Nee hoor, er wordt helemaal geen voorbarige conclusies getrokken hier.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
). Er zijn tal van opties die misschien eerst even de revue moeten passeren voordat we de DA als rotte vis uitmaken. Plus we horen enkel deze kant van het verhaal. RianneH schreef:Wellicht zit deze DA tegen een burnout aan, wellicht lag hij net te slapen en is geen aardig persoon als hij wakker gemaakt wordt. Wellicht drukte hij per ongeluk de telefoon uit (overkomt mij ook wel eens...). Er zijn tal van opties die misschien eerst even de revue moeten passeren voordat we de DA als rotte vis uitmaken. Plus we horen enkel deze kant van het verhaal.
)! Ik ken daarbij ook meerdere afgestudeerden die jaren moeten zoeken naar een baan... En zolang iedereen maar wat graag DA wil worden, al lang blij is dat hij of (vaker) zij een baan heeft, treden DA's ook nooit eens op tegen onbeschofte mensen. En blijven dit soort topics geopend worden. lieniminnie schreef:Sowieso ten zeerste aan te raden poes te laten steriliseren
Pas wel op bij een 'goedkope' dierenarts, een dure is niet altijd voor niks duurder.
Duur of goedkoop maakt niet uit.Zoolgangster schreef:lieniminnie schreef:Sowieso ten zeerste aan te raden poes te laten steriliseren
Pas wel op bij een 'goedkope' dierenarts, een dure is niet altijd voor niks duurder.
Volgens de Koninklijke Maatschappij voor Diergeneeskunde horen alle dierenartsen dezelfde ingrepen te kunnen doen.Duur of goedkoop maakt niet uit.
En de zogenaamde high tech dure dierenartsen zijn echt niet beter voor een simpele sterilisatie.
Er zijn hier in de buurt zàt mensen die naar de goedkopere dierenartsen buiten de stad gaan en die zijn allemaal heel tevreden.
Airborn schreef:Overigens: tijdens de studie word tegenwoordig wel degelijk aandacht besteed aan het communicatie plaatje. Zou nog meer mogen maar we krijgen er wel degelijk les in.
En we worden er ook in de studie al op gewezen dat DA's mensen zijn die vaak het vak ingaan vanuit passie, en dat het meer dan eens voorkomt dat een DA op het randje van faillisement staat (vaak met persoonlijk vermogen als onderpand, en dus ook persoonlijk faillisement) omdat we zoveel toegeven aan de eigenaren en de dieren, dat er voorbij word gegaan dat een DA praktijk gewoon een bedrijf is en dus inkomsten moet hebben!
Dat een DA weet dat je ook in nacht en weekeinddiensten uit bed gebeld kan worden klopt, maar dat we daar deels zelf voor kiezen wil niet zeggen dat we maar als voetveeg gebruikt kunnen worden, en voor een schijntje kunnen opdraven als een eigenaar bedenkt dat dat nodig is "want we hebben zelf voor het vak gekozen".
Het is soms net alsof dierenartsen, omdat die vaak het vak in gaan vanuit een passie voor dieren, helemaal niets mogen verdienen aan hun diensten.
Waarbij de klanten van argument wisselen als het ze uitkomt: DA's zijn geldwolven en geven neits meer om de dieren als mensen vinden dat de diensten van een DA te duur zijn. Maar als ze vinden dat een DA iets voor ze moet doen dan is het "maar je bent toch uit liefde voor de dieren DA geworden dus dat doe je toch wel, of hou je niet van dieren dan?"
AustriaTrick schreef:Pfff,, mn kat is ontsnapt en mischien gedekt door de buurkater die ook haar vader is..Dus ik bellen naar de DA, om te vragen over wat te doen zo snel mogenlijk en tot wanneer ze gesterlisteerd kan worden etc etc.. hangt hij in een keer op ! Hij deed al super sjagie toen ik dingen vroeg... Nou lekker dan.
. 2005 schreef:Vroeger was het eerst 4 jaar en dan nog 2 jaar. Nu is het helemaal naar bachelor/master stelsel en moet je 3 jaar bachelor en 3 jaar master.
Spirit schreef:Airborn schreef:Overigens: tijdens de studie word tegenwoordig wel degelijk aandacht besteed aan het communicatie plaatje. Zou nog meer mogen maar we krijgen er wel degelijk les in.
En we worden er ook in de studie al op gewezen dat DA's mensen zijn die vaak het vak ingaan vanuit passie, en dat het meer dan eens voorkomt dat een DA op het randje van faillisement staat (vaak met persoonlijk vermogen als onderpand, en dus ook persoonlijk faillisement) omdat we zoveel toegeven aan de eigenaren en de dieren, dat er voorbij word gegaan dat een DA praktijk gewoon een bedrijf is en dus inkomsten moet hebben!
Dat een DA weet dat je ook in nacht en weekeinddiensten uit bed gebeld kan worden klopt, maar dat we daar deels zelf voor kiezen wil niet zeggen dat we maar als voetveeg gebruikt kunnen worden, en voor een schijntje kunnen opdraven als een eigenaar bedenkt dat dat nodig is "want we hebben zelf voor het vak gekozen".
Het is soms net alsof dierenartsen, omdat die vaak het vak in gaan vanuit een passie voor dieren, helemaal niets mogen verdienen aan hun diensten.
Waarbij de klanten van argument wisselen als het ze uitkomt: DA's zijn geldwolven en geven neits meer om de dieren als mensen vinden dat de diensten van een DA te duur zijn. Maar als ze vinden dat een DA iets voor ze moet doen dan is het "maar je bent toch uit liefde voor de dieren DA geworden dus dat doe je toch wel, of hou je niet van dieren dan?"
Ik weet niet of dit ook op mij slaat, maar ik studeer zelf ook diergeneeskunde (zoals ik al zei, in Gent) en ik heb nog geen enkele les gehad over omgaan met klanten. Misschien komt het nog (heb nog twee jaar te gaan), maar volgens mij niet echt. In Utrecht is dat misschien wel meer.
En komen opdraven is wat anders dan gebeld worden.
De discussie over prijzen meng ik me niet in, want ik heb gemerkt dat je toch niet geloofd wordt als je vertelt hoe weinig een dierenarts er vaak op na houdt.
(de opmerking was niet direct op iemand gericht,was meer algemeen bedoelt)
Bassenqua schreef:Ffortuna absoluut niet mee eens, er zijn er helaas al vele geboren. Kan voorbeelden genoeg noemen helaas......ook uit eigen ervaring. En DA zijn verdiend niet goed ? Kom op zeg.......waar komen die dikke auto's en dure huizen dan vandaan? Ik kan toch echt niet meer lenen dan dat mijn loon toestaatVoorbeeld: elke 2 maanden ga ik naar de praktijk om medicijnen voor onze honden te halen, sinds kort doe ik dat ergens anders en waarom? Vanwege het prijsverschil.......doosje pijnstilling 15.75 bij de één 7,50 bij de andere, oorzalf 21,00 bij de één en 12,50 bij de ander, hartmedicatie 54,00 bij de één en 39,00 bij de ander, nogmaals hartmedicatie 69,00 bij de één en 55,00 bij de ander.
De één verdient ook al op de medicatie dus waarom moet de ander dan zoveel extra rekenen? Dit scheelt mij op jaarbasis een 1200,00 en dat alleen voor het afhalen van de medicatie? Nee je kan mij een hoop wijs proberen te maken maar dit niet!!!!!!!!! Voedingssupllementen is voor mij goedkoper om direct uit Amerika te importeren, scheelt mij weer 200,00 per jaar PER HOND dan dat ik het in de praktijk haal.
Weekenddiensten weet je als DA dat je die draaien moet, het is zeker niet de bedoeling om voor een wissewasje te bellen maar de hoorn op de haak gooien vind ik een echte NO NO. Ik weet uit mijn hondenpension ervaring dat de eigenaars héél onduidelijk kunnen zijn over de info die ze verstrekken over het dier en dat je gericht moet vragen om een plaatje rond te krijgen, anders mis je essentieele dingen. Laat een DA de klant op een normal manier duidelijk maken dat de weekenddiensten niet voor wissewasjes bedoelt zijn en dat een volgende keer een consult door berekend wordt maar de hoorn op de haak gooien.....mijn DA was het in ieder geval niet meer.
Je kunt ook wel overal het slechtste van de mens zien/verwachten he?
Nou ja. Risico van het vak. Scheelde wel dat doen de cavia hetzelfde geintje nog een keer had ik belde 'de cavia ademt raar. Lijkt op ontsteking van de voorste luchtwegen. Kan ik een flesje endrofloroxal ophalen?'. Flesje opgehaald, cavia is thuis gebleven en ik betaalde dus alleen voor het flesje. Service sallandval schreef:Lees ik hier soms een stukje afgunst? Wie persoonlijk een dierenarts kent weet dat deze écht niet super verdienen, met een beetje commerciële HBO functie verdien je heel wat meer met heel wat minder hard werken. Bovendien is het een lange studie dus kun je pas laat beginnen met verdienen
super!