Wat er gebeurt in onze Caviaopvang (Volgtopic)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 02:27

Oh.. wat is die blinde leuk zeg!

:oo die bunny ..... arm dier.

Mjetterd

Re: Wat er gebeurt in onze Caviaopvang (Volgtopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 22:56

Jij woont best dichtbij mij. Doen jullie ook altijd mee aan de jaarlijkse caviashow in IJsselmuiden?
Leuke verslagen!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 03:27

Het blinde zeugje is niet meer opzoek naar een huisje. Ze is hier nog wel, maar blijft hier niet *\o/*

Mjetterd; Ijsselmuiden is idd niet ver van hier! We zijn wel naar de show toe geweest, maar hebben niet mee gedaan door gebrek aan niet-opvang cavia's :+ Gaan wel naar Harderwijk 13 Oktober, met twee cavia's.

Verder niet echt nieuws... Hier daarom maar even foto's van opvangertjes;
Afbeelding
En met het blinde zeugje erbij, die dus geen huisje meer zoekt :D
Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 10:49

Wat een leukerd zeg! :D

NesG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 09:46

Jaa vandaag gaat de blinde dame verhuizen en krijgt twee nieuwe vriendinnetjes :D

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 09:54

Leuke cavia's! ik volg ook! :) goed zeg, dat je zoveel cavia's opvangt!
Ik heb ook 2 cavia's, ik heb er vroeger ook 2 gehad, maar de ene had iets aan zijn gebit, en die hadden we laten opereren, maar die werd helaas niet meer beter. De ander is heel oud geworden!
de cavia's die ik nu heb heten Amy en Mario, toen ik Amy 2 weken had kreeg ze 2 tumoren, wij hebben haar ook laten opereren en zij is weer helemaal beter geworden :) Foto's in profiel :)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 10:07

Zo even het topic door gelezen, respect voor wat jullie doen! Leuk om te lezen. Ik heb een zwak voor cavia's. Vroeger altijd gehad, die geluidjes als dan de koelkastdeur open ging *smelt weer* Vroeg het van de week nog aan manlief maar die gaf aan aan de hamsters, vissen, hond en paarden genoeg te hebben (toch jammer)
Leuke foto's ook die je plaatst!

NesG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:13

De kleine meid heeft van mijn tantezegster die mee was een muts gekregen om in te liggen hahaha. Die was erg geslaagd. Ze zit nu samen met de andere twee meiden en tot nu toe vinden ze mekaar wel okey :D

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 22:28

Heel fijn dat het blinde zeugje het zo goed gekregen heeft! *\o/* We zijn er altijd blij mee als een cavia een huis vind, maar voor dit zeugje toch wel extra.

De andere cavia's zijn verwend met appelschijfjes, die ze gekregen hebben van NesG :j

Verder is er geen nieuws. Het gaat goed met ze, verder geen nieuwe cavia's oid :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 16:21

Nou er komen toch nieuwe dieren in de opvang. Ik kan er nog niet zoveel over zeggen, maar wel dat ze er niet best aan toe zijn :n

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:24

Ah nou ze komen nu iig goed terecht. Hoop dat ze dan snel weer beter worden.
Ik heb vroeger cavia's gehad maar nu wil ik toch eigenlijk wel weer eentje. Alleen dan liever een oudere.
Ik ga je topic volgen! Super werk wat je doet

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 01:00

Bedankt! (Ook degene die eerder gereageerd hebben, maar waar ik niet op gereageerd heb. Was niet helemaal wakker op dat moment denk ik -O- )

Morgen kan ik éindelijk meer zeggen, dan is alles geregeld en zijn ze officieel van ons *\o/*

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:43

En zijn ze al bij je?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 16:51

Haha, ik wou nét een topic openen met foto's :P

Maar ja, ze zijn hier! *\o/*
Ik ga snel een topic openen en zal de link hier plaatsen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 17:14

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:44

Hoi hoi, weer eens een berichtje van dit liefhebbende caviabaasje.
Mijn oudste beertje Felix is helaas pas overleden.
Nu zit Gadget dus alleen. Vanwege zijn behoorlijk dominante karaktertje durf ik er niet zomaar een beertje bij te zetten. Hij is maandag gecastreerd, dus over een maand heb ik een vacature open staan voor de functie Vriendinnetje voor Gadget. Gezien de functie inhoud en de reamsamenstelling zoek ik een vrouwelijke kandidate.

Oftewel: ik zoek een lief knuffelzeugje die het felle karakter van Gadget denkt aan te kunnen of te accepteren.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 23:24

Wat vervelend dat Felix overleden is, sterkte!

We hebben op dit moment 3 zeugen in de opvang. Ééntje van 3 jaar en twee van ong. 4 maand (Degene die op deze pagina staan). Het 3 jarige zeugje voelt zich momenteel alleen niet lekker en we weten niet of zij over een maand weer helemaal in orde is.
De andere zeugjes zijn kerngezond en mogen gewoon geplaatst worden. Het was eigenlijk een koppel, maar nadat de blinde naar NesG gegaan is, hebben we deze twee bij een groep zeugen van mijzelf in gezet.
Ze kunnen met elkaar overweg, maar ze mogen ook apart geplaatst worden :)

Beide zijn wel cavia's die met wat pittige soortgenoten om kunnen gaan, zelf zijn ze ook wel wat pittiger. De linkse is wat minder dan rechts, maar ze laten zich niet zomaar omverlopen en gaan ook niet te ver met reageren daarop.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:00

En hoe gaat het nu met ''kale'' en nijn? En de rest van de opvang?
Ik had nog nooit een kale caaf gezien dus vind hem wel erg leuk. :)
Zo zielig hoe hij eruit ziet op die foto's uit het andere topic, hopelijk gaat het nu al wat beter met ze

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 23:47

Het gaat heel goed met ze :j

Het konijn ziet er niet uit omdat hij geschoren is, maar hij voelt zich heel goed en zijn poot is al bijna over. De cavia is ondertussen bijna 100 gram aangekomen, hij is nogsteeds veel te licht, maar hij gaat vooruit,

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 02:02

Ach gut dat filmpje van de likkende skinny. Wat een schatje zeg. Ontzettend goed dat je cavia's opvangt!! Respect. Zo schrijnend om te merken dat er toch zo veel mensen slecht om gaan met hun caviaatjes.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 02:37

Bedankt!
Toevallig had mijn zus vandaag een topic geopend over hoe de skinny er nou uitziet :)
[BB-ITP] Moto de verwaarloosde skinnycavia 3 weken later

Heel mischien komt er nog een cavia naar de opvang, dierenarts belde ons daarvoor. Maar de eigenaar van de cavia was nogal onduidelijk, vaag verhaal was het en er is een kans dat we er nooit meer wat van terug horen. Afwachten dus :)

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 03:15

Wat een leuk topic en wat een goed werk doen jullie! Skinny ziet er echt fantastisch uit.
Ik heb twee cavia's gehad, nu heb ik een hamster. Verschrikkelijk dat er mensen zijn die zo met hun dieren omgaan...

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 21:13

Zo, flinke tijd niets meer gepost in dit topic! :o

Er zijn twee cavia's geplaatst, bij twee verschillende gezinnen :) Één van de twee was hier eerder geweest om cavia's af te staan, maar ze mistte ze zo erg dat ze de volgende dag al terug was om ze weer op te halen. Nou was één van de 3 cavia's verstoten door de andere 2 en dus moest er een nieuw vriendje bijkomen.

Via de mail kregen we te horen dat het goed gaat met de cavia's, altijd leuk *\o/*

We hebben ondertussen ook besloten dat we nog meer willen doen voor dieren die hulp nodig hebben. We gaan nu ook rijden op een dierenambulance, volgende week woensdag beginnen we :)

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 02:36

Vind ik leuk :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 16:54

We hebben vandaag 3 cavia's binnengekregen. Komen van iemand die eerder twee cavia's uit de opvang gehaald heeft en ze de volgende dag al weer terug bracht, omdat ze deze cavia's kon krijgen (Jongen toen nog)
Het zijn 3 mannen, zitten samen, 2 hebben schurft. Leeftijd +- 6 Maand. Twee borstels en een US Teddy.

Hebben wss ook een flink vitamine C tekort, want ze kregen knaagdierenvoer voor konijnen, hamsters en cavia's... -O-

Het zijn wel ontzettend lieve dieren. Die gaan wel een fijn nieuw huis vinden als ze beter zijn. Er word er één gekoppeld aan een andere beer, omdat we geen 3 beren plaatsen.

Ook heb ik via de mail de vraag gehad om twee beren op te vangen. Dus er komen er nog twee bij :)