Verder kan ik je niet helpen, 1 is meeeer dan genoeg
Succes!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Zit beetje in stress want hij moet morgen echt weg zijn. met hem zo in de schuur gaat wel goed, hij heeft vanochtend niet gekraaid. Maar vindt 't een beetje sneu dat ie daar zo in z'n eentje in 't donker zit...
mizzpoez schreef:Hier een filmpje hoe een haan wordt gecastreerd in een of ander Aziatisch land (niet bloederig trouwens, wel erg praktisch): http://youtu.be/Oh6XFZATKcA

Sorry hoor, maar je hebt het hier wel over een DIER niet over een plant.
Of de keelbanden door snijden.. dan moet je gewoon geen haan nemen, je weet dat die kraait, je moet wel zo'n beestje beetje in zijn waarde laten.
Miracle_ schreef:Wat zeggen jullie dat allemaal makkelijk.. Naar de slager of die nek om draaien. En in een zak doen en naar de slager???Sorry hoor, maar je hebt het hier wel over een DIER niet over een plant.
anneliesdj schreef:Miracle_ schreef:Wat zeggen jullie dat allemaal makkelijk.. Naar de slager of die nek om draaien. En in een zak doen en naar de slager???Sorry hoor, maar je hebt het hier wel over een DIER niet over een plant.
De kip die op je bord ligt is ook geslacht hoor en die heeft een veel minder leuk leven gehad.
In een geval als deze is het toch vrij simpel?
Ik zou liever een kip eten die een fijn leven heeft gehad en niet is volgespoten met allerlei troep dan zo'n plofkip.
Maar als je hem zelf de nek om moet draaien komt het ineens wel erg dichtbij zeker, liever onherkenbaar als filetje uit de supermarkt.

maar vind die andere reacties zo bijzonder.. Om maar ff zo te zeggen
japielover schreef:Ik heb al terug ge Pb't dat ik geen vrij kon krijgen morgne en dat mijn vriend dit nu aan het proberen is.
Hij had wel gezegd ik wil hem maar niet gekeken naar de plaats waar het diertje vandaan komt..
Ja dom idd maar hij vond het gewoon erg zielig dat het diertje anders afgemaakt moest worden..
denk dat je m best naar mn staleigenaar mag brengen, Maar is alleen beetje ver. Amaris schreef:BaileyMix schreef:Hoop echt dat t lukt! Heb zelf helaas geen beschikking tot vervoer (geen auto/rijbewijs) en ik denk niet dat je een haan mee de trein in mag nemenVandaar dat brengen lastig wordt..
Tuurlijk wel. Kattenbench, haan erin en gaan. Waarom zou dat niet mogen?
Of als 'ie daar keihard gaat zitten gillen...