's morgens en 's avonds een half uur. En als mijn vriend uit zijn werk komt 45 min. In het weekend wordt er wel meer met hem gelopen (groter bos/strand/duinen)Maar dan komt ie de volgende dag bijna niet meer overeind (hij is al 13, grote Alaskan Malamute)
Op werkdagen zit hij in een kennel met een buiten stuk. als hij echt moet plassen, doet hij dit in zijn buitenkennel. Maar hij kan gelukkig nog goed ophouden tot hij aan de lijn zit en van het erf af is. Maar er zal een tijd komen dat hij hier meer moeite mee krijgt.
Toen hij jonger was liep mijn vriend 3/4 keer een uur met hem, ging met hem fietsen, nachten door de duinen struinen en liep hij los op een groot terrein. Maar vanaf zijn 3de kan hij niet meer loslopen dus is dat laatste afgevallen. Hij liep dan wel altijd los in een grote tuin.
) doe ik nu meerdere kleine rondjes en 1 of 2 echt een flinke ronde (voor zijn en mijn doen dan). We zijn nu bezig om de tijden tussen het plassen/poepen uit te breiden, wat aardig lukt. 

) en gaat zo vaak als ze wil. Ik neem haar bijna elke dag mee naast mijn scootmobiel om boodschappen te doen. Met voor mij goed weer ga ik met haar naar het buiten gebied en kan ze los, maar dat is niet elke dag.