Vissenkom word steeds wittig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chawi

Re: Vissenkom word steeds wittig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:10

Ik heb hier al eerder een discussie over gevoerd en nogmaals. De manier hoe jullie met de TS omgaan is gewoon belachelijk.

Je kan iemand best ergens op wijzen en dan een stap achteruit doen. Maar nee, ik zie alweer dat de duimschroeven worden aangedraaid en daar weinig voor geschuwd wordt.

Bah bah!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:12

Chawi schreef:
Ik heb hier al eerder een discussie over gevoerd en nogmaals. De manier hoe jullie met de TS omgaan is gewoon belachelijk.

De manier waarop jij met je vissen omgaat is belachelijk, door ze in een vaas te stoppen.

Wij geven alleen adviezen omdat we het beste voor hebben met dieren. Want veel mensen zijn nu eenmaal slecht geinformeerd, bijvoorbeeld door een dierenwinkel.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:12

Hoezo? Er wordt gewoon verteld dat een vis niet thuishoort in een kom of vaas. TS ziet dit in en gaat een nette bak kopen. Niks dan hoera voor de TS. En driedubbel hoera voor de visjes! *\o/* .

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:30

Wij hadden altijd 2 aquas met sluierstaarten met pomp etc, dat werkte super later wilde ik geen aqau meer dus deden we een kleintje zonder pomp nou die beesten waren niet gelukkig hoor. Dus maar weer een aqau gepakt.

Probeer der een pomp in te doen en kijken hoe het gaat en als tip:
zal ik toch eens nadenken over een andere aqau en geen ronde;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:40

Chawi schreef:
Ohoh wat een moraalridders weer hier...
TS ik heb ook zoiets als dit aan mijn broek gehad toen ik wat postte.

Mijn kempvisjes zitten nog steeds heerlijk in hun grote vaas en doen het goed.
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt en als je plek hebt voor een vierkant aquarium is dat prima natuurlijk.

Geen rekening houden met de behoeftes van het dier inderdaad. Alleen waar jij je zelf goed bij voelt. Top.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 06:25

intel_1x schreef:
Een kom is meest dieronvriendelijk ding voor vissen. Doe je vissen een plezier en doe ze bij iemand in de vijver of grote vierkante bak nu ze nog gezond zijn. Vissen in een kom worden niet oud, lijden een eenzaam opgesloten leven en krijgen zeer snel ziektes.

ben ik het niet mee eens. mijn zus heeft 2 sluierstaarten in een kom gehad, 12 jaar lang.
toen overleed er 1tje en de ander zit nu hier al 5 jaar in de vijver.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 07:11

Heeft die ene vis geluk gehad dat de andere de pijp uit ging... Eindelijk ruimte.
En wat goed dat de ts op zoek is naar een vierkante en ruimere bak :j
Een kom kan in de tijd van nu echt niet meer :n

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 08:14

vrouwke schreef:
intel_1x schreef:
Een kom is meest dieronvriendelijk ding voor vissen. Doe je vissen een plezier en doe ze bij iemand in de vijver of grote vierkante bak nu ze nog gezond zijn. Vissen in een kom worden niet oud, lijden een eenzaam opgesloten leven en krijgen zeer snel ziektes.

ben ik het niet mee eens. mijn zus heeft 2 sluierstaarten in een kom gehad, 12 jaar lang.

12 is dan ook helemaal niet zo oud voor dit soort vissen ;)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 08:30

Reactie op hierboven. 12 jaar is wel oud, aangezien zijn mede genoot (staat er boven) al 5 jaar verder in de vijver verder leeft

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 08:35

Dat maakt 12 toch niet oud :?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 08:39

Wel als je na gaat dat zijn mede genoot nog leeft.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 08:44

Dat slaat toch helemaal nergens op? :') 8)7

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 08:51

Chawi schreef:
Ohoh wat een moraalridders weer hier...
TS ik heb ook zoiets als dit aan mijn broek gehad toen ik wat postte.

Mijn kempvisjes zitten nog steeds heerlijk in hun grote vaas en doen het goed.
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt en als je plek hebt voor een vierkant aquarium is dat prima natuurlijk.

En jij weet natuurlijk dat ze het goed doen want dan hebben ze jou verteld? :j

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 08:55

1997suus schreef:
Reactie op hierboven. 12 jaar is wel oud, aangezien zijn mede genoot (staat er boven) al 5 jaar verder in de vijver verder leeft

Blijkbaar is dat voor een sluier niet oud. Die worden 20-25. 12 klinkt heel oud natuurlijk maar ze kunnen dus vele malen ouder worden ;) heb je al iets van een bak gevonden? Hoeveel heb je te besteden?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 08:56

Heb nog geen bak gevonden. Heb de hele tijd gewerkt en aan internet bestellen doe ik niet. Glas gaat zo stuk.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 09:43

vrouwke schreef:
intel_1x schreef:

Ik ken een paard dat zwaar verwaarloosd is geweest en die is wel 9 jaar oud geworden!
Zijn vriendinnetje is nu gered en woont nu bij mensen die hem wèl de verzorging geven die hij nodig heeft, en nu zijn we alweer zeven jaar verder! . Ze heeft als veulen wel een groeiachterstand opgelopen, de hoeven zijn na jaren intensief verzorgen eindelijk terug beter en haar gewricht linksvoor is eigenlijk in slechte staat, maar ze rent en bokt vrolijk door de wei en is nog nooit zo gelukkig geweest! Dus eigenlijk zijn die negen jaar van geen hoefsmid zien en weinig slecht eten in een veel te klein hok helemaal niet zo erg geweest joh!

Snap je...dat jouw vissen 12 jaar oud zijn geworden wil helememaal niet zeggen dat het daarom ook goed is voor de dieren. En dat ze daarna nog jaren hebben doorgeleefd ook niet. Ooit was er een topic met foto's van misvormingen die goudvissen krijgen door een veel te kleine kom. Ze groeien immers altijd, alleen hebben ze de ruimte niet dus misgroeien ze gewoon.. Die dieren zwemmen ook gewoon verder. Totaal verminkt ja, maar ze leven nog. Dus in de ogen van sommige mensen hebben ze het het om die reden nog helemaal zo slecht nog niet...

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 10:00

1997suus schreef:
Heb nog geen bak gevonden. Heb de hele tijd gewerkt en aan internet bestellen doe ik niet. Glas gaat zo stuk.

Je moet op marktplaats in de buurt kijken, dan kan je het ophalen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 10:08

Weet niet of dit al gezegd is,heb niet álles gelezen,maar het water word zo troebel door het voer.
Ik weet niet hóeveel je voert,maar een paar vlokjes is al genoeg.Dit zeiden ze in de dieren speciaalzaak,ik voerde ook altijd veel te veel en schrok ervan hoe weinig ze nodig hebben.
Een vis past zich aan zijn omgeving aan,in een kleine bak worden ze niet zo groot.Hoe groter de bak,hoe groter de vis word.

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 10:17

dat is niet waar gohya, ik heb vroeger een goudvis gehad, ook heel lang, die bleef maar groeien! leek wel een koi! water komt door weinig goede bacteriën..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 11:32

Was het niet een goudkarper dan? een goudvis past zich meestal aan zijn omgeving aan.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 11:34

.

Citaat:
toen overleed er 1tje en de ander zit nu hier al 5 jaar in de vijver
Ik ken een paard dat zwaar verwaarloosd is geweest en die is wel 9 jaar oud geworden!
Zijn vriendinnetje is nu gered en woont nu bij mensen die hem wèl de verzorging geven die hij nodig heeft, en nu zijn we alweer zeven jaar verder! . Ze heeft als veulen wel een groeiachterstand opgelopen, de hoeven zijn na jaren intensief verzorgen eindelijk terug beter en haar gewricht linksvoor is eigenlijk in slechte staat, maar ze rent en bokt vrolijk door de wei en is nog nooit zo gelukkig geweest! Dus eigenlijk zijn die negen jaar van geen hoefsmid zien en weinig slecht eten in een veel te klein hok helemaal niet zo erg geweest joh!

Citaat:
Snap je...dat jouw vissen 12 jaar oud zijn geworden wil helememaal niet zeggen dat het daarom ook goed is voor de dieren. En dat ze daarna nog jaren hebben doorgeleefd ook niet. Ooit was er een topic met foto's van misvormingen die goudvissen krijgen door een veel te kleine kom. Ze groeien immers altijd, alleen hebben ze de ruimte niet dus misgroeien ze gewoon.. Die dieren zwemmen ook gewoon verder. Totaal verminkt ja, maar ze leven nog. Dus in de ogen van sommige mensen hebben ze het het om die reden nog helemaal zo slecht nog niet

lezen is soms moeilijk. :D
na 12 jaar kom zit die nu al 5 jaar in de vijver.
maar daar ging het niet om, ging erom dat gezegt werd in een kleine kom worden ze niet oud.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 11:37

Maar 12 is niet oud als ze 25 kunnen worden vind ik, das nog niet de helft van de levensverwachting.

@ Gohya: Maar dat ze zich aanpassen wil niet zeggen dat het ook gezond is. Ik vind het altijd maar sneu vissen in een kleine kom. Ik heb een dag vissen gehad en ik vond het eigenlijk zo zielig dat we ze bij oma in de vijver hebben gegooid.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 11:38

Ja en dat maakt de vis 17, wat dan nog? Die kan nog zeker 5 jaar mee. 12 jaar is niet oud, net als dat ik zou overlijden op 40 jarige leeftijd? vind je dat dan oud? Nee dat vind niemand oud.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 11:39

@capopjekop
Ze zegt dat die vis 12 jaar IN de kom heb gezeten en nu al 5 jaar in de vijver zwemt.
Hij is dus niet maar 12 jaar geworden maar is nu dus al 17 jaar.
Nee ik zeg ook niet dat het gezond is voor een vis in een kom.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 11:43

Die andere is wel 12 geworden zoals ik het lees. En nu nog leeft is idd 12 in de kom geworden, maar aangezien die nu in de vijver zit weet je niet hoe oud hij in de kom geworden was.