Wat een idioot advies zeg,jemig. Bij ons werd juist geadviseerd zoveel mogelijk los, omdat ze aan de riem vaak een andere loophouding aannemen door druk van de lijn ofzo.
Onze cursusleidster zei meteen, oww die van jullie loopt vaak los, dat merk je meteen. En zelfs onze DA gaf ons complimenten dat we het aandurfden en dat we goed bezig waren.
Afijn: Pupje hier ging meteen los zodra het kon, heerlijk toch. Overigens zijn er meerdere honden die ik gewoon los laat. Tuurlijk is er wel wat angst in het begin, maar daar moet je overheen stappen. Je hond voelt dit.
De hond moet op jouw letten, niet jij op de hond. Uiteraard wel stiekem in de gaten houden.
Hierzo menig mens die de hond maar blijft roepen, en de hond gaat ervandoor.
Het is vaak ook je eigen houding die het hem doet. Hier meerdere honden die bij eigen baas niet los kunnen, en als ik met ze loop, lekker los, luisteren perfect.
Uiteraard zijn er honden bij die gewoon niet vertrouwt zijn om los te laten lopen. Goede baasjes die dit onder ogen zien, en dit dus ook niet doen.
2 jaar lang niet los??? Wat een raar advies! Ik heb Luca als pup (8 weken) vanaf dag 1 juist los gelaten. Hij had niks, alleen mij. En zo klein rennen ze niet zo snel en al helemaal niet snel weg Dumas kwam met 1 jaar en die hebben we ook zo snel mogelijk los gelaten. Wij gingen gewoon naar het bos en maar kijken wat hij doet. Hij nam erg veel ruimte maar we zijn gewoon onze weg gegaan. Hij had al heel snel door dat opletten toch wel verstandig was. Nu is hij (1 jaar later) een prima luisterende hond die in het bos op elke kruising wacht welke kant we op gaan
TS, ik zou op een omheind veld gaan oefenen met hierkomen.
Machie
Geplaatst: 04-05-12 12:37
Magrathea schreef:
Waarom had jij een pup van 4 weken...? Met 12 weken hoort ie net pas weg te zijn bij de moeder. (tenzij er iets anders speelt natuurlijk)
Ik denk dat ze bedoelt dat ze de pup met 12 weken 4 weken heeft, dus vanaf week 8.
kuzznathalie
Geplaatst: 04-05-12 12:39
Magrathea schreef:
Waarom had jij een pup van 4 weken...? Met 12 weken hoort ie net pas weg te zijn bij de moeder. (tenzij er iets anders speelt natuurlijk)
Ik heb geen pup vanaf 4 weken? Ik heb hem nu 4 weken.
Magrathea
Geplaatst: 04-05-12 12:40
Ah, je kan je uitspraak ook lezen alsof je hem hebt vanaf 4w... Vandaar