puppy kopen kan dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laralangwals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 11:24

Batlow schreef:
Onze hond gaat 4 tot 5 keer naar buiten... In de ochtend rond 8, dan rond 1 uur, vlak voor het eten (+- 6 uur) en voor het slapengaan. En vaak tussendoor in de achtertuin en tussen door naar buiten met met bal te spelen of dergelijke. Ik vind dat je geen grote hond in een flat kan houden en al helemaal geen berner! Worden ze dik van, hele tijd hangen. Die beesten moeten contstant bewegen, en zo ook onze hond en zij is nu 8, prima op conditie en mooi gewicht. Onze hond krijgt speciaal voer, moet je ook nog rekening mee houden want niet elke hond eet gewone normale droge brokken, en dat is omdat de darmen van onze hond daar te slap voor zijn en dus aan de diarree gaat.

Ik hoop dat je nadenkt. Ik vind 3 x op een dag naar buiten met een volwassen hond heel weinig.

Bij ons is het zo: ochtend een half uur, vroeg in de middag 3 kwartier tot uur, rond het eten half uur, voor het slapengaan 10 min, en tussendoor met spelen meestal halfuur/uur extra. En hele dag door kan ze de tuin in waar ze graaft of verkoeling zoekt of met de buurpoes speelt.

Ik had eigenlijk gehoord van andere mensen dat ze de hond 3 keer per dag uitlaten.
Maar nogmaals we hebben besloten om dan geen berner sennen te nemen, dus aak je daar maar geen zorgen over...

We willen hem geen brokken geven maar kvv( had gehoord dat dat goed is voor de hond)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:26

laralangwals schreef:
Davinia_ schreef:
Maar misschien heb je over de vragen heen gelezen van mij en anderen, maar hoe ga je het oplossen als je broertjes naar de middelbare school gaan? Want dan komen ze tussen de middag niet meer thuis..

Oh sorry had het idd niet gezien.
Als ze naar de middelbare gaan, dan ga ik al weer van de middelbare af.
Nu zal ik wel iedereen over me heen krijgen, maar ik dacht eigenlijk 'dat zien we dan wel'
We vinden wel een oplossing. Maar tegen die tijd verdien ik ook wel wat meer,
dus zou ik best wel willen werken om een uitlaatservice te betalen.

Ga je geen vervolgopleiding doen dan? :o
Kan me wel indenken dat je denkt 'dat zien we dan wel weer', maar het zijn wel handige dingen om over na te denken.
Maargoed, nu sta ik er ook om bekend dat ik te veel nadenken over 'wat als' :+

essiesilly

ik zou zowiso als ik alles lees nog maar even een tijd wachten, jezelf GOED verdiepen want 3x per dag voor een pup is veeel te weinig ;)

kvv is heel erg goed maar ook daar moet je je in verdiepen en niet voeren omdat je hoort dat het zo goed is, waarom het zo goed is kunnen veel mensen (waaronder ik) je wel vertellen

Batlow

laralangwals schreef:
Batlow schreef:
Onze hond gaat 4 tot 5 keer naar buiten... In de ochtend rond 8, dan rond 1 uur, vlak voor het eten (+- 6 uur) en voor het slapengaan. En vaak tussendoor in de achtertuin en tussen door naar buiten met met bal te spelen of dergelijke. Ik vind dat je geen grote hond in een flat kan houden en al helemaal geen berner! Worden ze dik van, hele tijd hangen. Die beesten moeten contstant bewegen, en zo ook onze hond en zij is nu 8, prima op conditie en mooi gewicht. Onze hond krijgt speciaal voer, moet je ook nog rekening mee houden want niet elke hond eet gewone normale droge brokken, en dat is omdat de darmen van onze hond daar te slap voor zijn en dus aan de diarree gaat.

Ik hoop dat je nadenkt. Ik vind 3 x op een dag naar buiten met een volwassen hond heel weinig.

Bij ons is het zo: ochtend een half uur, vroeg in de middag 3 kwartier tot uur, rond het eten half uur, voor het slapengaan 10 min, en tussendoor met spelen meestal halfuur/uur extra. En hele dag door kan ze de tuin in waar ze graaft of verkoeling zoekt of met de buurpoes speelt.

Ik had eigenlijk gehoord van andere mensen dat ze de hond 3 keer per dag uitlaten.
Maar nogmaals we hebben besloten om dan geen berner sennen te nemen, dus aak je daar maar geen zorgen over...

We willen hem geen brokken geven maar kvv( had gehoord dat dat goed is voor de hond)

Maar je zal wel moeten orienteren wat je hond kan eten, wat hij lekker vind en wat goed voor hem is en of hij het voer aankan!

laralangwals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 11:27

tinkergirl89 schreef:
Denk je er ook aan dat de hond iedere dag uitgelaten moet worden?
ook als het regent, vriest, hard waait etc etc.

En hoe lossen jullie het op als je eens een dagje weg wil?
dagje zwemmen met het hele gezin?
bezoekje aan een pretpark?
dagje naar het strand, of naar de dierentuin? en ga zo maar door...
Hond kan niet overal mee he? en denk er aan dat wanneer de meeste mensen naar het strand gaan, het voor de gemiddelde hond te warm is. (voor de meeste honden is het met 20 graden wel ok, maar warmer moet het eigenlijk niet worden)

edit: TS na de middelbare komt het MBO (of HBO of hoger) en dan heb je toch ook geen tijd tussen de middag?

Naar het pretpark en de dierentuin kan de hond wel mee. Hoe doen andere mensen dat dan eigenlijk als ze naar hetstrand willen?

Ik heb dan misschien idd geen tijd, dus daarom wil ik een hondenuitlaatservice laten komen.

laralangwals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 11:29

Davinia_ schreef:
Maar misschien heb je over de vragen heen gelezen van mij en anderen, maar hoe ga je het oplossen als je broertjes naar de middelbare school gaan? Want dan komen ze tussen de middag niet meer thuis..

Nu zal ik wel iedereen over me heen krijgen, maar ik dacht eigenlijk 'dat zien we dan wel'
dus zou ik best wel willen werken om een uitlaatservice te betalen.[/quote]
Ga je geen vervolgopleiding doen dan? :o
Kan me wel indenken dat je denkt 'dat zien we dan wel weer', maar het zijn wel handige dingen om over na te denken.
Maargoed, nu sta ik er ook om bekend dat ik te veel nadenken over 'wat als' :+[/quote]

Ja tuurlijk ga ik een vervolgopleiding doen, maar daarnaast kan je toch een bijbaantje hebben, heb ik nu ook.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:29

je hebt gewoon te weinig tijd! dringt t nu nog niet door :S ?
pretpark, dierentuin, strand dat doen wij nooit met zijn allen, voor ons geen daagjes uit. vakanties? hond gaat mee of er blijft iemand thuis...
ik weet niet in welk pretpark jij bent geweest en je een hond hebt gezien??

bovenstaande post: vervolg opleiding en bijbaantje.... geld is er wel maar de tijd?!? waar haal je die dan vandaan
Laatst bijgewerkt door essiesilly op 27-05-12 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:30

laralangwals schreef:
tinkergirl89 schreef:

Hond kan niet overal mee he? en denk er aan dat wanneer de meeste mensen naar het strand gaan, het voor de gemiddelde hond te warm is. (voor de meeste honden is het met 20 graden wel ok, maar warmer moet het eigenlijk niet worden)

edit: TS na de middelbare komt het MBO (of HBO of hoger) en dan heb je toch ook geen tijd tussen de middag?

Naar het pretpark en de dierentuin kan de hond wel mee. Hoe doen andere mensen dat dan eigenlijk als ze naar hetstrand willen?

Ik heb dan misschien idd geen tijd, dus daarom wil ik een hondenuitlaatservice laten komen.

Hond mee naar een pretpark? Nogal onhandig lijkt me niet. Heb je niet mensen die langs willen komen om hond uit te laten? Wij nemen de hond altijd mee op vakantie. Bij dagjes uit hebben wij een goede kennis die onze hond wilt uitlaten (2x)

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:31

laralangwals schreef:
Davinia_ schreef:

Dus jij gaat werken om een uitlaatservice te betalen?
Jij gaat ergens anders werken, om iemand anders te betalen om met jou hond uit te kunnen.
Beetje dubbel als ik het zo lees..
Als je iets minder werkt, hoef je ook geen uitlaatservice te betalen. ;)

laralangwals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 11:32

essiesilly schreef:
ik zou zowiso als ik alles lees nog maar even een tijd wachten, jezelf GOED verdiepen want 3x per dag voor een pup is veeel te weinig ;)

kvv is heel erg goed maar ook daar moet je je in verdiepen en niet voeren omdat je hoort dat het zo goed is, waarom het zo goed is kunnen veel mensen (waaronder ik) je wel vertellen

Voor de pup is 3 keer per dag idd veel te weinig, maar ik bedoelde voor als de hond volwassen is.
De pup moet je om de 2 uur uitlaten toch?
Na het eten/drinken, spelen, slapen, na het slapen enz.
En ook snachts.

Heb me al verdiept in het kvv. Eerst wat gelezen over BARF, maar dat durf ik niet zo goed, dus kvv leek me ook wel goed...

laralangwals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 11:35

laralangwals schreef:
Davinia_ schreef:

Dus jij gaat werken om een uitlaatservice te betalen?
Jij gaat ergens anders werken, om iemand anders te betalen om met jou hond uit te kunnen.
Beetje dubbel als ik het zo lees..
Als je iets minder werkt, hoef je ook geen uitlaatservice te betalen. ;)[/quote]

Nee je snapt het denk ik niet.
Ik werk 's avonds en zaterdag ochtend ( en waar ik dan werk mag de hond mee, ze hebben daar een grote tuin)
En met dat geld kan ik uutlaatservice betalen voor als ik er niet ben.

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:35

Yessy schreef:
tinkergirl89 schreef:

Ik snap eerlijk gezegd niet wat dit met het topic te maken heeft. Dit geldt voor iedere hondeneigenaar, niet alleen mensen op een flat die werken/naar school gaan.

Hoezo zou dit niets met het topic temaken hebben?
Als er al zo'n discussie is over hoevaak het hondje uitgelaten gaat worden, en door wie etc ga ik er vanuit dat dit ook wel een vermelding waard is... Hoeveel mensen "vergeten" dat dagjes weg lastig word met een hond in huis? hier in mijn omgeving aardig wat! en dat vind ik schandalig! (sorry als ik verkeerd overkom, maar ik ga samen met mijn hond, of ik ga niet ;))
En ik werk als DA-ass. en heb de afgelopen dagen al zo vaak telefoontjes gehad over honden die het na een wandeling van 1 u in de hete middag toch opeens zo warm hadden. Erger nog, mensen die ik met de hond rond 13.00 u zie fietsen!!!
Dan ben je imo niet helemaal op de hoogte van hoe om te gaan met hoge temp, en huisdieren...

Maar weer even on-topic
TS een poedel is ook een leuke hond hoor! En ook geschikt voor behendigheid!
het zijn hele lieve aanhankelijke honden, die ook best op een appartement/ flat gehouden kunnen worden, en er in 3 verschillende groottes zijn!
Helemaal niet alleen hondjes voor oude mensen!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:37

TS, maar wordt het nu eigenlijk jouw hond, waar anderen voor gaan zorgen en moeten uitlaten?

Wil je moeder eigenlijk wel een hond, kan best zijn dat ze honden leuk vindt.
Maar is ze al accoord dat jullie een hond gaan aanschaffen?

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:37

Een pup is echt ontzettend veel werk, verkijk je daar niet op... Ik ging soms wel elk (half) uur naar buiten tijdens het zindelijk maken. Het alleen blijven moet langzaam worden opgebouwd, dat gaat je niet lukken in de vakantieperiode :n Als je daar niet voldoende tijd voor uittrekt heb je straks een hond die niet goed alleen kan blijven. Dat is nooit handig, maar al helemaal niet in een flat!

Zo'n pup is natuurlijk ontzettend verleidelijk, maar ik zou in jullie situatie eerder kiezen voor een jonge hond die al zindelijk is en alleen kan zijn. Een grote hond in een flat... het kan, maar daar zou ik persoonlijk nooit voor kiezen :n

Ik wilde graag een grote hond, we zijn eerst gaan verhuizen naar een woning met tuin, voor de hond er kwam. Als ik nu zie hoe lekker ze het in de tuin vindt en hoeveel ruimte ik kwijt ben aan haar spullen (grote bench etc.) had dat ook nooit gekund in een flat.

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:38

laralangwals schreef:
Naar het pretpark en de dierentuin kan de hond wel mee.

Welk pretpark mag de hond mee naarbinnen?
heb ik nog niet gevonden hoor... :o
en de meeste dierentuinen hier in de omgeving ook niet..
denk aan ziektes die de dieren aan elkaar zouden kunnen overdragen (heb ik me laten vertellen hoor, weet niet of t waar is)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:39

@tinkergirl89: Onze hele familie heeft honden dus als wij op vakantie gaan, of naar de dierentuin, dan gaat de hond naar opa en oma. En andersom :) Maargoed na bovenstaande berichten van de TS zit ik er duidelijk naast en was er inderdaad niet over nagedacht. Ik ging er vanuit dat iedereen die nadacht over een hond, ook dat soort dingen wel overwogen had. Niet dus -O-

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:40

Je vraagt hoe andere mensen het doen met een dagje uit. Tja als je een hond hebt moet je dus wat regelen, wij hebben de mogelijkheid om de honden in een afgesloten tuin te laten ravotten, en kunnen dan wel veroorloven enkele uurtjes weg te gaan. Echter een hele dag weg met het hele gezin gebeurd niet hier thuis want we zitten met de dieren. Dat is het nadeel van dieren nemen, die moeten elke dag verzorgd worden.

Je hoort dat mensen hun hond drie keer per dag uitlaten, denk dat dat mensen zijn die de mogelijkheid hebben om de hond in een tuin los te laten. Plus dat je naast het uitlaten ook nog speelt met de hond in een tuin/omgeving etc. Ja wij laten de honden drie keer per dag uit, maar ze lopen de rest van de tijd buiten. Spelen met mijn broers. Gaan mee naar de stallen etc. Honden willen rennen, loslopen, grafen, in het zonnetje liggen etc. Als je op een flat woont zou je toch wat meer moeten doen dan drie keer uitlaten.

Je broers zitten zo op de middelbare, jij gaat een vervolgopleiding doen. Dus je blijft thuis wonen? Wil je geen studentenleven hebben? Misschien op kamers? Stappen met vriendinnen? Op vakantie gaan met vriendinnen? Wat ga je dan zeggen? Kan niet mee, moet mijn hond vandaag uitlaten. Of nee, moet morgen werken om de uitlaatservice te betalen? Want ja ik heb een hond, maar betaal iemand om hem uit te laten.

Mijn inziens neem je een hond als er vaak iemand thuis is. Hier werkt mijn vader thuis, mijn moeder parttime, die honden zitten bijna nooit alleen. Dat is natuurlijk wel het andere uiterste. Maar een hond een hele dag alleen laten (en al helemaal een pup) is in mijn ogen not done. Je broertje komen dan thuis tussen de middag, wat hebben ze dan een uurtje (?) om te eten, even ontspannen en oja nog een lange wandeling maken met de hond.

Ik wil alleen maar zeggen dat je er echt nog HEEL goed over na moet denken. Want je situatie is verre van ideaal.

laralangwals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 11:41

essiesilly schreef:
je hebt gewoon te weinig tijd! dringt t nu nog niet door :S ?
pretpark, dierentuin, strand dat doen wij nooit met zijn allen, voor ons geen daagjes uit. vakanties? hond gaat mee of er blijft iemand thuis...
ik weet niet in welk pretpark jij bent geweest en je een hond hebt gezien??

bovenstaande post: vervolg opleiding en bijbaantje.... geld is er wel maar de tijd?!? waar haal je die dan vandaan

Het dringt heus wel tot me door, ik probeer alleen oplossingen te vinden en leg me er niet zomaar bij neer, mag ik?
In duinrel, drievliet, bobbejaanland, slagharen, ouwehands dierenpark, dierenpark amersfoort enz.
Vaak gaan wij niet weg, en wij zijn niet zo gek op het strand.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:42

Als ik dit lees krijg ik het idee dat alleen mensen die 24 uur per dag thuis zitten een hond mogen hebben..... Een goed opgevoedde hond kan best een hele dag alleen zitten. Het probleem is echter dat die hond opgevoed moet worden. Wij hebben vanaf begin april een puppy en die is sinds die tijd nooit meer dan 3/4 uurtjes alleen geweest (en zelfs dat met grote uitzondering). Een puppy moet sowieso drie keer per dag eten, dus je moet elke dag rond het middaguur wel thuis zijn om eten te geven. Wij hebben onze puppy nu 1,5 maand en ik moet zeggen dat ze het echt super goed doet, maar zo lang alleen thuis gaat echt nog niet.

Waarom ga je niet voor een iets oudere hond kijken die wel al opgevoed is. Die zijn er genoeg! Er zijn genoeg mensen die om de een of andere reden hun hond weg moeten doen en er zijn ook genoeg honden die prima opgevoed zijn.

Als ik volgend jaar op kamers ga dan is onze hond ook 3 dagen in de week heel de dag alleen (van 8 tot 5) en dat kan echt prima, als ze maar voldoende water heeft.

Wat je wel kan kijken is of je misschien iemand kan vinden die een aantal keer per dag je puppy uit wil laten als jij weer naar school moet. Bij ons zijn er genoeg mensen altijd te vinden die dat met plezier doen (buren, familie enz.)

Verder zou ik je goed inlezen en heel veel informatie zoeken, want een hond koop je niet 'zomaar even'.

laralangwals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 11:43

mika11 schreef:
TS, maar wordt het nu eigenlijk jouw hond, waar anderen voor gaan zorgen en moeten uitlaten?

Wil je moeder eigenlijk wel een hond, kan best zijn dat ze honden leuk vindt.
Maar is ze al accoord dat jullie een hond gaan aanschaffen?

Het wordt een hond van het hele gezin

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:44

@ char elle, nee hoor 24 uur per dag niet maar van mijn pups gaat er geen een naar iemand die hele dagen werkt, hooguit halve dagen en dan moeten ze ook al nagedacht hebben dat ze voor het werk een lange ronde maken met de hond en meteen na het werk weer.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:46

Waarom ga je niet eens in een asiel kijken?

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:46

http://www.dehondmagmee.nl/pretparken.php

verhip! t is nog waar ook!!
maar imo doe je de hond er geen plezier mee! Al die drukte en al dat lawaai wat ie hoogst waarschijnlijk niet gewend is...

@ yessy: ja tuurlijk zijn er dingen te regelen haha, dat doen wij ook! maar ik heb mijn male-hus liever overal bij me haha hij kan erg sterk en dominant zijn tegenover andere mensen

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:47

Lara, volgens mij heb je je er al enorm in verdiept. Je bent zelfs al bezig te onderzoeken welk voer het best is. Je overweegt alles en denkt zoveel mogelijk aan de hond. Heel goed! Jullie moeten er allemaal helemaal achter staan. Als de hond bij jullie in het gezin komt, kan het jouw hond zijn, maar is hij/zij eigenlijk van het hele gezin! Leuk dat je broertjes er ook zo achter staan, maar wel goed duidelijk maken dat de hond ook inderdaad met slecht weer uitgelaten moet worden. (Daar wen je aan hoor! Gewoon goede regenkleding kopen! ;) )

Ik blijf er bij dat het verstandig is om bij het asiel te gaan praten. Al is het maar alleen om te overleggen en advies in te winnen. Oh ja, zoek ook een fijne dierenarts in de buurt!

tinkergirl89

Re: puppy kopen kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 11:48

nogmaals, een poedel zou evt. mits voldoende tijd en beweging, best een leuke optie kunnen zijn!