Engelse stafford bijt ALLES kapot, HELP!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 16:38

Nifinao schreef:
Hoi TS, voor zover ik begrijp uit jouw posts loop je 3x per dag een uur en zijn jullie daarnaast ook veel met de hond bezig en loopt hij vrij rond als jullie thuis zijn en niet slapen. Ik vind dan niet dat je hond vreselijk beperkt wordt in zijn mogelijkheden om energie kwijt te raken. En je hond slaat eigenlijk alleen aan het slopen als jullie weg zijn en de hond dus alleen is.

Op basis hiervan zou ik ook eerder denken aan verlatingsangst dan aan gebrek aan beweging. Ik zou aanraden om eerst te kijken of dat de oorzaak is. Kijk eens hoe de hond reageert als jullie aanstalten maken om weg te gaan (sleutels pakken of iets dergelijks) Reageert de hond daar al op (wordt onrustig, blaffen, likken aan lippen e.d.) Als dat zo is dan kun je je hond zoveel beweging geven als je wilt, maar dan zal het gedrag niet anders worden. Want sloopgedrag als gevolg van verlatingsangst is belonend gedrag; jullie komen namelijk altijd weer terug (en dat is dus de beloning)

Je kan zoals hier al eerder genoemd best wel een aantal dingen doen, zoals een gedeeltelijk dichte bench, speeltjes (kong) en mentale spelletjes met je hond doen. En naar een hondenschool is natuurlijk altijd goed. Maar nogmaals kijk eerst wat de oorzaak is van het gedrag anders bestrijdt je alleen de symptomen en pak je de oorzaak niet aan.

Succes

Zoals ik al eerder zij, ik denk niet dat ze verlatingsangst heeft. Al sluit ik het niet uit.

Laila gaat netjes in de bench wanneer wij aanstalten maken om te gaan (jas pakken) Is vanaf klein af aan ook de bench gewend en vind het ook niet erg als wij weggaan. Blijft hier heel kalm en rustig onder.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 16:39

onley schreef:
doe je trouwens ook met je hond trainen? zoals bv komen op commando en zo een dingen?
Mijn hond doet er een moord voor om al die leuke dingen met de baas te mogen doen en plakt dan echt als een plakker langs me been af..
daar worden ze geestelijk ook moe van..
Flink laten apporteren als ze dat kan en zoals ik al zei fietsen en zwemmen gooi die hond ik de auto ga wandelen in het bos. waar ook water is..denk dat het sloopgedrag zo dan al heel beperkt word..

de bench is niet te klein voor jou hond.. maar een gesloten bench zou al een goeie vooruitgang zijn
die kosten gebruikt een euro of 40

Doen veel met de hond! :j Laila is heel leergierig, kende binnen anderhalve dag rol. En als ze iets niet begrijpt rolt ze tegenwoordig eerst om haha :=

Wat dat betreft, plaats, zit, af, goed liggen (op de zij), rollen, poot, voet kent ze allemaal en luisterd ze ook erg goed naar.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 16:46

sallandval schreef:
Nifinao schreef:
Hoi TS, voor zover ik begrijp uit jouw posts loop je 3x per dag een uur en zijn jullie daarnaast ook veel met de hond bezig en loopt hij vrij rond als jullie thuis zijn en niet slapen. Ik vind dan niet dat je hond vreselijk beperkt wordt in zijn mogelijkheden om energie kwijt te raken. En je hond slaat eigenlijk alleen aan het slopen als jullie weg zijn en de hond dus alleen is.

Op basis hiervan zou ik ook eerder denken aan verlatingsangst dan aan gebrek aan beweging. Ik zou aanraden om eerst te kijken of dat de oorzaak is. Kijk eens hoe de hond reageert als jullie aanstalten maken om weg te gaan (sleutels pakken of iets dergelijks) Reageert de hond daar al op (wordt onrustig, blaffen, likken aan lippen e.d.) Als dat zo is dan kun je je hond zoveel beweging geven als je wilt, maar dan zal het gedrag niet anders worden. Want sloopgedrag als gevolg van verlatingsangst is belonend gedrag; jullie komen namelijk altijd weer terug (en dat is dus de beloning)

Je kan zoals hier al eerder genoemd best wel een aantal dingen doen, zoals een gedeeltelijk dichte bench, speeltjes (kong) en mentale spelletjes met je hond doen. En naar een hondenschool is natuurlijk altijd goed. Maar nogmaals kijk eerst wat de oorzaak is van het gedrag anders bestrijdt je alleen de symptomen en pak je de oorzaak niet aan.

Succes

Wel lezen hoor ;) Ze geeft aan dat ze soms, als ze bij de paarden is een paar uur met de hond gaat wandelen, wij weten niet of dat 1 x per dag is, 1x per week of wat dan ook. Verder gaan ze met de hond uit tot ze d'r behoefte gedaan heeft (dat kan ook in 5 minuten).

Vandaar dus al die tips om meer beweging te geven.

Wij gaan gemiddeld 4 tot 5 keer per week naar het paard de keren dat we niet gaan vervangen we het wandelen door de bossen door gewoon wandelen.

Op en dag dat we naar het paard gaan wandelen we ongeveer 15 minuten met hem per keer dus 3 kwartier op een dag. Verder is hij de hele dag vrij om te gaan en staan waar ze wil omdat wij thuis zijn.

Ik ben zowiezo van plan vaker met hem te gaan fietsen en hem langer uit te laten.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:47

:oo zit die hond echt in zo'n kleine kooi...

als je je paard in zo'n kleine ruimte houdt als kudde dier wordt je afgemaakt op bokt,een roedeldier als een hond is dit groot zat voor???

%)

ik heb een argentijn gehad die sloopte,en echt goed sloopte,het zeil van de vloer,banken,planten,boekenkasten...noem maar op... alles heeft ie gesloopt...

bij hem was het een vorm van verlatings angst,maar goed je hebt nu eenmaal zo'n hond,ik heb een kennel gemaakt in een kamer met kennel panelen,een maatje voor hem gekocht en met zijn 2tjes hadden ze als we weggingen de ruimte om te spelen,slapen en slopen...wat er in dat hok lag mocht gesloopt worden,dekens enzo,en heel veel kauwmateriaal.

slopen is ie altijd blijven doen,dus moest ik maar zorgen dat ie niets kon slopen van waarde,zo simpel was dat.

voor het idee ( dit was dus niet mijn kennel maar ter voorbeeld):
Afbeelding

zoiets hadden ze bij mij ook,alleen 2x zo groot...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:51

mooie kennel is dat zeg,zo iets is tenminste stevig genoeg voor zulke honden
kimmie261 schreef:
:oo zit die hond echt in zo'n kleine kooi...

als je je paard in zo'n kleine ruimte houdt als kudde dier wordt je afgemaakt op bokt,een roedeldier als een hond is dit groot zat voor???

%)

ik heb een argentijn gehad die sloopte,en echt goed sloopte,het zeil van de vloer,banken,planten,boekenkasten...noem maar op... alles heeft ie gesloopt...

bij hem was het een vorm van verlatings angst,maar goed je hebt nu eenmaal zo'n hond,ik heb een kennel gemaakt in een kamer met kennel panelen,een maatje voor hem gekocht en met zijn 2tjes hadden ze als we weggingen de ruimte om te spelen,slapen en slopen...wat er in dat hok lag mocht gesloopt worden,dekens enzo,en heel veel kauwmateriaal.

slopen is ie altijd blijven doen,dus moest ik maar zorgen dat ie niets kon slopen van waarde,zo simpel was dat.

voor het idee ( dit was dus niet mijn kennel maar ter voorbeeld):
Afbeelding

zoiets hadden ze bij mij ook,alleen 2x zo groot...

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 16:52

Ik sla jullie adviezen niet in de wind, maar overal werd ons geadviseerd een bech te nemen waar de hond fatsoenlijk in paste maar niet de ruimte had om zijn behoefte te doen (eerder probleem geweest).

De hond zit hier eigenlijk alleen 's nachts in en wanneer wij weg zijn. het komt zelden voor dat wij samen weg zijn. vaak is er een van ons weg en als we samen weg zijn gaat de hond vaak mee.

Hebben we ooit een verjaardag oid dan zit de hond in zijn bench.

De adviezen van meer beweging en brokjes zoeken wil ik absoluut gaan proberen.
Het liefste had ik gehad dat ik haar gewoon los kon laten lopen in het huis, alleen door de kouwbehoefte lukt dit dus niet. Ze heeft hier al zoveel kapot gemaakt dat we anders ook niet meer wisten wat we moesten. Inmiddels gebruiken we ook oude handdoeken in haar bench in plaats van een matje omdat ze die ook helemaal aan gort bijt en op eet.

MissBambi

Re: Engelse stafford bijt ALLES kapot, HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 16:53

ik wil niet heel vervelend zijn, maar ik ben er vrijwel zeker van dat de hond over zo'n kennel heen gaat springen.
Ook moet ik aangeven dat wij binnen weinig mogelijkheden hebben om zo'n kennel te plaatsen, hoe graag ik het ook zou willen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:01

ik heb je hier boven ook een link gegeven met staff bestendige benches misschien daar heen kijken.een bench die klein is bij zindelijk maken helpt,maar nu ze zindelijk is(ga ik dan van uit),mag de bench toch wel stukje ruimer
MissBambi schreef:
ik wil niet heel vervelend zijn, maar ik ben er vrijwel zeker van dat de hond over zo'n kennel heen gaat springen.
Ook moet ik aangeven dat wij binnen weinig mogelijkheden hebben om zo'n kennel te plaatsen, hoe graag ik het ook zou willen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:04

hmmz als argentijnen er niet overheen kunnen springen zal een stafford dat ook niet kunnen...

die kennel panelen zijn 1.80m hoog en daarnaast hebben achterpoten geen grip als ze zouden springen,bij voorbeeld foto wel,maar ik had van die spijlen panelen.

en tja,wij woonden ook in een piepklein huisje toen hoor...maar goed,we woonden daar maar met zijn 2tjes,dus de extra 2de (slaap) kamer hebben we voor de honden gemaakt...

je kan ook in de tuin een kennel maken,je hebt 2 honden toch?? kunnen die samen ( honden zijn nu eenmaal roedeldieren) bv in de kennel zitten als jullie weggaan...

en ja lekker moe maken elke dag :j het is een jonge hond en die hebben energie voor 10 :)

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 17:07

Dat is ze, maar zodra ze in een grotere bench zit doet ze weer binnen. We hadden eerst een bench van 97 cm breed maar hebben haar toch terug gedaan in een kleindere omdat ze haar behoefte er weer in ging doen..

Nee dat klopt daar zal ze niet overheen springen :+
Beide buiten wordt een beetje lastig, hond nummer 2 is een whippet zonder een enkel laagje vet of what so ever..
Ligt momenteel ook uit de running vanwege een peesblessure.

2e slaapkamer hebben we niet eens, anders had ik het met liefde en plezier gedaan.

Vriend zit ook over een buitenkennel na te denken. Maar ik vind dat zelf een vervelende gedachte (tenminste dat is niet de reden waar hij destijds de hond kocht).

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:13

de buitenkennel is toch enkel als jullie weg zijn zie daar dan geen probleem van.ook vind ik je hond dus niet zindelijk,want in een grotere bench doet ze haar behoefte
MissBambi schreef:
Dat is ze, maar zodra ze in een grotere bench zit doet ze weer binnen. We hadden eerst een bench van 97 cm breed maar hebben haar toch terug gedaan in een kleindere omdat ze haar behoefte er weer in ging doen..

Nee dat klopt daar zal ze niet overheen springen :+
Beide buiten wordt een beetje lastig, hond nummer 2 is een whippet zonder een enkel laagje vet of what so ever..
Ligt momenteel ook uit de running vanwege een peesblessure.

2e slaapkamer hebben we niet eens, anders had ik het met liefde en plezier gedaan.

Vriend zit ook over een buitenkennel na te denken. Maar ik vind dat zelf een vervelende gedachte (tenminste dat is niet de reden waar hij destijds de hond kocht).

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:17

nou keuze kooitje of een buitenkennel...dan weet ik het wel...

wat is er zo erg aan een buiten kennel?

je kan haar toch gewoon binnen laten als je thuis bent,en alleen met weggaan naar buiten doen?

wij hadden toen een binnen en buiten kennel,eerst hadden we de dogo's in de buitenkennel,maar de reu maakte nogal veel ( piep/fluit) herrie voor de buren ,dus die hebben boven in huis een kennel gekregen,de buitenkennel werd een beetje nutteloos,pas toen we de 2 kruisingen hadden werd deze weer gebruikt,alleen die hadden de deur openstaan dat ze in de tuin konden lopen en de kennel was dan een droge plaats :)

Afbeelding

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:36

Hm.. ik wil niet rot doen, maar voor mijn Cavalier had ik nog een grotere bench :o (die is inmiddels gepromofeerd naar een mooie rietenbank he he )

Anit sloopspeelgoed ; De Kong en dan de zwarte spullejtes! Die zijn extraextra strong. Onze honden mollen ook alles waar maar op gekauwd MAG worden (botjes, mergpijpjes, knuffels en ballen) die zijn ook binnen 15 min kapot.

Deze Kong die overleefd het al 2 jaar en zit geen scheurtje in :j

Kwa behoeftes doen in de bench is toch onzindelijk :)
Als ik jullie was zou ik eens met een gedragstherapeut praten.

Onze jachthond kon vroeger toen ie klein was ook niet los, die haalde de boeken uit de boekenplank en nielen maar.
Nu hij 4 jaar is, zijn we vaak wat aan het experimenteren met los in de kamer en tot nu toe gaat dat goed.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 18:22

Nifinao schreef:

hellemaal met jouw eens , ik vind dat sommige mensen wel wat overdrijven dat ze meer met de hond moet doen ..zoals ik uit de reacties van de TS lees is ze juist veel met hem bezig .
ze gaat 3x daags uit , loopt los in de tuin en ze spelen veel met haar .
wat wil een hond nog meer :Y)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 18:39

sorry als het eerder gemeld is :o niet alles helemaal doorgelezen maar is ze niet aan het wisselen? die van ons, ook een staff, heeft ook een periode gehad en na het wisselen was het over.

Succes!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 18:44

Als je nu eens leest, dan weet je dat de quote waar je op reageert niet correct is.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 18:46

XxSultanxX schreef:
Nifinao schreef:

hellemaal met jouw eens , ik vind dat sommige mensen wel wat overdrijven dat ze meer met de hond moet doen ..zoals ik uit de reacties van de TS lees is ze juist veel met hem bezig .
ze gaat 3x daags uit , loopt los in de tuin en ze spelen veel met haar .
wat wil een hond nog meer :Y)

Lees alles eens goed, ts loopt slechts totdat de hond zijn behoefte heeft gedaan. Daarnaast slechts 1x per dag 1 a 2 uur. Dat voor dit type hond gewoon te weinig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 18:51

Waarom niet voor het werk een uur wandelen, als je thuis komt en voor dat je gaat slapen? Zo moeilijk is dat toch niet??

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:06

en als je geen uur wilt wandelen half uur fietsen/of zoek spelletjes er zijn zoveel gekke dingen.zou in ieder geval zorgen dat hij goed moe is en flink wat te knagen heeft in zijn bench als jullie weg gaan.en een grote bench en zindelijkheids training.
van mijn part net doen of jullie weg gaan en dan na 5 min terug komen uitlaten en weer weg gaan en kom je 15 min terug en weer in de bench en zo uit breiden.een hond die het in de bench doet is niet zindelij,mijn staff,ik had een ongeluk gehad zat in ziekenhuis en wat vond ik het erg diesel zat thuis en niemand die hem kon uitlaten 12uur later kwam ik thuis en niks binnen(als hij iets had gedaan zou ik dat begrepen hebben)maar niks,dat is zindelijk.niet als hij na 2/3uurtjes in bench binnen plast en poep
Joolien schreef:
Waarom niet voor het werk een uur wandelen, als je thuis komt en voor dat je gaat slapen? Zo moeilijk is dat toch niet??

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:06

Douraque schreef:
Lees alles eens goed, ts loopt slechts totdat de hond zijn behoefte heeft gedaan. Daarnaast slechts 1x per dag 1 a 2 uur. Dat voor dit type hond gewoon te weinig

MissBambi schreef:
Wij gaan gemiddeld 4 tot 5 keer per week naar het paard de keren dat we niet gaan vervangen we het wandelen door de bossen door gewoon wandelen.

Op en dag dat we naar het paard gaan wandelen we ongeveer 15 minuten met hem per keer dus 3 kwartier op een dag. Verder is hij de hele dag vrij om te gaan en staan waar ze wil omdat wij thuis zijn.

Ik ben zowiezo van plan vaker met hem te gaan fietsen en hem langer uit te laten.

dit lijkt me duidenlijk toch ;)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:11

4 a 5x per week ja, dit moet gewoon naar zoveel x per dag zijn. Er staat nergens dat ts meerdere keren lang gaat, enkel kort. Zelfs als ze naar de paarden loopt is dat 45minuten. Er moet minstens 3x per dag minimaal 1uur gewandeld worden
Laatst bijgewerkt door Douraque op 06-05-12 19:15, in het totaal 2 keer bewerkt

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:14

als je je goed verdiept in het ras zijn het geen honden die je effe een blokje om mee gaat en klaar,want dan komen vaak de problemen.nou heb ik zelf een staff waar dat wel bij kan,maar voorheen ook zo'n actieve,en juist voor dat actieve en de drive van de honden neem ik een staff(helaas heb ik nu net een luie labrador)
Douraque schreef:
4 a 5x per week ja, dit moet zoveel x per dag zijn. Er staat nergens dat ts meerdere keren lang gaat, enkel kort. Er moet minstens 3x per dag minimaal 1uur gewandeld worden

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:16

Hoi TS.... :)

Ik ben ook van mening dat de bench te klein is voor jouw hond. Wat hierboven geplaatst is, ziet er goed uit, maar ik begrijp ook dat dit niet voor iedereen te realiseren is. Toch zou ik voor een grotere bench gaan. Dat ze haar behoefte in een grotere bench doet, heeft ook een reden denk ik dan.

Er zijn genoeg tips gegeven, maar ik denk dat je wel echt bij jezelf ten rade moet gaan wat de oorzaak is van dit probleem. Daarna kan je de meest effectieve aanpak bij het 'probleem' kiezen.

Overigens is er geen vuistregel hoe lang een hond per dag naar buiten moet. Als ik met mijn honden elke dag 3 x een uur zou lopen, liggen ze binnen een week op hun rug en niet van vermoeidheid ;)

Succes!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:23

wat heb jij dan voor een honden ben ik erg nieuwschierig naar.
ook van de bench ik heb ts een mooie link gegeven met stevige benchs die staff proef zijn,zo'nnnel is zeker mooi maar niet voor iedereen haalbaar
Fiebie schreef:
Hoi TS.... :)

Ik ben ook van mening dat de bench te klein is voor jouw hond. Wat hierboven geplaatst is, ziet er goed uit, maar ik begrijp ook dat dit niet voor iedereen te realiseren is. Toch zou ik voor een grotere bench gaan. Dat ze haar behoefte in een grotere bench doet, heeft ook een reden denk ik dan.

Er zijn genoeg tips gegeven, maar ik denk dat je wel echt bij jezelf ten rade moet gaan wat de oorzaak is van dit probleem. Daarna kan je de meest effectieve aanpak bij het 'probleem' kiezen.

Overigens is er geen vuistregel hoe lang een hond per dag naar buiten moet. Als ik met mijn honden elke dag 3 x een uur zou lopen, liggen ze binnen een week op hun rug en niet van vermoeidheid ;)

Succes!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:27

keona heb je het tegen mij? Ik zeg al meerdere keren dat ts langer moet gaan lopen hoor. Volgens mij doel je op xxSultan