Alles wat ik wilde zeggen is al ergens genoemd in dit topic, vind alleen de stelling "laat ze daar, in NL'se asiels zitten er genoeg" een beetje vaag, alleen omdat er hier óók veel mensen hun dier naar het asiel brengen, moeten die in het buitenland maar afgemaakt worden? Want dat is wat er (in Spanje) vaak gebeurd; windhonden die óf niet snel genoeg zijn voor de jacht, of die gewoon "teveel kosten", komen in dodingsstations terecht en worden daar dus ook om zeep geholpen. Maakt niet uit of het pups of volwassen of oude honden zijn.
En tuurlijk, je maakt geen eind aan het probleem door een paar honden daar weg te halen, wie weet als we principieel 100 jaar geen honden meer "redden" dat Spanje zelf het probleem verhelpt? Maar ik doe liever iets goeds voor die páár honden die ik tijdens mijn leven meemaak, dan dat ik toekijk en hoop dat Spanje het zelf oplost
Ik ben er niet bij over 100 jaar, dus al is het nog zo achterlijk klein, doe ik toch iets goeds. Die van ons zijn trouwens lang niet zo perfect als wat ik hier vaak voorbij zie komen:
ze jatten van het aanrecht, één vreet aan tafels en kasten, ze graven meterdiepe kuilen, ze rennen dwars door de omheining draden, ze blèren de boel bij elkaar, ze vreten je arm, maar ze mogen hier echt hond zijn, en we zijn er blij mee!
(drie van de onze komen trouwens van de greyhoundfriends, is een goede stichting)