Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

antje_vip schreef:Als een kattenren zielig is, dan is een paardenstal, vissenkom etc. ook zielig. Ik vind er niks zieligs aan zolang het beest niks tekort komt.

xRomana schreef:Als je een kat geen vrijheid in je omgeving kan bieden en dus moet opsluiten, zou ik me serieus op het hoofd gaan krabben of een kat wel een goed idee is.
xRomana schreef:Als je een kat geen vrijheid in je omgeving kan bieden en dus moet opsluiten, zou ik me serieus op het hoofd gaan krabben of een kat wel een goed idee is.
Want als je die hebt opgesloten, Romana, dan moet je je toch wel eens serieus aan je hoofd gaan krabben.
Angeliekje schreef:xRomana schreef:Als je een kat geen vrijheid in je omgeving kan bieden en dus moet opsluiten, zou ik me serieus op het hoofd gaan krabben of een kat wel een goed idee is.
Zullen we dan maar al onze (huis)dieren op straat laten rondlopen? Geen enkel dier hoort dan "opgesloten" te zitten zonder enige vrijheid![]()
Ik zou niet willen dat mijn katten overlast veroorzaken in de buurt, ook al zouden ze los kunnen lopen. Ze veroorzaken overlast door bij een ander in de tuin te gaan zitten poepen, en ook erg leuk voor een automobilist als die een kat aanrijdt wat regelmatig gebeurt.... Ik heb er al eentje van de weg moeten halen die voor mijn ogen 2x aangereden werd, en nee die heeft het niet overleeft. Ik geef de kattenbaas de schuld dat dit dier het niet overleefd heeft. Er zijn teveel risico's voor zo'n dier buiten. We leven in een volgebouwd Nederland met veel verkeer en andere gevaren. Op het platteland hebben ze dan wel zat de ruimte, en is het gevaar al minder. Nee laat mijn katten dan maar net zoals mijn hond en vissen veilig in huis blijven
magda_90 schreef:Dan stel ik bij deze voor dat je je paard, hond, cavia, vogel, koe, varken etc. ook los op straat laat lopen.Want als je die hebt opgesloten, Romana, dan moet je je toch wel eens serieus aan je hoofd gaan krabben.
En vooral veilig voor alles en iedereen....
Orsje schreef:Agossie schreef:Ah! Ik vroeg me al af waar het bleef! Orsje, daar is je tegenstander.
xRomana, mag ik vragen wat jouw argumenten zijn om dan geen kat te nemen?
Inderdaad de eerste
Ook ik ben erg benieuwd naar de argumenten.. Wat misschien hele goede kunnen zijn, dus wees niet bang ze te melden!