Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kimmie261 schreef:de honden eten hier ook heel graag gevarieerd,en ik vind het ook super leuk om te geven zo,ze krijgen hier kvv en barf,en zeker de barfers zijn geweldig om te voeren...
elke dag wat anders,je kan zo vreselijk veel varieren als je vers voert,alleen daarom is het al leuk om vers te voeren
![]()
hier lusten ze overigens echt geen brokken,we waren bij vrienden en die voeren hun honden brokken,volgens hun was het echt onmogelijk dat honden geen brokken lustte..nou ja probeer maar hoor...het werd niet eens aangenomen![]()
voor mensen die graag iets wetenschappelijk onderbouwd zien is dit mss interessant om te lezen:
http://www.carnivoer.nl/thesis-osteopathie
connie64 schreef:is smuldier tzelfde als vers vlees voeren?
zoja zo n pakje kost toch al gauw een euro?
Hond van bv 20 kilo,hoeveel van die bakjes per dag heeft ze daarvan nodig?
Gewoon pure nieuwsgierigheid hoor van mijn kant.
Ik geef onze honden brok maar ik ben ook best wel geinteresseerd in 'vers'vlees.
Ik hoef hier thuis alleen niet aan te komen met allerlei karkassen die ik moet gaan staan snijden...helaas..
liedje89 schreef:kimmie261 schreef:de honden eten hier ook heel graag gevarieerd,en ik vind het ook super leuk om te geven zo,ze krijgen hier kvv en barf,en zeker de barfers zijn geweldig om te voeren...
elke dag wat anders,je kan zo vreselijk veel varieren als je vers voert,alleen daarom is het al leuk om vers te voeren
![]()
hier lusten ze overigens echt geen brokken,we waren bij vrienden en die voeren hun honden brokken,volgens hun was het echt onmogelijk dat honden geen brokken lustte..nou ja probeer maar hoor...het werd niet eens aangenomen![]()
voor mensen die graag iets wetenschappelijk onderbouwd zien is dit mss interessant om te lezen:
http://www.carnivoer.nl/thesis-osteopathie
Osteopatie is geen wetenschap en dit artikel gaat over de osteopatische verschillen, dus ik vind die een vreemde link na de vraag: wil je iets zien dat wetenschappelijk onderbouwd is. De bronnenlijst bestaat ook voor een groot deel uit artikelen die kwa titel nogal populistisch aandoen en is bovendien vrij kort, dus ik vraag me af in hoeverre dit echt wetenschappelijk genoemd kan worden.
@asso: Die site promoot een product logisch dat het eigen product word opgehemeld en andere worden afgekraakt.
Douraque schreef:@Air: wetenschappelijk onderzoek kan in principe twee kanten uit (middenwegen ook mogelijk)
- Bewijzen dat iets zo is;
- Weerleggen dat iets niet zo is.
Nu zeg jij dat wetenschappelijk neergehaald is in de praktijk, maar dan is het doel van wetenschappelijk ondermijnd. In wetenschappelijk onderzoek worden niet alleen feiten onderzoek, maar ook proeven met dieren gedaan die wel/niet op vers vlees staan. Als de praktijk inderdaad het wetenschappelijk onderzoek neerhaald zou dit ook moeten blijken uit het wetenschappelijk onderzoek. Dan zou er staan: wij komen tot deze conclusie op basis van de ingrediënten (of iets dergelijks), maar de praktijk ervaart het zus/zo. En de praktijk zijn dat mensen die ervoor hebben geleerd? Of zijn dat mensen die vers vlees geven?
Weet je: ik ben absoluut niet tegen vers vlees/brokken of wat dan ook qua voer. Maar als iemand zegt dat vers vlees wetenschappelijk bewezen beter is, zorgt voor minder problemen/minder ziektes ed. zou ik graag dat onderzoek willen lezen. Of als iemand zegt dat BHA kankerverwekkend is en in RC of iets dergelijks zou ik artikel graag willen lezen. Ik geloof iets pas indien het bewezen is, komt ook een beetje vanuit beroepsmatig oogpunt. Ik heb bewijs dat mijn hond/kat oud zijn geworden zonder problemen van, volgens meerdere mensen, slecht voer. Dan wil ik graag lezen waar staat dat het slecht is
Air schreef:Mika11: Ja die katten gaan vast eerder dood omdat ze vlees eten...Sorry hoor maar het lijkt mij niet meer dan normaal dat er voor de eerdere dood heel veel ''oorzaken'' zijn. Wij gingen vroeger vast eerder dood omdat we geen fastfood aten
mika11 schreef:Air schreef:Mika11: Ja die katten gaan vast eerder dood omdat ze vlees eten...Sorry hoor maar het lijkt mij niet meer dan normaal dat er voor de eerdere dood heel veel ''oorzaken'' zijn. Wij gingen vroeger vast eerder dood omdat we geen fastfood aten
Dat is misschien wel nooit onderzocht, ik denk niet dat alles wat de wilde katten eten zo gezond is.
Gedomesticeerde katten met brokvoeding leven ongeveer 10 jaar langer dan wilde katten die vlees eten.
Als wilde katten van 8 jaar oud zijn en niet meer in staat zijn prooien te vangen, zegt dat iets over hun conditie.
Air schreef:mika11 schreef:
Mika11: Ja die katten gaan vast eerder dood omdat ze vlees eten...Sorry hoor maar het lijkt mij niet meer dan normaal dat er voor de eerdere dood heel veel ''oorzaken'' zijn. Wij gingen vroeger vast eerder dood omdat we geen fastfood aten
Dat is misschien wel nooit onderzocht, ik denk niet dat alles wat de wilde katten eten zo gezond is.
Gedomesticeerde katten met brokvoeding leven ongeveer 10 jaar langer dan wilde katten die vlees eten.
Als wilde katten van 8 jaar oud zijn en niet meer in staat zijn prooien te vangen, zegt dat iets over hun conditie.
kimmie261 schreef:liedje89 schreef:Osteopatie is geen wetenschap en dit artikel gaat over de osteopatische verschillen, dus ik vind die een vreemde link na de vraag: wil je iets zien dat wetenschappelijk onderbouwd is. De bronnenlijst bestaat ook voor een groot deel uit artikelen die kwa titel nogal populistisch aandoen en is bovendien vrij kort, dus ik vraag me af in hoeverre dit echt wetenschappelijk genoemd kan worden.
@asso: Die site promoot een product logisch dat het eigen product word opgehemeld en andere worden afgekraakt.
nou ja jammer dan dat je niet goed leest daar worden nl duidelijk de voer manieren uitgelegd,wat het voer doet,hoe het spijsverteringsorgaan werkt en zelfs bloedonderzoeken gedaan tussen vlees gevoerde en brok gevoerde honden..
tja noem dat maar niet bewezen wetenschap,dan weet ik het ook niet meer...
wat wil je nog meer zien en lezen dan?