Huisdier voor kind op kamer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:16

malih schreef:
Muizen stinken...En niet zo zuinig ook....

Als je ze op tijd schoon maakt niet, bij mij stonk één hamster harder dan twee muizen.
Muizen zijn schoon op zichzelf, maken echt een 'toilet' dus is handig schoonmaken.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 17:15

Cavia's kunnen 's nachts ook lawaai maken (piepen, rondscharrelen). Daarbij komt dat ze met minimaal 2 gehouden moeten worden.

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 17:19

GoGoNut schreef:
Ik ga baardagamen even googlen, heb er nog nooit van gehoord :)
Konijn was best actief en ook met knabbelen aan het hooi en stro. Ik had cavia eigenlijk het zelfde verwacht maar wellicht is dit dus niet zo.
Ik heb zelf ook ratten gehad en zij knaagden 's nachts ook wel en klommen in de tralies. Maar
die van jou dus niet?

Ik heb ook een konijn op mijn kamer. Konijn heeft een hooi (wel ter beschikking, maar eet 'ie niet), maar geen stro. Ik strooi op met zaagsel. Om te spelen heeft ze een schoenendoos en telefoonboek en daar is ze érg gelukkig mee. Ikzelf heb er geen last van, maar als vriendjelief blijft slapen, gaan de schoenendoos en telefoonboek even uit de kooi. Ze had vroeger wel een drinkflesje, maar vriendje had daar ook last van, dus nu heeft ze een bakje met water en nu wil ze niet meer uit de fles drinken :+ (ze heeft nu beide).

WinSel

Re: Huisdier voor kind op kamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:20

Ik raad een konijn echt af, sowieso voor op de slaapkamer, omdat ze gewoon veel ruimte nodig hebben
En konijnen zijn geen oppak dieren, dus voor een kind gauw niet leuk meer

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 20:22

Konijn was sowieso geen optie voor ons. We gaan voor 3 lieve ratten mannetjes =)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:24

tuurlijk zegt de grootte van het dier wel wat over de grootte van het hok ..

je zet een vlaamse reus tenslotte niet in een standaard binnen hok.
en een muisje zet je niet in een hok van 2meter.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:25

Ik heb ook ratten (mannen) gehad op mijn slaapkamer, maar ten eerste stonken ze flink (vrouwen niet in mijn ervaring) en maakten ze een hoop herrie 's nachts.
Heb momenteel een nachtdier (egel) maar die maakt zelfs minder geluid :+

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 20:29

Ik hoor hele verschillende verhalen over de stank van mannetjes... :')

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:34

Mijn konijnen hoor ik zelfs in de kamer ernaast 's nachts, dat geknaag, rennen, en optillen van de ren. Nou heb ik ook wel ondernemende konijnen die het leuk vinden om dingen te slopen.
Ik nam vroeger altijd de hond mee naar mijn kamer, sliep ook op mijn kamer (sprong 's nachts op bed en deed me 's ochtends wakker maken). Als ik de hond vergat mee te namen hoorde ik na een tijdje gekrab aan de deur dat ze naar binnen wilde. Was eigenlijk leuk zat als kind.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:35

Ik heb altijd mannetjes ratten gehad. Een groep van 15 had ik uiteindelijk. En dat rook zeker. Ik nam elke dag de plateautjes af met een natte doek en verving de kranten die ik als 'onderlegger' had. Als ik dat niet deed rook het behoorlijk. Toen de meeste ratten waren overleden van ouderdom en ik er minder had werd de geur ook minder. Toch bleven ze wel ruiken, ook al waren het er uiteindelijk maar 2 in die grote kooi. Ik rook de geur op den duur trouwens niet meer zo, want was het gewend, maar vrienden en vriendinnen die soms bij me op de kamer kwamen vonden het wel ruiken en zaten liever ergens anders. Ondanks dat ik die kooi ELKE dag schoon maakte.

Ook maakten ze behoorlijk lawaai. Ze sprongen van plateau naar plateau en hadden ook onderling nog wel eens ruzie, gepaard met veel gepiep en gekrijs. Dan schrok ik midden in de nacht wakker. Ook was er het geluid van ritselen van krantpapier, die ze schuurden om een nestje te maken en zaten ze veel aan de drinkfles.

Kortom: Ik vond de ratten een stuk meer lawaai maken dan de hamsters die ik vroeger op mijn kamer had. Ze maken ook meer rommel en ze ruiken ook veel meer. Daarnaast moet je echt een grote kooi hebben voor twee ratjes. Ik vind ze dan ook niet geschikt om bij een kind op de kamer te hebben.

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:24

Ja, kranten stinken als de pest als ze daarop piesen.. :Y)

De beste bodembedekking is ecobed en in de toiletjes bijvoorbeeld Corbo. Daarnaast is een Jenny, Jenny KD, Furat KD, Furet erg geschikt voor een klein groepje en kun je die makkelijk schoonmaken.

Ikzelf gebruik hoeslakentjes als bodembedekking met daaronder een speciaal matje voor mensen die bijvoorbeeld urine of bloed (na de bevalling) verliezen. Werkt prima en stinkt niet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:26

Jup, idd even een goeie bodembedekker pakken (geen zaagsel) die goed geurtjes opneemt. Zoals ecobed dus :) En een hoektoiletje, dat is heel makkelijk elke dag schoon te maken.

Ik heb altijd vrouwtjes gehad en die vond ik niet stinken. Dacht altijd dat mannen alleen geursporen af gaan zetten als ze vrouwtjes ruiken?

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:52

ik heb super spul voor geurtjes weg te halen, en absoluut niet duur,,
en ook nog op natuurlijke wijze.,

ik weet even niet meer hoe het heet.. ik zal straks eens op stal kijken
tevens is er ook een super natuurlijk spul voor de stal..

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:15

Ik had ecobed, maar dat werkte bij mij voor geen meter. Bleef stinken. Ook gooiden ze er veel van uit, dus uiteindelijk heb ik er maar kranten in gedaan, zodat ik dat elke dag makkelijk kon verversen. Gelukkig hadden we een krantenwijk en dus genoeg kranten om dat te doen :P