Wispeltuur schreef:Er van uit gaande dat je op mijn reactie reageer:
Als voorbeeld hij gaat nooit echt in op de achtergrond informatie van de hond, ik persoonlijk vind dit heel belangrijk om een hond weer op het rechte pad te krijgen. Mocht hij dit alleen op tv niet doen, vind ik dit ook een grove fout omdat mensen op deze manier niet snappen hoe ze de methodes toe moeten passen. Iedere hond is anders en iedere hond moet op zijn eigen manier behandeld worden, de achtergrond heeft hier meestal mee te maken en van daar uit kun je ook verder werken!
En correct me if i`m wrong doordat hij zo lang achter elkaar met de hond bezig is geeft een hond na een tijd ook op. Na een tijd is de adrenaline weg en word de hond moe, logisch dat hij braaf is als hij alles opgeeft toch? Ik ben van mening dat je kort te werk moet gaan, zulke lang duurende en vooral zware sessies lijken me niet goed voor het dier zelf.
Maar, de rugzakjes en de skates vind ik wel een briljante 'uitvinding' en toevoeging voor vele honden. Veel probleemgedrag word veroorzaakt door te weinig prikkels en te veel energie met bijv. skaten is dit heel goed op te lossen zonder dat je 5 uur hoeft te gaan wandelen!
Zo is eerst een goede dosis beweging heel goed voordat de training begint zoals ceaser doet, maar wel 'gevaarlijk' bij de lange en zware sessie die volgt.
Bedankt voor je reactie 
Over 't eerste punt: het is niet het doel van Cesar dat mensen thuis dingen gaan nadoen.
Vandaar ook ALTIJD de duidelijke mededeling voor de show, dat mensen NIET zelf aan de gang moeten gaan maar altijd de hulp in moeten roepen van een professional.
De show is dus geen gids voor zelfhulp met de hond. Maar meer een show met entertainment waarde.
En zo lang is hij niet met honden bezig.
Meestal staat er keurig onder in beeld hoeveel tijd er verstreken is. En in ontzettend veel van de gevallen is het "probleem" van de hond al met 2 á 3 minuten 'opgelost'. In zoverre dat het gedrag op dat moment niet meer vertoond wordt.
Ik heb nooit gezien dat hij uren met 1 dier aan de slag gaat. Veel langer dan uiterlijk een halfuurtje is het meestal niet.
In de boeken en dvd's is het een ander verhaal. Dan gaat het ook niet over probleem honden, maar gewoon de gemiddelde hond die bij je thuis loopt. Daar wordt wel duidelijk uitleg gegeven over hoe je het op een goede manier zelf aan kunt pakken.
En in mijn ogen is dat een hele fijne, natuurlijke methode die honden goed begrijpen en waar ze erg goed op reageren.
Ik heb er met mijn honden in ieder geval ontzettend veel baat bij gehad.
Eentje daarvan was altijd een behoorlijk moeilijke/pittige dame. Maar sinds ik Cesar's methode toepas is ze ontzettend verbeterd.
Niet alleen met 't ongewenste gedrag, maar ze is nu ook echt een stuk aanhankelijker/vriendelijker geworden en komt vaker bij me op schoot.
Bovendien heb ik nog geen andere trainingsmethodes gezien die ik beter, prettiger of natuurlijker vindt.
We blijven natuurlijk mensen. Geen honden. Een methode die 100% perfect is zal er nooit zijn. Maar in mijn ogen komt Cesar heel dicht in de buurt van de methode die honden ook op elkaar gebruiken.
En sinds ik in een puppy boek van Martin Gaus heb gelezen dat honden die niet goed zindelijk worden maar afgemaakt moeten worden, ben ik sowieso echt absoluut tegen dat soort ideeën en methodes. Iemand met zulke ideeën vind ik niet geschikt als persoon om mij iets te leren over het gedrag van m'n honden.
Voor zover ik kan na gaan ben ik overigens meer geschoold in dierengedrag dan Mr. Gaus zelf.... Maar goed, dat is weer een heel ander verhaal.