Elin_ schreef:Wildgirl schreef:@Westernfreak, in principe heb ik geen vooroordelen over staffords en bull's maar...feit blijft dat deze rassen vaak in het bezit zijn van mensen met 0,0 hondenverstand en ja, dan is een stafford sneller vervelend en van grotere schade dan een tekkel
Hier in de buurt ''ken'' ik 5 staffords/bull's 4 daarvan zijn vals en te dominant naar andere honden,aan de lijn en los, baasjes zitten vaak op tokkie-niveau en hebben geen idee wat voor ras ze in huis halen. De andere stafford is uiterst braaf en netjes opgevoed, ik train zelfs wel eens samen met zijn eigenaresse en mijn hond; zelfs zij als eigenaresse geeft aan dat het vaak honden zijn die naar de verkeerde mensen gaan omdat ze ''zo stoer'' zijn...
Wat een belachelijk vooroordeel zeg!
Zelf hebben wij ook een bull terrier en ik kan je zeggen dit soort rassen worden alleen door mensen genomen die voor een rastypische honden gaan met karakteristieke eigenschappen
En TS wat is een molukse herder
Ben ik het niet mee eens
Ik vind dat de groep erg verdeeld is. Er zijn de echte rasliefhebbers die inderdaad gek zijn op de kenmerken van het soort hond maar er zijn ook meer dan genoeg mensen die de honden als 'status symbool' aanschaffen. Dat zie je bij staffords, bij pitbulls, rottweilers etc.. alle honden die ook maar een beetje bekend staan om verhalen en een (gemaakte, aangeleerde) agressieve houding. Dat wil natuurlijk ook niet zeggen dat die verhalen over agressie altijd kloppen.Baasjes maken de hond, de hond is zelf nooit vals. Mensen die deze honden als status symbool aanschaffen zijn veelal inderdaad het type tokkie (anders kies je er niet voor de hond aan te schaffen voor uiterlijk vertoon en aangeleerde agressie), zulke mensen zijn er ook. Ik snap de frustratie van rasliefhebbers want de vooroordelen zijn lang niet altijd correct, maar ik snap ook de andere kant van het verhaal.
Wij hebben zelf rottweilers en ook een nestje gehad en wat zijn er ontzettend veel lieve en leuke gezinnetjes op af gekomen. Er was nergens zo'n malloot te bekennen, terwijl ik ze toch vaak genoeg heb gezien.

Maar moet je eens horen hoeveel mensen ons 'overdreven streng' 'truttig' en weet ik niet wat vinden. Ik vind het niet meer dan normaal.
(inmiddels is het erf na tich aanpassingen aardig ontsnappingproof)
mijn type hond is het wel. Vind ze geweldig. De ene meer dan de andere. Ook de old english bulldog vind ik geweldig leuk. Echter wegens karakter richting andere honden en hun enorme gekke en zotte clown gedrag ben ik toch helemaal