BARF

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 15:05

*\o/*

Heb een adresje voor kakelvers slachtafval (ook koppen dus) van zalm en forel :D Gratis *\o/*

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 08:28

Eyck zit nu een dikke maand op lotgering. hij mag normaal een kg per dag, maar dat krijgt hij echt niet op :n
lotgering is wat vetter en mag/krijgt hij 800 gram van, dat gaat meestal wel op

zalmkoppen snapt ie geen fluit van :+

maar hij krijgt dus voornamelijk kvv, met eend onderdelen en penslappen er bij...en heb nog 3 zalmkoppen...maar dat is dus twijfelachtig

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 22:54

das handig paintlinger! ik kan ze ook gratis krijgen maar dan moet ik weer een klein half uurtje rijden en zijn niet zo duur dus bestel ze eigenlijk altijd haha

klopt sonja is ook best vet.. wat ik toevallig vd week ontdekte is dat de poep echt vol graan zit? (lijken wel havertjes) ze eten ook wel gras dus ik moet even kijken waar het precies van komt, morgen weer 3 dagen barf dus dan kan ik mooi vergelijken
haha ah die arme eyck, hij wil het eens zien bij een ander denk ik hoe ze een zalmkoppie eten :j :D

morgen heb ik s ochtends zalmkop + 1 makreel en s avonds kalfs spiervlees, konijnen niertjes en wat groente :)

trouwens, mijn meisje is vandaag al 10 dagen "drachtig" :D nog even afwachten op de scan natuurlijk ;)
jolie:
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:32

Ik meld me ook aan als Barfster en Kvv-er.
Ik heb Shadoween 8,5 jarige herder, die alles kan en mag hebben.
En dan is er Bink, de meest allergische hond ooit.
Op brokken bleef hij jeuken en krabben, nu hij op vers staat heeft hij geen last meer van jeuk en an al bijna zonder pretnoral!! *\o/*

Kaspar

Re: BARF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:55

Toen wij onze onze Boerboel kregen zijn we begonnen met kvv en langzaam over gestapt op barf. Helaas is onze hond een zeer kieskeurige eter op dat gebied, en belande er meer begraven in de tuin en in de kliko dan dat ze op at. Alles wat groter was als hap slik weg en kluifvoer moet ze niet.
Nu zijn we dus weer terug bij Lotgering kvv en geef dagelijks wat kippennekjes/ karkasjes/ geitenstukjes of hart erbij van slagerij IC Rotterdam.

De katten heb ik ook een tijd op kvv gehad, maar dat was geen succes.
Ze vonden het niet lekker en gingen steeds slechter eten. Aangezien het al 4 oude katten zijn, zag ik het niet zitten om kvv 'op te dringen'. Dus die staan nu met succes op Iams brokjes.
Als er in de toekomst ooit nieuwe katten komen gaan deze wel volledig op kvv of barf.
Brokken ben ik eigenlijk helemaal geen voorstander van, maar voor deze katten werkt het gewoon het beste nu.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:20

Barfen lijkt me geweldig maar is voor mij niet te doen (geen ruimte/vriezer) dus ik hou het bij kvv Moet eerlijk zeggen dat ik dat al genoeg 'gedoe' vind omdat ik niet de complete versies voer (1 hond van 15 staat op smuldier, wel compleet, hond ziet er enorm goed uit sindsdien :j en de kleine hond krijgt Alaska, kat staat op haaksbarf maar gaat weer terug op carnibest ivm acceptatie :roll: )
Waar mijn paard gestald staat krijgen de honden wel Barf (zeg ik dat goed? :D ) en liggen hele karkassen in de tuin, geweldig!
Ik zou wel wat meer kipkarkassen ed willen voeren maar kan geen 10 kilo kwijt...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:00

Essiesilly, ik heb nu nog steeds twee koppen liggen...Eyck is er echt niet door gecharmeerd :roll:
heb er ook maar geen extra bij besteld in ieder geval, heb nu naast de lotgering compleet eendennekken en penslappen , maar wat runderstrotten er bij besteld

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:51

Ik heb ze hier van morgen kipkarkassen gevoerd. (die zitten hier in zakken van 2 kilo) en herten ribben en vlees.
Vanavond heb ik op het menu kvv staan, kip en lam.
Gisteren mijn bestelling gedaan bij een man die ook een website heeft.
Kost geen drol. Ik had 2 kilo kip kvv, 1 kilo lams kvv, 2 kilo hertenvlees incl vleesbot en 2 kilo kipkarkas en was 12 euro kwijt.
Hondjes hebben vanmorgen heerlijk de karkassen op gesmikkeld en liggen nu lang uit op de bank alles te verteren.
Vorige week hebben ze hier allemaal (ook de kleintjes van mijn broer) een groot suk pens gehad. Vinden ze heerlijk.
Ik wil nooit meer wat anders voor mijn honden.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 21:45

ahh sonja die eyck toch t is toch zo lekker haha

lekker ysb!
die van mij staan inmiddels helemaal op barf (soms smokkel ik nog wel eens met een kvvtje van Darf) maar ze genieten volop! vandaag hazenbout, kippenspiervlees, eendenhartjes, appel en ei gekregen :D
morgen ocht het zelfde (spiervlees is dan lamsvlees) en s avonds weet ik nog niet haha

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:59

Ik ga straks weer een nieuwe bestelling plaatsen. Dat vind ik altijd zo leuk :)
Alleen daarna het portioneren niet....

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:40

Ik vind het zo grappig dat ik elke ochtend met bebloede handen in de keuken het eten sta te verdelen.
Als ik ook iemand aan de deur krijg denk ik dat het niet lang duurt voor een politieagent aan de deur staat....
Mijn honden hebben vanochtend kipkarkas gehad, lamsspiervlees, organen mix van hart en nieren van een hert en vanavond een simpel kippen kvvtje.
Ik vind het zo fijn, de honden drinken bijna niet meer, niet zoveel ontlasting.... Heerlijk.
En dan vragen mensen zich nog af waarom je barft??? Omdat het gewoon het beste is dat je je die kan geven....

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:11

Ik vind het portioneren alleen zo'n drama _O-

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:14

Sorry ik was even niet online vanwege pc storingen :-)

Tammenga bevalt goed, alleen de geitmix houden mijn honden niet van ofzo ... :?
Ha ha dat van die bloedeige handen met het verdelen herken ik ... een jaar geleden gruwelde ik er nog van en nu pak ik alles gewoon aan. Vandaag eten ze lamspootjes en wat spiervlees ... beetje rustig aan vandaag ...
Vanmiddag komt er een nieuwe lading Darf en wat groentemix ... vriezer is goed leeg !

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:15

MywishMax; prachtige herder heb je !!!

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:23

Idd super gave herder, hoe oud is hij/zij?
Ik sta 's ochtends met nuchtere maag oganen te snijden of spiervlees... :') Elke dag met 2 blije toeschouwers....
Waar bestellen jullie het voer?
Ik ga naar Duitsland voor een langere periode, ik heb al rond gekeken. Ze hebben er ook best veel webshops gelukkig.... Ik was er al bang voor.....

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 11:30

haha voor bebloede handen heb je handschoentjes :P althans die heb ik altijd wel aan
proportioneren doe ik dezelfde dag, ik maak dan ook geen week menu.. gewoon per dag kijken waar ik zin in heb om te maken en te geven :D
ik bestel het bij richardversvoer (http://www.degomeat.nl/) of bij versvoer.nl http://www.versvoer.nl/oscommerce/
die laatste heeft hele mooie bevleesde karkassen

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:35

Ik vind bebloede handen niet zo erg, alleen als er een vinger een levertje inglibberd vind dat minder prettig....
Ik bestel bij www.barfpower.nl , die man woont hier in de buurt n komt het elke week keurig netjes brengen.
En karkasjes zijn ook super bevleesd. De kvv mix van hem vind ik ook super.
Ik had eerder barf an Tinlo, maar dat zat te vol met bot. De hond had gewoon poederpoep. En hetis ook veel duurder.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:42

Dankjulliewel! :D Ze is nu 3 jaar. :)

Ik ben nog steeds opzoek naar fijne adressen, maar ga toch weer wat KVV bijgeven. Ik kom nogal in de knoop met vriesruimte(en ik maak het mezelf te moeilijk en duur door mijn menu := ). Ik moet vanmiddag weer portioneren.

Geven jullie allemaal 2 keer per dag?

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:53

Op dit moment wel, maar ik ga op den duur wel naar 1x per dag. Dat scheelt gewoon zoveel tijd en gepluis.
Dan kan je bijv voor 's een karkasje doen, dan hebben ze niet het idee dat ze niks meer krijgen als ik heb gegeten.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 11:55

nee ik blijf 2x per dag geven :) ik maak s ochtends porties dus dan doe ik de rest in een bakje in de koelkast en gooi t s avonds zo in de bak ;)

voor degene die tijd hebben... http://www.barfpower.nl/EBOOK.pdf een heel interessant ebook :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:56

Wij hebben het probleem dat Tessa al niet zo heel veel krijgt. (nouja, tussen de 600 en 800 gram), maar eigenlijk moet ze 's ochtends wel iets eten, anders gaat ze gal spugen. Ik wilde dus eigk 's ochtends beetje KVV geven en 's avonds barf. Of gewoon 's ochtends ook barf, maar dat is zo hap slik weg dan.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 11:58

valt toch wel mee dan? jolie krijgt 700 gram pd en als je goed botwerk hebt zijn ze er nog best even mee zoet :)
chippie mag wel iets minder nu die is (weer :P ) iets te vet haha

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:30

Shadow, mijn mechelaar krijgt rond de 3% van 28 kilo en dan nog de karkassen. Bink krijgt 3% van 20 kilo. Voor de kvv. Al met al 840 en 600 gram per hond per dag.
Meestal gooi ik bij de karkassen een stuk vlees of pens in.
Ik heb lam, kip, hert en rund op dit moment. Volgende keer komt er lam bij en een eend. Maar die zijn behoorlijk aan de prijs...

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:03

Ik voer een keer per dag , kleine borderterrier kan ook slecht tegen lege maag maar dan 's morgens een beetje geitenyoghurt oid ... gaat nu inmiddels prima . Ik ben zelf klant bij www.gelukkigdier.nl ! Tevreden klant !

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:19

Of je geeft de organen en groenten in de ochtend en dan in de avond de karkassen en spiervlees.
Hebben jullie wel eens een pensdag? Dat je alleen vieze runderpens geeft?