Wat doen jullie tegen die enorme....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ruby1995

Re: Wat doen jullie tegen die enorme....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 18:51

Voor onze konijntjes doen we eigenlijk ook vrij weinig dan anders, wel letten we extra meer op het water!
Mijn cavia's mogen 's ochtends in de ren (op de tegels en in de schaduw) en 's middags gaan ze de kooi weer in binnen....
maar ze hebben het ook warm... liggen heel de tijd lang uit... maar een fles met bevroren water is iets te lekker om op te knagen dus ook niet zo'n succes..

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 20:40

1 van onze konijnen heeft de warmte vandaag niet gered. Net toen mijn vriendin het oudste konijn in haar hok wou doen begon zij te shaken en is overleden. Ondanks het koelen van de rennen en hokken en vers water. Haar ouderdom heeft de parte gespeeld. Wel een groot verlies van een zeer lief konijn.

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 01:40

Bij de cavia's; natsproeien. :) Wel met hele fijne druppeltjes en maar heel kort. Ze worden dan echt niet zeiknat, je ziet het zelfs amper omdat het met de warmte zo opdroogt. Vroeger ging ik ze in de bak wassen, maar met 11 is het gewoon een te groot aantal... Dat kost te veel tijd. Sproeien gaat dan veel sneller. Ze moeten daarvoor natuurlijk wel in een ren buiten zitten.

Helaas is hier gisteren ook een cavia overleden, een al wat oudere, die werd helaas ook te zwak van de hitte. ): De rest doet het gelukkig wel heel prima! Een oudere leeftijd maakt idd een heel stuk vatbaarder...

Burtzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 07:17

Ik had gister de tegels nat gesproeid, toen mocht Molly aan het tuigje daar doorheen lopen/rennen! Ze vond het super leuk! <3

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 08:58

Mijn konijntjes hebben het ook erg moeilijk met de hitte. Hokken staan in de schaduw, flessen koud water erin, en natte stoeptegels... Om 't uur vers, koel water, en een van de 2 vind 't heerlijk om in een laagje water te zitten. Nouja, wat je wilt .. :') Verder de oortjes nat maken. Heel veel meer kan ik ook niet voor ze doen...

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 09:19

Wat heftig van die konijn en cavia die overleden is door de hitte! Sterkte en gecondoleerd :(:)

O dat is ook een goed plan, de oortjes nat maken *\o/*

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 20:34

En inmiddels kan ik het topic wel weer omhoog halen :D Het is erg warm de afgelopen dagen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 20:55

Ik ben in een ander topic druk op zoek naar een sprinklermatje. Verder ga ik morgen de kong ontdooien en opnieuw vullen met yoghurt en dit vries ik dan in. Veel meer doe ik er niet aan, behalve de lange wandeling pas in de avond doen.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 18:40

lekker zwemmen met de hond

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 18:44

De cavia's zitten in de schuur, als het daar echt warm wordt krijgen ze een bevroren flesje water in hun hok. Verder hebben ze gewoon hun hooi ed.
De vogels hebben een wit laken op het dakje van hun voliere ( anders word het bloedheet ) en kout water. De honden hebben een kleine badje ( schelp zandbak voor kinderen ) en een bakje water met ijsklontjes. Ben de afgelopen dagen ook veel met de honden gaan zwemmen. De katten doe ik niets voor, die redden zich wel...

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 18:54

Mijn hamster heeft een zelf gemaakte airco, een doos op zijn kooi met een koelelement er in (zon blauw blok..) met daarop een computerventilator! Wérkt erg goed :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 18:57

Het is een radicale oplossing, maar emigreren naar IJsland werkt prima. Temperaturen boven de 15 graden wordt hier in het weerbericht omschreven als "erg heet".

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:05

Mijn ratten leken er geen last van te hebben maar toch heb ik al wat dingen neer gelegd in de kooi. Ze staan op mijn zolderkamer waar het momenteel zo'n 34 graden is.
Ze lagen nog allebei lekker in hun hangmat maar zodra ik een natte doek in de kooi legde gingen ze daar in liggen :Y)
Nu staan ze dus toch maar op mijn zus haar kamer waar het rond de 20 graden is, een stuk beter dus!
Helaas kunnen ze daar niet altijd staan omdat ze met deze hitte toch wat meer ruiken. Heb nu ook een fles in de diepvries liggen die mijn zus straks in de kooi doet (met doek!). Verder heb ik een stoeptegel in de kooi die altijd wel koel is waar ze op kunnen liggen. Verder doe ik als ik thuis ben wel eens wat groente in een bakje water waar ze dan naar vissen en soms gewoon spontaan in springen. :')
Maar ik hou ze zeker in de gaten!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:11

Mijn hondje heeft zijn eigen zwembadje waar ie gerust hele middag in speelt :D
Verder vermijd ik wandelingen tussen 10 en 5 (tenminste, de lange wandelingen dan) en verder blijft ie vaak binnen. En hij heeft er op deze manier weinig last van :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:30

onze honden kunnen zelf kiezen of ze binnen of buiten willen zijn. de terrier kiest ervoor om te zijn waar wij zijn en de bordeauxdog is overdag veel binnen op de koele vloer. 's Avonds leeft ze helemaal op en is het speelkwartier (alleen dan langer :D ).

De kat eigenlijk idem, ze kan zelf bepalen wat ze wil en ze is toch veelal buiten en zoekt een plekje in de schaduw op.

De konijnen (2 dwergkonijnen) hebben een ren van 80 m2 en kunnen kiezen of ze in hun hok, in hun hol onder het hok of in de ren zelf willen zijn. In de ren hebben we een stukje met tegels en een stuk met gras. Ze wisselen wat af op de dag maar op het heetst van de dag kiezen ze vaak voor het hol onder de grond.

De paarden kunnen kiezen of ze op de wei of in de bak/paddock willen staan, maar zij kiezen zelfs op het warmst van de dag een plek in de zon op (gisteren tenminste wel) terwijl er schaduw genoeg is en ook een schuilstal... malle beesten.

Ik zorg er sowieso voor dat alle dieren ruim voldoende vers water hebben met dit weer, maar ga niet met koelelementen e.d. in de weer. Wel spoel ik de paarden s avonds even af en de honden wanneer ze daar zin in hebben ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:00

Honden houden wij zoveel mogelijk binnen ( bij mijn moeder) Katten redden zich wel.
Konijnen hun ren ligt hele dag in de schaduw. En verversen meerdere keren het water. En sproeien de ren nat. Word het warmer of langer warm. Dan zet ik de schaar er in. Zijn langharige konijnen.

En ik woon bij mijn vader en lig de hele dag voor de waaier. Functioneer slecht in de warmte :')

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:13

Katten kunnen binnen en buiten, wat ze willen.
Gerbils staan op mijn kamer, gordijnen en deur dicht (zijn btw woestijndieren. Die hebben dr echter niet veel last van, toch zo koel mogelijk proberen te houden)
konijn zit buiten, af en toe een koude of bevroren fles in het hok, ook hebben we de ren aan de kant gehaald en kan ze als ze wil via het trappetje naar beneden komen en in de tuin rond huppelen, ze blijft zelf liever in het hok, misschien nog koeler dan in de tuin denk ik :+

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:28

Honden kunnen hier zelf bepalen of ze binnen of buiten liggen. Er staat een zwembadje in de tuin, onze bull dog vindt het heerlijk om hierin te spelen!

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:10

Inderdaad het is voor mens als dier bijna niet te houden die hitte.
Ik heb alles beetje dicht zitten.
Een ijskoude fles in de hokken.. en een ventilator op de kooi gericht en ze vinden het heerlijk.
Af en toe laat ik ze beetje zwemmen .. in kleine bak water en dat vinden ze ook heerlijk

Dit doe ik dan met mijn 3Caafs :)