Hond adopteren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:59

Heb ik dankzij dit topic mooi een overzichtje van welke Bokkers er ook spaanse (wind)honden hebben, is het tóch nog nuttig :D :+
Alles wat ik wilde zeggen is al ergens genoemd in dit topic, vind alleen de stelling "laat ze daar, in NL'se asiels zitten er genoeg" een beetje vaag, alleen omdat er hier óók veel mensen hun dier naar het asiel brengen, moeten die in het buitenland maar afgemaakt worden? Want dat is wat er (in Spanje) vaak gebeurd; windhonden die óf niet snel genoeg zijn voor de jacht, of die gewoon "teveel kosten", komen in dodingsstations terecht en worden daar dus ook om zeep geholpen. Maakt niet uit of het pups of volwassen of oude honden zijn.

En tuurlijk, je maakt geen eind aan het probleem door een paar honden daar weg te halen, wie weet als we principieel 100 jaar geen honden meer "redden" dat Spanje zelf het probleem verhelpt? Maar ik doe liever iets goeds voor die páár honden die ik tijdens mijn leven meemaak, dan dat ik toekijk en hoop dat Spanje het zelf oplost ;) Ik ben er niet bij over 100 jaar, dus al is het nog zo achterlijk klein, doe ik toch iets goeds.

Die van ons zijn trouwens lang niet zo perfect als wat ik hier vaak voorbij zie komen:
ze jatten van het aanrecht, één vreet aan tafels en kasten, ze graven meterdiepe kuilen, ze rennen dwars door de omheining draden, ze blèren de boel bij elkaar, ze vreten je arm, maar ze mogen hier echt hond zijn, en we zijn er blij mee! :j

(drie van de onze komen trouwens van de greyhoundfriends, is een goede stichting)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:56

kwestie van goed opvoeden

ik snap dat nooit
hier wordt niks van de tafel gejat
bezoek is geen honden gewend en zetten doodleuk hun gebak op een laag tafeltje en lopen aan om ergens buiten te gaan kijken
we zijn ooit met het hele gezelschap naar buiten gelopen en eenmaal terug stond en lag alles er nog

gesloopt wordt er hier ook niet
ik heb hier leren zadels met rowhide, je weet wel, van dat kauwkluivenspul en er wordt niet aan gekauwt

er wordt hiert alleen gejankt als het antwoordapparaat mijn stemgeluid weergeeft :')
of het het piepje daarvoor of echt mijn stem is, weet ik niet maar dat is vrij moeilijk af te leren
we zijn er zelf dan namelijk niet

er wordt hier ook geen kip, kuiken of wat dan ook kapot gebeten terwijl ze er dagelijks tussendoor lopen
kwestie van heel duidelijk zijn vanaf het begin
het enige wat ik één windhond niet afgeleerd krijg is zijn passie voor konijnen, die heb ik dan ook niet meer
cavia's schijnen weer geen probleem te zijn

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 00:47

Onze Spook is wel een taaie qua slecht gedrag hoor, daar valt "gewoon goed opvoeden" in het niets :')
Moet ook eerlijk toegeven dat als meerdere mensen op hun moment proberen een hond op te voeden, het lastig wordt ;)