Wat te doen, zit met de handen in het haar..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 06:15

Moeilijk idd maar tja, dat is wel het risico als je katten op straat kunnen en mogen lopen. Wees blij dat je weet wie je katten in huis heeft. Vele mensen weten dat niet en zijn ook hun katten kwijt....
Denk dat je 2 opties hebt. Of niet meer buiten laten of in afgesloten tuin.

Katten die jij buiten laat en die binnen een paar minuten door de buurvrouw weer naar binnen te lokken zijn lijken mij echt niet zoveel behoefte te ehbben aan buiten zijn als dat jij denkt. Ik kan mijn kat die alleen in afgesloten tuin kan echt niet altijd binnen een paar minuten al weer naar binnen lokken. Die is soms uren buiten maar ook dagen genoeg dat ik ze helemaal niet naar buiten krijg.

tita

Re: Wat te doen, zit met de handen in het haar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 06:29

Niet alles gelezen maar zelf een kattenluik maken en de katten de kans geven om s'avonds naar binnen te kunnen.

Dus zo instellen dat ze wel een keer naar buiten kunnen en naar binnen maar niet in en uit kunnen lopen.
Of enkel luik op zetten voor de avonden dan kun je je katten zelf de kans geven of ze bij je in bed willen liggen

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 09:48

anneliesdj schreef:
nine1987 schreef:
Onze buurvrouw is psychotisch en heeft nog zo wel meer stoornissen..
Kan t mensje niks aan doen, ze kan soms redelijk vriendelijk zijn op haar manier, dus zeggen we er niks van..

Mijn vriend is daarop dus echt woest geworden en heeft haar uitgescholden voor alles wat vies was..

:r _-:(
Walgelijk, watvoor mensen zijn jullie??
Het zijn maar katten, ze worden bij haar niet mishandeld en ze bedoelt het goed.
Je geeft zelf aan dat ze er niets aan kan doen blabla maar je scheld wel een psychotisch mens de huid vol als zij je kat goedbedoeld binnen laat?

Sorry maar je vriend moet zich echt zijn ogen uit zijn kop schamen, walgelijk. :r

Hou je katten gewoon binnen of in je eigen tuin, als ze bij een ander op terrein komen mag je ook niet klagen als zij maatregelen nemen. Wees maar blij dat zij het goed bedoeld en ze voert ipv dat ze de hond er achteraan stuurt of er emmers water overheen gooit.
Stroomdraadje over je schutting en probleem is opgelost.

Heb je de rest ook gelezen voordat je zulke overhaaste conclusies trekt?
Hoe zou jij je voelen als je snachts 3-5 keer wakker wordt omdat madam weer op JOUW ramen staat te bonken?
Ook erg leuk dat zij haar afval bij ons in de container gooit, zodat wij kunnen betalen..
Super dat ze de regenpijpen van de muren sloopt omdat ze denk dat die buizen er zijn om water in haar huis te laten lopen om haar zo te verdrinken..
Zeer fijn dat ze het slot van de poort naar de weg dichtstopt met kauwgum..

En daar hebben we nooit 1 woord over gezegd omdat zij er niks aan kan doen..
Maar ooit loopt ook onze emmer over.. Dus ja wij zijn hele vreselijke mensen..

En de katten in eigen tuin houden is geen optie.. Dat had je geweten als je alles had doorgelezen..
En ja, ik ben best in mijn wiek geschoten door jouw reactie, vooral omdat we echt al vanalles hebben ondernomen om deze mevrow te helpen..

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 09:50

kattenluik gaat helaas niet.. We hebben achter alles glas.. :(

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:00

weet niet of je het al hebt gedaan, maar politie bellen? Misschien word het dan duidelijk dat mevrouw meer hulp nodig heeft. Want dit kan natuurlijk niet.. Ik vind het knap dat ze op zichzelf woont, want ze lijkt wel heel erg in de war. Ik vind het niet aan jullie om voor haar te zorgen, en ze mag niet aan jullie eigendommen komen. Ze krijgt vast wel hulp ergens, misschien kunnen jullie praten met haar begeleiders ofzo. Want dit zit veel dieper dan alleen die katten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:03

nine1987 schreef:
Hoe zou jij je voelen als je snachts 3-5 keer wakker wordt omdat madam weer op JOUW ramen staat te bonken?
Ook erg leuk dat zij haar afval bij ons in de container gooit, zodat wij kunnen betalen..
Super dat ze de regenpijpen van de muren sloopt omdat ze denk dat die buizen er zijn om water in haar huis te laten lopen om haar zo te verdrinken..
Zeer fijn dat ze het slot van de poort naar de weg dichtstopt met kauwgum..

Daar kun je haar (familie dan toch zeker) gewoon op aanspreken en zorgen dat er wat aan gedaan wordt.
nine1987 schreef:
En daar hebben we nooit 1 woord over gezegd omdat zij er niks aan kan doen..
Maar ooit loopt ook onze emmer over.. Dus ja wij zijn hele vreselijke mensen..

Dat is dom, zover moet je het niet laten komen.
Natuurlijk loopt je emmer een keer over maar altijd maar braaf zwijgen en dan ineens iemand de huid vol schelden??
Zowieso is schelden nergens voor nodig, zorg dat je telnr van haar familie hebt en laat die het lekker oplossen.
nine1987 schreef:
En de katten in eigen tuin houden is geen optie.. Dat had je geweten als je alles had doorgelezen..
En ja, ik ben best in mijn wiek geschoten door jouw reactie, vooral omdat we echt al vanalles hebben ondernomen om deze mevrow te helpen..

Waarom niet? Waar een wil is is een weg.
Elektronische omheining, kattenren noem maar op.
Je kiest er zelf voor om je katten los te laten lopen, dat kan overlast voor anderen veroorzaken maar ook betekenen dat anderen gaan voeren. Als dat het geval is en je bent het er niet mee eens dan zorg je zelf voor een oplossing en ga je daar niet anderen mee lastig vallen.
Wees blij dat je weet waar je katten zijn, dat ze verzorgd en gevoerd worden ipv dat ze achterna gezeten worden, mensen ze onder de troep smeren, er water op gooien, honden er achteraan jagen enz.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:10

dan mogen we alles wel binnen houden, een garage voor onze auto's, want die auto kan bekrast worden, onze scooters binnen, anders worden die gestolen. Fiets altijd op slot ind e tuin.. want anders fietst er zo iemand mee weg. Nee als die katten overlast bezorgden dan was het wat anders. Maar dat is niet het geval. Buurvrouw zit er ongevraagd aan, en ze weet dat het niet mag.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 10:14

Ze heeft geen familie.. Ja, een broer, maar omdat hij haar wil helpen met geestelijke zorg (wij hebben zijn telefoonnummer en kennen hem persoonlijk) ziet zij hem als haar vijand.. En zij vindt dat alles wat hij doet, dat dat is om haar te pesten..

Altijd gezwegen is er niet, maar altijd met zachte hand gezegd en/of gevraagd.. Met haar broer is hier al over gesproken, maar ook hij kan niks uitrichten.. Ze kan volgens de instanties blijkbaar wel nog alleen wonen.. Ik weet ook wel dat schelden nergens voor nodig is, maar ze ging net op het verkeerde moment net even te ver.. En tja, dan is mijn vriend ook maar een mens (en echt geen boeman :))

Een elektronische omheinig is ook al aan gedacht, maar geen optie vanwege het afdoen van het bandje door buurvrouwlief.. Zij heeft namelijk vrije toegang tot onze tuin..
En een ren zou ze openmaken/ openknippen.. En ja zo gek is ze..

Dus t is gewoon heel erg moeilijk..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:19

Zeg, als er malloten die een klap van de molenwiek gehad hebben los rondlopen en de boel terroriseren (want dat vind ik, als ik de voorbeelden eens doorlees van TS) dan moet er toch IETS of IEMAND waar je dat aan kunt geven en die er iets aan kunnen doen? Als ze geen familie hebben, dan moet er toch iets van een instantie zijn die die gekken van de straat halen? Zou te gek zijn als zulke mensen gewoon zo vrij door kunnen leven? Nu gaat het over katten (ik had het mens de eerste keer al de handjes afgehakt eerlijk gezegd) maar de volgende keer gaat het over zichzelf of over jullie.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 10:23

@Gamblerscup: dat is het hem juist, ze doet in principe geen vlieg kwaad.. Ze is alleen strontvervelend.. (om het even zo plat uit te drukken)

Ze heeft hulp van ggz gehad, toen was het ook tijdje rustig, maar dat is weer financieel (bezuinigingen??) gestopt.. Gehoord via broer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:25

Pff ik snap niet dat jullie daar fijn wonen.. Een huisbaas die bigbrother speelt en een buurvrouw die je katten steeds kidnapt.. Een tuin die geen privacy bied en een huis waar je niks aan kan doen om je katten zelfstansig binnen of buiten te laten ivm glas.. Ik ben een voorstander van je katten op eigen terrein houden maar dit is zo te horen onmogelijk.. Ik zou serieus overwegen om te verhuizen geloof ik := maar ik ben dan ook waanzinnig gesteld op mijn privacy.. En andere mensen hebben van mijn dieren af te blijven, goed bedoeld of niet..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-04-12 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Danielle_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:26

Straks haalt ze ook nog de kinderen uit de buurt naar binnen omdat het zielig is.

TS heel vervelende situatie. Persoonlijk zou ik hulp van buitenaf zoeken (wooncomfort is nog altijd heel belangrijk) of de katten snachts naar buiten doen (kunnen ze schuilen op je balkon?).

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:26

Ik weet niet of een kattenluik een optie is, aangezien je katten dan nog steeds overal buiten kunnen lopen. Maar je hebt wel luikjes die in glas gezet kunnen worden (als het mag van de huisbaas natuurlijk). Dit us er bijv eentje: http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... wing/26451

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:27

nine1987 schreef:
Een elektronische omheinig is ook al aan gedacht, maar geen optie vanwege het afdoen van het bandje door buurvrouwlief.. Zij heeft namelijk vrije toegang tot onze tuin..
En een ren zou ze openmaken/ openknippen.. En ja zo gek is ze..

Dus t is gewoon heel erg moeilijk..

Mocht dat zo zijn dan kun je gewoon politie bellen want ze zit ongevraagd op jullie terrein en aan jullie spullen en molt de boel.
In dit geval vraag ik me af of politie bellen wel zin heeft want de katten komen immers bij haar in de tuin.

En om haar nu malloot en terrorist te noemen (GamblersCup) lijkt me ook niet nodig.
Ze bedoelt het goed en de confrontatie met de vriend van TS was waarschijnlijk te direkt en ze weet niet hoe ze moet reageren dus de deur dichtdoen is dan voor haar logisch, dat vriendlief gaat staan schelden maakt het alleen erger.
Als je je een beetje inleeft valt het allemaal wel mee. (maar ik snap idd dat het voor TS strontvervelend is)
Vind het eerder ernstig dat iemand die bij zijn volle verstand zegt de handen te gaan afhakken van een psychotisch mens nog vrij mag rondlopen. :(:) Beetje zielig.

Kun je haar broer niet 'voor het blok' zetten? Dat het gewoon afgelopen moet zijn?
Of anders informeren bij politie welke instantie hier evt. in kan bemiddelen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:36

Tsja het is heel simpel eigenlijk he...
Leer er mee leven of houd ze binnen... Gezien instanties en familie niets kunnen/willen doen en jij ook geen ren enz wil... Ja of het nou eerlijk is of niet, éigenlijk zijn eerder genoemde opties de enige.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:37

anneliesdj schreef:
En om haar nu malloot en terrorist te noemen (GamblersCup) lijkt me ook niet nodig.

Mag jij vinden hoor, ik vind het een zéér treffende omschrijving.
anneliesdj schreef:
Ze bedoelt het goed

Op de ramen bonken 5 keer per nacht?? Katten van iemand anders binnen halen? Afvalcontainer van een ander gebruiken zodat je zelf niet hoeft te betalen? Wat is daar "goedbedoeld" aan? En niet luisteren als de eigenaar zegt de katten niet uit de tuin te lokken met voer en ze binnenhalen?
anneliesdj schreef:
en de confrontatie met de vriend van TS was waarschijnlijk te direkt

Ehm, beetje héél er g zelf om gevraagd, denk je niet? Na al dat mallotige gedrag.
anneliesdj schreef:
Als je je een beetje inleeft valt het allemaal wel mee.

Dat kun jij makkelijk zeggen, jij hebt niet zo'n malloot naast je wonen die de boel terroriseert. Je zou een weekje met TS moeten ruilen, dan piep je wel anders. Dat is toch geen prettig wonen meer? Wat lijkt me dat erg, niet meer gewoon rustoig kunnen wonen, kunnen leven, omdat er zo'n geval naast je woont die de boel verziekt. Zou ik heel snel klaar mee zijn.
anneliesdj schreef:
Vind het eerder ernstig dat iemand die bij zijn volle verstand zegt de handen te gaan afhakken van een psychotisch mens nog vrij mag rondlopen. :(:) Beetje zielig.

Volgens mij ben jij zo'n zijen sok, die in de zorg werkt ofzo... ha ha ha! Dat vind jij zielig? Ik vind het heel erg zielig dat TS niet meer normaal kan wonen en d'r eigen ding kan doen. Zo eentje moet gewoon geholpen worden, ergens opgevangen worden, onder begeleiding. Zoiets zou niet "vrij" mogen wonen. Zoals ik al schreef, nu zijn het de katten (en ja, de eerste keer had de buurvrouw al een héél, héél erg groot probleem met me gehad, als het om mijn katten zou gaan), wie weet wat ze nog meer uit gaat vreten? Volgens TS maakt ze nog niets kapot (hoewel, Kauwgom in een slot prutten vind ik iets kapot maken), maar beter zal het niet worden. Kan alleen maar erger worden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:42

Misschien zou jij een weekje met TS moeten ruilen, is ze meteen van haar probleem af?
Zo iemand heeft hulp nodig, geen psychoot die d'r handen wil afhakken, je kunt er zelf wel naast gaan zitten met zulke uitspraken.

En nee, ik werk niet in de zorg.
Jij bent zeker boer? :')

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:47

ja hulp! Die vrouw heeft hulp nodig. Ik vind dat ts heel, heel veel geduld heeft als ik lees wat ze allemaal pikt van buurvrouw. Politie? Die kan misschien verder uitzoeken hoe deze vrouw geholpen kan worden

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 10:52

denk dat dat miss de beste oplossing gaat, worden.. Al vraag ik me af hoe ze daarop zal reageren..

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:56

ja lijkt wel hard, maar er moet een oplossing komen. En jij kan je niet blijven aanpassen aan haar, hoeveel je dat ook probeert, want ik heb echt respect voor hoe jij ermee omgaat. Een ander was allang woedend geworden en politie erbij gehaald. De politie zal haar heus niet meteen aanhouden, maar die zal miss inzien dat ze wel moeite heeft om zich "normaal" te gedragen in de maatschappij. Misschien ziet die in dat ze meer hulp in huis nodig heeft, meer begeleiding ofzo:) Je kan het altijd proberen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:01

Politie gaat haar niet oppakken hoor, die sturen gewoon gzz oid.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:05

Bij mij in de straat woont ook een mevrouw met psychiatische problemen.
Twee zonen en een zus die naar haar omkijken.
Heel vaak gaat het niet goed met die mevrouw, is 2 jaar geleden opgenomen voor een poosje.
Maar verder wil ze geen hulp, helemaal niks.
En dan hoeft dat dus ook niet, zolang ze geen gevaar vormt.
Dat geldt ook bij de buurvrouw van de TS.
Heel vervelend maar je kunt er gewoon heel weinig aan doen.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:02

Ik ben absoluut geen voorstander van katten vrij buiten, maar dat geeft nog steeds niemand het recht om jouw eigendom in huis te halen als jullie hebben aangegeven dat niet te willen (huisdier is volgens de wet nou eenmaal hetzelfde als een fiets of ander eigendom). Daar zou ik ook echt niet vrolijk van worden.
En opmerkingen als "het is maar een kat" vind ik vrij respectloos, mensen mogen toch zelf bepalen hoeveel hun "eigendom" voor hun betekent.

Maar ja als je buurvrouw psychische stoornissen heeft wordt het lastig praten en redeneren. Ik denk dat het enige wat je kunt doen is of je erbij neerleggen, of elke keer toch melding maken bij de politie in de hoop dat er op de duur iets gedaan zal worden om deze dame te helpen. Hoe ze zal reageren op een melding bij de politie is natuurlijk compleet onvoorspelbaar en dat zou mij ook een beetje tegenhouden denk ik.
Zou voor mij een reden zijn om misschien op zoek te gaan naar een woning waar het woonplezier wat hoger is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:04

TS, ik zou echt even naar GGZ/GGD of hoe heet die instantie bellen. Buurvrouw maakt van haar probleem nu jouw probleem, en dan kan noooooit de bedoeling zijn :n

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:06

CrazyCat schreef:
En opmerkingen als "het is maar een kat" vind ik vrij respectloos, mensen mogen toch zelf bepalen hoeveel hun "eigendom" voor hun betekent.

Het heeft toch niets te maken met wat die kat voor haar betekend?
De buurvrouw bied ze onderdak en voert ze, ze mishandelt ze niet ofzo.
De katten gaan vrijwillig bij haar naar binnen, dan hoeft er toch niet zo'n probleem van gemaakt te worden.