Moet niet gekker worden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CharmingS

Re: Moet niet gekker worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 00:44

@thirty: heb het begrepen dankjewel ;)

Heb trouwens maar even een melding gedaan, en het bleek dat het niet de eerste keer is dat dit gebeurd. Blijkbaar heeft dit al vaker gedaan,
pff dat mens is echt geschift!

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 00:55

wilde al zeggen dat het me verstandig leek om wel even een melding bij de politie te maken (ook voor de kids want er gaat dus daar iets niet helemaal lekker om het zo te zeggen :') )
Maar je hebt het al gedaan.

AuthenticJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 01:03

Wow wat een raar wijf, lekkere gezonde start voor die kinderen ook bij een vrouw met een aantal steekjes los...

Ik moest gelijk denken aan het buurmeisje wat eergisteren voor de deur stond, ze krijgen soms de kleine hoogbejaarde Jack Russell wel eens mee, maar dan zijn het ook wel de kindertjes die ik ken, de Rottweiler geef ik maar niet mee. :=

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 07:23

Tosca2 schreef:
Het zijn wel geen topcriminelen. Ik bedoel maar, eerst loopt je hond weg en brengen ze hem terug en als ze hem willen stelen laten ze hun adres achter. Kom op zeg. :') Ik zou sowieso een melding maken en ik denk dat ik helemaal over de rooie was gegaan als die vrouw mijn honden had willen houden.

Nou dat weet je maar nooit. 2 jaar geleden in de opvang gehad. Wij maken altijd (om dezelfde reden) als mensen met een asielhond gaan lopen een kopie van hun legitimatie.
Toen bleef een mevrouw wel heel lang weg (al 2 uur). Via politie konden kregen we contact met die vrouw. Ze beweerde dat de hond weggelopen was, hij was uit de riem geglipt (slipketting op slipstand die net past, doen wij altijd om te voorkomen dat we dit soort situaties krijgen). Echter wij hebben ook de dierenambu dus gezien het een schat van een hond was verwachtten we gelijk een telefoontje dat hij gevonden was. HIj gaat immers op mensen af. Niets van dat alles. De dag erop weer gebeld naar de politie dat we zeker wisten dat die vrouw de hond in huis had. Echter ze weigerden ons te geloven en wilden geen huiszoeking doen en wij hadden geen adres. Totdat we een briefje kregen in de bus van een buurtbewoner daar (3 dagen later) dat hij van haar had gehoord dat ze het hondje uit het asiel gejat had en met haar adres erbij. Toen we belden naar de politie dat wij er zelf om gingen waren ze er zo bij. Toen wel!!

Dus gekken genoeg op de wereld die dit zomaar doen. Vandaar dat er ook zoveel honden jaarlijks spoorloos verdwijnen. Mijn honden durf ik wel in de tuin alleen te laten als ik niet thuis ben, die laten niemand het terrein zomaar op gaan. Echter een york of chihuahua zou ik tegenwoordig neit meer alleen thuis willen laten in een tuin. Ze zijn sneller weg dan dat je denkt. Ook zo met raskatten.
Snap niet dat mensen niet gewoon afblijven van andermans dieren. Er zijn zat honden en katten gratis via marktplaats af te halen. En dan wel met riem, mand, bench, voerbakken enz. erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 08:32

Ik had vroeger ook een verzorghond , maar bracht hem echt wel terug :+ blafmonster :P

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:42

En bleef jij hier rustig onder? -O-

Ik zou die toch even bij haar keel gepakt hebben!

btw, ik zou nooit mijn honden aan iemand meegeven om te wandelen! :+

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:47

Hahaha, zo krijg ik regelmatig meiden aan de deur die mijn paard willen verzorgen. :')

Vreselijk! Waarom zouden ze je halsbanden/riemen gehouden hebben? :=

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 11:43

@woest: Ik had haar daar wel ff midden op straat op dr bek kunnen slaan, maar wat bereik ik daarmee? Probeer het altijd eerst op een nette manier op te lossen. Heb ook geen idee wat ik zou hebben gedaan als ze mijn honden niet terug had gegeven, denk dat dan gewoon haar huis binnen zou zijn gestormd :P

@michelle: ik heb geen idee waarom, waarschijnlijk omdat die mevrouw een steekje of 4 los heeft zitten!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:45

Wat een rare mensen zeg! Bizar.

Ik zou sowieso even aangifte doen van dit geval. Toch handig als de politie op de hoogte is, eventueel de buurvrouw als getuige :)

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:51

CharmingS schreef:
Wat ik nu toch weer mee maak :+

Ik zit rustig op de bank, de meiden denk rond de 9 en 10 jaar bellen aan en vragen of ze met onze honden mogen wandelen (bordercollie en goldenretriever, heb nog een chihuahua maar is niet lief voor kinderen). Nou had ik al van mn vader gehoord dat er wel eens meiden kwamen die de honden kwamen uitlaten dus ik dacht geen probleem, wou alleen het adres hebben.

Dus na een uur waren ze nog niet terug, ik op mn fiets gestapt en rond gefietst. Kon ze niet vinden ik dus ben ik naar hun huis gereden en deed de moeder open, dus ik vroeg of mijn honden hier waren.
Zegt de moeder dood leuk 'jou honden, mijn dochter heeft deze honden net gevonden dus zijn ze nu van ons' 8)7 . Heb haar even uitgelegd dat de honden penningen waar onze naam, adres en telefoon nummer op staan en dat ze gechipt zijn. Dus of ze hier ruzie voor de deur wou maken of dat ze mijn honden weer gewoon even mee wou geven. Dat deed ze ook, ik kreeg mn honden zonder hun riem, dus heb haar even vriendelijk gevraagd of ze mijn riemen terug wou geven, maar dat deed ze niet want mijn naam stond er toch niet op!

Ga dus nooit meer mijn honden door onbekenden laten uitlaten.. Pff jeugd van tegenwoordig.

Kan het zelf nog steeds niet geloven _-:(

Was weer een wijze les!

WTF wat een verhaal.. het moet toch niet gekker worden in dit land |o |o

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:52

michelle___ schreef:
Hahaha, zo krijg ik regelmatig meiden aan de deur die mijn paard willen verzorgen. :')

Vreselijk! Waarom zouden ze je halsbanden/riemen gehouden hebben? :=

Dat eerste herken ik wel jah:S maar daar beginnen we niet aan :P

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:00

blokje schreef:
Ik zie mezelf, als mama, al staan.
"nee hoor die riemen houd ik hier!"

Wat moet je nou met 2 riemen zonder honden :+
Wat een raar mens

:') kan ze dr kinderen in bedwang houden als die later ook zo aso worden !

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:01

Nou ja, als je honden eens kwijt zijn weet je ze te vinden.. :P
Ik laat zelf nog niet eens mijn eigen dochter van bijna 10 alleen met de hond op pad, ik vind het wel onverantwoord, ik denk dat je wel even een goed gesprek met je vader moet hebben! :Y)
Maar in dit geval was het ook niet eens de schuld van die kinderen, die moeder is wacko 8)7

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:03

Haha, ik ben echt supertolerant in zo'n beetje alles maar zoiets???
Ik zou echt 5 minuten met open mond staan kijken en daarna toch zó hard uit mijn slof schieten (schoppen) dat ze niet weet hoe snel ze die honden moet gaan halen ook.
Het is toch van de zotte dit.

Ben jij even blij dat je het adres nog gevraagd hebt zeg.
Wat zei je vader ervan trouwens? Die had gezegd dat ze vaker kwamen toch?

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 13:08

@MirandaFuego: Heb gisteren al tegen mijn vader gezegd dat ik niet meer wil dat hij zomaar de honden aan vreemde mee mag geven, dat ze er ongeveer 5 keer per dag met mij mee uit gaan en dat is wel genoeg. En hij was het er helemaal mee eens, hij had er ook niet echt bij nagedacht wat er eventueel zou kunnen gebeuren..

Weer wat geleerd toch ;)
Gelukkig is het allemaal goed afgelopen en heb ik mijn honden + riemen terug.

@anneliesdj: Mijn vader vond het ook niet normaal en voelde zich aan de ene kant wel een beetje schuldig, omdat hij wel tegen die meiden had gezegd dat ze zo nu en dan de honden uit mochten laten, en er dan zoiets gebeurd..
Ze hadden inderdaad ook al eerder met de honden gelopen, dan waren ze een half uurtje weg en dan als ze voorbij kwamen moest mijn vader ze wel naar hem toe roepen om de honden weer terug te brengen. Ze bleven altijd wel gewoon in de buurt (hebben een groot grasveld voor ons huis waar ze met de honden kunnen spelen). Tot gisteren, snap ook niet wat die meiden bezield om mijn honden even mee naar huis te nemen..

Angeline1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:15

Jeetje wat een verhaal. Wel fijn dat je de honden en de riemen weer terug hebt.
De moeder heeft zeker een paar steken los zitten. Als je zelf geen honden hebt en je kinderen komen er mee thuis dan vraag je toch waar die honden vandaan komen. En dan probeer je toch de eigenaar weer te vinden. En helemaal als ze een penning met alle gegevens om hebben. Gelukkig is het goed afgelopen.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:25

Wat ontzettend vreemd? Ik liet vroeger op die leeftijd ook veel honden uit de buurt uit..
Kreeg ze altijd zonder problemen mee en de honden hadden dan veel lol (en ik ook!).
Nooit bij nagedacht dat iemand een hond gewoon zou willen houden.
Kan mij bijna niet voorstellen dat die kinderen dat bedacht hebben? Zou mams ze op pad hebben gestuurd?
Als ze een hond willen, is een hond uit het asiel zo opgehaald toch?!
Hoe asociaal..

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 17:06

Nouja, ik snap gewoon niet wat die vrouw bezield om zoiets te doen.. Iedere normale volwassen persoon snapt toch dat dit niet kan..

Maar denk dat als ik ze niet meer had gevonden dat ze de retriever binnen 2 uur zat was.. Dat is namelijk een diefje.. hij maakt de koelkast open plundert alles eruit wat er inzit (saus sla alles wat eetbaar is) sloopt je meubels en loopt weg :Y)
Wij hebben ons huis er op aangepast en sluiten de deuren altijd zodat hij niet weg kan dus wij hebben hier niet zoveel last van..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:11

Thirty schreef:
Je geeft je honden toch niet zomaar mee aan voor jou onbekende kids van die leeftijd? Of snap ik het nu niet. Vreemde gang van zaken.

Ja in deze tijd moet je gewoon niks meer meegeven wat je terug wilt hebben en wat jou dierbaar is. Zeker niet aan wildvreemden.

Dus ik vind het eerder raar dat jullie wel zomaar de honden meegaven.

Natuurlijk maken ze daar misbruik van, want de politie is heel soft en lachen ze erom. Het is dat jij niet bang uitgevallen was en dat ze een penning droegen en gechipt zijn, dat je de honden terugkreeg.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 17:17

@Ragdollcat: Heb hier al meerdere keren gezegd dat het inderdaad heel erg dom van me was en ik hier van heb geleerd! Toch bedankt

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:22

jezus dit moet inderdaad niet gekker worden!! Zie hier in de buurt ook altijd meiden met honden van iemand anders lopen.. maar dit had ik toch niet verwacht dat iemand dat zou doen! Gelukkig hebben jullie de honden en de riemen weer terug! ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:26

CharmingS schreef:
@Ragdollcat: Heb hier al meerdere keren gezegd dat het inderdaad heel erg dom van me was en ik hier van heb geleerd! Toch bedankt

Niet gezien/gelezen.

Nu dus wel.

Ja het is echt zo erg tegenwoordig, bah, ik zou enorm boos worden en ze iets aan willen doen hoor als het mij overkwam.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:07

pffftttt wat een verhaal zeg! En zo'n mens moet dan kinderen opvoeden....
het is jammer dat het goede geloof van iemand die kinderen een plezier wil doen zo beschadigd wordt!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 21:30

No way dat iemand ook een hond van me meekreeg om te wandelen...en zeker geen kinderen!
Maargoed, dat heb je nu ook wel begrepen...

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:26

Wat mij verbaast is dat jullie allemaal maar vinden dat je je hond dan niet mag toevertrouwen...

Er zijn volgens mij nog steeds veel meer lieve en betrouwbare kinderen dan dat stelletje idioten waar we het nu over hebben. Moeten die dan ook maar lijden onder wat een ander misschien wel zou doen?

Wel ben ik er voor om zoals ts heel slim heeft gedaan het adres te vragen, en misschien wel eerst vaak mee te lopen met de kinderen en Duidelijke afspraken te maken.

Maar ik zou mijn hond dus wel toevertrouwen, mits ik er een goed gevoel over zou hebben en ik wist waar de kinders wonen....