SPOED haantje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Apollo94

Re: SPOED haantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:47

Over dat licht s' ochtends, je kan ook en gordijntje voor het raam hangen, hebben wij hier ook en pas rond uur of 9 a 10 naar buiten..

Verder kan ik je niet helpen, 1 is meeeer dan genoeg :')

Succes!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:00

Op de een of andere manier doet dit topic me denken aan die reclame met het Wake Up Light :')
fijn dat er een bokker is die je kan helpen!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 23:02

Heb helaas niets meer gehoord dus weet niet of het doorgaat... ;( Zit beetje in stress want hij moet morgen echt weg zijn. met hem zo in de schuur gaat wel goed, hij heeft vanochtend niet gekraaid. Maar vindt 't een beetje sneu dat ie daar zo in z'n eentje in 't donker zit...

Dus als iemand nog een haantje wil... ;)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 23:11

mizzpoez schreef:
Hier een filmpje hoe een haan wordt gecastreerd in een of ander Aziatisch land (niet bloederig trouwens, wel erg praktisch): http://youtu.be/Oh6XFZATKcA

Nou lekker, dat beest wordt zo opengetrokken zonder verdoving :?

Wat zeggen jullie dat allemaal makkelijk.. Naar de slager of die nek om draaien. En in een zak doen en naar de slager??? :? Sorry hoor, maar je hebt het hier wel over een DIER niet over een plant.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 23:15

Neem jij het diertje dan over?

Apollo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 23:40

Je gaat een haan toch niet castreren :? Of de keelbanden door snijden.. dan moet je gewoon geen haan nemen, je weet dat die kraait, je moet wel zo'n beestje beetje in zijn waarde laten.

Het is geen hond of kat of paard, het is een kip :roll:

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 23:45

GamblersCup schreef:
Neem jij het diertje dan over?

Nee, dankje, ik woon in een appartement. Anders had ik hem graag genomen. Er wordt over dat beest gepraat alsof het een stuk plastic is.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 23:51

Hij had hier zo heen gemogen maar woon aan de andere kant van het land, dus dat gaat hem niet worden.
Succes met een plekje vinden TS, het zal geen makkelijke opgave zijn.

Slachten is natuurlijk niet leuk, maar als het goed en snel gebeurt zal hij er weinig van merken hoor.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 23:58

Miracle_ schreef:
Wat zeggen jullie dat allemaal makkelijk.. Naar de slager of die nek om draaien. En in een zak doen en naar de slager??? :? Sorry hoor, maar je hebt het hier wel over een DIER niet over een plant.

De kip die op je bord ligt is ook geslacht hoor en die heeft een veel minder leuk leven gehad.
In een geval als deze is het toch vrij simpel?
Ik zou liever een kip eten die een fijn leven heeft gehad en niet is volgespoten met allerlei troep dan zo'n plofkip.
Maar als je hem zelf de nek om moet draaien komt het ineens wel erg dichtbij zeker, liever onherkenbaar als filetje uit de supermarkt.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 00:04

Apollo, ik geloof dat jij niet hebt gelezen... TS nam geen haan "voor de lol".

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 00:08

anneliesdj schreef:
Miracle_ schreef:

De kip die op je bord ligt is ook geslacht hoor en die heeft een veel minder leuk leven gehad.
In een geval als deze is het toch vrij simpel?
Ik zou liever een kip eten die een fijn leven heeft gehad en niet is volgespoten met allerlei troep dan zo'n plofkip.
Maar als je hem zelf de nek om moet draaien komt het ineens wel erg dichtbij zeker, liever onherkenbaar als filetje uit de supermarkt.

Wie zegt dat ik kip eet? :D

Tsja, ze heeft hem nou eenmaal mee naar huis genomen, dus nu is het een 'huisdier'. Die draai je toch niet zomaar de nek om? Je draait je kat toch ook zijn nek niet om als hij mauwt? Maar goed, da's mijn mening.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 00:08

Ik heb al terug ge Pb't dat ik geen vrij kon krijgen morgne en dat mijn vriend dit nu aan het proberen is.

Hij had wel gezegd ik wil hem maar niet gekeken naar de plaats waar het diertje vandaan komt..

Ja dom idd maar hij vond het gewoon erg zielig dat het diertje anders afgemaakt moest worden..

Apollo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 00:10

Nee ik weet dat TS geen haan voor de lol heeft en ik vind het ook goed wat ze heeft gedaan hoor, maar die reacties zoals keelbanden doorsnijden of laten casteren denk ik, kom op het is een haan.

En ik snap dus ook waarom ze het haantje niet kan houden :j maar vind die andere reacties zo bijzonder.. Om maar ff zo te zeggen

En ik hoop voor TS dat ze een plekje kan vinden voor het haantje :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 00:16

japielover schreef:
Ik heb al terug ge Pb't dat ik geen vrij kon krijgen morgne en dat mijn vriend dit nu aan het proberen is.

Hij had wel gezegd ik wil hem maar niet gekeken naar de plaats waar het diertje vandaan komt..

Ja dom idd maar hij vond het gewoon erg zielig dat het diertje anders afgemaakt moest worden..

Kan TS je niet tegemoet komen dan? (of hem brengen)

Miracle_ Toen ze hem meenam wist ze wss nog niet dat het een haan was.
En hoeveel overlast ze gaan veroorzaken weet je ook niet van tevoren.

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 00:19

Je mag hem wel brengen maar ik woon in het oosten van het land.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 00:22

:) denk dat je m best naar mn staleigenaar mag brengen, Maar is alleen beetje ver.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 08:32

ja brenge kan bij mij ook alleen wilde ze dat we hem kwamen halen vandaar.

Mijn vriend kon helaas ook geen vrij krijgen en we zijn nu aan het zoeken naar een oplossing of het toch nog kan lukken

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 10:55

Hoop echt dat t lukt! Heb zelf helaas geen beschikking tot vervoer (geen auto/rijbewijs) en ik denk niet dat je een haan mee de trein in mag nemen := Vandaar dat brengen lastig wordt..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:55

BaileyMix schreef:
Hoop echt dat t lukt! Heb zelf helaas geen beschikking tot vervoer (geen auto/rijbewijs) en ik denk niet dat je een haan mee de trein in mag nemen := Vandaar dat brengen lastig wordt..

Tuurlijk wel. Kattenbench, haan erin en gaan. Waarom zou dat niet mogen?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 11:01

Amaris schreef:
BaileyMix schreef:

Tuurlijk wel. Kattenbench, haan erin en gaan. Waarom zou dat niet mogen?

Kan me voorstellen dat mensen dat 'vies' vinden... Als 'ie daar gaat zitten schijten dat ruikt niet mis he ;) Of als 'ie daar keihard gaat zitten gillen...

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:04

Tsja, het is kiezen of delen.. Verboden is het niet ;)

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:05

Joh, je ziet wel eens gekkere dingen in de trein hoor ;) . Toen mijn vriend nog thuis woonde hadden ze ook een haan mét een heel raar kraaitje (en hard). Hij zette die haan dan vanaf dat ie begon te kraaien in de kliko. Als hij naar zijn werk ging haalde hij de haan er weer uit.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:20

Jezus, van dierenmishandeling gesproken... :(

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:45

Dierenmishandeling? Dat haantje van mijn vriend? Die had een topleven! Alleen eens of twee keer per week hooguit een uurtje in de(lege) kliko :D. Daarna kon hij weer naar zijn harem in zijn weiland van 10 bij 15M2. Daar was niks zieligs aan...

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:51

Bel even naar het krekeltje in eede. Weet niet niet of je weet wat t is. Maar is een kinder speeltuin. Hebben ze ook een boerderijtje. Volgens mij hebben hun ook wel eens hanen.