Wie allemaal kip op eitjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:27

bij de zorgboerderij een hen op eitjes gezet :D , de kuikens zijn nu al een week oud. het zijn er maar 4 kleine krieltjes denken we :P , we hebben van de andere kippen namelijk eitjes eronder gelegd :')

Imker

Re: Wie allemaal kip op eitjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:31

Nieuwe hen van zondag, die ik op 9 eieren heb gezet, doet het goed. 3 eieren geschouwd zojuist en alle 3 hebben aders erin lopen. Ik ga er dan ook vanuit dat de rest ook bevrucht is.
Kipzilla (die is al wit) heeft nu compleet witte lellen en een witte kam. Lijkt net een albino zo, bijna eng om te zien.
Ze hoeft nog maar een paar dagen, dan kan ze gaan moederen!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 08:27

Weet je zeker dat er geen bloedluizen zitten waardoor je hen leeggezogen wordt? Hier is de hen mooi rood gebleven.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:38

Onze hen heeft ook gewoon haar kleur behouden!

Kan ik de twee hennen, met alle kuikens bij elkaar zetten? Hennen hebben voor dat ze broeds werden altijd samen gezeten...

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:55

Nope, het schijnt zo te zijn dat ze dat doen om in de natuur niet op te vallen. Hebben al mijn hennen min of meer wel gehad. Bloedluis is t niet iig.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 14:06

pubelia schreef:
Onze hen heeft ook gewoon haar kleur behouden!

Kan ik de twee hennen, met alle kuikens bij elkaar zetten? Hennen hebben voor dat ze broeds werden altijd samen gezeten...

Ik weet niet hoe ruim je ren is, maar ik heb hier ook gewoon 3 kloekjes met kuikens tussen de kippen lopen. Gaat prima, ze doen elkaar niets en de kuikens weten precies bij welke mama ze horen.. :D

Haan en andere kippen laten ze ook rustig rondscharrelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 14:35

Dit is.de hen :P , 1 kuiken is al flink verandert was namelijk eerst helemaal geel. Zij zit apart , kuikens kunnen namelijk door het hek van de ren heen :P

Afbeelding

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:30

Achach wat een tragedie: Kipzilla is morgen uitgeteld, nu was ze daarstraks even van haar nest af en lag er een dood, nogal plat kuiken in haar nest (yukyuk).
Of Kipzilla hem zelf heeft geplet of dat het een ei was wat uitkwam en niet goed is gegaan, konden we niet zeggen.
Om het lijkje te verwijderen waren 4 handen, 1 stuk hard plastic en hele vlugge ikke nodig. Wat een kenau is het nu toch, zeg!!
Het was een schattig wit kuiken, helemaal volgroeid. Ik verwacht dus dat er morgen levende kuikens onder Kipzilla zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:44

Wat jammer en sneu ;(

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:54

Ja vond het ook echt jammer. Kuiken was er helemaal klaar voor. Ik denk dat het niet meer lang duurt, vooral er actie onder Kipzilla zit.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 18:52

Ohh wat zonde.
Hier zitten ze nu 14 dagen maar las dat met de warmte ze een dag eerdee konden komen. Ik ben benieuwd hou mijn hart vast. Onze eerste kuikens pffff spannend. We hebben n apart hok en rennetje gemaakt hoeven mijn ouders hun leven niet te wagenet Juul de terrorhaan. Hihi.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 20:03

Haha, heb gelukkig geen last van een terrorhaan... :P Onze haan is echt een lieverd voor de kleine kuikens. Pas als ze zelfstandig worden moeten ze oppassen, maar zolang ze nog bij de moeder lopen laat hij ze gewoon met rust.

Heb nu 3 kloekjes lopen, met kuikens van 3 week tot 2 maand, en nog 2 broedende kippen. Vanmorgen was er een kloek van het nest af, lag er een kuiken met 2 eieren, waarvan 1 aangepikt. Was echt verbaasd, ik dacht dat een kloek niet meer van het nest kwam als de eieren uitkomen, tot het moment dat de kuikens mee kunnen lopen. :?
Heb het kuiken maar even warm gehouden (was nog nat) en toen de kloek was uitgegeten er weer onder geschoven.
Vanmiddag 2 kuikens, en het laatste ei inmiddels ook aangepikt, dus ben benieuwd hoe het morgen verder gaat.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 20:33

Ik vond vandaag 1 kuiken dood :( rest is nog springlevend gelukkig!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:36

Aah snielig! Kunnen we een gezamelijke begrafenis houden!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 16:10

Mijn kuikens zijn druk bezig met uitkomen. Kloek weet niet wat haar overkomt, zo komisch om te zien!!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 18:16

Leuk... Ik ben echt benieuwd naar onze kuikwns. Heb ook nog niet geschouwd... We zien wel

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 20:46

Vandaag of morgen beland die haan nog eens in de pan hoor. Ik loop door de tuin valt dat kreng me weer aan... ik had een plastic bakje in mijn handen en nu heeft ie hoofdpijn.... en dan niet de ren in willen he... pfff apenkop.... soms.... -:(- ~~}>

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 21:10

Hier een hoop gepiep onder Kipzilla en kuikentje 1 heeft zich gemeld:

Afbeelding

Er gebeurt vanalles onder Kipzilla, maar ze verrekt het om me te laten zien hoeveel kuikens ze inmiddels al heeft.
Zat te hijgen op haar nest, dus heb haar wat water aangeboden. Dat heeft ze aangenomen.
Verder maakt ze rare knarsgeluiden met haar snavel, vanónder haar komen ook rare knarsgeluiden.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 11:53

Wat een verhalen, gezellig! :j
Eerst even reageren op andere posts..

karuna schreef:
Weet je zeker dat er geen bloedluizen zitten waardoor je hen leeggezogen wordt? Hier is de hen mooi rood gebleven.

Onze hennen behouden altijd wel wat kleur. Als ze echt bleek worden, is er een teken dat er iets mis is. Of ze blijven op het nest zitten en gaan niet eten/drinken/mesten of ze hebben inderdaad iets zoals luis. De kammetjes en lellen zijn niet meer felrood.

Pieteritus1 schreef:
Achach wat een tragedie: Kipzilla is morgen uitgeteld, nu was ze daarstraks even van haar nest af en lag er een dood, nogal plat kuiken in haar nest (yukyuk).

Kipzilla _O- _O- Zo te zien gaat het nu wel goed, al 1 kuiken *\o/*

pinto_1 schreef:
ik dacht dat een kloek niet meer van het nest kwam als de eieren uitkomen, tot het moment dat de kuikens mee kunnen lopen. :?

Dat is juist de reden waarom wij thuis de kuikens even naar binnen halen als de kloek erg loperig is met haar kuikens. (zie pagina 3)

Ook wij hebben kuikens! Ik ging vanmorgen kijken en ik zag al 4 kuikens en nog 3 aangepikte eieren! Er is dus nog 1 ei waar ik niets aan heb gezien. Het heeft nog de tijd :)
Afbeelding Afbeelding

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 12:18

Aaah wat schattig!!!

Mijn kuikentjes zijn er allemaal. Ik weet niet precies of het er 7 of 8 zijn, maar goed, dat zie ik van de week wel.
3 kuikens daar zat een dood, maar volgroeid kuiken in. 1 was er van de week al dood onder de kloek.
Moeder is nog steeds Terrormam, want ik mocht niet eens de lege doppen onder haar uit plukken.
Ze eet, drinkt en poept goed.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 19:13

Zie hier, even een filmpje gemaakt. Moeders lijkt wel aan haar nest vastgeplakt, komt er nog niet echt af. Kuikens gaan lekker zonder haar!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 21:02

Hahaha ze zit echt zo te kijken van... wat doen jullie hier... horen jullie bij MIJ....
Geweldig.

En lieve kuikenfoto's.. kan niet wachten tot vrijdag.

Ik zie hier ook hoor dat de lellen wat minder fel rood zijn. Ze komen van het nest, eten, drinken en poepen dus dat gaat wel goed.
Ik vind het zooooo spannend he.
Wij hebben de buitenrennetje nu klaar kunnen ze straks lekker rondscharrelen

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:45

help... Advies nodig... Wat is wijsheid. Ik heb 2 broedende kippen. Onder beide had ik 5 eieren gelegd. Nu kwam, laten we haar de ontaarde moeder noemwn, van haar net af. Lagen bij haar nu 8 eieren onder terwijl de echte moederkloek die trouw blijft zitten er nu 2 onder heeft liggen. Ze komen vrijdag uit. Is het verstandig om er 3 nog bij de andere te leggen.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:09

Hangt er vanaf of ze tegelijk zijn gaan broeden of dat er verschil in zit... ?

Als ze allemaal vrijdag uitkomen zou ik er 3 weer terug leggen, hebben ze allebei 5 kuikens als alles uitkomt. ;)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:29

Ja alles tegelijk er onder. Ik zou t zielig vinden als de ene bv niets heeft en de andere wel.