Batlow schreef:Onze hond gaat 4 tot 5 keer naar buiten... In de ochtend rond 8, dan rond 1 uur, vlak voor het eten (+- 6 uur) en voor het slapengaan. En vaak tussendoor in de achtertuin en tussen door naar buiten met met bal te spelen of dergelijke. Ik vind dat je geen grote hond in een flat kan houden en al helemaal geen berner! Worden ze dik van, hele tijd hangen. Die beesten moeten contstant bewegen, en zo ook onze hond en zij is nu 8, prima op conditie en mooi gewicht. Onze hond krijgt speciaal voer, moet je ook nog rekening mee houden want niet elke hond eet gewone normale droge brokken, en dat is omdat de darmen van onze hond daar te slap voor zijn en dus aan de diarree gaat.
Ik hoop dat je nadenkt. Ik vind 3 x op een dag naar buiten met een volwassen hond heel weinig.
Bij ons is het zo: ochtend een half uur, vroeg in de middag 3 kwartier tot uur, rond het eten half uur, voor het slapengaan 10 min, en tussendoor met spelen meestal halfuur/uur extra. En hele dag door kan ze de tuin in waar ze graaft of verkoeling zoekt of met de buurpoes speelt.
Ik had eigenlijk gehoord van andere mensen dat ze de hond 3 keer per dag uitlaten.
Maar nogmaals we hebben besloten om dan geen berner sennen te nemen, dus aak je daar maar geen zorgen over...
We willen hem geen brokken geven maar kvv( had gehoord dat dat goed is voor de hond)