Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amaris schreef:Nog maar een keer dan:
Dieren jonger dan 3 maanden:
Dieren jonger dan 3 maanden hoeven niet gevaccineerd te worden tegen hondsdolheid. Het dier moet in gezelschap van de moeder, van wie het dier nog afhankelijk is, vervoerd worden.
Wanneer het moederdier niet aanwezig is, is er een schriftelijke verklaring verplicht, waarin vermeld staat dat het jonge dier tot aan de reis is opgegroeid op de geboorteplek, en niet in contact is geweest met dieren die mogelijk besmet waren met hondsdolheid (Rabiës). Ook moet er een veterinair certificaat aanwezig zijn waarop staat dat het moederdier gevaccineerd is tegen rabiës en dat deze vaccinatie geldig was tijdens de draagtijd en bevallingsperiode.
Daarom zeg ik: ouder dan 3 maanden is enten voldoende, maar jonger dan 3 maanden wordt het een stuk ingewikkelder.
gohya schreef:Ik begrijp de TS héél goed dat ze die pup mee wil nemen naar nederland en hem een goed leven geven.
Maar ook in eigen land zitten veel honden die wachten op een nieuw baasje,ook pups.
Hoe zielig de hondjes ook zijn in het buitenland,je kán niet al die diertjes redden.
Oke elk gered dier is er 1,maar dat telt ook voor de dieren in ons eigen land.
Amaris schreef:jamaar die theorie kan wel opgaan als je veilig achter je pc zit, maar als je daar met een pupje in je handen staat werkt het denk ik nét ietsje anders.
SaskiaKa schreef:Vjestagirl schreef:Nee, ik heb net een poosje ge PBt met MarliesV, die beveiligingsadviseur luchtvracht is...
Die geeft aan dat de kans héél groot is dat het dier in beslag genomen wordt. Als ze een héél héél héél welwillende douanier treft heeft de TS kans dat ze hem na afloop van de quarantaine periode weer op mag halen. De kans dat het diertje herplaatst wordt is veel groter, om dit soort grapjes te ontmoedigen.
Met de juiste papieren, entingen, chip en een gezondheidsverklaring van de DA is er geen enkele reden om de hond in beslag te nemen. Vanuit Griekenland met een gezondheidsverklaring hoeft hij niet in quarantaine.
xx_Horsiex schreef:Nee, we kunnen beter de gezondheid van mens en dier in ons eigen land in gevaar brengen voor een puppy die wellicht gedragsproblemen gaat krijgen door te vroege weg gaan bij de moeder, die wellicht ziektes meebrengt en noem maar op. Soms moet je je hersens het werk laten doen en niet je gevoel.
SaskiaKa schreef:MarliesV
Ik ben niet gek![]()
De Griekse DA geeft die verklaring af. Echt. Hondje komt op Schiphol aan met bijbehorende papieren voorzien van stempels en handtekeningen. Als alle papieren kloppen en aan alle voorwaarden voor invoer wordt voldaan en de hond ziet er gezond uit, op welke grond zou deze dan in beslag genomen worden?
.
Verschil is dat ik haar al vanaf 4 weken hier verzorg (is gewoon bij moeder met 3 broertjes nog op stal) en dat ik haar dus al een hele tijd ken en ook een band heb ontwikkeld. Toch beslis ik om haar niet mee te nemen (na wat huilen, want ja, ik ga haar absoluut missen...) omdat ze gewoon een stalkitten is en een reis heel veel impact geeft. ook heb je de mogelijkheid dar ze ziektes overdraagt en dat wil ik niet

. Zo simpel als wat...