Ik zit op mn fietsje, en kom tegen ...........

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:43

maar toch, effe een mes erdoor heen steken vind ik iets vriendelijker dan levend koken. ook al zijn ze verdoofd, en gaat het "vlug" (wat is vlug, 10 seconden vind ik dan al te lang), je kan me niet vertellen dat ze er niks van voelen ...
Jans schreef:
Ze zijn in kokend water op slag dood. :j sterker nig, na 2 minuten kan je ze al eten. Dus om nou te zeggen dat het een lange pijnlijke dood is, nee.

anneM_Ajax

Re: Ik zit op mn fietsje, en kom tegen ...........

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:45

Die zitten hier ook in de sloten. Laatst ook 1 in het land, he jonkie ging achter hem/'haar aan, werd niet gewaardeerd :P

DaiskeLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:46

ieuuwwww

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:49

Gadver wat een vies beest, snap dat je even teruggefietst bent!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 23:16

StonedRomy schreef:
die kreeften leven in koude gebieden dus de koelkast is het natuurlijkste voor die beestjes en zodra ze op kamertemperatuur staan zijn ze verdoofd en zodra ze het water raken zijn ze al praktisch dood.
dus is hele acceptabel en ja ik ben een vegetariër maar ik kook die beestjes ook gewoon ( en sterk dat die krengen kunnen zijn )

Ja vindt je het heel gek.. zal ik jou is in een pan met kokend water gooien eens kijken of je dan met al je kracht probeert om uit de pan te komen. Ik vindt het echt sneu voor die beesten. Je kan mij niet wijs maken dat ze er niks van voelen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 23:31

Ze voelen er echt wel wat van. Nog nooit een kreeft uit een pan zien klimmen? Allicht, een poging doen tot?

Het levend koken van kreeften vind ik onnodig barbaars en niet goed te praten. Het is namelijk niet nodig, onnodig lijden.

In sommige landen koken ze jonge beertje levend, dat doen ze ook omdat ze dan lekker sappig zijn. Maar dat vinden we wreed, terwijl het levend koken van kreeften algemeen geaccepteerd is. Ik heb er geen goed woord voor over. Gelukkig zie je dat steeds meer gerenommeerde koks de kreeft eerst doodmaken voor hij de pan in gaat.

Gambeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 23:49

Ik kwam laatst ook zo'n beest tegen toen ik 's avonds laat naar huis fietste, in mijn eentje over een lange stille weg langs een sloot. Vind ik sowieso al een beetje spannend, dus ik durfde echt niet terug :Y) Ik zal dus nooit zeker weten of het er echt een was.. maar ik ben blij met dit topic want dacht al bijna dat ik gek was geworden! :o

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 23:53

Wat moet ik lachen om dit topic zeg geweldig!
Tjaa en ik zou inderdaad ook erugh vreemd opkijken als dat ineens midden op het fietspad zou zitten, en waarschijnlijk ook gaan gillen van schrik...

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 00:06

in amerika doen ze ook stierkikkers levend koken, verschrikkelijk ;(

Ik vind een dier levend koken echt verschrikkelijk en wat berdien zegt, dat valt niet goed te praten. Ze zijn niet direct dood en zullen zeker nog wel lijden. Bah, dat vind ik nou echt Bah

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 01:04

Nooit geweten dat die beesten gewoon in Nederland leven :')

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 01:15

_Desiree schreef:
Haha zoetwater kreeften, die zitten hier ook in de sloot. Als het erg regend komen ze met ze alle tegelijk

nou kan ik niet meer slapen :z :')

BAH.... vind ze doodeng _O-

het idee alleen al dat ze in slootjes zitten...ook zulke grote kreefte??? := :7

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 01:23

Bel even als je er weer eentje tegen komt; kom ik hem wel vangen.
:9

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 01:34

Prachtbeesten! Lekker feisty ook. Ik vind ze wel geinig, zeker als ze zo in bokshouding klaar gaan staan moet ik altijd vreselijk lachen. Staat zo'n klein ding daar woedend met die scharen te wapperen met een houding van "kom maar op, ik lust je rauw!" Geweldig toch?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 01:36

hm hij zal je band pakken maar ik weet dat het een plaag is

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 01:50

Brr ik wil die morgenavond/nacht ook echt niet tegen komen haha :=.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 02:02

Ik kwam er ook een laatst tegen in de melkstal.. :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 10:33

Jans schreef:
Ze zijn in kokend water op slag dood. :j sterker nig, na 2 minuten kan je ze al eten. Dus om nou te zeggen dat het een lange pijnlijke dood is, nee.

Wat noem jij op slag dood? Want het duurt nog minstens 30 seconden! Langer als het water niet goed kookt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 10:55

Deze zoetwaterkreeften mag je inderdaad gewoon vangen/opeten als je wilt, ze zijn niet beschermd en vormen zoals anderen ook al zeiden een plaag. Ze zijn niet ontsnapt, maar helaas doelbewust in de wateren gezet door aquariumhouders die ervan af wilden. Niemand had gedacht dat ze het zo goed zouden doen in Nederlandse wateren, maar de beestjes zijn oersterk en hebben nauwelijks natuurlijke vijanden. Enkel een reiger zal er zo af en toe één pakken, maar dat is niet voldoende om ze in toom te houden. Er zijn ook al een hoop vissoorten verdreven/uitgeroeid door de beesten, het zijn uitstekende jagers en 's nachts actief, wanneer de meeste vissen op de bodem aan het rusten zijn.
En ze zoeken zo af en toe de droogte op en overleven zo ook prima. Vaak weten ze zelf ook heel goed het water terug te vinden en je hoeft dus niet je vingers eraan te wagen om ze terug de sloot in te helpen. Ze kunnen best hard knijpen.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 12:00

Coooool, thnx voor de uileg Mars!! Sja ik zou ze wel willen eten, maar dat doodmaken is niet zo mijn ding ...

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:51

qt_shetties schreef:
Coooool, thnx voor de uileg Mars!! Sja ik zou ze wel willen eten, maar dat doodmaken is niet zo mijn ding ...

fiets er de volgende keer dan overheen :+ !

Haha, grapje natuurlijk :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:55

Aan deze soort zit dan ook niet bijzonder veel vlees, wil je een maaltje hebben dan zul je er toch wel een aantal moeten vangen. Of je kunt er natuurlijk wat door de Paella ofzo doen :P

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:20

Ik wil best geloven dat zo'n voorgekoeld ieniemienie-kreeftje meteen dood is in kokend water.

De dierenbescherming heeft het over dikke knoeperds van zeekreeften vanaf 250-500 gram en meer, die zie je in restaurants, als ze het over een doodsstrijd van een halve minuut of meer hebben.

Veel koks proberen dan ook de kreeft van te voren de kop door te snijden, of flink af te koelen in de koelkast en dat schijnt te werken.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:22

waarom dan niet afkoelen in de koelkast, en van daaruit de vriezer in? vallen ze gewoon in slaap ...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:26

Ik heb een keer bij Bloed, zweet en luxeproblemen gezien dat ze bij die mini kreeftjes gewoon de pootjes uittrekken...wij hebben er ook in de sloot zitten. Schrok me eigen ook een hoedje toen ik er eentje op zijn achterpootjes zag staan...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:34

Duhelo schreef:
waarom dan niet afkoelen in de koelkast, en van daaruit de vriezer in? vallen ze gewoon in slaap ...

Lijkt mij ook ja. En dan weet je helemaal zeker dat ze het niet meemaken dat ze gekookt worden.