Alle dierenwinkels zijn slecht...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:36

Ik denk dat heel veel dierenwinkels zeker wel het beste voor hebben met hun klanten en hun dieren, alleen ontbreekt het gewoon vaak aan kennis.. 'Ja hoor mevrouw, Pedigree is prima voer voor uw pup!' 8)7

Dat ze dieren verkopen vind ik ook niet goed trouwens, dat mogen ze van mij ook wel per direct verbieden.

Duhelo

Re: Alle dierenwinkels zijn slecht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:41

daarom zou de winkel eigenlijk bijscholing moeten voorzien aan hun personeel.
het jammere is, pedigree en whiskas verkopen dus wel
dus in onze winkel verkopen we nog jamer genoeg pedigree,frolic,whiskas, etc
alsook bokalen,mini hamsterkooien, en andere domme producten.
echter is mijn baas er niet op tegen als ik gewoon eerlijk ben (heb zelfs nog geweigerd om een konijn te verkopen aan mensen die ze in een transportboxje voor katten wilde huisvesten
http://www.google.be/imgres?q=kat+trans ... ADQ&zoom=1)
vind hij allemaal geen probleem, zolang we vriendelijk zijn en goede uitleg geven aan de klanten :)

maar al dat chinatuig (bokalen etc) komen helaas van hogerhand.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 21:25

Ook zoiets... Mijn beesten doen het al jaren prima op supermarkt voer, zijn super gezond, mijn oudste hond is op het moment 14 jaar oud. Niet om de voer discussie op te starten trouwens

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:32

Ja en mijn opa rookte en werd 90. :+

OT: Het frustreert mij ook dat er gewoon vaak veel te kleine verblijven verkocht worden aan de klanten. Dan kan er nog wel iemand staan met kennis, zorg toch gewoon dat die minihokjes niet in de winkel liggen.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:44

ooit wel eens rekening gehouden met het feit dat er mensen zijn die graag een huisdier willen maar niet het bedrag voor een zak royal canin kan neerleggen?
En dat er daarom nog steeds veel whiskas etc wordt verkocht?

lidaju

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:58

Wij hebben 4 dierenwinkels in de buurt. Ben naar ze alle 4 toe gegaan met vragen over mijn konijnen en cavia's. Dingen die ik eigenlijk allang wist, welk voer, kunnen cavia's en konijnen samen en zulk soort vragen. Eén van de 4 winkels wist me echt te vertellen hoe het moest, de andere 3 waren er alleen op uit om me allerlei dingen aan te smeren die ik echt nog nodig had....
Ik scheer niet alle dierenwinkels over één kam, maar als mensen om advies vragen vind ik dat een dierenwinkel in staat moet zijn om advies te geven dat het allerbest voor het beest is en niet voor hun portemonnee!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:54

Iris82 schreef:
Ja en mijn opa rookte en werd 90. :+

OT: Het frustreert mij ook dat er gewoon vaak veel te kleine verblijven verkocht worden aan de klanten. Dan kan er nog wel iemand staan met kennis, zorg toch gewoon dat die minihokjes niet in de winkel liggen.

het probleem is, je kunt wel de kleinste hokjes gaan bannen (pak deze van 30*20 en kleiner bv)
stel dat je kleinste hok 60*40 is (minimum voor dwerghamster), dan zit je nog altijd met het feit dat mensen ratjes gaan kopen, en die in dat hokje willen proppen ...
Maak daarbij het feit dat grotere kooien 100 euro plus zijn ,en je hebt de poppen helemaal aan het dansen!

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 08:59

Over te kleine kooien,...
Pas nog een konijn hier afgegeven die in zo'n kooi woonde:
Afbeelding
Dierenwinkel had gezegd dat dat prima kon. Zolang het konijn een rondje kon hupsen was het prima.
Dan te bedenken dat deze kooien vaak duurder zijn dan een simpele traliekooi.
Eigenaar was dus overtuigd dat haar konijn genoeg ruimte had.
Wij verkopen ze verder als hamsterkooien of als quarantaine hok voor een cavia.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:08

Ik heb niet heel het topic doorgelezen, sorry als ik iets zeg wat al genoemd is.. :P
Ik loop stage bij de Intratuin op de dierenafdeling, en naar mijn weten hebben die beestjes het prima. Ze krijgen goed voer, hok word regelmatig verschoond, geen dieren alleen (behalve in de quarantaine hokken) en ik vind ook dat ze voldoende ruimte hebben. De quarantaine hokken zouden imo wel wat groter mogen. En niks geen inteelt btw, 't zijn allemaal gezonde beestjes, de vogeltjes en chinchilla's ook.

Maarja, als je zo'n dier verkoopt.. Je weet nooit waar het terechtkomt natuurlijk. Dat vind ik nog wel het rotste van dierenwinkels, ik denk dat veel klanten niet genoeg van een dier af weten om er ook echt goed voor te kunnen zorgen. :\

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 09:32

Betreft kooien is ook weer zoiets.
Wij hadden vroeger thuis een konijn in een denk ik 80cm kooi.
Zullen jullie zeggen kan niet.
Echter zat hij daar alleen s nachts in en als er niemand thuis was. De rest van de rijd liep ie los

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:54

Toen ik voer ging halen bij de dierenwinkel en vertelde dat ik franse nijnen fokte had ze ineens interesse voor 5 euro per konijn. :') En dan zelf voor 60 euro verkopen. Hoezo geen winst? Alle franse die daar zitten zitten er hooguit een week en dan zijn ze verkocht..

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:44

Laptopmuis schreef:
Over te kleine kooien,...
Pas nog een konijn hier afgegeven die in zo'n kooi woonde:
FOTO
Dierenwinkel had gezegd dat dat prima kon. Zolang het konijn een rondje kon hupsen was het prima.
Dan te bedenken dat deze kooien vaak duurder zijn dan een simpele traliekooi.
Eigenaar was dus overtuigd dat haar konijn genoeg ruimte had.
Wij verkopen ze verder als hamsterkooien of als quarantaine hok voor een cavia.

Mijn cavia's wonen ook in zo'n kooi, nou krijgen ze volgende week wel een andere kooi en een grotere, maar waarom zou je niet zo'n antirommelkooi kunnen? Kijk de damp blijft misschien meer hangen maar dat ligt toch echt aan jezelf of je het goed poetst enzovoorts. Mijn cavia's zijn gelukkig, en mijn vorige cavia was dat ook daarin... Kijk voor konijnen is zo'n kooi idd te klein.

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 14:08

Ik meld me hier ook even. Ik werk ook in een dierenwinkel namelijk.
Helaas word er nog steeds pedigree enzo verkocht ja dat komt omdat mensen een dier willen maar geel geld ervoor hebben om wat beter voer te kopen. Als je hond het er goed op doet denk ik meestal wel van prima maar ja sommige zijn er van aan de diarree slechte vacht etc. Krijg ook heel vaak mensen met een pup van een broodfokker die zijn er dan ook niet best aan toe.

Over konijnen enzo geven wij altijd eerlijk antwoord en vertellen dan dus ook wat het beste is. We krijgen ook heel vaak cursussen. Daar leer je echt wel van en ik vind ook dat elke dierenwinkel dat moet toepassen. Helaas word dat alleen niet gedaan. Bij ons kan je dus best terecht voor een goede uitleg/informatie

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 15:19

Is pedigree zo slecht dan? Onze hond doet het er prima op, hij krijgt meestal wel van die kuipjes vlees van de supermarkt, soms pedigree :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 15:26

ai... nu krijgen we de voerdiscussie vrees ik.

Die van mij doen het prima op in dit geval bonzo. Voor mij geen aanleiding om te veranderen

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 15:31

Ik wil geen discussie starten, alleen een vraag, voor ik dat op m'n geweten heb :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 15:34

I know, maar ik ken bokt _O-

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 15:35

Ja, ik ook :')

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 15:44

stef schreef:
Ga me op glad ijs begeven ;)
Als je bokt moet geloven is elke dierenwinkel ontzettend slecht, je stimuleert broodfok door kleine knagers of vogeltjes is een dierenwinkel te kopen (alsof er wat te verdienen is met deze dieren...)
Dat er slechte dierenwinkels zijn geloof ik direct, maar waarom de generaliserende toon?

OOOO... nu voel ik me erg slecht, want mijn allergrootste vriend heb ik in een dierenwinkel gekocht als pup!
En als er een is die daar tegen is, ben ik het wel!
Hondjes zaten in de etalage, dus alles wat voorbij liep kon ze zien!
Nu zocht ik wel een nieuwe hond, maar heb ze eigenlijk altijd uit het asiel gehaald.
Kreeg stomtoevallig te horen dat ze leuke pups hadden zitten en...ja stom, maar achteraf ook weer niet... toch gaan kijken met wat mensen.
Dan ben je verkocht natuurlijk, wie kan dat weerstaan zo'n kleine pup!
Gelukkig heb ik er een grandioze hond aan overgehouden en is het mijn alles en mijn grote vriend!
Argos is een kruizing van een Mechelse herder met.....??? Is veelst te groot voor een Mechelaar, maar heeft verder alle kenmerken.
Nu is hij al weer dik 11 jaar en ik moet er nog niet aan denken om hem kwijt te raken, ondanks dat ik er nog een heb een Duiste herder, weet ik dat ik zo'n hond nooit meer zal krijgen!

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 17:51

EskeGirl schreef:
Is pedigree zo slecht dan? Onze hond doet het er prima op, hij krijgt meestal wel van die kuipjes vlees van de supermarkt, soms pedigree :)

nou ja, even heel simpel uitgelegd.
in pedigree, bonzo, beneful etc bestaat voor het grootste deel uit granen.
een hoop van niks dus en maar een heel klein percentage vlees wat ze juist nodig hebben voor eiwitten, energie en koolhydraten.
granen en groente is alleen maar loze vulling, daarom zeggen ze ook vaak als een hond op dieet moet geef maar sperziebonen, want dat vult alleen maar en neemt dus het hongergevoel weg.
dus je moet van de zogenaame " goedkope " voeding veel meer voeren dan de duurdere, uiteindelijk als je het dan uit gaat rekenen scheelt het vaak helemaal niet zo veel.

en dan heb ik het nog niet over het teveel aan, suiker, kleur en smaakstoffen :o

een mooi voorbeeld is,
ik kan ook gezond zijn terwijl ik elke dag mc donalds of frituur eet..
maar hoe gezond ben ik nog als ik ouder ben??
het gaat namelijk om het langer termijn effect.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 17:56

Mwah, mijn oudste is 14 ;)

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:08

stef schreef:
Mwah, mijn oudste is 14 ;)

en geen enkel probleem?
geen last van gewrichten, slecht tanden, doffe vacht, droge huid, schilfers, jeuk of extreme haaruitval?

heel veel mensen zeggen vaak, mijn hond doet het prima hoor, en dan gaan ze toch overstag en staan ze na twee weken bij me met een hond die er toch nog veel beter uit is gaan zien terwijl ze dachten dat hij er prima uitzag.

maargoed dat is inderdaad weer een hele andere discussie.
het blijft gewoon een feit dat een hond een carnivoor is, een vleeseter, en ja in die prooi zit ook een maag en in die maag zitten VEZELS! geen granen en groente :P
dat eten herbivoren ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 18:10

Jah, ze is doof, maar of dat nou door het voer komt ;)

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:15

stef schreef:
Jah, ze is doof, maar of dat nou door het voer komt ;)

haha nee dat denk ik niet :P dat noemen ze ouderdom :+

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:02

EskeGirl schreef:

als je hond er goed op doet dan gewoon zo laten zal ik zeggen niks aan de hand dan. Maar sommige kunnen er echt niet tegen