Een puppy in Greece gevonden, kan hem egt niet daar laten...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:27

Ik begrijp de TS héél goed dat ze die pup mee wil nemen naar nederland en hem een goed leven geven.
Maar ook in eigen land zitten veel honden die wachten op een nieuw baasje,ook pups.
Hoe zielig de hondjes ook zijn in het buitenland,je kán niet al die diertjes redden.
Oke elk gered dier is er 1,maar dat telt ook voor de dieren in ons eigen land.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:29

Amaris schreef:
Nog maar een keer dan:

Dieren jonger dan 3 maanden:
Dieren jonger dan 3 maanden hoeven niet gevaccineerd te worden tegen hondsdolheid. Het dier moet in gezelschap van de moeder, van wie het dier nog afhankelijk is, vervoerd worden.
Wanneer het moederdier niet aanwezig is, is er een schriftelijke verklaring verplicht, waarin vermeld staat dat het jonge dier tot aan de reis is opgegroeid op de geboorteplek, en niet in contact is geweest met dieren die mogelijk besmet waren met hondsdolheid (Rabiës). Ook moet er een veterinair certificaat aanwezig zijn waarop staat dat het moederdier gevaccineerd is tegen rabiës en dat deze vaccinatie geldig was tijdens de draagtijd en bevallingsperiode.

Daarom zeg ik: ouder dan 3 maanden is enten voldoende, maar jonger dan 3 maanden wordt het een stuk ingewikkelder.

Die verklaring geeft de DA aan ze mee. Of het verstandig is of niet laat ik me niet over uit, moeilijk is het zeker niet. Echt.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:32

gohya schreef:
Ik begrijp de TS héél goed dat ze die pup mee wil nemen naar nederland en hem een goed leven geven.
Maar ook in eigen land zitten veel honden die wachten op een nieuw baasje,ook pups.
Hoe zielig de hondjes ook zijn in het buitenland,je kán niet al die diertjes redden.
Oke elk gered dier is er 1,maar dat telt ook voor de dieren in ons eigen land.

ben het met je eens :j

in Nederland zijn al genoeg honden/pups die een baasje zoeken...

Amaris

Re: Een puppy in Greece gevonden, kan hem egt niet daar laten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:33

jamaar die theorie kan wel opgaan als je veilig achter je pc zit, maar als je daar met een pupje in je handen staat werkt het denk ik nét ietsje anders.

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:38

Amaris schreef:
jamaar die theorie kan wel opgaan als je veilig achter je pc zit, maar als je daar met een pupje in je handen staat werkt het denk ik nét ietsje anders.

daar ben ik volledig mee eens, vanaf hier thuis zeg ik ook: laat hem daar, haal gewoon hier een pup/hond uit het asiel, daar zitten er genoeg!
Maar ik weet van mezelf dat, moest ik daar staan, met het pupje in mijn handen, ik het voor geen goud van de wereld meer zou kunnen achterlaten...

Komaan bokkers, kijk eens diep in jullie zelf en zeg eens eerlijk: wat zouden jullie doen?? Hart of verstand?

dus ik begrijp wel wat je doormaakt TS... maak een goede, verstandige beslissing zou ik zeggen!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:41

Nee, we kunnen beter de gezondheid van mens en dier in ons eigen land in gevaar brengen voor een puppy die wellicht gedragsproblemen gaat krijgen door te vroege weg gaan bij de moeder, die wellicht ziektes meebrengt en noem maar op. Soms moet je je hersens het werk laten doen en niet je gevoel.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:41

SaskiaKa schreef:
Vjestagirl schreef:
Nee, ik heb net een poosje ge PBt met MarliesV, die beveiligingsadviseur luchtvracht is...

Die geeft aan dat de kans héél groot is dat het dier in beslag genomen wordt. Als ze een héél héél héél welwillende douanier treft heeft de TS kans dat ze hem na afloop van de quarantaine periode weer op mag halen. De kans dat het diertje herplaatst wordt is veel groter, om dit soort grapjes te ontmoedigen.

Met de juiste papieren, entingen, chip en een gezondheidsverklaring van de DA is er geen enkele reden om de hond in beslag te nemen. Vanuit Griekenland met een gezondheidsverklaring hoeft hij niet in quarantaine.

Waarbij je vergeet dat een hond jonger dan 3 maanden of met de moederhond moet reizen of er moet een verklaring afgegeven worden dat de locatie van de hond bekend is en dat hij/zij daar niet in aanraking kan zijn gekomen met rabies besmette honden.
Aangezien dit een zwerfhondje betreft kan de TS dit niet afgeven zonder in overtreding te zijn wettelijk gezien.

Dan wordt het dus wel quarantaine en de hele ellende er om heen. Misschien handig om je in te lezen in de wettelijke kant van het verhaal voor je dingen gaat roepen.

Edit, het is niet zo dat ik het niet snap hoor van de TS maar wettelijk gezien mag het niet. Waarom zijn deze regeltjes opgesteld? Juist, ter bescherming van onze eigen dieren.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:53

Sharitje: Zeker wel verstand, maar dat is omdat ik het vaak genoeg meegemaakt heb, dat mensen met de juiste bedoelingen dieren meenemen, en je daarna alleen maar 'rottigheid' ziet, voor de mensen, het dier, en de omgeving.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:57

MarliesV
Ik ben niet gek :+
De Griekse DA geeft die verklaring af. Echt. Hondje komt op Schiphol aan met bijbehorende papieren voorzien van stempels en handtekeningen. Als alle papieren kloppen en aan alle voorwaarden voor invoer wordt voldaan en de hond ziet er gezond uit, op welke grond zou deze dan in beslag genomen worden?

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:59

xx_Horsiex schreef:
Nee, we kunnen beter de gezondheid van mens en dier in ons eigen land in gevaar brengen voor een puppy die wellicht gedragsproblemen gaat krijgen door te vroege weg gaan bij de moeder, die wellicht ziektes meebrengt en noem maar op. Soms moet je je hersens het werk laten doen en niet je gevoel.

Lees mijn post goed hé, ik heb toch gezegd maakt een VERSTANDIGE beslissing?
Ik bedoel eigenlijk gewoon dat ik haar wel snap en dat ik het ook moeilijk zou hebben!
Ik zeg dat niet dat ik hem zou meenemen (trouwens, het is al een dierentuin bij ons EN de dierenasiels zitten hier ook vol, zelfs met honden die van spanje/griekenland komen) maar ik begrijp wel dat als je daar zit, het niet gemakkelijk is om rationeel te blijven denken....

nie zo kort door de bocht dames!

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:57

Sharirtje: Niet zo aangebrand zeg..... Er is niemand die je aanvalt ofzo, er worden alleen meningen gegeven.

Zo'n verklaring word toch wel afgegeven, dus daar zal het niet aan liggen.
Ergens krijg ik ook het idee, dat we een beetje voor niks aan het posten zijn, en dat dit toch ook wel doorgaat.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:58

SaskiaKa schreef:
MarliesV
Ik ben niet gek :+
De Griekse DA geeft die verklaring af. Echt. Hondje komt op Schiphol aan met bijbehorende papieren voorzien van stempels en handtekeningen. Als alle papieren kloppen en aan alle voorwaarden voor invoer wordt voldaan en de hond ziet er gezond uit, op welke grond zou deze dan in beslag genomen worden?

Dat scheelt, ik ook niet :+ .

Snap wel dat ze het doen. Maar weet ook dat de douane op Schiphol niet op hun achterhoofd is gevallen. Die hebben dit wel vaker bij de hakken gehad.
De kans dat het dus niet 'goed' gaat bij de TS is reëel en dat vind ik richting de hond niet eerlijk, die wordt er de dupe van.

Vandaar mijn advies dat als de TS echt dit hondje graag wil dit te regelen via de wettelijke manier. Dus daar een adoptiebureau zoeken die de papieren op een legale manier in orde maken en dan het hondje over laten komen. Hebben ze ook nog mooi de tijd om thuis eventuele voorbereidingen (puppiebrokken/mandje enz) te halen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:39

Ik sta voor dezelfde keuze, alleen dan in Amerika en met een kitten ;) Verschil is dat ik haar al vanaf 4 weken hier verzorg (is gewoon bij moeder met 3 broertjes nog op stal) en dat ik haar dus al een hele tijd ken en ook een band heb ontwikkeld. Toch beslis ik om haar niet mee te nemen (na wat huilen, want ja, ik ga haar absoluut missen...) omdat ze gewoon een stalkitten is en een reis heel veel impact geeft. ook heb je de mogelijkheid dar ze ziektes overdraagt en dat wil ik niet

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:26

Neem alsjeblieft contact op met een stichting die je hierover kan adviseren en je kan helpen de hondje in goede gezondheid naar NL te krijgen, bijvoorbeeld stichting AAI: http://www.stichtingaai.nl. Dit is namelijk niet iets wat je zomaar even doet daar komt heel wat bij kijken. Stichting AAI haalt meerdere ex zwerfhonden per jaar naar NL en heeft diverse opvangcentra op oa Cyprus en in Turkije. Er zijn meerdere Nederlandse stichtingen die dit doen en je kunnen helpen hiermee.

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 07:08

Jeetje wat een commentaar. fijn dat er ook leuke reacties zijn!!

Ik weet heus wel dat hij gechipt moet worden en een passpoort moet hebben, ook heb ik alles uitgezocht met het vliegtuig en hij mag gewoon mee als hij 10 maanden oud is, nou ik zit hier nog 4 weken, dus dan is hij oud genoeg.
Verder of hij goed terecht komt. Ja. Hij komt perfect terecht, we hebben zelf altijd honden gehad, en weten heus wel wat goed is of niet!
En ja, en in NL zijn genoeg honden, maar nu vond ik deze pup, en ben al hele dagen met de pup dus ik red nu deze pup.
p.s. ik doe zelf de opleiding voor paraveterinair. dus oke zegt al dat ik ontzettend van dieren hou lijkt me;)

Dus graag zou ik geen commentaar meer willen, over dat ik hem niet moet meenemen, en dat ik niet weet dat hij gechipt moet worden. Bedoel ik ga naar de dierenarts, en die zijn ook niet achterlijk dus hoor alles van ze, en bellen en zoeken natuurlijk luchtmaatschappijen. Genoeg die een hond accepteren, genoeg mensen die een hondje hier *redden*.
:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 07:21

Maar over vier weken is hij toch geen tien maanden oud? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 07:33

Ik denk dat ze misschien 10 weken bedoelt.
TS veel succes met je hondje! Ik ben rationeel gezien ook 'tegen' het halen van dieren uit het buitenland, maar ik weet hoe het is om daar met zo'n diertje te staan. Wanneer je in zo'n situatie zit is het zó anders dan hier vanachter je pc. :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 08:06

Als hij tien weken oud is moet hij die schriftelijke verklaring hebben die jij niet eens mag krijgen omdat je de hond ergens gevonden hebt en ben je dus illegaal bezig als je die puppy meeneemt. Als jezoveel van dieren houdt zou je beter moeten weten.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 08:43

ik zou hem ook meenemen hoor...groot gelijk :)

je kan zo'n beestje toch niet meer aan zijn lot daar overlaten als je je hart verpand hebt aan zo'n beestje..

de dierenartsen daar zullen je wel vertellen hoe het moet en de luchtvaart maatschappijen ook...en als die accoord gaan,tja,dan is het toch prima :)

heel veel plezier met je puppie...

bikkellove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 09:12

Heb het ook jaren geleden gedaan vanuit Kreta, was echt geen enkel probleem.....dierenarts erbij enting en gezondheidsverklaring en hij mocht gewoon als handbagage mee. En omdat mijn pup zo klein was hoefde hij nieteens in een bench mocht gewoon in mijn rugzak :D . Zo simpel als wat...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 09:22

Kimmie, er zijn genoeg dierenopvang daar!

Schandalig hoe makkelijk ziektes hier binnen komen omdat mensen zonodig hun eigen gevoel in ere willen houden.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 09:55

misschien moet je toch nog eens beter in je boeken van je opleiding paraveterinair snuffelen dan...

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 10:14

MelisWess: heel goed hoor, laat je niet gek maken. *\o/*

Zo te lezen heb je je goed laten informeren door de DA en je leuke pup gaat vast een heerlijk leven tegemoet bij jou. Veel geluk met je hond!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 10:32

En mensen zich maar afvragen hoe we hier al die ziektes krijgen die aan de andere kant van de wereld horen...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:38

genoeg opvangen daar die het hondje binnen no time in laten slapen,zou dat zelf ook niet kunnen hoor...

zou het ook meenemen,en zóveel ziektes door andere honden..pff..allemaal ernstig overdreven...

daarnaast zou ik me nooit door 'anonieme' bokkers laten vertellen wat ik in mijn leven wel/ niet zou moeten doen of laten...

dus zou ik als ik alles goed geregeld zou krijgen pupske lekker mee naar huis nemen... :j