen in de drup komt.

Overigens zie ik om me heen ook wel mensen met dieren waarvan ik denk "achjeees denk toch even een keertje na" :n

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:08

Ireen_ schreef:
Amaris schreef:
Dat vind ik ook. Soms moet je gewoon accepteren dat iets (nog) niet kan, en niet koste wat kost maar je zin door willen drijven.

TS ik weet niet of je een bepaald ras in gedachten hebt, maar bedenk je ook dat veel serieuze fokkers steeds vaker niet eens een hond meegeven als het toekomstige baasje veel van huis is. Goede ontwikkeling.

Dat doe ik ook, accepteren dat iets (nog) niet kan.. heb je wel gelezen wat ik geschreven heb? Ik ga mijn zin niet doordrijven, dikke kans dat het inderdaad gewoon weer 2 katten worden of een oppashond. Ik denk er alleen over na of dit over een paar jaar een optie is, dan moet ik daar nu namelijk rekening mee gaan houden bij het zoeken van een woning (liever benedenwoning met tuin dan een appartement bijvoorbeeld).

De nadelen van het hebben van een hond ken ik, die zijn er wel ingestampt bij mij (die nadelen waren namelijk altijd de reden dat mijn vader er niet aan wilde ;) ). Ik denk dat een hond naast mijn werk wel in mijn leven zou passen, ik ben geen stapper en ben nu al heel wat uren buiten en met mijn paard bezig. Voor mijn gevoel ga ik veel tijd over houden straks als mijn opleiding er niet meer naast is en nu ik slechts 10 minuten fiets naar mijn werk ipv 3 uur reis op een dag. Ik ben gewend om vroeg op te staan en ga ook gerust nog voor mijn werk even met mijn paard wandelen. Maargoed, misschien valt dat in praktijk tegen. Naar de hondenschool lijkt mij juist erg leuk, zou ook meer willen dan alleen een puppycursus.
Nogmaals ik werk dus niet fulltime of 5 dagen per week! Ik werk 3 en een halve dag en dat kan ook zo blijven zoals het er nu naar uit ziet. Ik woon en leef liever wat goedkoper met voldoende tijd voor mijn beestjes (geld nu dus ook voor mijn paard).

Ik heb ook nog helemaal geen ras in gedachten, zo ver ben ik nog lang niet. Er is wel een ras dat ik erg leuk vind, maar denk dat dat inderdaad te veel werkhonden zijn.

Oh, maar dat was niet specifiek op jou gericht hoor TS, maar meer in het algemeen eigenlijk. :)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:11

Ik lees heel graag mee... Ik heb op dit moment een geweldige golden retriever reu van bijna 2. Mijn lief en leed. Maar wil wel graag het huis uit. Hij moet dan mee, maar woon dan dus wel alleen betekend dat hij 28 uur pw (exclusief 1 school dag) Alleen thuis zal zijn.... Het houd me tegen, kan ik hem dat wel aan doen? Wil graag weten hoe andere dit dillemma oplossen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:12

Cer schreef:
Waar ik eigenlijk op doelde is "dat je ineens met een dier opgescheept zit".. daarvan zei ik dat mij dat niet zo snel zal (kunnen) gebeuren, omdat het beest dan van de regen in de drup komt.

Waarom zou het dier van de regen in de drup komen?
Ik heb me werkelijk nog nooit bij een sneu dier afgevraagd of ik er wel op zit te wachten.

4 jaar geleden had ik net 2 kittens (een bewust gekozen kitten voor mijn vriend én een gevonden doodziek kitten) en ik werd gebeld door een vriendin: 'zit jij te wachten op nóg een kitten?'. Nou nee, was nou niet direct mijn hartewens.
Dier was niet welkom thuis en was door de baas vergeven aan een spelend kind op staat, die het kitten niet mee naar huis mocht nemen en dus op straat zette, mijn vriendin heeft het opgepakt.

Wat zeg je dan? Laat maar dood gaan? Rij er maar een keer overheen?
Het kitten heeft binnen 2 dagen een blijvende plek gevonden, maar ik vond dat ik op dat moment wél wat kon betekenen voor het dier.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:23

De hond van mijn vriend die pas is overleden kon tot 9 uur alleen blijven. Dit gebeurde ongeveer 1x in het halfjaar bij een uitstap ofzo ;) maar zij sliep gewoon als haar baasjes weg waren. Dat was normaal gesproken 5 uur op een dag (3-4 dagen per week, voor de rest was er altijd wel iemand of maximaal 2 uur alleen). Hoe we dat weten: als mijn vriend terug moest omdat hij iets was vergeten, lag ze altijd te slapen, en als hij weer thuiskwam zag hij haar zich uitgebreid uitrekken. Hond bewaarde de slaap gewoon voor wanneer de baasjes er niet waren :D
Ik denk dat je in jouw situatie prima een hond kan hebben, mits je inderdaad even let op het type hond. Daarnaast zul je er altijd rekening mee moeten houden dat je niet ineens een hond een hele dag alleen kan laten, je moet het altijd opbouwen. Sommige honden pakken dit makkelijker op dan anderen, maar uiteindelijk kan het bij vrijwel alle honden wel lukken (getraumatiseerde/zieke honden uitgezonderd) .
Daarnaast kan je je hond misschien wel meenemen naar je paard? Als je gaat rijden parkeer je hem even in de auto, of je neemt zijn kussen mee, en leert hem dat hij daar op moet blijven in de kantine bijvoorbeeld.

Verder kun je inderdaad overwegen om 2 honden te nemen zodat ze elkaar gezelschap kunnen houden, dan gaat dat alleen zijn al een stuk makkelijker. Heb je een tuin? In dat geval kan je als je een beetje handig bent een kennel bouwen (of laten bouwen natuurlijk :+ ) zodat je hond ook lekker buiten kan zijn. Of je zet je tuin (goed!!) af zodat hij los in de tuin kan, met een luik in de deur of een hok om te schuilen.

Wat benches betreft.. Tja... bij mijn vriend hebben ze nog nooit een moment problemen gehad met de bench. Ik zie het ook echt niet als een kooi of gevangenisje, en zo moet je het je hond ook niet laten zien, dat is de truc. Bovendien hadden ze het bij de vorige hond wel echt nodig, aangezien die zich buiten de bench uit de mand liet jagen door de katten :+ Dus een halve wolfshond wordt geimponeerd door een zeer kleine maat kat... Kan je het je voorstellen? :+

Lang verhaal, ik hoop dat je er wat aan hebt, maar ik ben ervan overtuigd dat jij een hond (een herplaatsertje natuurlijk *\o/* een fantastisch huis kan bieden. En vergeet ook niet dat honden contact leggen, dan kom je misschien wel die leuke vent tegen in het park die ervoor kan zorgen dat je hondje nooit meer alleen hoeft te zijn :D

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:01

malih schreef:
Ik lees heel graag mee... Ik heb op dit moment een geweldige golden retriever reu van bijna 2. Mijn lief en leed. Maar wil wel graag het huis uit. Hij moet dan mee, maar woon dan dus wel alleen betekend dat hij 28 uur pw (exclusief 1 school dag) Alleen thuis zal zijn.... Het houd me tegen, kan ik hem dat wel aan doen? Wil graag weten hoe andere dit dillemma oplossen.

Ik wil hem best voor je uitlaten hoor ;)