Vragen over poes, en dan hangt de DA op?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 13:11

En misschien hing hij per ongeluk op, was er iets met de verbinding, drukte hij op een verkeerd knopje, viel de telefoon uit zijn handen, of noem maar op, en kon hij het nummer niet achterhalen. Of misschien is de beleving van TS net even ander dan die van de DA zelf, en had hij voor zijn gevoel al 4 keer gehint dat dit gesprek best op een ander moment kan en was hij het nu zat.

Nee hoor, er wordt helemaal geen voorbarige conclusies getrokken hier. :Y)

RianneHJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 13:25

Als dierenarts verdien je echt geen bakken met geld. Als je bedenkt wat je er in moet steken kwa kosten voor de studie (zeker nu je je master zelf moet betalen, 2 jaar bij DGK, en je geen studievertraging op mag lopen, je in 90% van de gevallen op kamers moet in een dure stad enz.) en wat je verdient als beginnend DA, is het bedroevend. Beter kan je assistente worden, veel minder verantwoordelijkheid, minder gezeur en niet eens zo'n verschil aan loon. Om maar niet te beginnen over de overuren...
Verder kan jij niet in de portemonnee van de da kijken. Een goede auto is essentieel, zeker wanneer er visites gedraaid worden. Wat voor auto dat wordt en welk geld daarin gestoken wordt, dat gaat jou toch niets aan?
Dierenarts waar ik bij meegelopen heb woonde in een prachtig huis, midden in Frankfurt, maar dat was allemaal omdat manlief bij een bank werkte. Zij draaide vrijwel ieder weekend oproepdiensten, luxe auto van de praktijk, die daar echt wel nodig was. Maar zelf verdiende ze echt niet bakken met geld, ondanks dat ze regelmatig 7 dagen in de week aan het werk was.

Er is denk ik een hoop onbegrip tussen praktijken en eigenaren. Ik begrijp heel goed dat je bij een goedkopere arts de medicijnen zal halen. Waarom de prijzen zo verschillen ligt natuurlijk aan veel factoren. Ik haal ook de wormenspuit liever bij de een dan bij de ander, scheelt mij plots 12 euro.
Maar ik denk dat sommige mensen ook wel erg afgeven op de dierenarts.. Ze zijn niet altijd een communicatief wonder en blijven ook gewoon mensen. Maar eigenaren zijn lang niet altijd zo leuk als ze doen voorkomen. Mij is ook altijd geleerd, je behandeld 9 van de 10 keer niet het dier, maar de eigenaar. Mensen bedoelen het vaak goed, maar soms is het de druppel die de plaat doet overlopen.

Wellicht zit deze DA tegen een burnout aan, wellicht lag hij net te slapen en is geen aardig persoon als hij wakker gemaakt wordt. Wellicht drukte hij per ongeluk de telefoon uit (overkomt mij ook wel eens... :P ). Er zijn tal van opties die misschien eerst even de revue moeten passeren voordat we de DA als rotte vis uitmaken. Plus we horen enkel deze kant van het verhaal.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 13:34

RianneH schreef:
Wellicht zit deze DA tegen een burnout aan, wellicht lag hij net te slapen en is geen aardig persoon als hij wakker gemaakt wordt. Wellicht drukte hij per ongeluk de telefoon uit (overkomt mij ook wel eens... :P ). Er zijn tal van opties die misschien eerst even de revue moeten passeren voordat we de DA als rotte vis uitmaken. Plus we horen enkel deze kant van het verhaal.

Misschien had hij een telefoon met touchscreen.
Misschien heeft TS wel gezegd dat ze pas over 2 weken wil omdat ze nu geen geld heeft.
Misschien heeft hij Vodafone.

Ik vind dat je te weinig weet om nu al een oordeel te kunnen vellen.

Voor zover ik weet verdien je als da inderdaad weinig in vergelijking met andere WO-afgestudeerden...

matasja

Re: Vragen over poes, en dan hangt de DA op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 13:43

Haha misschien heeft hij vodafone, dat verklaart een hoop! Weer ergens een toren afgefikt en word je meteen al rotte en onbeschofte dierenarts bestempeld.
Kom er maandag even met hem op terug als je de afspraak maakt, hij herrinert zich vast wat er mis ging en kan of zijn excuus aanbieden of er is een hele andere reden waardoor je meteen weer anders over hem denkt.
Als jij met een half dode hond aankomt rennen en meteen geholpen word is het ook meteen een top dierenarts. Dat daarvoor een telefoontje moest wachten maakt hem een onbereikbare en slechte arts, niet erg eerlijk he?
Je doet het als dierenarts toch nooit goed...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 13:48

Bassenqua, die dikke auto is van de praktijk en vaak op afbetaling gekocht, puur omdat deze nodig is om alle medicatie in te vervoeren.

Dat jij dure supplementen voert -dat zijn idd onderdelen waar sommige DA's op verdienen, want op medicijnen is de marge vaak laag en consulten e.d betalen ronduit slecht- is jouw keuze. Slim dat je rondkijkt waar je ze goedkoper kan halen dan maar ga niet je DA verwijten dat hij ze duur verkoopt zolang hij je iet verplicht deze af te nemen.

Een enkele DA bij een grote praktijk verdient goed maar in loondienst werken is absoluut niet aantrekkelijk, het is niet voor niks dat steeds meer DA's het bedrijfsleven in gaan (en terecht). Geen zeurende klanten, minder verantwoordelijkheden en een stuk meer salaris.

Op Bokt zie je ook zoveel topics van mensen die DA willen worden of DGK studeren. Die zijn hartstikke gek denk ik altijd (sorry ;) )! Ik ken daarbij ook meerdere afgestudeerden die jaren moeten zoeken naar een baan... En zolang iedereen maar wat graag DA wil worden, al lang blij is dat hij of (vaker) zij een baan heeft, treden DA's ook nooit eens op tegen onbeschofte mensen. En blijven dit soort topics geopend worden.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 13:50

lieniminnie schreef:
Sowieso ten zeerste aan te raden poes te laten steriliseren :j
Pas wel op bij een 'goedkope' dierenarts, een dure is niet altijd voor niks duurder.

Volgens de Koninklijke Maatschappij voor Diergeneeskunde horen alle dierenartsen dezelfde ingrepen te kunnen doen. ;) Duur of goedkoop maakt niet uit.
En de zogenaamde high tech dure dierenartsen zijn echt niet beter voor een simpele sterilisatie.

Er zijn hier in de buurt zàt mensen die naar de goedkopere dierenartsen buiten de stad gaan en die zijn allemaal heel tevreden.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 15:17

RianneH schreef:
Plus we horen enkel deze kant van het verhaal.

Dat is natuurlijk waar, dat ben ik vergeten in mijn bericht te vermelden.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 15:33

Zoolgangster schreef:
lieniminnie schreef:
Sowieso ten zeerste aan te raden poes te laten steriliseren :j
Pas wel op bij een 'goedkope' dierenarts, een dure is niet altijd voor niks duurder.

Volgens de Koninklijke Maatschappij voor Diergeneeskunde horen alle dierenartsen dezelfde ingrepen te kunnen doen. ;) Duur of goedkoop maakt niet uit.
En de zogenaamde high tech dure dierenartsen zijn echt niet beter voor een simpele sterilisatie.

Er zijn hier in de buurt zàt mensen die naar de goedkopere dierenartsen buiten de stad gaan en die zijn allemaal heel tevreden.

Er zit nog al een verschil in iets kunnen doen en iets goed kunnen doen. Bovendien zou een goede DA jaarlijks vlink aan bijscholing moeten doen om goed te blijven en dat kost ook veel geld, maar de ene DA doet meer aan bijscholing dan de andere en ook dat zorgt voor verschil in hoe goed ze zijn maar ook hoe duur ze zijn.
+ een praktijk met meer faciliteiten kan meer service leveren, maar zal ook duurder zijn, want ook dat moet betaald worden.

Overigens: tijdens de studie word tegenwoordig wel degelijk aandacht besteed aan het communicatie plaatje. Zou nog meer mogen maar we krijgen er wel degelijk les in.
En we worden er ook in de studie al op gewezen dat DA's mensen zijn die vaak het vak ingaan vanuit passie, en dat het meer dan eens voorkomt dat een DA op het randje van faillisement staat (vaak met persoonlijk vermogen als onderpand, en dus ook persoonlijk faillisement) omdat we zoveel toegeven aan de eigenaren en de dieren, dat er voorbij word gegaan dat een DA praktijk gewoon een bedrijf is en dus inkomsten moet hebben!
Dat een DA weet dat je ook in nacht en weekeinddiensten uit bed gebeld kan worden klopt, maar dat we daar deels zelf voor kiezen wil niet zeggen dat we maar als voetveeg gebruikt kunnen worden, en voor een schijntje kunnen opdraven als een eigenaar bedenkt dat dat nodig is "want we hebben zelf voor het vak gekozen".
Het is soms net alsof dierenartsen, omdat die vaak het vak in gaan vanuit een passie voor dieren, helemaal niets mogen verdienen aan hun diensten.
Waarbij de klanten van argument wisselen als het ze uitkomt: DA's zijn geldwolven en geven neits meer om de dieren als mensen vinden dat de diensten van een DA te duur zijn. Maar als ze vinden dat een DA iets voor ze moet doen dan is het "maar je bent toch uit liefde voor de dieren DA geworden dus dat doe je toch wel, of hou je niet van dieren dan?"

*komt weer van de kast af*

sorry voor de wat felle reactie, die meer gericht is op sommige reacties in dit topic dan de TS zelf trouwens

Oh, Rianne, de master diergeneeskunde is 3 jaar ;)

RianneHJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 15:46

oliebol, dan ben je nog beroerder af dan in het curriculum destijds (of klopt dat ook niet, moet toch ergens die 4/2 weg gehaald hebben)..

Verder ben ik het helemaal met je eens, het lijkt ook steeds erger te worden... Een kritsche noot is goed, houdt iedereen scherp, maar niemand die regelmatig zo over zn huisarts zal klagen..

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 15:51

Vroeger was het eerst 4 jaar en dan nog 2 jaar. Nu is het helemaal naar bachelor/master stelsel en moet je 3 jaar bachelor en 3 jaar master.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:40

Airborn schreef:
Overigens: tijdens de studie word tegenwoordig wel degelijk aandacht besteed aan het communicatie plaatje. Zou nog meer mogen maar we krijgen er wel degelijk les in.
En we worden er ook in de studie al op gewezen dat DA's mensen zijn die vaak het vak ingaan vanuit passie, en dat het meer dan eens voorkomt dat een DA op het randje van faillisement staat (vaak met persoonlijk vermogen als onderpand, en dus ook persoonlijk faillisement) omdat we zoveel toegeven aan de eigenaren en de dieren, dat er voorbij word gegaan dat een DA praktijk gewoon een bedrijf is en dus inkomsten moet hebben!
Dat een DA weet dat je ook in nacht en weekeinddiensten uit bed gebeld kan worden klopt, maar dat we daar deels zelf voor kiezen wil niet zeggen dat we maar als voetveeg gebruikt kunnen worden, en voor een schijntje kunnen opdraven als een eigenaar bedenkt dat dat nodig is "want we hebben zelf voor het vak gekozen".
Het is soms net alsof dierenartsen, omdat die vaak het vak in gaan vanuit een passie voor dieren, helemaal niets mogen verdienen aan hun diensten.
Waarbij de klanten van argument wisselen als het ze uitkomt: DA's zijn geldwolven en geven neits meer om de dieren als mensen vinden dat de diensten van een DA te duur zijn. Maar als ze vinden dat een DA iets voor ze moet doen dan is het "maar je bent toch uit liefde voor de dieren DA geworden dus dat doe je toch wel, of hou je niet van dieren dan?"

Ik weet niet of dit ook op mij slaat, maar ik studeer zelf ook diergeneeskunde (zoals ik al zei, in Gent) en ik heb nog geen enkele les gehad over omgaan met klanten. Misschien komt het nog (heb nog twee jaar te gaan), maar volgens mij niet echt. In Utrecht is dat misschien wel meer.
En komen opdraven is wat anders dan gebeld worden.

De discussie over prijzen meng ik me niet in, want ik heb gemerkt dat je toch niet geloofd wordt als je vertelt hoe weinig een dierenarts er vaak op na houdt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:47

AustriaTrick schreef:
Pfff,, mn kat is ontsnapt en mischien gedekt door de buurkater die ook haar vader is.. -O- Dus ik bellen naar de DA, om te vragen over wat te doen zo snel mogenlijk en tot wanneer ze gesterlisteerd kan worden etc etc.. hangt hij in een keer op ! Hij deed al super sjagie toen ik dingen vroeg... Nou lekker dan. -O-

Had je hem gebeld op zaterdagavond? dan snap ik het wel hoor, het is geen spoedgeval en je had m moeten laten sterilliseren. Info over sterrilisatie kan je ook wel van internet halen.

Bellen voor wat vraagjes doe je maar op een spreekuur of doordeweekse dag maar niet savonds en of in t weekend, dat je poesje is gedekt is niet bepaald een spoedgeval ;) .
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 13-05-12 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

RianneHJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:48

2005 schreef:
Vroeger was het eerst 4 jaar en dan nog 2 jaar. Nu is het helemaal naar bachelor/master stelsel en moet je 3 jaar bachelor en 3 jaar master.

Ik weet dat het al een tijdje zo is (sinds 2007?) maar het punt dat ik wilde maken is dat je tegenwoordig zelf de volledige master moet betalen. Dat is 3 jaar geld lenen (want een echt goed betaald bijbaantje met die paar vrije uren die je hebt is moeilijk te vinden). En itt een arts (-assistent) (denk aan beetje gelijke studieduur) heb je geen baangarantie en mag je nog maar duimen dat je rond kan komen zonder de stufie...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:53

TS is waarschijnlijk in paniek geraakt en vroeg het zich af. Dan vind ik nog niet dat zij zo behandeld kan worden door de DA. Zij betaalt nog altijd zijn salaris als ze haar daar laat steleriseren. Ik zou daar ook geen voet meer binnen zetten. Op zijn minst even iemand netjes te woord staan dat het tot maandag kan wachten kan ook geen kwaad.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 17:22

Spirit schreef:
Airborn schreef:

Ik weet niet of dit ook op mij slaat, maar ik studeer zelf ook diergeneeskunde (zoals ik al zei, in Gent) en ik heb nog geen enkele les gehad over omgaan met klanten. Misschien komt het nog (heb nog twee jaar te gaan), maar volgens mij niet echt. In Utrecht is dat misschien wel meer.
En komen opdraven is wat anders dan gebeld worden.

De discussie over prijzen meng ik me niet in, want ik heb gemerkt dat je toch niet geloofd wordt als je vertelt hoe weinig een dierenarts er vaak op na houdt.

Hehe, die discussie heb ik eigenlijk ook wel opgegeven, alleen 1 keer in de zoveel tijd zit de emmer vol :P (de opmerking was niet direct op iemand gericht,was meer algemeen bedoelt)
Ik zit nu in de master van DGK in utrecht, en het huidige vak besteed er in ieder geval wel al aandacht aan. Aantal hoorcolleges en werkcolleges, waarbij je er dus ook al echt mee bezig bent. Ook in de bachelor is het aangestipt, maar dat was vrij kort en oppervlakkig. Ik ga nog zien of er in de rest van de master meer aandacht aan word besteed :P

En lieve mensen, DA's zouden het liefste iedereen met een ziek dier onmiddelijk helpen. Maar het is niet alleen de TS die haar probleem dringend vind, maar ook alle andere klanten van de DA (van alle DA's trouwens) Ik ken verhalen van DA's die hun persoonlijke nummer gebruikten als diensttelefoon voor nacht en weekeind diensten. Die DA's werden dusdanig vaak uit hun bed gebeld voor absurde dingen, dat ze hun telefoonnummer hebben moeten wijzigen en er een geheim nummer van hebben moeten maken omdat ze gewoon geen slaap meer kregen.
De nacht en weekeinddiensten zijn extra he, naast de gewone uren die een DA maakt, en een DA heeft net als alle andere mensen ook ontspanning en slaap nodig om goed te blijven functioneren. Het is niet dat DA's mensen niet willen helpen, maar als je aan alles toegeeft "want die ene keer moet toch kunnen" en "die paar minuutjes maken toch niet uit" dan hou je écht geen leven over.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 18:09

Bassenqua schreef:
Ffortuna absoluut niet mee eens, er zijn er helaas al vele geboren. Kan voorbeelden genoeg noemen helaas......ook uit eigen ervaring. En DA zijn verdiend niet goed ? Kom op zeg.......waar komen die dikke auto's en dure huizen dan vandaan? Ik kan toch echt niet meer lenen dan dat mijn loon toestaat :? Voorbeeld: elke 2 maanden ga ik naar de praktijk om medicijnen voor onze honden te halen, sinds kort doe ik dat ergens anders en waarom? Vanwege het prijsverschil.......doosje pijnstilling 15.75 bij de één 7,50 bij de andere, oorzalf 21,00 bij de één en 12,50 bij de ander, hartmedicatie 54,00 bij de één en 39,00 bij de ander, nogmaals hartmedicatie 69,00 bij de één en 55,00 bij de ander. :? De één verdient ook al op de medicatie dus waarom moet de ander dan zoveel extra rekenen? Dit scheelt mij op jaarbasis een 1200,00 en dat alleen voor het afhalen van de medicatie? Nee je kan mij een hoop wijs proberen te maken maar dit niet!!!!!!!!! Voedingssupllementen is voor mij goedkoper om direct uit Amerika te importeren, scheelt mij weer 200,00 per jaar PER HOND dan dat ik het in de praktijk haal.

Weekenddiensten weet je als DA dat je die draaien moet, het is zeker niet de bedoeling om voor een wissewasje te bellen maar de hoorn op de haak gooien vind ik een echte NO NO. Ik weet uit mijn hondenpension ervaring dat de eigenaars héél onduidelijk kunnen zijn over de info die ze verstrekken over het dier en dat je gericht moet vragen om een plaatje rond te krijgen, anders mis je essentieele dingen. Laat een DA de klant op een normal manier duidelijk maken dat de weekenddiensten niet voor wissewasjes bedoelt zijn en dat een volgende keer een consult door berekend wordt maar de hoorn op de haak gooien.....mijn DA was het in ieder geval niet meer.

Lees ik hier soms een stukje afgunst? Wie persoonlijk een dierenarts kent weet dat deze écht niet super verdienen, met een beetje commerciële HBO functie verdien je heel wat meer met heel wat minder hard werken. Bovendien is het een lange studie dus kun je pas laat beginnen met verdienen, terwijl je met een MBO opleiding zo aan de slag kunt. Ik ken overigens ook wat (zelfstandige) kappers met een dik huis en twee grote auto's voor de deur.

En wat betreft het ophangen; ik zou echt nog eens tekst en uitleg vragen over wat er gebeurd is; wie weet had hij gewoon gen bereik meer :)* Je kunt ook wel overal het slechtste van de mens zien/verwachten he?

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 19:17

Ik heb niet eens alles gelezen.. het is ook nooit goed met bokt.. :D
Anyway, het idee was, dat als ik maar een dag had om zoon morning after ding door de strot van die kat te duwen (zoals bij de mens) Dan was het wel spoed geweest, en aangezien ik had op internet had gekeken( wat ik ook al neergezet had) maar niets kon vinden over de kat en morning after pil. Had ik gebeld, bokt zeurt wanneer je niet je DA belt ,en wanneer je wel de DA belt, dus ik weet het zo ook niet meer. Maar was meer met het idee als het zo snel mogenlijk moest..
En het was een DA in dienst voor de gezeldschapsdieren die telefoon dienst had voor het weekend. Dus die evetuele spoedvragen kon beantwoorden en een DA kan heensturen. En dat ik weg ga naar een mislukt telefoontje is niet zo vreemd, onze paarden gaan allemaal naar wolvega, en voor huisdieren hebben we 2 DA's dus dat maakt mij gewoon niet veel uit.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 19:39

Weet je zeker dat de DA bewust heeft opgehangen? Voor hetzelfde geld was het een technische fout of kwam er een andere lijn tussendoor en ging dat niet helemaal lekker. Ik zou morgen gewoon even contact opnemen met de praktijk.

Als ik de DA in het weekend bel dan is het ook 'de cavia ademt raar. Kan ik langs komen?' waarna ik €90,- af kan rekenen voor een verkouden cavia :') Nou ja. Risico van het vak. Scheelde wel dat doen de cavia hetzelfde geintje nog een keer had ik belde 'de cavia ademt raar. Lijkt op ontsteking van de voorste luchtwegen. Kan ik een flesje endrofloroxal ophalen?'. Flesje opgehaald, cavia is thuis gebleven en ik betaalde dus alleen voor het flesje. Service +:)+

Overigens zit er wel degelijk verschil tussen DA's wat betreft het steriliseren. De vaste DA van mijn ouders is prima voor de reguliere zaken en voor spoedgevallen (kat met een geknakte rug) maar we laten hem niet operaties doen zoals een sterilisatie. Die doet hij nog op de 'oude' manier, dmv een fixe glup. DA waarbij we de hond hebben laten steriliseren doet het dmv een kijkoperatie, dus dan heeft de hond maar twee kleine gaatjes en minder inwendige 'schade' dan bij een sterilisatie op de 'oude' manier.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 22:33

sallandval schreef:
Lees ik hier soms een stukje afgunst? Wie persoonlijk een dierenarts kent weet dat deze écht niet super verdienen, met een beetje commerciële HBO functie verdien je heel wat meer met heel wat minder hard werken. Bovendien is het een lange studie dus kun je pas laat beginnen met verdienen

Ik ken best wel een paar DA's en niemand daarvan woont in een 'modaal' huis of heeft een - te - dure auto op afbetaling, maar gewoon een lekker bak (of 2) in hun bezit. Dat zijn wel mensen die heel hard werken, maar dat wisten ze van tevoren en daar zeuren ze verder ook niet over. Het is echt niet zo dat je als DA veel lager verdient dan in een HBO functie (die moeten tegenwoordig ook hun - universitaire - master halen om een beetje lekker te gaan verdienen), doch álle begin is moeilijk en inderdaad in het begin van je carrière zal het nog geen vetpot zijn, maar dat is het ook niet voor tandartsen, artsen en noem het maar op. En wat is laat beginnen? Als je gewoon je studie nominaal haalt ben je klaar als je 23 à 24 bent (mits je je school ook zonder zittenblijven gehaald hebt, maar als dat niet zo is zou ik er niet eens aan beginnen, want het is een zware studie).

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 22:43

Ik ken geen dierenarts die 2 dikke auto's heeft.. Dierenartsen hebben hun eigen praktijk opgezet dus hun inkomsten zijn daarvan afhankelijk. Voor een medicijnen studie is het vaak niet heel veel.. idem voor assistentes helaas :Y)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 07:32

De DA's of toekomstig DA's hier zeuren volgens mij ook niet over dat ze te hard moeten werken. Maar ze proberen het vooroordeel recht te zetten dat DA's bakken vol geld verdienen, want dat is gewoon niet zo.

Dat je niet aan de studie moet beginnen als je een keer bent blijven zitten is trouwens ook onzin, hoe kom je daar bij? Klaar zijn als je 23 bent is wel héél krap trouwens, dan moet je zijn begonnen op je 17e-18e trouwens. De studie is toch écht 6 jaar, en dat is eventuele wachttijd voor de coschappen niet meegerekend.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 08:42

TS: Goed dat je niet bij wilt dragen aan het kitten overschot, wel een vraagje, hoe oud is je kat nu omdat ze nog niet gecastreerd is?

Even over het salaris van een DA:
Mijn verloofde is DA, heeft net de helft van een praktijk over genomen.
Hij begint door de weeks vaak om 7.30 uur en komt heel vaak pas om 22 uur thuis nu in het dek/veulen seizoen (soms zelfs later)! Hij is dan 's middags niet thuis geweest om te eten.
Dat gebeurt 5 dagen in de week, dus dat is ongeveer 72 uur per week!
Dit weekend had hij dienst (omdat ze met twee DA zijn is dit om de week), hij is beide dagen om 7.30 uur begonnen en niet thuis gekomen voor 18 uur...
Zijn netto salaris? 1500€ per maand op dit moment. (dat maakt een uur loon van 5,20€ als ik de weekend dienst niet mee tel!!! Niemand die op zo'n baan solliciteert als je een advertentie ziet met dat uur loon) Daar gaat de lening van de auto nog af. Ja hij heeft een grote auto, maar met het aantal km dat hij maakt moet dat ook wel, de auto moet echt veilig zijn, en alles moet erin passen. Toen hij een ongeluk had gehad reed hij met een clio rond, en met de helft van zijn spullen omdat het er niet in paste.

De eerste drie maanden na het overnemen van de kliniek had hij zelfs helemaal geen salaris!
De bedoeling is wel dat als de verschillende leningen afbetaald zijn (nieuw materiaal ed.) er straks een salaris over blijft van tussen de 3,500 a 5,000€ (maar dat maakt bij 5,000€ met deze uren nog een uurloon van 17,36€)
En een consult kan duur lijken, maar voor een kliniek moeten daar ook alle kosten nog vanaf, zoals km vergoeding, gas, licht, water, hypotheek, verzekeringen, materiaal, de assistent wil ook graag nog salaris etc etc etc.
DA doe je echt omdat je een hart voor dieren hebt en niet omdat je slapend rijk wilt worden.

En ja, sommige mensen (en hier bedoel ik niet TS mee) zijn nou eenmaal heel vervelend. Zo zijn er mensen waarvan de hond al sinds dinsdag niet goed is, en die bellen op zaterdag avond om 20 uur met die mededeling en dat ze nu toch wel langs willen komen.
Of mensen die boos bellen dat ze voor de kliniek staan maar er is niemand (zondag om 18 uur bijvoorbeeld).
Of mensen met een paard die koliek heeft sinds zaterdag ochtend 9uur die om 23 uur toch de DA maar bellen.
Tuurlijk, spoed is spoed, en als je paard net koliek krijgt om 23 uur kan je daar niets aan doen, of als je hond net het weekend ziek wordt, maar sommige mensen zijn echt wel vervelend.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 16:00

Volgende week dinsdag word de kat beroofd van de inhoud van haar baarmoeder:D Oftewel, ze word gesteriliseerd , koste wel 40 euro meer omdat ze gedekt is... Maar goed afspraak is gemaakt. En ik mocht in termijnen betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 16:29

Fijn dat het geregeld is TS :)

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 16:45

Fijn dat je termijnen kan betalen :j super!